Phil&Teds Vibe, kannattaako ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kohta kahden äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kohta kahden äiti"

Vieras
Saataisiin ystävältä sopuhintaan Phil&Teds Vibe sopuhintaan. On ollut heillä satunnaisessa käytössä vuoden verran, eikä tarvetta enää ole. Muutamaa juttua jäin kuitenkin miettimään ja ajattelin täällä kysellä kun en rattaita pääse katsomaan kuin vasta joulun jälkeen. Jonkinlainen päätös pitäisi kuitenkin tehdä pian, koska laittavat rattaat eteenpäin myyntiin jos emme niitä edes harkitse ottavamme.

Ensinnäkin mietin työntömukavuutta? Ovatko hyvät työntää kahden taaperonkin ollessa kyydissä, kun painoa on enemmän? Myös sitä mietin miten itse lyhyenä ihmisenä mahdun rattaita työntämään, myös sisaristuimen kanssa? Olen n.156cm pitkä ja mieheni 189cm ja rattaiden pitäisi käydä molempien työnnettäviksi... Mies tosin harvemmin niillä liikkuu.

Toinen asia oli tuo etupyörä. Olen kuullut että niiden kanssa olisi jotain ongelmia ollut? Kyseisistä rattaista ei etupyörää ole kertaakaan jouduttu vaihtamaan vielä...

Kolmipyöräosissä työntömukavuus säilyy kunhan ovat tarpeeksi takapainoiset, eli etupyörä ohjautuu hyvin kunhan sille ei tuu liikaa painoa. Meillä on sportit ja niitä on kyllä mykava työnnellä, lapset on 13 ja 11kg, tuon psinavamman oon laittanut taakse niin ohjaus on parempi. Kannattaa varmaan sovitella sitä sun isompaa lasta siihen pienempään istuimeen, voi tulla ongelmia jos se on toivottoman pieni hälle jo nyt.
Uskoidin että dun pituus on ihan ok noihin kärryihin, siinäkin on kai kääntöaisa joka tulee ala-asennossa aika taakse. Meillä mies työntää noita yhdellä kädellä kävellen rattaiden vieressä, kun muuten ei mahdu ottamaan reippaita askelia, mutta hyvällä kelillä ohjautuvat niinkin.

Ei kannata vaan vervet!
Meillä oli kahdet vibet jotka molemmat meni palautukseen tyyppivian takia.

en ole ainakaan itse törmännyt. Ja tuo tonnin hinta uusista sisaristuimen yms. kanssa hirvittää aika tavalla. Varmaan tosin jostain nettikaupasta saa halvemmalla jos ulkomailta tilaa?

Olen kyllä itsekkin kuullut kaikenlaista juttua noista Vibesta... sen takia piti lähteä kyselemään asiaa.

Arwen kun sinulla on tuollaiset ollut, ja ilmeisesti noista verveistäkin kokemusta niin mites tuo työntäminen pitkillä ja aikas lyhyillä ihmisillä? Tuleeko jotain ongelmaa?

meillä on ollut vibet nyt 1½V päivittäisessä käytössä ja mennään niillä kilometrejä päivässä. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmaa, ja kyllä niitä ihan hyvin työntää molempien ollessa kyydissä. Meidän tenavat on 15kg molemmat. iaompikin mahtuu veilä nukkumaan niissä (siis niin että pienempi istuu päällä), mikä on plussaa. Etupyörä on saanut vähän kolhuja joten on hieman vinossa, mutta hyvin ne silti kulkee. mä oon 165 ja se alempi aisan asento on mulle hyvä matalilla kengillä, jos on vähänkin korkoa niin aisa on nostettava.