Pettäjien kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja liinuska123
  • Ensimmäinen viesti
liinuska123
Nyt haluaisin kokemuksia PETTÄJILTÄ.

Itse petin miestäni muutama vuosi sitten. Sitten erosimme, mutta palasimme takaisin yhteen.
En ala pettämisen syitä tähän sen yksityiskohtaisemmin kertomaan. Siitä tulisi aika kliseistä tekstiä.

Olen paljon lukenut mm. netistä ihmisten kokemuksia pettämisestä. Se, että menin aikoinaan pettämään, oli kamalin ja suurin virhe mitä olen elämässäni tehnyt. Tekisin ihan mitä tahansa, jotta saisin sen tekemättömäksi. Tähän sopisi elokuvista tuttu fraasi ”en tiedä mikä minuun meni”. Olen pyytänyt mieheltäni monet kerrat anteeksi ja kadun tekoani niin paljon.

Syyllisyys on jotain niin musertavaa, että totta puhuen välillä on ollut vaikeuksia elää enää itsensä kanssa. Joudun elämään näiden kamalien muistojen kanssa lopun ikääni. Se meinaa musertaa minut välillä.

Nyt esitänkin kysymyksen teille, jotka olette pettäneet puolisoanne uudelleen? Kuinka pystyitte siihen? Aina sanotaan, että pettää kerran, pettää toistekin. Mutta omalla kohdallani tämä ei voi koskaan enää tapahtua. Nyt en tarvitse kenenkään mielipiteitä siitä, että katsotaan nyt… En vaan kerta kaikkiaan enää voisi vajota niin alas, kuin olen ollut! Eli uskon todellakin, että ihmiset voivat muuttua ja ottaa opikseen virheistään.

Nämä ovat kyllä niin suuria oppirahoja, mitä pettämisestä joutuu maksamaan.

Tämä elämä on aikamoista rämpimistä eteenpäin ja välillä mielen valtaa synkät ajatukset ja muistot. Silloin tulee niin paha olo. Kuinka sotkeuduin siihen valheiden verkkoon ja olin niin paskiainen kuin olla voi!

Kertokaa nyt pettäjät omia tuntemuksianne! Ja varsinkin te ”tapapettäjät”, kuinka te ikinä pystytte siihen?? Kuinka te pystytte katsomaan itseänne peilistä??
Kuinka pystytte elämään syyllisyyden kanssa? Vai tunnetteko lainkaan syyllisyyttä?

Itsellä täysi työ selviytyä tästä syyllisyyden taakasta :(
 
Missä vika?
Jokaiselle teolle on jokin syy, ja jos jää kiinni siihen että esimerkiksi pettäminen on "kauhea virhe", niin se syy ehkä jää huomaamatta. Mistä se pettäminen johtui siis? Olemme kyllä vahvasti oppineet tiettyjen tekojen olevan "oikein" ja "väärin" ja verrattuna niihin yleisiin ajatuksiin pettäminen on väärin ja siksi ihminen saattaa kokea huonoa omaatuntoa petettyään. Pohjalla on yleensä myös ajatusten ristiriita joka vahvistaa tuota pahaa oloa.

Petin itse pitkäaikaisessa suhteessani ja podin siitä huonoa omaatuntoa, mutta erottuani sain etäisyyttä ja myös erään kirjan avuksi, ja kykenin tarkastelemaan mitä oikeasti oli tapahtunut.
Itseasiassa olin vankina toimimattomassa suhteessa, ja se vankeus johtui ajatuksista jotka minulla oli omassa mielessäni. Ajattelin esimerkiksi että: "täytyy pysyä yhdessä lasten tai sukulaisten takia" eli pidin itseäni vankina suhteessa uskomalla noihin ajatuksiin. Jälkeenpäin ymmärsin että jos suhde olisi ollut aito ja toimiva, niin ei sen ylläpitämiseen olisi tarvinnut keksiä syitä erikseen. Omalla kohdallani pettäminen oli yritys rikkoa tuo valhe, joka suhteeni loppujen lopuksi vain oli. Nuo ristiriitaiset aiheuttivat sen, että en kyennyt olemaan rehellinen itselleni, enkä myöskään exälleni, ja siksi en myöskään pystynyt vain yksinkertaisesti lopettamaan suhdetta. Nyt kun mieli on selkeä, niin toimisin täysin erilailla, eli ihmisen on täysin mahdollista muuttua, kyse on vain asioiden ymmärtämisestä.
 
Viimeksi muokattu:
jep-jep
Jep!
Helpotus löytyi omantunnontuskiin: Kirja!
Monestihan juuri kirjoilla saa vapautuuksen. Voihan tuo kirja olla "Virtahepo olohuoneessa", "Miehet Marsista, naiset Venuksesta", "Soita minulle, Helena", "Talttumaton Tarzan" tms. - tai "Raamattu"

Hyvä, kun helpotti. Saa miettiä asioita jonkun toisen kirjoittaman tekstin kautta, eikä omien aivojen...
 
Henk.koht.kok.
Aloitin seurustelun tulevan mieheni kanssa kun olin 17 vuotias. Jotain siitä suhteesta puutui, koska 20 vuotiaana seurustelin 10 kk toisen miehen kanssa (salarakas). Menin naimisiin ja kaikki mennyt unohtui vai unohtuiko sittenkään???? Olin ollut naimisissa miehen kanssa, joka oli alusta asti ollut minulle tyhjää parempi. So. Etsin koko avioliittoni ajan jotain, mutta mitä? Tapasin Miehen, joka vei mennessään ja petin aviomiestäni tämän toisen miehen kanssa kymmenen vuotta. Erosin ja menin uudelleen naimisiin rakastajani kanssa ja nyt en petä. Kun aidosti, todella, syvällisesti, en pysty sanomaan mikä se juttu on. En koskaan, missään tapauksessa en vaikka maksettaisiin en pettäisi nykyistä miestäni, en koska hän on se jackpot se joku, se jota odotin, kaipasin, joka täyttää kaikki unelmani ..... En edes kadu, että petin ex-aivomiestäni, koska tosiasiassa en koskaan rakastanut häntä, eikä hän minua.
 
Missä vika?
Jep!
Helpotus löytyi omantunnontuskiin: Kirja!
Monestihan juuri kirjoilla saa vapautuuksen. Voihan tuo kirja olla "Virtahepo olohuoneessa", "Miehet Marsista, naiset Venuksesta", "Soita minulle, Helena", "Talttumaton Tarzan" tms. - tai "Raamattu"

Hyvä, kun helpotti. Saa miettiä asioita jonkun toisen kirjoittaman tekstin kautta, eikä omien aivojen...

Omantunnontuskat johtuvat siitä, että Ap vertailee käytöstään opittuihin ajatuksiinsa, ja koska nämä ajatukset todennäköisesti antavat vastauksen että hän on huono ihminen, niin hän voi siitä huonosti. Nuo ajatukset ovat ainakin osittain tiedottomuudessa, joten vertailu tapahtuu hänen tiedostamatta, vaikka hän kokeekin tuloksen tuosta vertailusta. Itse pettämistapahtuma ei kuitenkaan ole alkuperäinen syy, vaan se on seuraus jostakin ongelmasta syvemmällä hänen mielessään, joko koskien hänen suhdettaan tai elämäänsä yleensä. Tuo mainitsemani kirja kuvailee ajatusten toiminnon erittäin tarkasti, ja sen avulla mielen pystyy putsaamaan toimimattomista ajatuksista, ja se työ minkä Ap mahdollisesti tekee vapauttaa, itse kirja toimii vain välineenä. Moottorisahakaan ei kaada puita, mikäli sitä ei opettele ja ala käyttämään, vaan antaa sen lojua varastossa. Sama periaate tämän kirjan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Gaby
Olen ollut suhteessa uskollinen, pettäjä ja petetty.

Ketään pettämääni miestä en ole rakastanut. Olen luullut rakastavani suhteen ollessa käynnissä, mutta tajunnut myöhemmin vain olleeni ihastunut. Näitä miehiä on ollut kolme. Petin heitä täysin surutta. Valehtelin silmät ja korvat täyteen ja en koskaan edes jäänyt kiinni. Pisin suhde kesti 2 vuotta lyhin yhden. Jätin miehet paremman satuttua kohdalle.

Olen ollut aidosti rakastunut kolme kertaa ja ketään heistä en ole ikinä pettänyt. Ajatuskin jonkun heistä pettämisestä tuntui/tuntuu ahdistavalta. En ikinä voinut/voisi satuttaa ketään heistä.

Kun ihminen on aidosti, koko sydämestään rakastunut ei hän katsele muita tai tee typeryyksiä. Ei tapahdu vahinkoja. Jos rakkaus on aitoa se on aitoa myös kolmen promillen humalassa.
 
Gaby
Aloitin seurustelun tulevan mieheni kanssa kun olin 17 vuotias. Jotain siitä suhteesta puutui, koska 20 vuotiaana seurustelin 10 kk toisen miehen kanssa (salarakas). Menin naimisiin ja kaikki mennyt unohtui vai unohtuiko sittenkään???? Olin ollut naimisissa miehen kanssa, joka oli alusta asti ollut minulle tyhjää parempi. So. Etsin koko avioliittoni ajan jotain, mutta mitä? Tapasin Miehen, joka vei mennessään ja petin aviomiestäni tämän toisen miehen kanssa kymmenen vuotta. Erosin ja menin uudelleen naimisiin rakastajani kanssa ja nyt en petä. Kun aidosti, todella, syvällisesti, en pysty sanomaan mikä se juttu on. En koskaan, missään tapauksessa en vaikka maksettaisiin en pettäisi nykyistä miestäni, en koska hän on se jackpot se joku, se jota odotin, kaipasin, joka täyttää kaikki unelmani ..... En edes kadu, että petin ex-aivomiestäni, koska tosiasiassa en koskaan rakastanut häntä, eikä hän minua.

Juurikin näin!

Kun rakkaus on aitoa, ei tarvitse pelätä että itse tai kumppani tekee jotain typerää. Jos pettää, nin pettää oli sitten humalassa tai selvinpäin, sekaisin tai järjissään, tyhmä tai viisas, kaunis tai ruma. Esim. kolmen promillen humala ei ole syy se on oire!
 
Viimeksi muokattu:
mies31
Olen n.2kk tapaillut erästä naista ja kaikki mennyt erittäin hyvin kunnes hän viikonloppuna kertoi pettäneensä edellistä kumppaniaan mikä johti heidän eroonsa. Hän kertoi pettäneensä myös aiemmin toista miesystäväänsäkin. En voi sietää pettämistä enkä ole kertaakaan pettänyt aiemmissa suhteissani ja nyt aion jättää kyseisen naisen. Ihastuminen muuttui hetkessä halveksunnaksi kyseistä naista kohtaan. Arvostan hänen rehellisyyttään, mutta kuitenkin. Huora mikä huora...
 
Gaby
Olen n.2kk tapaillut erästä naista ja kaikki mennyt erittäin hyvin kunnes hän viikonloppuna kertoi pettäneensä edellistä kumppaniaan mikä johti heidän eroonsa. Hän kertoi pettäneensä myös aiemmin toista miesystäväänsäkin. En voi sietää pettämistä enkä ole kertaakaan pettänyt aiemmissa suhteissani ja nyt aion jättää kyseisen naisen. Ihastuminen muuttui hetkessä halveksunnaksi kyseistä naista kohtaan. Arvostan hänen rehellisyyttään, mutta kuitenkin. Huora mikä huora...

Onko hän koskaan ollut suhteessa pettämättä? Jos ei, niin viimeinen kommenttisi on ihan paikallaan
IMO, jos olet aidosti rakastunut et pysty pettämään.
 
Viimeksi muokattu:
mies31
Onko hän koskaan ollut suhteessa pettämättä? Jos ei, niin viimeinen kommenttisi on ihan paikallaan
IMO, jos olet aidosti rakastunut et pysty pettämään.

En aio edes ottaa selville vaan tämä juttu oli tässä. Tällaisen jälkeen olisi vaikea luottaa naiseen vaikka hän olisikin uskollinen rakastuessaan. Onneksi tapailemme vasta emmekä seurustele. Hän tosin on kertonut jo kuinka uskoo, että meissä olisi potentiaalia pitkällä tähtäimellä.
 
Viimeksi muokattu:
kunnon mies
Olen n.2kk tapaillut erästä naista ja kaikki mennyt erittäin hyvin kunnes hän viikonloppuna kertoi pettäneensä edellistä kumppaniaan mikä johti heidän eroonsa. Hän kertoi pettäneensä myös aiemmin toista miesystäväänsäkin. En voi sietää pettämistä enkä ole kertaakaan pettänyt aiemmissa suhteissani ja nyt aion jättää kyseisen naisen. Ihastuminen muuttui hetkessä halveksunnaksi kyseistä naista kohtaan. Arvostan hänen rehellisyyttään, mutta kuitenkin. Huora mikä huora...

Minäkin tapailin eroni jälkeen erästä hyvin viehättävän oloista naista, mutta kerran nainen tunnusti pettäneensä ex-miestään ja joutuneensa eroamaan sen takia kärähdettyään.

Toki panin ko. naista vielä muutaman kerran - mutta niin kuin huoria pannaan, ja haaveet oikeasta parisuhteesta kuihtuivat.

Minunkin exäni petti minua ja avioliittomme loppui siihen. Päätin erotessani, että uuden petturin kanssa en suhteeseen ala. Enkä ole alkanutkaan...
 
Viimeksi muokattu:
Semi Ootti
Alkuperäinen kirjoittaja Näinkin on;11143435:
Se nainen ei ollut huora jos hän ei ottanut seksistä maksua.

Se, joka on tehnyt huorin on HUORA! Prostituoitu on maksullinen nainen. Prostituoiduille pitää maksaa rahaa, huoralle kelpaavat viini-illalliset, matkat, korut ja kauniit sanat maksuksi seksistä.
 

Yhteistyössä