Pesupähkinät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurkkunaamio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekokauppa Ruohonjuuresta olen niitä ostanut, kilohinta 21 eur (mutta eihän ne paina juuri mitään). Itse olen laittanut neljä puolikasta pähkinänkuorta koneelliseen, sitonut esim. parittoman sukan sisään. Samoilla pähkinänkuorilla pesee kolme koneellista! Ne menee sitten ihan pehmeiksi/luttanoiksi, kun se 'pesuaine' on kulunut pois. Ihan puhdasta tulee. No, ihan pahimpia tahrapyykkejä en ole pessyt pesupähkinöillä, vaan olen käyttänyt niihin järeämpiä aineita.

Vauvantähdestä ostin euron kokeilu pussin, hyvin pesee puhtaaksi, myös miehen työvaatteet... :) Ei haalista värejä ja tulee pehmeää pyykkiä. Samoilla pähkinöillä pesee kaksi koneellista.

Mä ostin kanssa kokeilumielessä ja olen tosi iloisesti yllättynyt! Meidän ennakkoluuluinen mies on tosi tarkka puhtaan pyykin laadusta, niin ainoa asia mitä hän sanoi, että pitää laittaa huuhteluainetta että on vähän pehmeämpää ja se huuhteluaineen tuoksu pitää kuulemma olla. Joten laitan puolikkaan annoksen huuhteluainetta.

Käytän 4 kuoren puolikasta ja pesen kaksi koneellista. Kolmea en ole vielä uskaltanut kokeilla. Olen alkanut näitä antamaan kokeiltavaksi myös muille, madaltaa kynnystä kokeilla kun saa ilmaiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
tilasinpa minäkin sitten... herkkäihosia enempi meidän perheessä...jospa tää olis ok =)

Allergialiittohan suosittelee herkkäihoisille näitä, mutta on syytä tietää, että voivat myös pahentaa allergiaa tai iho-ongelmaa. Kokeilemalla selviää =)

tämä tiedossa juu =)

aina varovainen noiden pesuaineiden kanssa

tilasinpa minäkin sitten... herkkäihosia enempi meidän perheessä...jospa tää olis ok =)

Allergialiittohan suosittelee herkkäihoisille näitä, mutta on syytä tietää, että voivat myös pahentaa allergiaa tai iho-ongelmaa. Kokeilemalla selviää =)

tämä tiedossa juu =)

Hyvä.Ei sitten muuta kuin kokeilemaan!

Usein käytettynä valkopyykilla harmaannutta ajan saatossa valkoiset, joten laita välillä sooda mukaan kun peset valkopyykkiä.

tämä tiedossa juu =)

Usein käytettynä valkopyykilla harmaannutta ajan saatossa valkoiset, joten laita välillä sooda mukaan kun peset valkopyykkiä.

juu luinkin noilta sivuilta, mitä linkitin. miehen työvaatteille tilasin samalla sen jonkun tahranpoistajan.

mutta ruokasooda hyväksi havaittu =)

tämä tiedossa juu =)

juu luinkin noilta sivuilta, mitä linkitin. miehen työvaatteille tilasin samalla sen jonkun tahranpoistajan.

mutta ruokasooda hyväksi havaittu =)

Paljonko sitä ruokasoodaa koneeseen laitetaan ja minne, siis pesuainelokeroon vai pyykin sekaan...? Munkin on pakko tilata, tai jos pääsisi käymään jossain ekokaupassa!

olen meidän 6kg koneelliseen laittanut reilun desin ruokasoodaa, ja siihen pyykkiaine lokerikkoon =) toimii niin 40 kuin 60 asteessakin =)

Eikö tuu aika kalliiksi? Tai myydäänkö jossain muuta kuin noita pieniä leivontaan tarkoitettuja purkkeja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olen meidän 6kg koneelliseen laittanut reilun desin ruokasoodaa, ja siihen pyykkiaine lokerikkoon =) toimii niin 40 kuin 60 asteessakin =)

Eikö tuu aika kalliiksi? Tai myydäänkö jossain muuta kuin noita pieniä leivontaan tarkoitettuja purkkeja?

cittarissa on puolen kilon paketteja, maksaa muutaman euron.

niin ja todellakaan en joka pesuun laita soodaa, joskus vain :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

cittarissa on puolen kilon paketteja, maksaa muutaman euron.

niin ja todellakaan en joka pesuun laita soodaa, joskus vain :D

Jos käyt Venäjällä, Virossa, Liettuassa, tuo kilo soodaa - ei paljoa maksa ;-) Samoin sitruunahappo (astianpesukoneen ja teräsastioiden kirkastamiseen) on edullista tuoda "itämailta". Erilaisia tuliaisia..

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ei jää mitään tuoksua. Itse käytän huuhteluaineena etikkaa ja sen haju jää lievänä vaatteisiin.

etikkaa.... yäk......

Höps. Mäkin käytän etikkaa eikä jää yhtään hajua. Kun ei lorauta liikaa. Käytän myös hiusten huuhteluaineena (pesuun ruokasoodaliuosta).

Yhteistyössä