pettämisen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja I still love him
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

I still love him

Vieras
Mieheni kärysi intuitioni vuoksi pari kuukautta kestäneestä suhteestaan. Suhde oli vain soitteluja ja pari tapaamista. Seksiä ei kuulunut mukaan. (johtuiko siitä ettei ollut paikkaa )?? Tenttaamisen jälkeen sain selville tämän. Itkin pari kolme yötä ja olin valmis lopettamaan suhteen. Mieheni oli ihastunut naiseen, mutta väittää että hänen paikkansa on täällä. Siis minun ja 2 kouluikäisen lapseni luona. Paljastui että nainen oli lähipiiristä. Rakastan puolisoani yhä valtavasti ja vielä enemmän kuin moneen vuoteen aiemmin. Olemme olleet yhdessä n 18 vuotta ja nyt ollaan päälle 40 molemmat. Hän lopetti suhteen ja yritämme palata normaaliin elämään. Aiemmin emme kumpainenkaan ole pettäneet toisiamme. Emme riitele, mutta suhde on kai hiukan liian arkinen. Yhdistääkö vai erottaako tämä

Eo välttämättä kumpaakaan, mutta tosi vaikeaa tulee olemaan.
Myös meillä väitettiin ensin ettei muka seksiä ollut kuvioissa, mutta tulihan se lopulta sieltä selville. Vaikea uskoa että on vain pari kuukautta soiteltu ja vähän vain tapailtu, kyllä niitä paikkoja aina jostain löytyy.

Anteeksi, että olen vähän skeptinen tuon seksittömyyden suhteen.

Se, että luottamus tulee takaisin on kiven takana ja vaatii valtavasti molemmilta, niin sinulta, myös mieheltäsi ymmärrystä sinun tuskaasi.

Elämä ei tule koskaan ihan samanlaiseksi, aina jää pieni kaiherrus siitä mitä voi tapahtua.

Niin minäkin kyllä uskon että seksiä olisi ollut. Puoliso väittää ihan silmästä silmään niin ja minä uskon. Pitänee pumpata vielä lisää tietoa.
Toisaalta olisi parempaa että olisi ollut vain seksiä ei muuta ihastumista. Tää on vielä niin tuore asia etten oo vielä sisäistänyt tätä

Hei,

ja tsemppiä sinulle kovasti.

Kyllä kaikki voi vielä kääntyä hyväksi. Mutta kuten edellinen kirjoittajakin sanoi, se vaatii teiltä molemmilta todella paljon. Sinulta se vaatii vilpittömän anteeksiannon, pystytkö siihen? Vatvokaa asia pohja mutia myöten. Keskustelkaa myös siitä, mitä te kumpainenkin parisuhteelta ja toisiltanne haluatte. Tehkää sopimus tietyistä asioista, esim. vuoroillaan tehdään kuten toinen haluaa. Sopikaa myös pelisäännöt baareissa käynneistä. Kaikki mahdollinen, mitä mieleen vaan tulee.

Luottamuksen takaisinsaaminen kestää huomattavasti pidempään kuin mitä sen menettämiseen vaadittiin.

Toivottavasti teitä onnistaa!

Kiitos viestistä kaisuli!
Minä nyt tosiaan huomaan että olen todella mulkku vaikka nainen olenkin. Parisuhdettakin pitäis yrittää hoitaa. Fraasi mikä fraasi mutta niin totta kuitenkin.
Sitä pitää kaikkea niin itsestäänselvänä ja huomaa toisen arvon vasta kun kaikki voi olla jo myöhäistä. (toivottavasti ei tässä tapauksessa)
asiaa pitää käsitellä varmaankin kyllästymiseen asti, mutta toivotaan että luottamus löytyy

Kirjoittelen saman kokeneena miehen näkökulmasta osoitteessa http://petettymies.blogspot.com.

Myös minä uskon, että miehesi suhde ei ole ollut vain soittelua ja pari tapaamista, vaan että seksi on hyvinkin ollut mukana kuvioissa. Mielestäni tilanteessa, jossa olette nyt, kertakaikkinen rehellisyys ja avoimuus olisi parempi molemmille osapuolille. Niin kauan, kun totuutta ei päästä käsittelemään, suhde menee alamäkeä. Ja kun totuus sitten paljastuu, valehtelu lopulta loukkaa enemmän kuin itse teko. Pääsisitte nopeammin rakentamaan suhdettanne kuntoon jos kaikki faktat olisivat pöydällä.

Pieni vinkki vielä: terapia todella auttaa. Kannattaa käydä sekä yksin että yhdessä.

Hei, anteeksi että olen julma ,mutta uskotko todella että seksi ei kuulunut mukaan? Miehet tuntien se on taatusti kuulunut mukaan. Tilanne on paha, olen itse ollut samassa tilanteessa ja se on hirveää...en tiedä mitä tehdä, jos voit vielä rakastaa ja luottaa, jatkakaa vaan, mutta jos joskus vielä miehesi jää kiinni, jätä ja aloita uusi elämä, ansaitset kaiken hyvän elämässäsi!!

Kaikkea hyvää!

Sen neuvon annan petetyille,että salarakkaalta saa aina totuuden loppuviimein selville.Mies sanoi,että mitään ei ole ollut seksiin liittyvää,muuta kuin ystävyyttä,soittelua ja viestittelyä.Ja loppuviimein uskoin,että niin se varmaan olikin.Kun eihän mun mies sellasta pystys tekemään eipä tietenkään.Asia vaivasi kuitenkin niin paljon,että laitoin toiselle naiselle sähköpostia.Esitin ""tosi ymmärtäväistä"" ja että annan anteeksi sillekin,kun mitäänhän ei ole ollut vakavempaa.Ja mies sanoo rakastavansa mua.Eihän salarakkaan hermosto sellasta kestänyt.Sieltä tuli kaikki tiedot,melkein asennoista lähtien.Sitten olikin kiva haistattaa homeet sillekin loppuviimein.Nyt on vaan sama mies kuitenkin mun elämässä.Asiat pompsahtaa mieleen silloin tällöin.Mutta samaan ihmiseen ei voi pettyä kuin kerran,oon vähä sitä mieltä.Luottamusta vaikee saada takaisin,kun toinen pystyny valehtelemaan ihan pokkana.

Suhde kuin suhde, seksillä tai ilman, salaillen tehty kuitenkin, joten väärin on miehesi tehnyt.

Parisuhdetta ei toki välttämättä kannata moisen hairahduksen vuoksi lopettaa, jos vähääkään on vielä tunteita olemassa puolin ja toisin. Aikaa ja voimia se vaatii, eikä luottamus ehkä koskaan enää palaa ennalleen, mutta siltikin.

Jos nainen on kerran lähipiiristä, niin oletan että tunnet hänet. Ota naiseen yhteyttä ja kysy häneltä suoraan naamatusten, millainen suhde hänen mielestään oli. Älä kerro miehellesi tästä etukäteen. Jos miehen ja naisen kertomukset ovat kovin erilaisia, voinet helposti päätellä kumpi valehtelee. Jos nainen, jonka kanssa miehelläsi oli suhde, on varattu, käräytä myös hänet sen jälkeen kun olet häneltä tarvitsemasi tiedot saanut.

Kaikessa kurjuudessa tämän kaiken käsittelyn keskellä kannattaa muistaa, että sinä et ole tehnyt mitään väärin, syy ei ole sinun (huonosti hoidettu parisuhdekaan ei oikeuta puolisoa pettämään), ainoat, jotka ovat mokanneet, ovat miehesi ja nainen, jonka kanssa miehesi sinua petti. Laita heidät kantamaan vastuunsa teostaan. Siperia opettaa...

kiitos sinä elämä on,
Tunteita on vaikka kuinka paljon ainakin minulla.
Minä pelaan avoimin kortein ja uskon kuitenkin että käy kuinka vaan se on hyvä. Valheeseen ei valhe auta ( en oo mikään uskovainen) :)
Mieheni lueskelee myös näitä viestejä ja toivottavasti saa myös ajattelunaihetta:) terkkuja vaan

Yhteyttä eukkoon voin hyvinkin ottaa mutta olen ajatellut tehdä senkin ihan rakentavasti,

Voi vittu ku mää oon hyvä ihminen. Heh heh

Olen fatalisti pohjimmiltaan ja uskon että toimiessani hyvin olen se joulusika mitä ei lahdata kinkuksi vaan viereinen viedään. Huumorilla eteenpäin.

Kyllä sitä tulee itseään syytettyä tekemisistä ja tekemättömistä ja ehkä joskus varmaan harmittaakin etten ole itse koskaan tarttunut tilaisuuteen....

Katsellaan luotetaan että elämä kantaa

Elämä on ja kantaa. Sulla on järkeä päässä ja itse teet varmasti parhaan mahdollisen ratkaisun asian selvittämiseksi.

Liian kiltti ei vaan kannata olla, sillä tänä päivänä se vaan on niin, että elämä on myös kovaa.

Minä en kykenisi ""rakastamaan"" miestä, joka loukkaisi minua tuolla tavalla. Näköjään joillakin naisilla ei ole minkäänlaista omanarvontuntoa vaan miestä ""rakastetaan"" sitä enemmän, mitä itsekkäämpi se on. Hohhoijaa.

Yhteistyössä