Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Pesty passi

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä pyykkäri, 10.07.2007.

1. pyykkäri Vierailija

Hei. Passini joutui vahingossa pesukoneeseen. Sivut vähän kupruilevat, mutta mielestäni muuta vahinkoa ei ole käynyt. Voikohan tällaista passia käyttää? Kuinka huonoa passia yleensäkään saa käyttää?

2. Terttuli Vierailija

No johan nyt on markkinat kun passikin pitää pestä! Herättää varmaan huomiota kun sen kanssa jonenkni yrität lähteä... ota puhelin käteen ja soita passitoimistoon. Väärennetyillä passeilal moni yrittää matkustaa mutta kiinni nekin jäävät, pestyistä ei ole kuultu ennen!!!

3. laundry Vierailija

Yleeensä pestään vain rahaa!!

4. sininen passi Vierailija

Kaikkea ne tekeekin, pesevät jo passitkin. rahanpesusta olen minäkin kuullut...

5. Passin pesijä:) Vierailija

Hei!

Passi ei ole enää käyttökelpoinen pesukoneen jäljiltä. Pesin itsekin passin vahingossa tuossa keväällä ja uusi piti hankkia jotta pääsin reissuun.

6. kyll maar Vierailija

luulisi olevan selvää ettei pesukoneen kautta kulkenut passi kelpaa!

7. passin pesijä Vierailija

Minä olen pessyt vahingossa mieheni passin pariinkin otteeseen (eri passi kummallakin kerralla) ja ei ole mitään ongelmaa ollut sillä matkustaa. Kaikki leimat siitä tosin hävisivät mutta niillä nyt ei ole muutenkaan mitään merkitystä. Mies on reissannut tällä pestyllä passilla aasiassa, euroopassa yms.

8. totta tämä Vierailija

Lainaus Suomen Matkatoimiston nettisivuilta:
    " Tärkeää huomioida lähdettäessä matkalle: Passin täytyy olla moitteettomassa kunnossa (Viallinen,likaantunut,kastunut,rypistynyt,rikkoutnut passi ei kelpaa). Passi on henkilökohtainen ja virallinen asiakirja.Passin haltijan on säilytettävä passi huolellisesti... jne." Lue sieltä!
    Nimimerkki passin pesijä valhetlee, hönen äijänsä ei ole ikinä matkustanut minnekään." Lisätietoja Suomen poliisin internetsivuilta."

9. passin pesijä Vierailija

Juu, niin valehtelen..sinähän sen tiedät missä minä tai mieheni olemme matkustaneet. Tottakai nuo laittamasi viralliset ohjeet ovat ne joita kannattaa noudattaa ja jos vahingossa sen passin pesee on järkevää hommata uusi. Riippuu varmaan myös siitä miltä passi pesun jälkeen näyttä. Mieheni passissa oli kaikki tieto edelleen tallessa ja sivut ainoastaan vähän rypistyneet ja kummasti sillä pääsi maasta toiseen. Tietysti se oli tyhmää sillä matkustaa koska jossainhan olisi voinut tulla ongelmia.
    Kerroin tässä vain omasta kokemuksestani... eihän sitä tarvitse uskoa kuten ei sitäkään että mieheni todella matkustaa about puolet vuodesta. Se ei liene kovin ihmeellistä nykypäivänä.

10. angloelli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikka passi pesun jalkeen nayttaisikin kelvoliselta, niin se ei valttamatta kay. Pesu on todennakoisesti haalistanut vareja ja vaikka paljas silma ei sita huomaakaan niin tarkastuslaitteet huomaavat. Sama patee "rahan pesuun" eli pesukonessa kayneet setelit eivat enaa tayta aitousvaatimuksia. Itse hakisin suosiolla uuden passin, enka viitisisi ottaa sita riskia, etta ulkomaisella kentalla evattaisiin koneeseen paasy "vaaran passin" takia.

11. etelänmies Vierailija

12. no joo... Vierailija

tyhmiä löytyy näköjään ja hutiluksia. Mitä järkeä on pestä passi pesukoneessa.Paljonkohan oli pr...lleja?

13. yksi kokemus Vierailija

Olimme kerran työmatkalla ja mennessämme ei yksi työkaveri meinannut päästä, sillä hänen passistaan yksi sivu hieman "repsotti" eli se takakannessa kiinni oleva sisäsivu. Varmuudeksi hän liimasi tuon irronneen kulman kiinni ja pääsi passilla takaisin. Mutta jos pieni repsotuskin kulmasta meinasi estää matkustuksen, kannattanee kupruillut passi tosiaan uusia ennen seuraavaa matkaa.

Ja teille, jotka vinoilette passin pesusta - tuskinpa ap sitä tahallaan koneeseen heitti. Kiireessä/epähuomiossa/väsyneenä/työn touhun välillä keskeyttämään joutuneena valtaosalle on varmasti jäänyt jotakin joskus taskuun - ellei muuta, niin nenäliina ja sepä se vasta ikävää jälkeä tekee.

14. rea-listi Vierailija

Täytyy ottaa huomionn että viime aikoina on kaikki määräykset tiukentuneet, koskee myös perukoneessa uitettuja passeja. Nettisivuilta löytyy määräykset passien kunnosta. Ja jos on niin törppö että pesee passinsa, täytyy olla kanttia hankkia uusi eli maksaa tyhmyytensä.

15. miks ihmeessä passin pesijä ees tarttis passia, jos ei olis ikinä mihinkään matkustanu...?!

16. huh huh Vierailija

No ei sitä päissään tarvitse olla jos pesukoneeseen sujahtaa ylimääräistä. Vanha äitini on pessyt isän taskukellon ja kertaalleen nyt kuusi kpl 50 euron seteleitä. Mummo meni pankkiin minun rohkaisemana ja oli sanonut että "minä kyllä tiijän että on siitä rahanpaesijöitä ja tässä on nyt sellanen mummo" oli saanut setelit vaihdettua uusiin.
    Minä en uskaltaisi mihinkään Afrikaan pestyllä passilla lähteä, saattaa tulla ongelmia.

17. kuolen nauruun Vierailija

Ja voihan mitä toheloita... passi pesukoneeseen. just joo.

18. teidän inspiroimana ajattelin käyttää passiani tiskikoneessa tai friteerauspadassa ennen tulevaa ameriikan matkaa :-D

19. tukehtuuko nauruun Vierailija

Taidat olla vähän yksinkertainen. Passi saattaa olla paidan taskussa, housun taskussa, villatakin taskussa ja vaikka missä ja jos on kiire tai ei ole tapana tarkistaa taskuja, niin tuollaista sattuu. Ja sinä alat puhua tämän jälkeen tiskikoneesta, hyvää päivää !

20. No mulla ei ole kyllä ollut mitään ongelmia Afrikassa minkäänlaisen passin kanssa, toisin kuin monissa Euroopan maissa. Että oliskohan jo aika luopua tosta 'Afrikka edustaa koko maapallon periferiaa' -ajattelusta pikku hiljaa.

21. ....TOSIKKO!

22. Ajattelin tulla vilkaisemaan mitä matkavinkkejä täältä saa ja yllätyin, että minun vanha viestini oli nostettu esiin :) Jännää, että joku jaksaa.. mut jouluna on aikaa. Kävin poliisilaitokselle passiani esittelemässä ja sieltä kuulin, että turvallisinta olis vaihtaa passi. Niinpä nyt on uusi.
    Passini peseyti vahingossa kangaslaukkuni taskussa. Enpä muistanut sisäsivutaskua tarkistaa.
    Elämä on;)

23. Saija annuli Vierailija

Kannattaa keskittyä vaatteiden pesuun, ei virallisten asiakirjojen.Elämää tuo ei ole vaan jonkin sortin sekoilua!

24. yx ehdotus Vierailija

mites olisi passin grillaaminen, tietysti kesällä mökillä hyttysten surratessa ympärillä.

25. En ole sentään passia pessyt, ukon lompsan pankki- ja luottokorttineen olen pessyt. Setelit kuivatin lämpöpatterin päällä. Kolikoita peseskelen vieläkin joskus. :-D!!!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri