Perunaporkkanavelli + -sose ja pulautukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonnakar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonnakar

Jäsen
09.10.2006
763
0
16
Osaisiko joku sanoa, miksi perunaporkkanavelli ja perunaporkkanasose aiheuttavat vain pahemman pulauttelun?

Aloitin tuon pulauttelun vuoksi nimenomaan kokeeksi ensin vellin, joka lensi kaaressa pihalle, samaten sitten soseena annettu perunaporkkana... Maissivelli aiheutti ummetusta, mutta pysyi kyllä ilmeisesti paremmin sisällä..

Tänään kokeilin pitkästä aikaa päivällä taas vellinä tuota perunaporkkanaa ja koko loppupäivän lensi yrppä.. Pidin noissa viikon tauon ja ihan selkeästi syynä pahenevaan, kaaressa lentävään pukliin on syynä tuo.

Kannattaisikohan mun odotella kylmästi vaan vielä, koska maidolla tuntuu hyvin kasvavan (3kk ja 8,5kg) vai kokeilla jotain muuta sosetta...? Murehdin tässä nyt siis varsinaista syytä tuon oksentelun lisääntymiseen vellin ja kiinteiden annon jälkeen, että millä aloittaa kun sitten viimeistään parin kuukauden sisällä on kuitenkin melkein pakko aloittaa jotain antamaan..
Varsinainen kiire siis ei ole tyrkyttää, kunhan ajattelin kokeeksi ja yksityisen lääkärin suosituksesta... Poika on saanut korviketta pääsääntöisesti kuukauden ikäisestä, joten senkin vuoksi antaisin lisänä jo jotain muuta. (Tuskin imettäessä olisin vielä edes lähtenyt kokeilemaan...)

Kiitos, jos jollain olisi huikata vinkkiä! =)

meillä sama juttu noitten porkkanatuotteiden kanssa.vellin vaihdoin maissiveliin ja peruna-porkkanasosetta syötin sen vajaan vkon ajan ja vaihdoin peruna-maissisoseeseen.se ei ainakaan tullut ylös ja muutenkin tuon porkkanaoksennuksen pyykki on vaikeeta saada puhtaaksi.
jos korvikkeella pärjää niin saahan 5kk iässä jo maistella viljoja ja 4kk ikäiselle on sitä hipp puuroa jota mä aloin tarjota juuri ton ikäisenä.meillä loppui alituinen pulauttelu juuri kiinteiden aloittamisen jälkeen.
porkkana taitaa olla niin voimakas että sen takia aiheuttaa pulauttelua.

Oon huomannu saman että maissivelli pysyy paljon paremmin sisällä kuin perunaporkkanavelli. kuitenkin annan molempia ettei olisi liian yksipuolista. tosin saa velliä vain illalla nukkumaan mentäessä. oisko muuten vinkkiä millä saa parhaiten porkkana pulautukset puhtaaksi vaatteista...?

Mä en voi kyllä vielä antaa tuota perunaporkkanaa, pakko unohtaa se ainakin hetkeksi..

Olen huomannut, että tahranpoistoaine ei porkkanaan tehoa, valkaisuaineella lähti, mutta niin lähti bodyn kuviotkin :laugh: Kuuli kaverilta, että aurinko haalistaa niitä jonkin verran, mutta taitaa olla sekin aikas huono konsti loppuviimeksi, etenkin nyt tietty, kun on syksy eikä paljon paistele... :/

Niin ja olen kyllä aloitellut pienistä määristä tuon vellin kanssa, ensin 20ml, sitten 30ml jne.. Mutta kun päästiin sataseen, niin johan lensi kaaressa.. Myöhemmin kokeiltuani lensi kaaressa jo tuo 60ml:kin korvikkeen seassa. Eli jätän sen suosiolla rauhaan.

Jäin vaan miettimään, että mitä valmissosetarjontaa sitten on näille, ketkä eivät tuota porkkanaa siedä? Peruna-maissi, peruna-kukkakaali ja peruna-parsakaali ilmeisesti ainakin, mutta kovin ovat huonoja aloitukseen. Vellejä ei taida olla paljon muuta kuin riisi lisäksi..? Kun en ole tämän päivän tarjontaan kerinnyt vielä perehtymään.

Tuo hipp puuro kuulostaa hyvältä, sehän on luomuakin? Ja eikös niillä ole korvikekin? Täytyypäs yrittää googlettaa lisätietoja.. Tiedättekö mistä sitä saa ostaa, kun olen aika pieneltä paikkakunnalta, enkä ole täällä kyllä marketeissa sellaista nähnyt... :(

Yhteistyössä