petauspatja pinnasänkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä?

Vieras
Mistä saa ostettua pinnasänkyyn petauspatjan edullisesti? Jyskissä ei ole ja IKEA ei ole lähellä.

En jaksa lähteä ravaamaan joka kauppaan turhaan. Eli kiitollinen olen jos joku ystävällinen sielu kertois onko esim. citymarketissa, anttilassa, prismassa, euromarketissa tms! Ja paljonkohan maksaa ihan patjaliikkeeseen verrattuna...

Kiitos! Eli löytyy melkein mistä vaan! Meillä poika kohta 8 kk. Lakananvaihto on mielestäni helpompaa petariin kuin survoa sinne patjan alle, siksi petaria ostamassa!

Kiitos vinkistä! Meinasin jo vastata tuohon alkuperäiseen viestiisi että osta se petari meiltä, eipä ole tullut käytettyä... mutta taidanpa ottaa sen nyt käyttöön, lakanoiden tunkeminen patjan alle on tosi ärsyttävää! Itse ruinasin petarin kaupanpäälle pinnasänkyä ostaessani, mutta koska sitä ei heti alussa saanut käyttää, niin on koko homma unohtunut :)

Meille löytyi pinniksen patja (n. 5 cm paksu) ja ohut petari (melkein kuin aikuisen peitto) Kodin Ykkösestä. Petari on ollut käytössä vauvalla alusta asti, sillä se ei ole upottavaa mallia ja on helpompi pestä. Pelkkä paksu patja on ihan kivikova.

Olen tilannut siinä 50e hintaan www.lennol.fi (Jalasjärvellä toimii, toimittavat matkahuollon kautta, rahti n. 5e) tosi upeat patjat + petarit mittojen mukaan ja viimeksi sain samaan hintaan pyöristetyt kulmatkin kun matkasänky tarvii semmoiset (meillä).
halvemmaksi tulee kuin ostaa jotain Anttilan kalliita rimpuloita.

mitäs sitten käytät peittona jos toppapeitto on petarina ja sitten ap:lle. Kannattaa ehkä miettii vauvan hyvin vointii, tässä tapauksessa selän vointia ja kehitystä, eikä sitä että itselle mukavampi vaihtaa lakanat petariin.

Vauvalle voi käyttää petaria alusta asti. Vauvat nukkuvat paremmin patjalla ja petarilla kuin pelkällä kovalla patjalla. Meillä on patjana Familonin kivikova patja ja sen päällä kotimainne petari taitaa olla Ora jos oikein muistan. Petari maksoi jotain 50e ja siinä on irrotettava muovifrotee vahinkojen varalle. Suosittelen lämpimästi petaria ihan vauvasta asti. Meillä on alusta asti nukuttu joka yö omassa sängyssä tosi hyvin:)

Hassu kommentti millalta, hih. Luulee että ap ostaa petarin, vaikka se olis huono vauvan selälle. Jokainen järkevä ihminen tajuaa ettei niin tapahdu, millalle se pitää vaan kirjoittaa viestiin ennenkuin tajuaa...

Sitten asiaan. Me on käytetty petarina pussilakanan sisällä äitiyspakkausen peittoa ja vielä toista suurempaa peittoa joka on kaksinkerroin. Eli todella muhkea petari on! Ja tyttö nukkuu tyytyväisenä. Käytimme myös ihan vauvana petaria, mutta survoin sen tosi tarkkaan patjan alle, ettei toinen vahingossa tukehdu ryttyihin =) Eli oikeastaan olemme aina käyttäneet petaria siksi, koska patjat ovat kivikovia. Tiedoksi siis millallekin ;) Ainiin ja milla, nyt kun kuitenkin pääsi siellä puhki mietit että ""mitäs ihmettä he nyt käyttää peittona kun äp:n peitto on siellä pyllyn alla?!?!"" Tiedoksi siis sinulle että meillä likka on kova hikoileen, ei halua peittoa, ja jos käyttää, niin jotain ohutta vilttiä vaan. Yleensä senkin potkii pois. Eli äp:n peitto on liian paksu meille. Ja pitää kyllä lisätät että voi hyvänen aika! Kyl on siullakin pienet piirit kun ihan tällaista tuntemattomilta ihmisiltä kysyt!! Kiinnostaako sua siis ihan oikeesti, mitä jokin ihan sulle tuntematon pikkuvauva käyttää peittona jos äp:n peitto on muussa käytössä? Sain tälle iltaa taas niiiin hyvät naurut :D

Meillä on ollut 3kk ikäisestä käytössä petari, kun pinniksessä on joustinpatja niin se vaatii petarin. tätä enne vauva nukkui äp-laatikossa ja sen patjalla.
Petarin päälle laitan kosteussuoja froteen, jos tulee vaipoista ohivuotoja, siis lakanan alle.

Ninni kirjoitti:
""halvemmaksi tulee kuin ostaa jotain Anttilan kalliita rimpuloita.""

Meillä yhteishinnaksi (patja+petari) tuli muistaakseni 40-50 euroa, eli ei yhtään kallimpi kuin Jalasjärveltä tilatessa. Ja sopivat just eikä melkein pinnasänkyyn. Näihin saa myös jatkopaloja.

Mun mielestä siinä vaiheessa kun petari otetaan käyttöön, niin se muovitettu frotee saa kyllä jäädä sinne varsinaisen patjan päälle. Sen päälle sitten petari ja lakana. Petari ku on kuitenkin helppo pestä verrattuna oikeaan patjaan.
Sen muovin päällä on aikas hiostava nukkua...että pestään sitä petaria silloin kun tarve vaatii ja annetaan vauvan nukkua rauhassa ilman nihkeitä unia.

Meillä otettiin käyttöön petari myös jo aikaisin, vauvan muuttaessa äp-laatikosta makkarista omaan huoneeseen pinnikseen.

Familonin patja maksoi muistaakseni 25€ Vapaa Valinnassa ja petari taisi olla about 20€. Ihan laadukkaita vuodevaatteita Familon mielestäni tekee. Varsinainen patja on sopivan jämäkkä vauvan selälle ja petari tuo kivasti pintapehmeyttä olematta kuitenkaan upottava. Meillä ei ole mitään kosteussuojia lakanan alla, kerran olen joutunut petarin pesemään, kun kokeilussa oleva Muumivaippa ei vastannutkaan odotuksia. Päätypuolessa on lisäksi aina iso tyynyliina mahdollisten puklujen varalle, jota on helppo vaihtaa useasti.

Hyvin on meillä nukuttu, sitä en tiedä johtuuko synnynnäisistä unenlahjoista vai vuodevaatteista. Ja lapsi viihtyy sängyssä herättyäänkin ja menee sinne aina mielellään.

Itse etsin petaria muutama viikko sitten. Lastentarvikkeessa ja Sittarirra maksoivat noin 16 euroa. Anttilasta löysin halvimman (silti yhtä hyvän). Maksoi vain 10 euroa.

Hintoja todellakin kannattaa vertailla, jos haluaa säästää. Ihan samoilla tuotteilla on melkoisia hintaeroja. Olen vertaillut myös syöttötuolin pehmusteita. Halvin oli Tarjoustalossa (12,90).

Ostin tyttelillemme petarin Citymarketista. Hyvä on, mutta taisi maksaa lähes 20€... Toisaalta olen valmis panostamaan hyvään sänkyyn, sillä pienokaisen hyvät unet takaavat minullekin paremmat yöt... Ja sängyssähän vietämme valtaosan ajasta!

Meillä siis jousipatja, jota ei voi käyttää ilman petaria, enkä ole vielälöytänyt niin hyvää vaippa merkkiä, joka ei vähintään kerran viikossa menis yöllä pissat ohivyotona sänkyyn. että tälleen, makuja on monia, jos haluaa pestä petaria usein niin siitä vaan!!

Yhteistyössä