Pettääkö vaimoni vai olenko hullu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jarppis

Vieras
Vaimoni alkoi laihduttamaan viime keväänä. Huippu homma ja arvostan tuota suunnattomasti. Kuitenkin pikkuhiljaa vaatetus muuttui , joka tietenkin on ihan luonnollista kun koko pienenee. ”Keikistely” kuvia ilmestyi facebookiin. Uusia vaatteita esiteltiin ja pusu kuvia latailtiin. Profiili muuttui salaisemmaksi. Kännykkä, joka oli ollut yleensä aina hukassa, oli liimattuna käteen kiinni. Myöskin näytön peittely alkoi. Nyt vasta lähipäivinä löysin facebookista keskustelu palstan, jossa vaimoni lähetteli viestejä eri miehille. Kännykkään oli ilmestynyt jo näytön peittävä kansimallinen suojakotelo.

Yllättäen vaimo lähti kaverilleen Lahteen. Siellä pyöri pikkutunneille ravintolassa. Syynä tähän oli elokuvatrailerin ensi-ilta. Pari viikkoa myöhemmin vaimo meni työkavereineen rilluttelemaan Helsinkiin. Työkaverit olivat minulle nimiä vain eli liipa ja laapa. Kuulemma hotellihuoneessa oli edullisempaa ryypiskellä, kun ravintolassa. Ravintolassahan he olivat varmaankin käyneetkin. Tuli kotiin aamulla, kun olin lähtenyt töihin. Viikkoa myöhemmin vaimoni lähti työkaverinsa kanssa rimpsalle. Tuon työkaverin näinkin. Yksi ei tietenkään tullut kotiin, vaan tuli joskus sen jälkeen, kun olin töihin lähtenyt. Baarissa olivat olleet. Erikoista, kun kotikylässä olivat olleet.

Paria viikkoa myöhemmin vaimoni lähti Turkuun sukuloimaan. Baarissa oli oltu. Uskon kyllä, että oli sukulaisilla ollut. Tosin baarissa tuolloinkin oli kävästy. Kotiin paluu viivästyi ensin yhden ja sitten toisen päivän. Tuolloinkin paluu ajoittui iltaan.

Seksuaalinen kanssakäyminen ja hellittely on pikkuhiljaa hiipunut ja nyt täysin kuollut. Minun vika kuulemma.

Tuossa aikani facebookkia tutkittuani huomasin, että vaimollani oli ilmestynyt erikoisesti monia uusia miespuoleisia kavereita listalle. Näiden kanssa on myöskin yö aikaan viestitelty.

Rupesin kyselemään vaimoltani asioiden oikeaa laitaa. Hänen mielestäni olen jotenkin sairas. Ihan hullu.

Viime yönä, kun en asian tiimoilta saanut nukuttua, herätin hänet. Vaadin puhelinta. Olisin itse ottanut sen, mutta oli verkkareiden taskussa, kun nukkui. Yllättäen kaikki tekstiviestit oli poistettu, puhelinluettelo tyhjätty, siis ihan tehdas asetuksille vedetty. Kuulemma olen taas hullu ja pitäisi hakeutua hoitoon, kun epäilen häntä jostain. Puhelin oli kuulemma mennyt tilttiin ja tyhjentänyt kaiken. Ensin vaimoni erosi facebook ryhmästä, mutta varmaan huomasi, että tekstit eivät poistu sieltä. Niinpä hän sulki facebook tilinsä.

Kertokaahan olenko oikeasti hullu vai onko mahdollisesti syytä epäillä vaimoni uskottomuutta, edes jollain asteella.

Laittakaa vaikka prosentteina, millä toden näköisyydellä olen oikeassa.

Vaimoni alkoi laihduttamaan viime keväänä. Huippu homma ja arvostan tuota suunnattomasti. Kuitenkin pikkuhiljaa vaatetus muuttui , joka tietenkin on ihan luonnollista kun koko pienenee. ”Keikistely” kuvia ilmestyi facebookiin. Uusia vaatteita esiteltiin ja pusu kuvia latailtiin. Profiili muuttui salaisemmaksi. Kännykkä, joka oli ollut yleensä aina hukassa, oli liimattuna käteen kiinni. Myöskin näytön peittely alkoi. Nyt vasta lähipäivinä löysin facebookista keskustelu palstan, jossa vaimoni lähetteli viestejä eri miehille. Kännykkään oli ilmestynyt jo näytön peittävä kansimallinen suojakotelo.

Yllättäen vaimo lähti kaverilleen Lahteen. Siellä pyöri pikkutunneille ravintolassa. Syynä tähän oli elokuvatrailerin ensi-ilta. Pari viikkoa myöhemmin vaimo meni työkavereineen rilluttelemaan Helsinkiin. Työkaverit olivat minulle nimiä vain eli liipa ja laapa. Kuulemma hotellihuoneessa oli edullisempaa ryypiskellä, kun ravintolassa. Ravintolassahan he olivat varmaankin käyneetkin. Tuli kotiin aamulla, kun olin lähtenyt töihin. Viikkoa myöhemmin vaimoni lähti työkaverinsa kanssa rimpsalle. Tuon työkaverin näinkin. Yksi ei tietenkään tullut kotiin, vaan tuli joskus sen jälkeen, kun olin töihin lähtenyt. Baarissa olivat olleet. Erikoista, kun kotikylässä olivat olleet.

Paria viikkoa myöhemmin vaimoni lähti Turkuun sukuloimaan. Baarissa oli oltu. Uskon kyllä, että oli sukulaisilla ollut. Tosin baarissa tuolloinkin oli kävästy. Kotiin paluu viivästyi ensin yhden ja sitten toisen päivän. Tuolloinkin paluu ajoittui iltaan.

Seksuaalinen kanssakäyminen ja hellittely on pikkuhiljaa hiipunut ja nyt täysin kuollut. Minun vika kuulemma.

Tuossa aikani facebookkia tutkittuani huomasin, että vaimollani oli ilmestynyt erikoisesti monia uusia miespuoleisia kavereita listalle. Näiden kanssa on myöskin yö aikaan viestitelty.

Rupesin kyselemään vaimoltani asioiden oikeaa laitaa. Hänen mielestäni olen jotenkin sairas. Ihan hullu.

Viime yönä, kun en asian tiimoilta saanut nukuttua, herätin hänet. Vaadin puhelinta. Olisin itse ottanut sen, mutta oli verkkareiden taskussa, kun nukkui. Yllättäen kaikki tekstiviestit oli poistettu, puhelinluettelo tyhjätty, siis ihan tehdas asetuksille vedetty. Kuulemma olen taas hullu ja pitäisi hakeutua hoitoon, kun epäilen häntä jostain. Puhelin oli kuulemma mennyt tilttiin ja tyhjentänyt kaiken. Ensin vaimoni erosi facebook ryhmästä, mutta varmaan huomasi, että tekstit eivät poistu sieltä. Niinpä hän sulki facebook tilinsä.

Kertokaahan olenko oikeasti hullu vai onko mahdollisesti syytä epäillä vaimoni uskottomuutta, edes jollain asteella.

Laittakaa vaikka prosentteina, millä toden näköisyydellä olen oikeassa.

Minä annan täydet 100%. Siis pähkähullu.

Viimeksi muokattu:
Onko sillä pettämiselle jotain merkitystä, suhteenne on kuitenkin muuttunut aika olennaisesti, ehkä jopa vetelee viimeisiään. En usko etä hänellä on ketään, ehkä enemmän viehättynyt ajatuksesta että on fyysisesti muuttunut, sosiaalinen piirikin kasvanut. Laihdutus saa estrogeenit sieltä läskistä vapautumaan, ehkä se on vaikuttanut naiseen psyykkisestikin. Kun se palautuu takaisin niihin kiloihinsa niin vanha kyrsäkin taas maistuu.

Vaimosi on löytänyt uuden minän, uutta minää pitää kokeilla ja testata. Onko ne baarireissut jotain itsetutkiskelua ja kehujen keräämistä. Jos otetaan alkoholia, niin oman itsensä huomionhakuisuus lisääntyy. Tyttöporukoissa tyhmyys saattaa tiivistyä ja tietynlaista kilpailua tyttöjen kesken.
Vaimoasi ärsyttää tuo kyttääminen, joka saattaa lisätä menohaluja ja uhmaa, minuahan ei komennella ja kytätä. Siis, et ole hullu.
Nämä uuden minän etsiskelijät ovat kuin teinejä. Eivät tiedosta, kuinka paljon saavat pahaamieltä aikaiseksi itselleen ja muille.
Mitä pidempää hullutellaan, niin vaikeampi palata takaisin arkeen. Siis keskustele hillitysti.
Äläkä välitä, jos sanotaan hulluksi, sillä keinoin kompataan keskustelu järkevältä tasolta.

Mulla oli neljänkympin kriisi. Aloin käymään eri kaupungeissa viihteellä. Pari kertaa petin. Mies sai tietää, oli pakko tehä avioehto tai tulee ero. Tulin sitten järkiini. Ihmettelin, miksi piti todistella vielä, että kelpaa muillekin. Tästä on jo aikaa 14 v.

Kyllä ja kyllä noihin ap:n kysymyksiin. Tyypilistä reagointia siltä, joka tuntee syyllisyyttä.
Uusi minä on todellakin saanut naisen kokeilemaan viehätysvoimaansa. Kyllä tuollainen salailu ja menojen ilmestyminen juoruaa siitä, että siellä on touhuttu muutakin kuin katseltu telkaria kaverien kanssa.
Toopehan sinä olet, jos uskot vielä selityksiä ja katselet hommaa. Petihommien loppuminen on tosi selvä viesti. Jos olette vain te kaksi, kerää kamppeet kahteen kasaan. Perheellisenä sitä joutuu miettimään tarkemmin, miten homma hoidetaan.

Vaimosi kokeilee viehättävyyttään.

Muut miehet ovat huomanneet hänen viehättävyytensä, mutta sinä et.

Vaimosi on ollut viehättävä aiemminkin, mutta nyt hän on saanut uutta intoa ja uutta luottamusta itseensä. Mitä sinä olet tehnyt? Siis muuta kuin tullut mustasukkaiseksi?

Milloin olet viimeksi kehunut vaimosi ulkonäköä? Milloin olet viimeksi vietellyt hänet? Milloin olet viimeksi osoittanut arvostavasti hänen älyään, lempeyttään, ystävyyttään? Milloin olet viimeksi vienyt hänet ravintolaan tai viikonloppumatkalle?

Nyt on sinun aikasi osoittaa, että todella välität vaimostasi, mutta mustasukkaisuus ei ole oikea tapa.

Keskustele vaimosi kanssa. Mitä haaveita teillä on tulevaisuuteen? Aiotteko hankkia lapsia? Ehkä tämä on vaimosi viimeisiä hullutteluja ennen äitiyttä? Vakiinnuta olosuhteenne, mutta älä ikinä pidä vaimoasi itsestäänselvyytenä.

Mitä on jäljellä siitä miehestä, johon vaimosi rakastui? Osoita nauttivasi vaimosi seurasta.