Pettääkö petturi aina uudestaan?

  • Viestiketjun aloittaja Tutteri
  • Ensimmäinen viesti
Kommenttia
Olen 34-v. nainen ja nuorempana ja "tyhmempänä" tuli tehtyä typeryyksiä kuten petettyä seurustelukumppania. Syitä en halua etsiä muista vaan itse minä teoistani päätin, muistelen vain että molempina kertoina kun petin (kahdessa eri suhteessa), tunsin itseni todella yksinäiseksi suhteessani ja jollain lailla koitin täyttää sitä tyhjyyttä väärällä tavalla. En siis koittanut lähestyä kumppaniani vaan hain seuraa muualta. Aika pian pettämisen jälkeen suhteet loppuivatkin, en pystynyt enää jatkamaan niissä vaan ne olivat tavallaan jo kuolleet siinä kohtaa.

Nyt kun ajattelen asiaa, ymmärrän toimineeni väärin ja ajattelemattomasti. Ymmärrän kuinka loukkaavaa se on toista osapuolta kohtaan vaikkei hän siitä koskaan saisi tietääkään. En voisi enää koskaan tehdä niin. Olen vakaasti päättänyt että en koskaan enää petä ketään vaan jos suhde tuntuu kuolevan käsiin, se joko loppuu tai sitä yritetään korjata ennen sitä. Mutta hyppäämällä vieraaseen petiin sitä ei tehdä. Lisäksi pettämisestä ei jäänyt mitään käteen muuta kuin pahaa oloa ja huonoa omaatuntoa. Miksi maksaisin pettämisestä niin kovan hinnan? Tiedostan nyt kuinka paljon pettäminen loukkaa ja tuhoaa suhteessa. Yksi syy on myös se, että en ole itse koskaan joutunut epäilemään kumppania pettämisestä mutta nykyisessä suhteessani näin ikävä kyllä on. Eli saan maistaa omaa lääkettäni. Kantapään kautta ne parhaat opit tulevat, sanotaan.
 
pettäjä-neitiX
Minä petin kerran. Ikinä en enää sitä tee. Se tuska mitä se aiheutti toiselle ja itselle - meille. Sitä en unohda koskaan. Tehtyä en saa tekemättömäksi mutta virheestäni opin! Suhteemme kaatui pettämiseen, minun tahdostani. En uskonut että saisin koskaan anteeksi tai että luottamus palautuisi. =( Minä uskon vakaasti läksyni oppineeni. Yli kymmenen yhteistä etupäässä hyvää vuotta. Hinta oli kova ja surettaa vieläkin, mutta voin vain katsoa eteenpäin ja ajatella että kaikella on tarkoituksensa. Tapahtuneesta on jo vuosia mutta vieläkin sitä kaikkea usein mietin..miten toisin asiat voisivatkaan olla, mutta toisaalta..itsessäni ei varmaankaan olisi tätä kasvua tapahtunut jos elämä olisi jatkunut entisellään.
 
Joku ottaa opikseen, joku ei
Kerran keksitty, aina epäilty.
Kokemuksesta voin sanoa, ettei 100 % luottamusta pysty kokonaan uudelleenrakentamaan, jos kumppani on pettänyt. Paljon pitäisi jaksaa ja viitsiä puhein ja teoin osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen sen pettäneen puoliskon...no, miehillä lienee vaikeata, jos tuntuu, ettei mikään riitä vakuuttamaan kumppania...
Olen sen oppinut, että kannattaa ottaa järki sieltä alapäästä yläpäähän siinä tilanteessa, kun houkutus sextailla vieraan kanssa käy liian suureksi!!!
 
pettäjä pettää aina
Pettäjä pettää uudelleen ja uudelleen. Ex-vaimo petti minua ilmeisesti koko 20 v. kestäneen liittomme ajan. Vasta liiton loppuvaiheessa hän kävi liian huolimattomaksi ja narahti rysän päältä.

Tuli ero ja exä muutti yksikseen asumaan. Kohta hänellä oli jo uusi kumppani.

Jokin aika tämä uusi mies lähetti minulle tekstarin, jossa hän kysyi tunnenko erään K. N. -nimisen miehen. Vastasin, että tunnen toki: Exän häntäheikki ja salarakas!

Sama homma jatkuu siis uudessakin suhteessa.
 
Ikisinkku66
Onhan niitä sellasia jtka on hairahtanut mutta ei ole tehnyt sitä uudelleen. Ei nyt oo kyllä siitä välttämättä ilmottanut. Jotkut pettää koska uskovat kumppaninkin tekevän niin mutta uskon että tällainen ajattelu saattaa johtua siitä että on itse pettänyt usein.
 
Ei petä
Ei pidä paikkaansa. Petin aikoinaan silloista poikaystävääni, koska suhde oli huono, mutta en tajunnut lopettaakaa sitä ajoissa. Nykyinen mieheni petti kerran, kävimme terapiat ja kaikki ja nyt avioliittomme on vahvempi kuin koskaan. Minä en pettäisi miestäni koskaan. Houkutuksia on paljon, koska matkustan työni puolesta, mutta päätökseni pitää. En riskeeraa onneani.
 
Jussi2u
Alkuperäinen kirjoittaja Voi sinua:
Jussi-pieni, sinulla on vielä paljon opittavaa. Katsos kun aina ei syy ole siinä, etteikö omassa parisuhteessa kaikki olisi hyvin ja oman kullan kanssa hyvä olla.
Siitä se täysin on kiinni, joskus harvoin siihen liittyy se ettei uskalleta kertoa kaikkein salaisimmista haluistaan kumppanilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi sinua:
Joskus se on kiinni ihan vaan siitä, että luulee itsestään liikoja,
Hehheh, _siitäkö_ se "pettäminen" johtuukin ...joskus ...koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi sinua:
haluaa näyttää itselleen, että minusta on vaikka mihin, minä kelpaan kelle tahansa. Jne.
Mitään senkaltaista tarvetta ei kenelläkään sellaisella ihmisellä koskaan ole joka on tyytyväinen. Sellaista miestä/naista ei voi iskeä, ei voi saada, ei voi vikitellä eikä viekoitella.

Se vaan on niin harvinaista että et sitä kykene ymmärtämään.

Jussi
 
Sirkka-Liina
Luulen, että kyllä pettäjä tekee tekonsa uudestaan, mikäli ei itse tule sisäistäneeksi pettämisensä syitä. Tämä artikkeli oli minusta aika hyvä kuvaamaan juuri tuota uskottoman ajatusmaailmaa:

http://www.suhdesoppa.fi/uskottomuus/mista-uskottomuus-johtuu
 
peto pettäjä
Tuo artikkeli on oikein hyvä ja pettäjänä koen että pitää paikkansa monilta osin. Paitsi etten tunne varsinaista syyllisyyttä.

Olen elänyt tässä parisuhteessa hyvin nuoresta lähtien. Meillä on kaikki hyvin, mutta se ei riitä mulle. Olen aina ollut kova flirttailemaan ja ns. flaksikin on ja olisi käynyt usein. Mutta olen pettänyt vain yhden kanssa, ihmisen joka on mulle myös oikeasti rakas.

Joskus olen miettinyt, että onko vain niin, etten kykene kuitenkaan koskaan olemaan täysin uskollinen? Rinnallani on kuitenkin se oikea ihminen, the One (voitte väittää vastaan jos mielitte, mutta näin vaan on). Mutta toisinaan kaipaan erilaista ihmistä viereeni... Ehkä se on surullistakin, mutta näin on.
 
vierailija
Uskottomuuspalvelut

Herääkö epäilys, ettei kaikki ole sitä miltä näyttää? uskottomuusepäilyt hiertävät monessa parisuhteessa.

Asiakasta kunnioittaen selvitän yksityishenkilöiden toimeksiannosta esimerkiksi puolisoon liittyviä uskottomuusepäilyksiä ammattitaidolla, ehdottomalla luotettavuudella, kohtuulliseen hintaan.

Jätä kalvavat tunteet, ota rohkeasti yhteyttä.

etsivapalveluhagg@gmail.com

Suomi,Kanta-Häme.
 
vierailija
Kun pettäjä löytää vertaisensa loppuu pettäminen koska kun parina tai partnerina on pelimies/nainen niin kaikki temput tietää. Kiinnijääminen on varmaa ja suhde päättyy, jos lähdet seikkailemaan. Jos suhde on tasavertainen ja toista kunnioittava niin seikkailunhalukin loppuu.
 

Yhteistyössä