pesukoneen pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
pesettekö sillä sitruunahapolla kerran vuodessa koneen tyhjänä 90 asteessa?
kun joskus koneeseemme jää semmonen tunkkainen haju.
Ja mietin että pitäisikö ostaa tuota apteekista saatavaa sitruunajauhetta ja koittaa sillä pestä kone.
olen nukkasihdin pessyt ja tyhjentänyt vasta.
ja luukku on aina auki pesun jälkeen seuraavaan pesuun saakka,en koskaan pidä sitä kiinne kokonaan kun jossakin luki että jos pyykin jälkeen laittaa luukun kiinne niin se kosteus alkaa haisemaan koneessa?

käytän ainoastaan nestemäistä pesuainetta.
nyt on menossa nuttu merkkinen pesuaine.
ennen oli erisan.
en tykkää noista jauhomaisista kun saattaa jäädä pyykkiin sitä jauhomaista pesuainetta.

Olen joskus kokeillut apteekin sitruunahappoa, ja kyllä se ihan ok toimi. Voisit kuitenkin kokeilla ensin pestä koneen käyttämällä sitä tyhjänä 90 asteessa. Pesuainetta messiin, mutta huomattavasti vähemmän kuin normaalisti. Tai sitten kokonaan ilman pesuainetta. Luukkua ei tosiaan kannata sulkea pyykinpesun jälkeen, ettei kone ala sen vuoksi haisemaan.

Jokin aika sitten luin ylen nettisivuilta uutisen, jossa joku pesukonekorjaaja valitti, kuinka suomalaiset pilaavat sekä pyykin- että astianpesukoneensa käyttämällä aivan liikaa pesuainetta. Jutun mukaan 20 ml riittäisi tavalliseen 5-6 kg:n koneelliseen. Jutun luettuani olen kokeillut vähentää pesuaineen käyttöä suunnilleen 30 milliin pyykin määrästä ja likaisuudesta riippuen, ja pyykit ovat kieltämättä tulleet yhtä puhtaiksi kuin ennenkin.

Yhteistyössä