Pettynyt yhteen juttuun (lasten kanssa liikkuminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajatuksia?vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajatuksia?vinkkejä?

Vieras
Minä niin haluaisin liikkua lasten kanssa.
Pidän lähestulkoon kaikista pallopeleistä, lenkkeilystä, hiihdosta, ym.

Mutta en saa lapsia ulos kanssani. Toki lähtivät kun olivat pieniä ja sanottiin että nyt mennään ulos. (siis alle 5v)Silloin mentiin.

Mutta isompana on isomman ihmisen velvollisuudet joten oikeudetkin lisääntyvät, joten en samalla tavalla voi pakottaa. Houkutella kylläkin. Mutta en koskaan onnistu. Harmittaa. Olisin toivonut itselleni lapset, jotka ovat liikunnalliset.

Minkä ikäisiä?
Meillä kolme 10 veetä ja he liikkuvat paljon ulkosalla!
Mitä lapsesi tekevät sen sijaan?

Meillä on lapsilla esim peliajat,arkena vain yhtenä päivänä saavat pelata kaikilla koneilla.
Ja samoin viikonloppuna, aika on rajattu jolloin voi pelata.Nuo koneet vie lapset ihan mennessään jollei sitä rajoita.

Vähän pakotat alkuun, kyllä ne muksut tykkää ulkoilusta!!
Ja vähän rajoitat sitä mitä nyt tekevät eniten ja mieluusti.Kyllä ne muksut pihalle saa!! ;)

Meillä lapset mielellään menevät pelailemaan pallopelejä kavereidensa kanssa, mutta ei noi isommat enään innostu mun kanssa lähteä oikein minnekään..., paitsi ehkä johonkin, joka maksaa enemmän ja maksaja tietenkin olen minä.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Minkä ikäisiä?
Meillä kolme 10 veetä ja he liikkuvat paljon ulkosalla!
Mitä lapsesi tekevät sen sijaan?

Meillä on lapsilla esim peliajat,arkena vain yhtenä päivänä saavat pelata kaikilla koneilla.
Ja samoin viikonloppuna, aika on rajattu jolloin voi pelata.Nuo koneet vie lapset ihan mennessään jollei sitä rajoita.

Vähän pakotat alkuun, kyllä ne muksut tykkää ulkoilusta!!
Ja vähän rajoitat sitä mitä nyt tekevät eniten ja mieluusti.Kyllä ne muksut pihalle saa!! ;)

Ok. Pitää rajoittaa tuota koneaikaa. Ovat kotona koneella, askartelevat, leikkivät sisällä, lukevat jne. 2 alakoululaista.

Harmittaa kovasti, koska nyt kun heidän kanssa liikkuminen toisi minullekin iloa, niin nyt sitä ei ole. Toisin oli silloin alle 5v. Heistä ei oikein olllut vielä vastusta, tai hiihto ym. kovin hidasta.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
?

Meillä myös tietyt pelipäivät jolloin saavat pelata ja ennen pelaamista on pitänyt ulkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meillä lapset mielellään menevät pelailemaan pallopelejä kavereidensa kanssa, mutta ei noi isommat enään innostu mun kanssa lähteä oikein minnekään..., paitsi ehkä johonkin, joka maksaa enemmän ja maksaja tietenkin olen minä.

Meillä ei ole mitään pelikenttää tässä lähellä kävelymatkan päässä. Mitä pallopelejä pelaavat?

Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
:laugh: Oisit ottanut koiran.

Peliajan ansaitseminen tuli mullekin mieleen. Tai ehkäpä ne ei oo vielä "löytäneet'" lajiaan.
Hih. Toki lapsista on iloa muutenkin, kun leivotaan yhdessä ja tehdää muutakin. Mutta tuo liikuntakin olisi kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia?vinkkejä?:

Mutta en saa lapsia ulos kanssani. Toki lähtivät kun olivat pieniä ja sanottiin että nyt mennään ulos. (siis alle 5v)Silloin mentiin.

Mutta isompana on isomman ihmisen velvollisuudet joten oikeudetkin lisääntyvät, joten en samalla tavalla voi pakottaa. Houkutella kylläkin. Mutta en koskaan onnistu. Harmittaa. Olisin toivonut itselleni lapset, jotka ovat liikunnalliset.
Olisin toivonut liikunnalliset lapset itselleni?Minkälaisen äidin sinun lapsesi olisivat toivoneet? Oletko kysynyt?Minä sain juuri sellaiset lapset,mitkä toivoinkin..Ihanat,suloiset....

Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:

Olisin toivonut liikunnalliset lapset itselleni?Minkälaisen äidin sinun lapsesi olisivat toivoneet? Oletko kysynyt?Minä sain juuri sellaiset lapset,mitkä toivoinkin..Ihanat,suloiset....

Ehkä lapseni ovat sitten ihan ok liikunnalliset. mutta enemmän se, että tekemistä ei ole ulkona yhtä paljo kuin sisällä.

Eikö teillä ole koululla sählyä tai seurat järjestä esim. junnuharkkoja jalkapalloon. Meillä tuo 8v. Siis oikeesti pelaa nyt talvellakin kavereiden kanssa sählyä tai jalkapalloa tuossa pihalla:) Torstaina on oikeat treenit sitten jalkapalloon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Meillä ei ole mitään pelikenttää tässä lähellä kävelymatkan päässä. Mitä pallopelejä pelaavat?

Talvella lätkää, kesällä enimmäkseen fudista, mutta myös leikkivät kirkkistä, keinupalloa yms. Keväisin ja syksyisin, on "kelirikkoajalla" vaikeampi saadakin lapsia ulos, kun varsinkin syksyn pimeillä ei oikein tekemistä aina samoin ole.

Koneet ja sisäpelit pannaan, lapsille vaatteet niskaan ja lumeen riehumaan. Kyllä vanhempi on vanhempi vielä teini-ikäisellekin. Jos toiset aikuisetkaan eivät ymmärrä liikkua ja ulkoilla niin paljon kun oikeasti olisi terveydelle tarpeellista, niin kuinka ala-asteikäinen voisi osata määritellä oman terveytensä kannalta sopivan ulkoilumäärän?
Aikuisena tiedät että ulkoilua ja liikuntaa on oltava sopivissa määrin varsinkin kasvavassa iässä. Joten ohjat käsiin ja lapset äidin mukana ulos! Kun totuttaa lapset ulkoiluun ja liikuntaan he tekevät sitä aikuisenakin. Ja terveysvaikutukset on oikeasti kiistattomat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:

Ehkä lapseni ovat sitten ihan ok liikunnalliset. mutta enemmän se, että tekemistä ei ole ulkona yhtä paljo kuin sisällä.
Ihan varmasti ok...nauti lapsistasi sellaisna,kuin he ovat...ja he kyllä liikkuvat,ei ehkä niin kuin me toivotaan,mutta liikkuvat kuitenkin. =)

Yhteistyössä