Pettämisen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja elämän kolhima
  • Ensimmäinen viesti
elämän kolhima
Sain jokin aika sitten tietää mieheni pettäneen minua. Kertoi siitä itse. Koki huonoa omaatuntoa. Eroa harkitsimme. Se ei kuitenkaan tuntunut oikealta ratkaisulta. Meillä on ollut pitkä ja hyvä parisuhde. Rakastamme edelleen toisiamme. Etäännyimme vain hetkeksi kiireisen arjen keskellä. Puolisoni ihastui toiseen. Minua kuitenkin on koko ajan rakastanut. Kaikki asiat ollaan nyt puhuttu keskenämme läpi, olen jopa nähnyt heidän viestittelynsä. Puolisoni haluaa kertoa kaikesta avoimesti. Rakentavasti olemme pystyneet puhumaan asioista. Pariterapia ja yksilöterapia aloitettu. Lähipiiri tietää. Osittain olen jo jollain tasolla antanut anteeksi. Luottamuksen jälleenrakentaminen tietysti vie aikaa.
Ongelmani on kuitenkin heikko itsetuntoni. Minulla on aina ollut heikko itsetunto. Olen luonteeltani hiljainen, rauhallinen, ujo. Olen sporttinen ja tiedän olevani hyvännäköinen. En kuitenkaan jaksa päivittäin tälläytyi montaa tuntia. Jotenkin minua vaivaa, kun tiedän, kenen kanssa mieheni minua petti. Kyseinen henkilö on luonteeltaan päinvastainen, ns. tyrkky, pinnallisempi ihminen. Hän on hoikka ja hyvännäköinen, aina viimeisen päälle laitettu, on tekoripsiä, hiuslisäkkeitä, tekorusketus ja some täynnä paljastavia kuvia.
En itse halua samanlaiseksi edes yrittää muuttua. En koe, että minun täytyisi yrittää miellyttää miestäni. Hän myös sanoo rakastavansa minua tällaisena. Mutta mikä avuksi siihen ,että saisin itsetuntoni kohdilleen? Se sekä helpottaisi minun oloa, että varmasti heijastuisi positiivisesti parisuhteeseemme.
Kertokaa vinkkejä/omia kokemuksia, kiitos.
 
Kolhut tasoitettu
Ilmeisesti olet vielä aika nuori. Lohduksesi voin kertoa, että aika hoitaa juuri noita pulmiasi, tiedän sen kokemuksesta. Omani lientyivät ajan kanssa varsinkin, kun lapseni voivat hyvin ja pärjäsin työssäni. Niistä koin saavani arvostusta ja se vaikutti suoraan itsetuntoon.

Miehesi kanssa voitte alkaa tekemään kaikenmoista, kotihommia ja harrastamista yhdessä. sellainen lisää varmuutta ja itsetuntoa. Sinun itsesi kanssa mies haluaa olla, ei sen, mitä ehkä teennäisesti yrittäisit.

Tyrkyt naiset korostavat itseään keinotekoisesti, mutta eivät ymmärrä, että ei heitä vaimoksi haluta. On eri asia pitää itsestään huolta ja olla huoliteltu, kuin pyntätty.
Aikanaan jouduin tekemisiin samanlaisen asian kanssa kuin sinä nyt ja ymmärsin onneksi, että ei se maailmamme loppu ollut. Sainpahan vahingosta viisastuneen miehen jatkossa, sillä riski menettöämisestä oman typeryyden tähden säikäytti hänen totaalisesyi.
 
no just taas
I

Tyrkyt naiset korostavat itseään keinotekoisesti, mutta eivät ymmärrä, että ei heitä vaimoksi haluta.
Ei tietenkään, halutaan ap:n kaltaisia kilttejä ja huonon itsetunnon omaavia jotka ei petä ja nielevät kaiken mitä ukko keksii. Sitten vaikka sovitaan kättä päälle ja siivotaan yhdessä koko talo, tampataan mattoja ja juodaan kahvia. Laitetaan vähän punaa huuliin jottei se ukko kattele niitä "tyrkkyjä"Ai niin, kuka terveen itsetunnon omaava edes pettäjää haluaisi, ei edes se "maalaava tyrkky" muuhun kuin petiinsä lämmittämään paremman puutteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Myös petetty
Hei elämän kolhima. Tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu. Olen itsekin suhteessa, jossa mieheni petti minua suhteemme alussa. Olen aina kärsinyt heikosta itsetunnosta ja onnistuin jopa kääntämään tilanteen päässäni niin että syy, miksi mies petti minua johtui minusta. Että minussa oli pakko olla jotain vikaa.

En usko koskaan pääseväni huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta eroon, mutta sanoin miehelleni heti, että jos hän haluaa jatkaa kanssani, hänen täytyy ymmärtää että toipumisessa menee aikaa ja tulen voimaan pitkään pahoin tästä ja se myös näkyy. En siis yrittänyt esittää, että kaikki on hyvin. Ja mieheni ymmärsi, vaikka vaikeaa se välillä tekikin. Syyllisyys oli niin kova, että hän kärsi kun minä kärsin.

Olemme edelleen yhdessä.
 
hyväksyitsesi
Yksilöterapiassa voit puhua siitä itsetunnosta.
Se alkaa itsesi hyväksymisestä ja omien arvojesi mukaisesta toiminnasta.
Ehkä et ole lapsena saanut kannustusta, jota olisit tarvinnut. Etkä sellaista hyväksyntää, jota olisit ansainnut.

Nyt olet aikuinen ja voit miettiä omat arvosi. Kuuluuko siihen lämmin ja hyväksyvä suhtautuminen itseesi ja muihin ihmisiin? Mitä taitoja sinulla on, joita arvostat ihmissuhteissasi, harrastuksissasi ja työssäsi? Onko puhtaus tärkeämpää kuin tälläytyminen? Onko parempi löytää aikaa harrastuksille ja perheelle kuin meikkikerrosten levittämiselle.

Todennäköisesti olet hyvin viehättävä ja kypsä nainen. Et ole heittänyt pitkää parisuhdetta kerrasta menemään vaan annat teille uuden mahdollisuuden. Ymmärrät, että miehesi voi vähä vähältä saavuttaa luottamuksesi. Hän on osoittanut siihen halukkuutta. Hän on lähtenyt sinun kanssasi pariterapiaan.

Toivotan teille kaikkea hyvää.
 
Tahallista
Ei tietenkään, halutaan ap:n kaltaisia kilttejä ja huonon itsetunnon omaavia jotka ei petä ja nielevät kaiken mitä ukko keksii. Sitten vaikka sovitaan kättä päälle ja siivotaan yhdessä koko talo, tampataan mattoja ja juodaan kahvia. Laitetaan vähän punaa huuliin jottei se ukko kattele niitä "tyrkkyjä"Ai niin, kuka terveen itsetunnon omaava edes pettäjää haluaisi, ei edes se "maalaava tyrkky" muuhun kuin petiinsä lämmittämään paremman puutteessa.
Tuo aivopieru on tahallista väärinymmärtämistä!
 
Viimeksi muokattu:
tasainen arki
Sanoit, että olette olleet jo pitkään yhdessä, ilmeisesti jo yli 10 vuotta.
Arki tasapäistää suhteen ja jos olet ollut passiivinen osapuoli seksin suhteen, niin eipä ihme jos mies katselee nättiä laitettua naista joka vähän flirttaa ja nostaa miehistä itsetuntoa ylöspäin.

Kannattaisi olla vähän innokkaampi ja ennen kaikkea aktiivisempi. Voit varata yllätyksenä lomamatkan, järjestää häiriöttömän aamun tai illan ja siihen pitkän ja nautinnollisen seksisession silloin tällöin, yllätät miehen vaikka töisät tullessa ja teet aloitteen, olet himokas ja oikeasti haluat miestäsi pitkän kaavan mukaan. Seksin haluaminen, se että näyttää miten tykkää miehestä myös sillä saralla ja näyttää miten mies osaa antaa nautinnon sulle, se pitää parisuhteessa kipinää yllä, eikä mies enää haksahda feikkeihin naisiin kun kotona on seksuaalisesti aktiivinen kumppani.
 
Tääontotta
Ei tietenkään, halutaan ap:n kaltaisia kilttejä ja huonon itsetunnon omaavia jotka ei petä ja nielevät kaiken mitä ukko keksii. Sitten vaikka sovitaan kättä päälle ja siivotaan yhdessä koko talo, tampataan mattoja ja juodaan kahvia. Laitetaan vähän punaa huuliin jottei se ukko kattele niitä "tyrkkyjä"Ai niin, kuka terveen itsetunnon omaava edes pettäjää haluaisi, ei edes se "maalaava tyrkky" muuhun kuin petiinsä lämmittämään paremman puutteessa.
Sä oot niin oikeessa :D oon täysin samaa mieltä. Ehkä paras kommentti koko viestiketjussa. Onneksi jollakin on vielä tilannetajua elämässä.
 
Viimeksi muokattu:
Justjust
Sanoit, että olette olleet jo pitkään yhdessä, ilmeisesti jo yli 10 vuotta.
Arki tasapäistää suhteen ja jos olet ollut passiivinen osapuoli seksin suhteen, niin eipä ihme jos mies katselee nättiä laitettua naista joka vähän flirttaa ja nostaa miehistä itsetuntoa ylöspäin.

Kannattaisi olla vähän innokkaampi ja ennen kaikkea aktiivisempi. Voit varata yllätyksenä lomamatkan, järjestää häiriöttömän aamun tai illan ja siihen pitkän ja nautinnollisen seksisession silloin tällöin, yllätät miehen vaikka töisät tullessa ja teet aloitteen, olet himokas ja oikeasti haluat miestäsi pitkän kaavan mukaan. Seksin haluaminen, se että näyttää miten tykkää miehestä myös sillä saralla ja näyttää miten mies osaa antaa nautinnon sulle, se pitää parisuhteessa kipinää yllä, eikä mies enää haksahda feikkeihin naisiin kun kotona on seksuaalisesti aktiivinen kumppani.
Joko olet mies tai muuten vaan tyhmä. Saat asian kuulostamaan siltä, kuin pettäminen olisi petetyn syytä. Pettäjä voi ihan keskenänsä miettiä syitä teoilleen.
En yhtään ihmettele aloittajan huonoa itsetuntoa. Vähemmästäkin. Helvetin äijän paska.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä