petetty

  • Viestiketjun aloittaja Ville
  • Ensimmäinen viesti
Krisse
Hei Ville! Olen pahoillani puolestasi. Kerronpa tässä omasta suhteestani, jos se vähän auttaisi. Itse olin alle parikymppisenä älytön rasavilli. Tein asioita joita en oikeasti halunnut mutta halusin olla menevä, vauhdikas ja ehkä vähän koviskin. Aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa 17-vuotiaana. En ollut kovin innostunut seurustelusta, mutta en päässyt miehestä eroonkaan. Jatkoin ryyppäämistä, samoin teki mieheni. Välillä kännissä olin muiden miesten kanssa, vaikka he eivät minua oikeasti kiinnostaneetkaan. Kerran tosin luulin tavanneeni elämäni miehen, ja olisin ollut melkein valmis lähtemään kokonaan hänen mukaansa(onneksi en lähtenyt!). Myös mieheni petti minua, ja kertoi siitä minulle. Minä en kertonut hänelle ihan kaikkea. Minulla oli myös muita ongelmia itsetunnon ja syömishäiriöiden kanssa, yritin jopa hakea apua, mutta en saanut. Vähitellen rauhotuin, aloin harrastamaan mm. joogaa enkä ole enää
vuosiin ryypännyt. Olemme oppineet elämään nuoruuden hairahdusten kanssa, emme kanna niistä kaunaa. Olen aika tyytyväinen elämääni enkä haihattele muiden miesten perään. Ei tulisi mieleenkään pettää. En oikein ymmärrä sitä nuorta naista joka olin, ihan kuin olisin eri ihminen.

Mutta siltikään en usko, että itse olisin 21-vuotiaana lähtenyt ryyppäämään jos olisin raskaana. Tuo raskaana ryyppääminen on mielestäni tässä jutussa pahinta.

Eli haluan sanoa sinulle, jos päätät jatkaa seurustelua, että nainen voi muuttua. Mielestäni yhden kerran voi antaa anteeksi. Hyvä juttu tässä on se, että vaimosi kertoi sinulle heti. Se kertoo siitä, että hän ei ole taipuvainen moiseen käytökseen. Itse tekisin sinuna niin, että katsoisin vielä tilannetta jonkin aikaa. Jos juominen jatkuu, ottaisin eron ja ilmoittaisin tilanteesta sosiaaliviranomaisille. Pettäminen on inhimillistä, vauvan vahingoittaminen on jo väkivaltaa.
 
sini --
Uskottomuus vaikeampi ymmärtää kuin raskaana juopottelu... En kyllä itse tiedä kumpi on pahempi, jos ajattelee että hän kantaa sinun lastasi ja ehdointahdoin riskeeraa lapsesi tulevaisuuden/hyvinvoinnin!?!?!?
Molemmat ovat aika järkyttäviä asioita...
 
faija
Joo, mutta ""äippä"" tietää: ""Känni tai lasi viiniä silloin tällöin ei merkkaa mitään vaik olis raskaana.... Vain alkoholismi vaurioittaa lasta.""

- Minäkin luulin että viina vaurioittaa lasta eikä alkoholismi.
Onneksi ""äippä"" niinku valisti.
Kukaan ei varmaankaan pidä alkoholistina ihmistä joka vetää kännit pari kertaa kuukaudessa.
Joten kaikki odottavat äidit vaan dokaamaan perseet olalle ihan turvallisesti kerran tai kaksi kuussa.
 
jos joku jaksaa lukea
Alkoholi ja raskaus
Raskauden aikana nautittu alkoholi läpäisee helposti istukan ja kulkeutuu sikiöön, jossa pitoisuudet nousevat erityisen korkeiksi suuren vesipitoisuuden omaavissa elimissä, kuten aivoissa. Humalajuominen eli juominen, jossa veren alkoholipitoisuus nousee korkeaksi, on osoittautunut vaarallisemmaksi kuin jos sama alkoholimäärä juodaan eri kerroilla tai pidemmän ajan kuluessa. Alkoholin käytön raskaudenaikaista turvallisuusrajaa ei tunneta tarkkaan. Siksi lääkärit suosittelevat nykyään alkoholin käytön välttämistä kokonaan raskauden aikana.

Suomessa arvioidaan vuosittain syntyvän noin 100 fetaalialkoholisyndroomasta (FAS) kärsivää lasta ja noin 200, joilla on lievempiä alkoholin aiheuttamia häiriöitä. FAS-lapsille tunnusomaiset piirteet ovat pieni pää, tyypilliset kasvojen piirteet, ärtyneisyys, levottomuus ja hidas sekä henkinen että fyysinen kehitys. Heillä on myös hidastunut kasvu kohdussa. Valtaosa eli noin 90 % heistä on henkisesti jälkeenjääneitä. FAS syndrooma liittyy alkoholismiin, mutta kasvun hidastumista on todettu jo 8 - 10 alkoholiannosta viikossa juovien äitien sikiöllä.

Artikkelin laati:
Yleislääketieteen erikoislääkäri Mikael Nyström
 
Ville
Kiitos, näin olen ajatellutkin. Jatkamme yhdessä, nielen häpeäni ja pettymykseni. Olemme sopineet, että minulla on oikeus syrjähyppyn myös yhden kerran, kun tilaisuus tulee - eihän se auta mutta lohduttaa.

Yritän unohtaa ja suhtautua huumorilla ilkeilyihin, joita olen jo saanut. Kai se tästä.
 
Senna
lkeily on heikkojen ihmisten tapa päteä, pitää itseään parempana kuin ilkeilyn kohde. Ei kannata välittää ilkeilevistä raasuista. He eivät ole yhtään mitään. Henkisesti terveellä ihmisellä ei ole tarvetta vittuilla netissäkään muille.

En kuitenkaan ymmärrä nimimerkki ""Patulle"" kommenttia ""Akkoja te ootte ettekä mitään miehiä"". Ei nuo ilkeilijät mitään naisia ole, ei todellakaan. En ymmärrä, miksi miestä sanotaan ""akaksi"", kun hänelle halutaan ilkeillä. Ihan kuin naisena oleminen olisi jotenkin huonompaa kuin miehenä oleminen. Tuollaiset ilkeilijät ovat pelkästään tyhmiä ja idiootteja, eikä sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
 
villelle onnea
Kumpi sinusta on pahempaa
känni joka saattaa vahingoittaa tulevaa lasta, lasta jota voit joutua hoitamaan 25v.

vai yksi pettäminen.
Minusta sinun pitäisi vaimosi kanssa keskustella tuo känni asia ensin kuntoon. ja sitä kautta tulee se uskollisena pysyminenkin.
Niin kauan kuin känni on päällä tuhoutuu omia aivosoluja ja totta ihmeessä ne sille sikiölle on vaarallisempia kuin äidille.
Just tuo ensimmäinen kolmannes raskaudessa on se riski aika.
Minusta sinulla on 2 ongelmaa tulevaisuudessa onnessanne.
1. liian nuori ja vielä ryyppäämään haluava vaimo ja vaativa vauva perhe-elämä.

2. pettämällä itsetuntoaan nostava kypsymätön äiti
joka ei ajattele lastaan vaan kunhan itsellä on kivaa.

Kostamisluvalla saan pettää minäkin ei oikein yhteistä perhe elämän auvoista tulevaisuutta suunnitella.
Vakavaa keskustelua tuo teidän juttunne tarvii ja onnea ettei tule elämän ikuisia muistoja yhdestä viikonlopusta fas-alkoholi vauriolapsen kanssa. Mitä kukaan ei toivo.Mutta kumpa tuo äiti tajuaisi että nyt loppui.
Toivon todella että saatte asiat puhuttua ja suhteen toimimaan. Avioliiton eteen joutuu joskus tekemään uhrauksia, myös sen äidin. Ville. Pieni pilkan kohteena olo ei loppupeleissä ole se maailmaa kaatava juttu - onneksi.
 
ght
Ville: ""Olemme sopineet, että minulla on oikeus syrjähyppyn myös yhden kerran, kun tilaisuus tulee - eihän se auta mutta lohduttaa.""

- Kyllähän tässä on pariskunta...lapsiparka.

Kasvakaa joskus aikuisiksi.
Taitaa tosin olla myöhäistä.
 
Hyi hel...
Pettäminen on aina kriisin paikka. MUTTA.

Eniten tilanteessa ällöttää, että vaikka monikin kirjoittaja on ihmetellyt raskaana olevan alkoholin käyttöä, tämä Ville ei sitä mitenkään kommentoi!!!

Eli Villen mielestä eniten haittaa kasvojen meno ja hänen nolaamisena, ei sikiön terveys!!! Ällöttävää, että ketkä vaan saavat hankkia lapsia! Tätä miestä ei näköjään haittaa lainkaan että raskaana oleva vaimo vetää monen päivän lärvit, on kännissä aamusta iltaan! Etkö lainkaan mieti omaa lastasi!?!?!?!

Kuka raskaana oleva nainen voi olla noin vastuuton!!!
Lastensuojelulla on taas töitä, kun teidän ihana pienokaisenne syntyy.
 
Ville
Vaimoni käyttää alkoholia vähän ja harvoin. Se ei tosiaankaan ole ongelma. Vappuna meni överiksi ja se on lääkärinkin kanssa puhuttu. Vieraiseen haksahtaminen ei mielestäni mene siltikään viinan piikkiin, kaksi yötä - ällöttää, vaikka olen päättänyt kestää. Ymmärrän koston lapselliseksi, mutta itsetuntoni vaatii jotakin tasoitusta. Ei raskaana olevan vaimon vieraissa käymisestä pääse helposti yli, vaikka olen kyllä päättänyt jotenkin päästä.
 
Vieras sika
No tasan samaa mieltä, että jos kolmannella kuulla raskaanan vetää parin vuorokauden kutu ja ryyppyputken, niin ei johtopäätös voi olla kuin yksi: karkuun ja kiireesti.
 
Vieras Sika
Usko huviksesi: et tule pääsemään tästä yli.

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

Alat kostamaant tätä ja huomaat pian olevasi samanlainen paska kuin naisesi ja jos jäät kiinni menetät kaiken oikeuden arvostella hänen tekemisiään. Jos et jää kiinni menetät vain itsekunnioituksesi.

Jos et kosta olet onneton luuseri, joka antaa vaimonsa paneskella kavereiden kanssa ja nielee kaiken nöyränä.

Helppoa ei tule ero olemaan, mutta helpompaa kuin koskaan tämän jälkeen.
 
apua
No kunhan naisesi siitä paisuu ja alkaa pohtimaan omaa viehättävyyttään, niin älä anna seksiä ja hyppää silloin vieraaseen petiin.

Ihan oikeasti antaisin erilaisia neuvoja tilanteeseen, mutta kun ilmeisesti olette kypsymättömiä ja vastuuttomia, menisivät oikeat neuvot harakoille.
 
onneksi on sos.huolto
Onneksi nuo salakännäävät muija äiditkin testataan kun tulevat synnyttämään.
Siinä saa taas sos.huolto tulevan tukea tarvitsevan perheen
niitähän ei Suomessa koskaan ole liikaa -eihän.
 
Heh
Ainoa oikea toimintamalli on kosto. Avioliittohan on jo ohi ja typeryksemme Ville joutuu maksumieheksi, kun on ämmän pistänyt paksuksi ja vielä mennyt naimisiin. Kaksi vaarantavaa virhettä, joita ei järkimies tee.

Siis joka tapauksessa Ville joutuu maksamaan kersasta seuraavat 18 vuotta. Sille ei enää voi mitään.

Paras keino on kostaa on olla vieraan naisen (mieluiten tutun) kanssa panemassa sängyssä, kun huora tulee synnytyslaitokselta.

Huora ei suinkaan tule pääsemään helpolla. Yksinhuoltajana jo noin nuoresta lähtien. Ei todellakaan tule olemaan parisuhderintamalla hurraamista, eikä kukaan mies saa enää kiksejä siitä, että pääsee panemaan toisen miehen paksuksi panemaa naista. Yksinhuoltajaa ei vapaaehtoisesti pane kukaan, jos parempaakin on tarjolla. Huoralla on tiedossa alkoholismi ja massiivinen alamäki.
 
kaikkitietävä
Jos ei kondomin käyttö ole muistunut mieleen, kannattaa testata sukupuolitaudit, monet niistä tarttuvat muksuunkin viimeistään synnytyksessä. Aika tylyä tekstiä on tullut monilta, sinuna valitsisin joko anteeksiannon ilman ja vaimon tukemisen tai suhteen lopettamisen, jos kostat, kierre jatkuu.
 
Minttu
Jos meinaat pitää itses miehenä ja omat munat jalkovälissäs ni jätä se lumppu. Kyse ei ollut yhden yön hairahduksesta vaan kahden vuorokauden panolomasta kaverisi kanssa sinun vauvasi mahassa. Jos tuossa vaiheessa elämää tehdään noin rankkoja mokia niin mitä on luvassa myöhemmin?

Hei oikeesti mieti: mikä hetken hairahdus kestää 2 vrk?!
 
inana
Hei Ville. Sanoisin, että tilanteesi on käsittämätön. Vaikka nyt luulet pystyväsi nielemään sen, että vaimosi otti ja petti sinua, vieläpä 2 vuorokauden ajan, raskaana ollessaan, uskon, että jossain vaiheessa asia alkaa vaivaamaan sinua niin paljon, että ongelmia siitä tulee.
En usko millään, että asia on käsitelty vain nielemällä se, ja ""unohtamalla"". Eikä sinun ole mitään järkeä lähteä ""kostamaan"" ja pettää myös. Ei se tilannetta mitenkään korjaa, vaikka ""tasapeleissä"" olisittekin. Sekin vain pahentaa asiaa.
Itse olen 22 vuotias nainen.Asun avomieheni kanssa yhdessä ja saamme esikoisemme syyskuussa. Mieleenikään ei tulisi lähteä ryyppäämään. Eikä todellakaan mieleenikään tulisi pettää.
Jotain on vialla vaimosi ajatusmaailmassa. Jos todellakin noin olisin tehnyt, häpeäisin itseäni todella paljon enkä osaisi antaa sitä itselleni anteeksi.Vaimosi ei taida olla tarpeeksi kypsä ottamaan vastuuta tulevasta lapsesta tai avioliitosta sinun kanssasi.
En tiedä miten tuollaisesta tilanteesta pääsee yli, pääseekö mitenkään. Pettäminen sattuu aina ja pettämisestä yli pääseminen on vaikeaa.
Toivotan sinulle jaksamista ja mieti nyt itseäsi ja tulevaa lasta. Mikä olisi järkevin tapa edetä eteenpäin.
 
Anni
Miten ihmiset on yleisesti noin julmia kuin moni vastaus kertoo vai onko täällä vaan joku avohoitokerho meneillään. Monet vastaukset onneksi kuitenkin ovat tosi asiallisia, kuten vaikka tämä ""kaikkitietävän"" vastaus. Kannattaa siis käydä sukupuolitautitesteissä.

Ihmisen elämään kuuluu mokaaminen. Vaimosi on tosi nuori ja sitoutunut tosi nuorena. Nyt hän vielä tulee äidiksi. Varmaan hän kelaa noita juttuja, kun hänellä on vasta aikuistumisprosessikin käynnissä. Harva parikymppinen edes tuntee itseään aikuiseksi. Aikuistuminen ja äitiys varmasti pelottaa ja ""teinimäinen hölmöily"" tulee mieleen kun haluaisikin välillä vielä olla se lapsi eikä vielä vastuullinen aikuinen.

Vaimosi on kuitenkin oman tiensä valinnut enkä mitenkään tahdo puolustella hänen tekojaan. Hän on valinnut olla vastuullinen aikuinen, vaimo ja äiti. Valinnoilla on seurauksia ja ne rajaavat monia asioita ulkopuolelle. Noin nuoren on vaikea nähdä vielä kaikkia seurauksia eikä voi tietää mitä haluaa myöhemmin. Vaimosi on vielä nuori ja hölmö. Sinun pitäisi aikuisena tajuta mihin ryhdyit kun valitsit niin nuoren.

Uskon kuitenkin että suhteenne voi vielä kehittyä hyväksi kahden aikuisen ihmisen suhteeksi. Se kuitenkin vaatii sinulta anteeksiantoa ja kärsivällisyyttä. Vaimoltasi se vaatii aikuistumista ja kasvua. Älkää katkeroituko toisiinne. Onnea matkaan sinulle, vaimollesi ja lapsellenne!
 
hui
Miten tämmöiseen tilanteeseen on voitu ajautua. Naisen tekoa ei voi perustella mitenkään hänen iällään. Hänhän on vastuuton paskiainen -joka suhteessa!

Toivon sydänjuuriani myöten että tämä kirjoitus on provo. Ei Ei Ei ja vielä kerran Ei!!!!

Nyt Ville vaadit kaikki mahdolliset selvitykset, että saatko raskauden alkuvaiheessa tietää oletko lapsen isä. Jos et...tajuat varmaan itsekkin ettei paikkasi ole sen aivottoman shitheadin luona. Jos taas olet, ota selvää onko mahdollisuutta raskauden keskeyttämiseen. Sehän on selvää että lopun elämäänne ette tule yhdessä elämään, mietippäs lasta nukuttaessasi mitä tunnet lasta kohtaan, muistuuko jotakin ikävää aina mieleen tuolloin? Mieti hyvä mies pystytkö tarjoamaan lapsellesi tasapainoista kotia -vaimosihan ei sitä tee, sinun harteillesi se jää yksin, valitettavasti! Ole realisti, ota elämästä vastuu äläkä jää tossuksi ämmälle joka ei arvosta sinua lainkaan!!

Toivon todellakin että tämä on huono vitsi koko tarina!

terveisin kolmelle lapselle äiti, miehelle vaimo ja nainen
 
lapseton
Tuoppa vain ""äippä"" se tutkimustulos päivänvaloon mikä todistaa että alkoholi ei olisi vaarallista sikiölle. Lasten kehityshäiriöistä ym. tarkkaavuushäiriöistä on ihan tarpeeksi esimerkkejä kuinka alkoholi vaikuttaa vaikka kaikki ei tapaukset eivät tietysti siihen liitykkään. Ei sellainen äiti välitä lapsestaan joka on valmis riskeeraamaan oman lapsensa terveyden vaikkei ""vedenpitävää"" tieteellistä aineistoa käsilaukusta juuri löytyisikään.
 
santtu
""Jos minä olisin sinä, niin hakkaisin naisen mahaa kunnes sikiö tulee sieltä ulos ja sen jälkeen muuttaisin asumaan yksin. Tuskimpa haluat huoran kanssa lasta. Jatkossa sama meno jatkuu... ""

Voi taivas mitä vielä tänä päivänä saa lukea.
Lapsi vaimon vatsassa on ihan elävä lapsi joten kuinka ihmeessä ???????????? voikaan olla noin hirveitä neuvova ihminen.

En ihan oikeesti ollut uskoa näkemääni (lukemaani).

Lapsi on tähän kaikkeen ihan syytön.

Mutta nyt puhutte asiat kuten aikuiset, huuto ei auta, se ei rakenna mittän.
Mutta puhutte ja molempien pitää haluta ratkaisu tähän asiaan tai siis päätös kuinka tästä eteenpäin.

Olet nyt isojen ratkaisujen edessä mutta hoida se kunnialla kuten kunnos järkevä mies.

Toivon sinulle kovasti jaksamista ja toivon, että löydätte ratkaisun asiaan mahdollisimman pian.

Tsemppiä sinulle ja enkelin valoa jaksmisen kanssa.
 

Yhteistyössä