Hae Anna.fi-sivustolta

Perunat mikrossa

Viestiketju osiossa 'Keittiössä' , käynnistäjänä Johanna, 25.07.2005.

1. Johanna Vierailija

Mikä on sinun tapasi laittaa pari perunaa mikrossa,itse opin tänään että pestyt perunat pistellään ja laitetaan talouspaperin sisään ja kypsennetään n.5-6 min. ja hyvää tulee.
    Joku tiesi kertoa kypsentäneensä perunat tilkassa vettä???
    Mutta kerro sinä miten sinä perunat kypsennät mikrossa?

2. Jenni Vierailija

Mä pesen ja halkaisen perunat. Sipaisen öljyä pintaan ja ripsautan vähän grillimaustetta tms pintaan.

Muutama minuutti kypsennystä ja pikauuniperunat ovat valmiit!

3. Sisko Vierailija

Kypsennän perunan käärittynä kostutettuun talouspaperiin. Ei siis märkään vaan sellaiseen paperiin, johon tiputettu muutama pisära vettä.

4. iltavirkku Vierailija

Pesen perunan, pistelen haarukalla joka puolelta ja mikroon n. 5 minuutiksi täydellä teholla (keskisuuri peruna). Sillä aikaa sotken kermaviilistä ja tonnikalasta/kinkusta soosin, jota maustan valkosipulilla tai kurkkupikkelssillä tai chilikastikkeella tai mitä nyt sattuu olemaan kaapissa. Kun peruna on valmis, teen siihen ristiviillon, puristan potun auki ja syön uuniperunan tapaan. Aivan loistava pika-ateria!

5. minä Vierailija

Pesen perunat, laitan tupperin mikrokannuun ja kypsennän noin 1 minuuttia perunaa kohden. Helppoa ja nopeaa.

6. Sertzo Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  7. ullis-50 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä usein teen mikrokannussa viipaloituja perunoita, sekaan vaan perunamaustetta.Voi sitten lisäillä joukkoon nakkia ym.
    Talouspaperin sisässä myös kypsennän mutta tahtoo vaan tulla liian kypsäksi toiselta puolelta, lautaselle olen joskus laittanut tipan vettä.

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    Siitä on pitkä aika, mutta pistelin haarukalla perunat tai halkaisin. Kypsennysaikaa en ny sitte muista. Niin, ja vesitilkassa. Ja sellaisessa mikron mukana tulleessa muovisessa astiassa. Tämä oli varmaan mikroaaltouunin mukana tulleessa kirjassa tämä ohje. En muuten tienny, että mikroaaltouuniin voi laittaa talouspaperia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri