No, tuo on kyllä minunkin mielestäni ihan lieventävä asianhaara.
Yleensähän pettämisellä ei ole mitään tekemistä seksin kanssa, vaan pettäjän itsetunnon.
Moni mies sanoo rakastajattarelleen, että syynä on köyhä seksielämä, mutta totuus on useimmiten varmasti, että kotona ei ole siinä mitään vikaa.
Mutta kun kyse on itsetunnon pönkityksestä, niin kukapa mies julistaisi pitkin maailmaa, että se johtuu köyhästä itsetunnosta, vaan valitsee mieluummin vaikka esim. "vaimo ei anna painaa kakkoseen"- teeman. Tarkoitushan on saada vahvistusta eikä sääliä.
Kun minä sain mieheni kiinni pettämisestä, annoin myöskin anteeksi juuri tuon takia. Epäillessäni pettämistä koin, että mikään ei voisi olla pahempaa kuin että mies pettää, ja päätin että eroan heti kun todisteet ovat tarpeeksi pitävät. Kun kupla puhkesi, näin että mieshän siinä on se heikko osapuoli enkä minä itse. Minua jopa huvitti kuinka katkera ja peloissani olin miestä kytätessäni, ja kuvittelin että kaikki johtuu 20 senttiä liian leveästä takamuksestani tai siitä että "en pessyt hiuksiani sunnuntaina, voi minua". En olisi tosin jäänyt jos mies ei olisi rukoillut ja pyytänyt, mutta kun hän senkin teki niin jääminen oli helppoa.
Koin tosin saaneeni tietää tarpeeksi, eli mies jäi ns. verekseltään kiinni. Epäilen, että josko minun olisi vaikeampi unohtaa, (tai lakata asiaa miettimästä-eihän sitä koskaan unohda) jos olisi vielä monia avoimia kysymyksiä jäljellä..kuten kenen kanssa ja milloin..ja jos olisi pienikin tunne siitä että mies on jättänyt VIELÄ jotain kertomatta. Varmaan onkin, mutta ainakin uskon jo häntä.
Neljänkympin kriisi taisi olla kyseessä, ja en viitsi jättää vanhenevaa siippaani aloittamaan elämäänsä alusta yhden mokan vuoksi, varsinkin kun hän itse tuntuu sitä eroa niin pelkäävän.
Kyylääminen voisi muuten ap:llakin loppua kun tulet sinuiksi sen asian kanssa, että oikeasti mies on heikko, etkä sinä.
Ennen kiinnijäämistä mies voi olla tosi kylmäverinen ja laskelmoiva paskiainen, mutta kiinnijäätyään ne on yleensä kuin orpoja koiranpentuja. Johtuu siitä että tosuus valkenee ja kupla puhkeaa. Jotenkin tuntui, että hänkin jopa toivoi sisimmässään jäävänsä kiinni. Päättelin sen siitä, että hän teki ihan älyttömän tyhmiä mokia yrittäessään salailla asiaa.