Phil&Teds Explorer rattaat - nyt olisi kaikki kokemukset näistä tervetulleita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hippu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hippu"

Vieras
Olemme hankkimassa Phil&teds tuplarattaita. Eniten silmääni miellyttää tuo Explorer-malli! :)

Millaisia kokemuksia teillä on kyseisistä rattaista? Tuleeko mieleen jotain mitä tärkeää niistä puuttuisi muihin malleihin nähden?? Kertokaa kaikki kokemuksenne!

Mulla ei näitä ole, mutta eilen vai toissapäivänä pyöri ketju samoista rattaista. En tiedä kuinka pientä olet rattaisiin laittamassa, mutta muutamalla ei enää 5kk ikäinen mahtunut olemaan kuin siinä normi istuimessa, jota ei saa kokonaan makuu asentoon...

Oho! Rattaat tulisi 2-vuotiaalle ja ihan vauvalle. Pitäisihän niiden palvella se vuosi vielä eteenpäin. Mitenhän löytäisin sen ed viestiketjun, ei nyt haku tärpännyt.

[QUOTE="vieras";25670142]Mulla ei näitä ole, mutta eilen vai toissapäivänä pyöri ketju samoista rattaista. En tiedä kuinka pientä olet rattaisiin laittamassa, mutta muutamalla ei enää 5kk ikäinen mahtunut olemaan kuin siinä normi istuimessa, jota ei saa kokonaan makuu asentoon...[/QUOTE]

Nyt en ymmärrä mihin tämä viesti viittaa, olisikohan väärinymmärrys? Pikkuvauva istuu siinä pääistuimessa tai siis makaa, niin kauan, että hänet halutaan laittaa isompana istumaan. Silloin vauva hyppää sinne taakse siirrettyyn sisaristuimeen ja kyllähän sinne mahtuu isompikin taapero! Alkuun siis isompi lapsi istuu eteen asetetussa sisaristuimessa ja kun vauva siirtyy sisaristuimeen (taakse), niin isosisarus istuu sitten siinä pääistuimessa.

Eli tuo edellinen kommentti ei voi pitää paikkansa. Jos vauvan halutaan pääsevät makuuasentoon, niin hän istuu rattaiden pääistuimessa, johon kyllä mahtuu vaikka 3v ikäinen.

Itse vastailin tässä yksi päivä johonkin samanmoiseen ketjuun, juuri meidän 5kk vauvan osalta. Meillä on P&T Sportit ja niissä ei sisaristuimia saa makuuasentoon. Eli kun kumpikin lapsi kyydissä, toinen edessä ja toinen takana, ovat istuma-asennossa. Takimmaista penkkiä saa hiukan säädettyä kaltevampaan asentoon istuimessa olevan vetoketjun avulla, mutta ei kyllä makuuasentoon asti. Noista explorereista en sitten tiedä...

Ei tietenkään saakaan makuuasentoon, vähän kallistettu kyllä. Täydi makuuasento siis tulee siinä pääistuimessa silloin kun isosisar istuu rattaiden päälle asetetussa sisaristuimessa. Sitten kun vauva kasvaa ja haluaa katsoa maisemia, niin siirretään taakse asetettuun sisaristuimeen, jota tosiaan voi hieman kallistaa eli siinäkin useimmat pystyy nukkumaan pieniä unia.

mä en ikinä ostais tollasia rattaita, musta on kauheennäköistä kun se pienempi joutuu istuu siel alhalla, kaikinpuolin hirveet vaunut.rumat ja epäkäytännölliset, kun tarvii survoo se toinen sinne alakertaan.