Hae Anna.fi-sivustolta

Peruskysymyksiä Krabista

Viestiketju osiossa 'Thaimaa' , käynnistäjänä Asiallisia neuvoja pyydetään, 03.09.2007.

1. speedboat Vierailija

Yritetäämpä muistella..Päivävarjoja ei muistaakseni ollut millään rannalla.

Ton sai, joka on Ao nangista lähtiessä ennen Railey westiä. Tämä on kalliokiipeilijöiden ja reppumatkailijoiden tukikohta. Ranta huono muihin verrattuna, mutta löytyy letkeää menoa, ravintoloita ja halpoja bungaloweja. Täältä voi kävellä laskuveden aikana rantaa pitkin Railey Westille tai viidakon läpi kallioiden yli, jolloin yleensä näkee apinoita.

Railey westillä on ihan kunnon ravintoloita ja eli silloin myös heidän vessatkin on käytössä. Ranta sinällään ei ole maineensa veroinen mielestäni. Täältä voit kävellä Phra Nang rannalle Railey eastin kautta.

Phra Nangilla (joka on mielestäni yksi kaunein ranta missä ikinä olen käynyt)
    Lähellä on yksityinen hotellialue on, mutta he eivät sinne rantaporukkaa halua. Vessat kuitenkin löytyi, mutta vaati jonkin matkaa kävelyä. Rannalla on niitä maissinpaistajia ja pitkähäntävenekioski yleensä päivystää rannalla, josta saa pikkupurtavaa, kylmää juotavaa. Tällä rannalla kannattaa vierailla vuoren sisään menevässä luolassa, joka on tämän ja Railey westin välissä. Tasku/otsalamppu välttämätön syvemmälle luolaan mennessä, joka on pilkkopimeä.

Podalla on yksi isompi ravintola ja siellä on vessa.

Chickeniltä en muista vessatilannetta, mutta ns. maissinpaistajia löytyy sekä näitä pitkähäntävenekioskeja. Ei kiinteää ravintolaa.

Koh Hongilla on vessat mutta ei ravintolaa. Saari on asumaton ja sinne ei saa jäädä yöksi. Meidän päiväretkeen kuului lounas. Siellä mahtoi myös olla jokin kioskin tapainen juttu.

Ja tämä epäselväksi jäänyt pha phia tai jotain. Siellä ei ollut mitään palveluja ja rantakin oli hyvin pieni.

2. iia Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aiempiin viesteihin viitaten... Jos lähtisin ihan pienten lasten kanssa Thaimaaseen (alle 5v), lähtisin ehkä ennemmin esim. Phuketin Katalle tai Koh Lantalle. Krabin plussia minulle ovat upeat rannat, aktiviteetit, luonto ja se että aurinkovarjot ja -tuolit ovat kiellettyjä. (Ei tule Kanaria-fiilistä) Varsinaisia miinuksia en keksi. Jos menette Krabille, suosittelen melontaretkeä. Yksi parhaimpia retkiä, mitä olen tehnyt. Kannattaa ottaa kadulta, matkanjärjestäjien retket ovat hieman kalliimpia. Vuokrasimme myös oman pikaveneen pariksi päiväksi, jolla kierreltiin ensin PhiPhin seutuja ja Koh Hongin ympäristön pikkusaaria. Venekuskit näyttivät paikkoja ja hintaan kuului juomat ja hedelmät. Kalliimpaa kuin järjestetyt retket, mutta oli kivaa olla omassa porukassa ja sai itse määrätä aikataulun.

3. 60 Vierailija

Lähteekö ne paatit laiturista sieltä Ao nagista,vai vedestäkö niihin pitää päästä könyämään.Minua vaivaa niin vielä tämä asia,kun olen jäykkä kintuinen.

Ja vessoja kaipaaville keroisin,jos et muuta konstia keksi,etkä wc-tä löydä.Se ei auta muu
    kuun mennä mereen Näin kävi mulle kerran Intiassa.Housuunkaan en voinnut tehdä.Ja luulenpa,että en ole ainoa jolle on näin käynnyt.Mutta saatan olla ainoa joka uskaltaa tunnustaa.

Päivänvarjoja ei kuulema ole,mutta istutaan puun varjossa.Katselin äsken Ao nagista
    rannalta kuvia ja näkyi immeiset istuvan puiden varjossa.

4. rapi Vierailija

Ao Nangilla ei ollut ainakaan ennen muinoin laitureita vaan kaikki lähtevät rannalta vedestä. Laivaan könyäminen ja sieltä pois voi olla jossakin tapauksessa märkää touhua eli ei lakerikengillä vaan rantasandaaleilla ja ei pitkillä housuilla kyytiin.

5. 60 Vierailija

Koitan selvitä vedestä kyytiin.Enkä niin hienoja kenkiä edes omista.Ainoastaan lapsenlapselleni
    olen sellaiset hennonnut ostaa.Huumoria ei mummulta puutu eikä seikkailu mieltä ja kai ne poijaat mummun jotenkin kyytiinsä pylläävät.Phuketissa oli oskomattoman mukavia ja auttavaisia vene poika
    kun menimme Phi,Phille.Ja varmaan myös täälläkin,näin ainakin uskon.

6. mirzi07 Vierailija

Pitkähäntäveneisiin kahlattiin rannalta ja niissä oli pienet tikkaat joilta noustiin veneeseen. Yhdelle saarikierrokselle oli lähdössä todella tukeva naisihminen ja hän ei kerta kaikkiaan päässyt veneeseen vaikka kuinka yritti. Pikaveneisiin on paljon helpompi nousta.

7. 60 Vierailija

Sain eilen Lomamatkoilta kotiin esitteen.Siinä kerrottiin,että Nopaatharan rannalla on lauturi.Mutta sieltäkö ei sit viedä Raileylle? Vaan joihinkin kauenpana oleville saarille?
    Onko näin? Kertokaapa vielä tämäkin mulle.

Kiitos vain edellisille vastauksista.

8. iia Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos matkustat pitkähäntäveneellä, et tee laiturilla mitään. Krabilla olevat laiturit (Nopparatin rannalla mm) ovat tarkoitettu isommille laivoille jotka vievät esim. PhiPhille ja Lantalle. Pitkähäntäveneethän uivat matalalla. Jos olet kintuistasi jäykkä, auttavat venekuskit sinua kallistamalla veneen. SItten vain istahdat reunalle ja sinut autetaan kyytiin. Ei minkäänlaista ongelmaa! Älä murehdi. Joissain veneissä on mukana pienet tikkaat, kuten mökkilaitureissa.

9. 50 Vierailija

Ao nangin rannasta kun lähdettiin veneisiin oli monessa veneessä
    pikku muovituoli, jonka venekuski laittoi veteen ja siitä sitä ponnistettiin
    kyytiin ihan vaivattomasti...kyllä thaimaan pojat pitävät huolta asiakkaistaan...

10. IsoSepi Vierailija

Monissa pitkähäntäveneissä on irrotettavat 3-askelmaiset metalitikkaat jotka venepojat laittavat reunalle, ja sitä pitkin on helppo hieman tukevammankin kiivetä veneeseen - kokemusta on.

Nopparat Thara on tosiaan isommile matkustajalaivoille, mutta joskus sielläkin vuorovesi niin matalalla, että laukut ja matkalaukut puretaan pitkähäntäveneisiin.

11. 60 Vierailija

No.johan nyt jottain.Ei hätää mitään.Kun on tuolia ja tikkaita.Lupaan kertoa kuinka mulle
    kävi kun pääsiäiseksi Krabilta sit kotiudun.Pikku muovitulit olisivat tosi hyviä rannallakin
    istuskella.Ei kai ne paljon maksa vaikka sieltä tuolin ostaskin ja sit pois lähtiessään jollekin ranta hierojalle sen lahjoittaisi.Siinähän se olisi seuraavaa jäykkä kintuista odottamassa.

KIITOS taas teille kovasti.

12. 300Krabi Vierailija

Ei näköjään hyvin käyny..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy