Perunasalaattiexpertit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen aina tehnyt perunasalaatin niin et keitän perunat kokonaisina ja sit kylminä pilkon. Onnistuuko myös niin et pilkon raakana ja sit nopsasti kiehautan? Kun inhoan niitä kylmiä keitettyjä pottuja, tahmeita ja epämääräsiä paakkuuntuvia kuutioita, raakana saisi leikattua paremmin. Mut kypsyykö herkästi liikaa tms? Mulla ns. yleisperunoita, keltaisesta pussista.

Onnistuu kyllä, jos on kiinteät perunat ja huuhtelet ne kylmällä vedellä lävikössä heti keittämisen jälkeen tarpeeksi kauan, että kypsyminen pysähtyy. Teen itse aina tällä tavalla.

Voi tehdä noinkin päin, mutta silloin perunoita pitää tosiaan keittää vaan hetki, palasten olla kutakuin saman kokoisia ja huuhdella keittämisen jälkeen, etteivät mene mössöksi. Kun sekoittaa keittämisen jälkeen kastikkeeseen, lopputulos on tosi hyvä :p

Minä tein perunasalaatin toissa päivänä. Mies kuutioi perunan raakana, palaset n. koko 1cm x 1cm. Keitin sen aikaa, että ovat kypsiä ja kaadoin veden pois, kattilan kantta apuna käyttäen. Ja lisäsin muihin aineksiin, varovainen sekoitus. Tuli tosi hyvää ja perunakuutiot pysyivät hienosti kasassa! Minäkin ensin epäilin, et mahtaako onnistua noin, mutta hyvä tuli. Inhoan pilkkoa kypsää perunaa, pyttipannuun tullut muutaman kerran pilkottua ;) Taidan pyttiksenkin tehdä tästä eteenpäin näin!

Yhteistyössä