Pettää vaan mutta sanoo että rakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackRose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BlackRose

Vieras
Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa vuoden alusta, ei käsitteenä pitkä aika mutta loman -sekä molempien työttömyyden takia olemme ehtineet viettää aikaa paljon yhdessä ja meillä on ollut hyvin aikaa tutustua toisiimme ja suhde on syventynyt hyvinkin nopeasti. Mies vakuuttelee minulle päivä toisensa jälkeen epäonnistuneihin aikaisempiin suhteisiinsa verraten minun olevan hänen elämänsä nainen ja hänen rakastavansa minua tosissaan niin ettei voisi kuvitella tulevaisuuttaan enää kenenkään muun kanssa kuin minun. Kliseetä, eikö? Kuitenkin tuon sinisilmä-ihanuuden (siihen perustaen että luulen tuntevani henkilön jo paremmin kuin monikaan) sanat vakuuttavat minut aina vaan uudelleen enkä voi uskoa niitä ystävien puheista huolimatta valheiksi.

Jokatapauksessa pointtina jutussani oli se, että sain ~3viikkoa sitten kuulla poikaystäväni pettäneen minua ollessani 2viikkoa etelässä lomalla kahden eri naisen kanssa, ja vielä eri iltoina. Kuulin asian ystävältäni, jonka jälkeen tietysti soitin heti miehelle ja hän on tästä puhelusta asti kerta toisensa jälkeen vannonut katumustaan ja luvannut osoittavansa tulevaisuudessa olevansa luottamuksen arvoinen. Olen kerran itse pettänyt ja oppinut siitä tosissani. Toivoin sillon saavani toisen mahdollisuuden todistaa miehelle olevani parantuva, ja pystyväni osoittaa olevani hänen arvoinen, mutten tätä mahdollisuutta saanut. Siksi tuntui epäreilulta jättää nyt mies kylmästi vaihtoehtoja antamatta, joten annoin hänelle mahdollisuuden (koska luotin silloin aikaisemmin itseeni ja kykyyni parantua, ja pystyin siihen) ja täten myös toivon hänen tuntevan samoin ja lopettavan sen epärehellisen pelleilyn.

Kaikki ne teot ja puheet vakavasta suhteesta ja ehdottomasta varmuudesta tulevaisuudesta ja rakkaudesta? Mitä ne tarkoittaa? Mikä saa miehen (rakkaudestaan ja sen vannomisesta huolimatta) tekemään näin? Olenko vain huijattu ja hullaantunut liikaa noista sinisistä silmistä, vai pitäisikö teoista huolimatta antaa miehelle toinen mahdollisuus ja luottaa puheeseen?

Ulkopuolisten ja ehkä tilanteen itse kokeneiden mielipiteitä kaivaten :)

Kliseetä, eikö?
Wanhoja kuluneita sanontoja ja pehmoisia puheita, kuten rakastumiseen on aina kuulunutkin. Mitä se suhteen nopea syventyminen on, kun rakastuminen ei vahvistu siitä että ehtii viettää paljon aikaa yhdessä?

Jokatapauksessa pointtina jutussani oli se, että sain ~3viikkoa sitten kuulla poikaystäväni pettäneen minua ollessani 2viikkoa etelässä lomalla kahden eri naisen kanssa, ja vielä eri iltoina.
Kun ei ehtinyt vähään aikaan tutustua tuli tämä asia ystävän avustuksella tutuksi. Rakastunutta sellainen käyttäytyminen ei lähtökohtaisesti kiinnosta. Voi olla ymmärrettävää mikäli sitä ajattelee joidenkin sattumien 'aiheuttamaksi hairahdukseksi', mutta selite jää heikoksi. Kun hän on kerta toisensa jälkeen vannonut katumustaan, se tunne kai syntyi melko hitaasti tai ei muuten tehottomana estänyt toistamasta tekoa.

…luvannut osoittavansa tulevaisuudessa olevansa luottamuksen arvoinen.
Valitettavasti ei ole olemassa mitään keinoa osoittaa sitä asiaa ts. ei voi millään tavalla todistaa tekemätöntä. Kirjaimellisesti ottaen siis absoluuttisen tyhjä lupaus.

Viimeksi muokattu:
pitäisi lähteä yksin lomailemaan etelään, koska tunnetusti niillä reissuilla suomalaiset naiset ovat hyvinkin alttiita seksihoukutuksille, ja oma kulta unohtuu tyystin.
Jospa kultasi tuumasi, koska sinä siellä, niin minä täällä.

Voihan mies rakastaa sinua ihan tosissaan, mutta ei se sitä tarkoita, että hän silti osaisi pitää pöksyt jalassaan, jos tarjoutuu tilaisuus pettää. Jos miehesi on keskivertoa paremman näköinen tai esim. tosi hauska seuramies, niin sellaisen miehen ei välttämättä tarvitse edes etsiä seuraa, vaan esim. baareissa naiset tulevat tyrkyttämään itseään kiinnostaville miehille.

Onko miehesi aiemmat suhteet päättyneet pettämisen vuoksi? Et kerro miehen ikää, mutta varsinkaan vähänkään vanhemman miehen kohdalla voi olla, että mies ei kerta kaikkiaan osaa lopettaa pettämistä, vaikka haluaisikin. Silloin voi olla, että mies ei opi uskollisuutta kuin vasta korkeintaan sitten joskus 60+ ikäisenä, kun viriiliys alkaa hiipua.

Sanat ovat sanoja, teot ovat tekoja. Miehen pitää teoillaan osoittaa, että hän on luottamuksesi arvoinen. Äärimmäisen mustasukkaiseksi kyttääjäksi ei kannata ryhtyä, koska jos mies haluaa pettää, hän löytää kyllä keinot pettämiselle.

Fakta on se, että rakastumisen tunteesta iso osa on intohimon tunnetta. Toinen fakta on se, että mitä tiiviimmin ollaan yhdessä, sitä nopeammin intohimovaihe kuluu loppuun. On arvioitu, että intohimovaihe kestää puolesta vuodesta kahteen vuoteen eli mitä enemmän näkee ja rakastelee, sitä nopeammin vaihe menee ohi. Olisikohan niin, että teidän suhteessanne se suurin intohimo on jo mennyt ohi ja mies ei enää pysty vastustamaan muita naisia, jos kohdalle sattuu kaunis himokas nainen?

Olet antanut kerran anteeksi. Pidä silmät auki, seuraa tilannetta ja mieti, paljonko olet valmis antamaan anteeksi. Jotkut antavat pettämisen anteeksi puolisolleen kerta toisensa jälkeen.

Voihan mies rakastaa sinua ihan tosissaan, mutta ei se sitä tarkoita, että hän silti osaisi pitää pöksyt jalassaan, jos tarjoutuu tilaisuus pettää. Jos miehesi on keskivertoa paremman näköinen tai esim. tosi hauska seuramies, niin sellaisen miehen ei välttämättä tarvitse edes etsiä seuraa, vaan esim. baareissa naiset tulevat tyrkyttämään itseään kiinnostaville miehille.

Onko miehesi aiemmat suhteet päättyneet pettämisen vuoksi?

Juu kyllä miehellä ulkonäköä on, ja sosiaalisempikin kuin moni, synnynnäien naistennaurattajahan se on. Sehän siinä pelottaakin. Aluksi oli vain ylpeä omistamastaan kun sai muut tuntemaan itsensä kateelliseksi ja kohotti itsetuntoakin tuollainen että sen näköinen ja luonteinen vielä kiinnostuu minusta. Mut sitten se kateus kolahti toisiin naisiin ja ne lähti hyökkäämään mua vastaan ja sitä kohti? Entiedä.

Ja ei hänen pettämiseen, miehellä oli minua aiemmin yksi pidempään kestänyt suhde joka lopulta loppui siihen että mies sai kuulla naisen pettäneen häntä pidemmänkin aikaa toisen miehen kanssa.

Fakta on se, että rakastumisen tunteesta iso osa on intohimon tunnetta. Toinen fakta on se, että mitä tiiviimmin ollaan yhdessä, sitä nopeammin intohimovaihe kuluu loppuun. On arvioitu, että intohimovaihe kestää puolesta vuodesta kahteen vuoteen eli mitä enemmän näkee ja rakastelee, sitä nopeammin vaihe menee ohi. Olisikohan niin, että teidän suhteessanne se suurin intohimo on jo mennyt ohi ja mies ei enää pysty vastustamaan muita naisia, jos kohdalle sattuu kaunis himokas nainen?

Olet antanut kerran anteeksi. Pidä silmät auki, seuraa tilannetta ja mieti, paljonko olet valmis antamaan anteeksi. Jotkut antavat pettämisen anteeksi puolisolleen kerta toisensa jälkeen.

Faktojahan nuo kyllä, mutten usko että intohimo olisi meillä mihinkään kadonnut. Kysyit aikaisemmin minkäikäinen mies on, ja hän on siinä iässä että armeijaa on lykätty monen monta vuotta ja hän lähti sinne juuri viime kuun alussa. Joten ainakaan tällä hetkellä emme ymmärrettävästi näe juurikaan, ja reissuistani johtuen näimme harvemmin myös ennen tätä. En usko että pettäminen kyllästymisestä johtuu, jos jostain niin pikemmin sitten siitä liian harvoin näkemisestä, tuo kun on vielä kaiken lisäksi melko addiktoitunut seksiin ja sen harrastamiseen.

Sitä pelkään, että tällä hetkellä minullahan se etulyöntiasema on, sillä mies on armeijassa ja tullessaan lomille olen aina täällä vahtimassa mitä tapahtuu. Jos nyt totun siihen ettei miehellä ole edes mahdollisuutta pettämiseen, ja armeijan päättyessä ja minun lähtiessä esimerkiksi reissuun mies näkee heti tilaisuutensa ja pettää. En ole valmis antamaan enää anteeksi, kuten sanoin haluan antaa sen yhden tilaisuuden jota itse en saanut, mutta siihen se jää. Luottamukseni on nyt niin korkealla että pelkään putoavani maan pinnalle ja kovaa sitten aikojen päästä kun se armeija loppuu ja elämä taas normalisoituu, jos se mies ei sitten puheista huolimatta olekaan muuttunut.

Viimeksi muokattu:
Seksiaddiktin kanssa ei kannata ruveta minkäänlaiseen parisuhteeseen. Jos ei pysty olemaan ilman niin mitenkäs sitten tehdään jos toinen ei jostain syystä aina pystykään sekstaamaan?

se yksi tilaisuus mennyt jo sen kahden viikon loman aikana, jolloin tulit petetyksi kaksi kertaa?
Jos hän oikeasti olisi katunut ja rakastanut sinua, ei hän olisi tehnyt sitä uudelleen. Ja jos miestä on petetty aikaisemmassa pitkähkössä suhteessa, niin hänen jos kenen tulisi tietää millaista tuskaa se toiselle osapuolelle aiheuttaa.

Mihin luottamukseen se parisuhde perustuu kun mies tulee viikonloppulomille, niin sinun tarvii olla vahtimassa mitä tapahtuu? Ja nyt jo pelkäät tilannetta joka tulee eteen intin päätyttyä.

Ei millään pahalla, mutta enpä sinuna enää tuollaista suhdetta jatkaisi. Parempiakin nääs löytyy :)

Seksiaddiktin kanssa ei kannata ruveta minkäänlaiseen parisuhteeseen. Jos ei pysty olemaan ilman niin mitenkäs sitten tehdään jos toinen ei jostain syystä aina pystykään sekstaamaan?

No kyllähän se nyt ihminen sellaset tilanteet ymmärtää jos ei jotenki fyysisesti (tai henkisesti?) pysty. Ja luulen että sen addiktion vakavuus päti vain sillon alkuaikana kun ei oltu vielä mitään virallistettu ja reissasin paljon niin ei nähty tarpeeksi ym, että se sitten halujaan ruokki sillä ajatuksella etten välttämättä olekaan niin vakavissani ja se on siksi okei, jos se hoki itselleen syitä siihen etten välittäisi vaikki kuitenkin tiesi ettei se ole totta? Ettei ehkä tulevaisuudessa tarvitse pelätä sen addiktion kohdistuvan kun vain muhun. Vaikka turha sitä kai syyllistä puolustella? Kovin koitan etsiä syitä ja toivoa siitä miksi se ei tekisi niin enää, turhaa itsensä kiusaamista tai ei.

Viimeksi muokattu:
No kyllähän se nyt ihminen sellaset tilanteet ymmärtää jos ei jotenki fyysisesti (tai henkisesti?) pysty.
Entäpä jos kysyisit miten hän sen ymmärtäisi kun ei fyysisesti pysty esim. pitkän ulkomaanmatkan takia.
Ymmärtäisikö hän sen kanssasi samalla tavalla jos ei henkisesti pystyisi esim. jonkin emotionaalisen järkytyksen koettuaan? Miten hän suhtautuisi viiveisiin mm. toipumisajan arviointiin ja odotuksiin, tai siihen ettei sitä olisi mahdollistakaan etukäteen suunnitella?

Jos nyt totun siihen ettei miehellä ole edes mahdollisuutta pettämiseen…
Mihin kaikkeen voikaan tottua kun elämäntilanne normalisoituu elämäntavaksi? Addiktion vakavuuteen? Jos alkuaikana ei ollut vielä mitään virallista niin miksi nyt? Mikä ajan kuluessa pätee, mikä ei ja miksi?.

Jos jokin asia toistuu usein niin siihen totutaan ja siitä tulee tavanomaista, se alkaa tuntua normaalilta.

Olisiko hän koko ajan jonkun valvonnassa 24/7 ja tulisiko hän lisäsi joka iltalomalla poikkeuksetta vahdittavaksi? Voisiko vilkkaansosiaalinen ihminen sopeutua ja jotenkin tottua sellaiseen?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä