Persoonallisuushäiriö vai vain ikävä ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton

Vieras
Mun veljen vaimo on erottanu mun veljeni lähes täysin meidän suvusta. Mun veli ei voi edes luvata tulla meidän perhejuhliin yms ilman että kysyy ensin vaimoltaan. Esim meidän esikon ekat synttärit järjestettiin niin kuin he toivoivat, mutta kun tää vaimo joutuikin töihin edes mun veli ei saanut tulla, kun vaimolle olis tullu paha mieli... Ja kun meidän äiti täytti 55v, niin he ei tulleet isohkoihin juhliin, kun vaimo oli siskonsa kaupungilla ja mun veli vei sitte appivanhempien kans mökille saunomaan...He kun ei olleet ajokunnossa...

Ja nää on vaan muutamia esimerkkejä. Meidän lapsia torutaan jos ne koittaa rapsuttaa heidän koiraansa, jonka he tuovat meille mukanaan kylään...Kun ei äitinpikkupuudelimussukka tykkää vieraista ihmisistä. Menee aina kyläänkin kuin isäntä (tämä koira siis) ja räksyttää ihan koko ajan, tai istuu "äitinsä" sylissä.

Mietin vaan että onko veljen vaimolla joku häiriö vai onko se vaan ilkee? Ja TOSI korkeesti koulutettu ja itseensä arvostava ihminen. Mun niin tekis mieli sanoo veljelleni kuinka paljon ne on loukannu esim mun vanhempia 8ja meitäkin) näillä touhuillaan, mut tiedän että kääntävät sen jotnkin mun syyksi =(

outo vaimo, ei voi muuta sanoa. Yhdellä miehen sukulaisella on persoonallisuushäiriö ja hänellä oli juuri sellaista, et hänen vaimonsa ei saanut olla kenenkään kanssa tekemisissä. Pikku hiljaa katkaisi välit kaikkiin. Eikö sun veli sano tai tee asialle mitään? Vähän sukka mieheksi, jos ei uskalla vaimoaan vastustaa. Vai olisko sittenkin niin, ettei hän halua olla tekemisissä teidän kanssa, mut käyttää vaimoa ja vaimon menoja tekosyynä?

Alkuperäinen kirjoittaja outo on:
outo vaimo, ei voi muuta sanoa. Yhdellä miehen sukulaisella on persoonallisuushäiriö ja hänellä oli juuri sellaista, et hänen vaimonsa ei saanut olla kenenkään kanssa tekemisissä. Pikku hiljaa katkaisi välit kaikkiin. Eikö sun veli sano tai tee asialle mitään? Vähän sukka mieheksi, jos ei uskalla vaimoaan vastustaa. Vai olisko sittenkin niin, ettei hän halua olla tekemisissä teidän kanssa, mut käyttää vaimoa ja vaimon menoja tekosyynä?

Ei oo veljen haluista kyse....kun sen kanssa puhuu vaik puhelimessa niin vaimo sanoo taustalta että älä lupaa mitään, soitetaan myöhemmin takas...

Mun veli on ollu aina ihan älyttömän sosiaalinen ja sukurakas, ja oltiin aina tosi läheiset ennen tätä naista. Muitten tyttöystävien kanssa ei ollu mitään vastaavaa. Ja veljeni oli ennen tosi voimakastahtoinen, eikä pelännyt sanoa mielipidettään. Nyt katsoo ensin vaimoaan ja sitte vasta vastaa kysymyksiin ym. Oikeesti tosi surullista ja pelottavaakin!

Kas vain, kuulostaa melkein samalta kuin oman veljeni vaimon käytös... Me olemme tulkinneet sen vain sairaalloiseksi omistushaluksi, joka ajaa pitämään veljeä erossa läheisistä sisarussuhteista. Mutta itsekään en osaa vastata siihen, miksi veli ei pistä hanttiin vaimolleen.

Mun serkun vaimo on samanlainen. Missään meidän suvun juhlissa eivät käy, koska tämä vaimo ei halua. Eivät siis esim. serkkuni isän syntymäpäivillä. Olemme serkkuni sisarusten kanssa monesti pohtineet, miksi hän alistuu moiseen, kun selvästi siitä itsekin kärsii.

Mä ymmärrän kyllä sen että ihmiset muuttuu iän myötä ja elämäntilanteet vaihtelee, mutta kun ihminen on lähes tunnistamaton, niin kyse on jostain muusta kuin luonnollisesta aikuistumisesta... Toivottavasti veljeä ei kaduta myöhemmin, kun on liian myöhäistä.

taidokkaasti tallaa toisen mononsa alle ja siellä pysyy, jossei jostakin saa puhtia irrottautua kengän pohjasta. Minä sanoisin veljelleni suorat sanat, mitä olen vaimokkeesta mieltä, kyllä se velikulta sen vielä itekkin kyllä huomaa...

mun miehen veljen vaimo ei halua meidän olevan miehen ja veljen suvussa ollenkaan.
Yrittää jättää meidät aina pois kaikesta, esim. järjestää juhlia, joihin ei meitä kutsu koskaan ja valehtelee esim, jos lapsensa, siis meidän lasten serkut on käymässä jossain, minne kaikki ois voinut mennä kerralla hauskaa pitämään, niin valehtelee, että eivät ole menossa ja muuta sellaista kummallista. Myös jos yhteisiä sukulaisia muualta tulee käymään, yrittää aina järjestää niin, ettei me mahduttais mukaan.
Lapseme ovat saman ikäisiä, joten aika noloa on, kun esim. synttäreistä valehdellaan, että ei meillä ole sellaisia...ja sitten kuulee, että kivat oli pirskeet, mutta teitä ei kutsuttu.
tunne-elämältään tämä ihminen on aina ollut kyllä sairas ja kateellinen kaikille kaikesta, varsinkin meille mistä vaan. Ikävä tilanne kaikille, varsinkin serkuille itselleen, kun eivät voi olla serkkujensa kanssa kuin äitinsä puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taidokkaasti tallaa toisen mononsa alle ja siellä pysyy, jossei jostakin saa puhtia irrottautua kengän pohjasta. Minä sanoisin veljelleni suorat sanat, mitä olen vaimokkeesta mieltä, kyllä se velikulta sen vielä itekkin kyllä huomaa...

Mä oon kyl sitä mieltä että veljeni vaimo on niin hyvin manipuloinut miehensä, että jos jotkut välit menee piloille niin ne on mun ja veljeni välit, ei hänen ja vaimonsa. Enkä vielä haluu antaa periksi. On vaan oikeesti tosi kurjaa kun huomaa että toisen elämänilo on jotakuinkin kadonnut. Ennen vislaileva ja vitsaileva nauravainen mies on kadonnut =(

minun veljeni TULEVA vaimo on ihan samanlainen, joten odotan häitä TODELLA kovasti =)

jos veljeni ei tee niin kuin morsmaikku haluaa, niin alkaa itku ja kiristys ja mykkäkoulu ja marttyyrius yms. joten veljeni on häkkiin ajettu. Hyvää tulevaisuutta heille toivoen ja lisää lapsia =)