Hae Anna.fi-sivustolta

Phuket vai Pattaya?

Viestiketju osiossa 'Thaimaa' , käynnistäjänä kaneli, 01.03.2005.

1. kaneli Vierailija

Suunnittelen ensi talveksi matkaa ja nyt on jäänyt kaksi kohdetta jäljelle eli Pattaya ja Phuket. Muut Thaimaan kohteet olen sulkenut jo pois laskuista. Olen menossa pakettimatkalle, sillä matka-aikaa on vain 2 viikkoa ja pakettimatka tulee varmasti halvemmaksi kuin alkaa suunnittelemaan koko matka itse.

Onko täällä sellaisia, jotka olisi käyneet molemmissa paikoissa? Phuketin rannat tuntuu olevan paremmat, mutta Pattayalla taas on edullisempi hintataso ja mahdollisuus käydä Bangkokissa.

En oikein osaa valita kumpaa paikkaan menisi, molemmissa tuntuu olevan paljon puistoja ym. tekemistä. Onko Pattayan tyttöbaarikulttuuri häiritsevää?

Mielipiteitä molemmista paikoista kaipailen!

2. Eeva Vierailija

On niitä tyttöbaareja Phuketissakin. Ei ne häiritse jollei itse anna häiritä. Eivät nuo ole minua kummassakaan paikassa häirinneet. Pattaya on tosiaan halvempi ja siellä on kyllä näkemistä ja tekemistä kahdeksi viikoksi. Itse melkeinpä heittäisin rahalla kumpaan menen.

3. xx Vierailija

Suosittelen Phukettia ja sieltä Kataa tai Karonia. Tyttöbaarit Phuketissa on Patongin alueella, muuten se on paratiisi. Pattayassa hälinää ja vilinää enemmän. No viime kädessä paikan valinta riippuu tietysti siitä, mitä haette lomaltanne.

4. nk Vierailija

itse valitsisin ehdottomasti pattayan,kävin viime talvena phuketissa ja kolme viikkoa sitten tulin pattayalta!!!
    pattayalla aika kului kuin siivillä, mielettömät shoppailu ja retkeily mahdollisuudet, rannat ei kuiteskaan niin hyvät kuin phuketissa mutta lähi saaren rannat vetää samaa luokkaa kuin phuketissa! tosi halpa paikka ja meidän perhettä ei kyllä tyttökadut haitannu, kyl niitä joka thaimaan turistikohteesta löytyy!!!

5. Eva Vierailija

Pattayan minäkin valitsisin, olen käynyt kerran Phuketissa ja en oikein pitänyt paikasta. Tosin en olekaan ihminen joka haluaa maata rannalla vaan tykkään kierrellä, käydä retkillä ja shoppailla. Aurinkoakin otan mutta se ei ole minulle se ykkösjuttu.

Mielestäni Phuket sopii jos haluaa löhötä rannalla ja ei kaipaa niin vilkasta menoa. Eikä mielestäni Phuketissa ole paljonkaan katsottavaa noin retkeily ja omatoimi liikkumisella eikä shoppailukaan ole niin laajaa kuin Pattayalla. Sukeltamiseen se on parempi paikka kuin Pattaya.

Ei Pattayan tyttöbaarikulttuuri ainakaan minua ole häirinnyt. Ei sinne baarikadulle ole pakko mennä ja jos meneekin niin ei siellä kukaan sinua mihinkään väkisin vie. Ovimiehet/naiset voivat huudella sinua tervetulleeksi baariinsa mutta se siitä. Olen ollut Pattayalla 3 kertaa ja nyt keväällä lähden jälleen. Mutta sinähän sen päätöksen teet, millaista lomaa ja tekemistä sitten haluatkin.

6. Evalle (Maikki) Vierailija

Hei Eva!

Kirjoitit:
    ""Mielestäni Phuket sopii jos haluaa löhötä rannalla ja ei kaipaa niin vilkasta menoa. Eikä mielestäni Phuketissa ole paljonkaan katsottavaa noin retkeily ja omatoimi liikkumisella eikä shoppailukaan ole niin laajaa kuin Pattayalla.""

Minun mielestäni taas Phuketissa on enemmin ja kauniinpaa katseltavaa omatoimiselle retkeilijälle kuin Pattayalla on (ja shoppailu mahdollisuudetkin ovat aivan yhtä riittävät).
    Olisitko siis ystävällinen ja kertoisit mitä sellaista nähtävää Pattayalla on mitä Phuketissa ei ole? (Bangkokia ei tietenkään lasketa mukaan)

Olen käynyt Phuketissa kolme kertaa ja suunnitelen seuraavaksi matkaavani Pattayalle.

t.Maikki

7. kaneli Vierailija

Kiitos vastauksista!

Mitkä ovat Phuketin ja Pattayan ykkösnähtävyydet? Luin, että Phuketissa on joku Fantasea-puisto ja Pattayalla on MiniSiam, eläinpuisto, krokotiilipuisto.

Entäpä lähialueiden rannat? Phuketin lähellä on ne paratiisisaaret (Phi Phi, Krabi jne.) Onko Pattayan lähialuiden saaret/rannat samantasoista nähtävää?

Sitten hintatasosta. Kuinka paljon kalliimpi paikka Phuket on? Osaisiko joku antaa hintaesimerkkejä?

Matkakohteessa (tai siinä läheisyydessä) tulisi olla hyvä ranta, siis sellainen paratiisiranta, joita ei Euroopassa ole. Ranta ei ole matkan päätarkoitus, mutta olisi kuitenkin tarkoitus olla rannalla joinakin päivinä. Myös ostosmahdollisuuksia pitäisi olla, sillä pidän shoppailusta. Näiden lisäksi vielä paljon nähtävää (erityisesti buddhalaisuus, Thaimaan luonto, eläimet ja kulttuuri) kiinnostaa.

Kummassa paikassa on enemmän noita nähtävyyksiä? Ja kumpi on enemmän ""thaimaalaisempi"" vai ovatko molemmat paikat jo länsimaistuneita?

8. nimimerkitön Vierailija

Ei Pattayan lähisaaria voi verrata Phuketin vastaaviin.
    Phuketin saaret ovat aivan eri luokkaa rantojensa ja koralliensa suhteen.
    Phuketissa enemmän luontoon liittyviä nähtävyyksiä kuin Pattayalla.
    Pattaya enemmän ""keinotekoinen"", toki tekemistä ja ostettavaa riittää.
    Molemmissa omat hyvät puolensa, ei kummastakaan voi sanoa, ettei kannata mennä. Käytävä itse tsekkaamassa, mitä paikasta pitää.

9. Thaimaan matkaaja Vierailija

Jos haluaa tutustua thaimaalaiseen kulttuuriin ja kauniiseen luontoon ja rantoihin, niin mielestäni Pattayalla saa väärän Thaimaa kuvan.
    Pattaya on tehty niin länsimaiseksi lomakohteeksi korkeine taloineen ja ostospaikkoineen että jos haluaa nähdä kaunista Thaimaalaista luontoa ja paratiisirantoja, niin ne jäävät kyllä mielestäni kokematta Pattayalla...ja ostoskeskuksia löytyy täältä lähempääkin.
    Itse pidän enemmän Phuketin seudusta ja HuaHinista.

10. niinkö tosiaan Vierailija

Ilmeisesti et ole käynyt koskaan Koh Sametilla.

11. PhrikKhiiNuuSuan Vierailija

Pattayalla kannattaa huomioida myös Nongnooch Village niminen paikka. Fantasean kaltaista showpaikkaakin tekevät, onko jo valmis vai vasta ensi talvella, en muista.

Phuketissa löytyy enemmin ""kauniita"" rantoja lähialueelta kuin Pattayalta. Jos majoitut Phuketissa Kata Beachille voi erittäin kaunis ranta olla vain muutaman askeleen päässä hotellistasi.
    Kun pyyhkäiset pikaveneellä Phuketista Phangngan lahden tai Krabin alueen lähisaarille löytyy rantoja jyrkkien merestä nousevien kallioiden välistä. Vastaavia ei löydy Pattayan läheltä. Phuketista voit myös tehdä retkiä luonnonpuistoihin esim. Khao Sok, joiden veroisia ei löydy Pattayalta.

Phuket on yleistäen kalliimpi paikka kuin Pattaya. Esim. saman tasoiset hotellit ovat Phuketissa joskus puoletkin kalliimpia kuin Pattayalla, mutta sinullahan oli pakettimatka. Thai (ja farang)-yrittäjät joutuvat maksamaan esim. ostamastaan/vuokraamastaan maa-alueesta, toimitiloista jne. enemmin kuin Pattayalla - tämä vastaavasti heijastuu kauttaaltaan turisteille myytäviin tarvikkeisiin / palveluihin. Tämä kuitenkin yleistäen, esim. isojen tavaratalo-ketjujen likkeiden tarvikkeiden hinnat ovat samoja molemmissa paikoissa.
    Ehkäpä enemmin kuin paikkojen ""perushintataso"" vaikuttaa käyttämiesi palvelujen ja tarvikkeiden hintaan oma kokemuksesi / osaamisesi. Viitsitkö / osaatko ostaa tarvitsemasi hieman syrjemmältä, sieltä missä paikallisetkin hankintansa tekevät. Yksi seikka, joka kommenteista usein unohtuu on se, että Pattaya on Phukettia vahhempi lomakohde, Pattaylla käy enemmin siellä jo ennenkin käyneitä lomailijoita. Hinnat ovat ""vakiintuneempia"". Näitä kokeneempia matkalaisia on vaikeampi huijata - huijari paikoista tieto leviää - eikä Pattaylla näin ollen menesty niin pitkään opportunistinen yrittäjä, kuin Phuketissa, joka pelkästään pyrkii pikaisiin voittoihin puijjauksilla.

Kumpi on enemmin ""thaimaalaisempi""... millainen paikka on yleensäkin on ""thaimaalaisempi""paikka? Onko Bangkok (Khao San Road) länsimaistuneempi paikka kuin joku Pohjois-Thaimaan pieni 2000 asukkaan kylä, jossa ei ole lentokentää, mutta jonka (heitä varten tehtyihin) 53:n maja-talon 542 vuodepaikalle kuskataan (LP-raamattuun uskovia) köyhäilijäturisteja jatkuvana virtana pienemmillä ja vähän suuremmillakin busseilla? Joo on Bangkok thaimaalaisempi ja länsimaistuneenpi koska siellä oli majatalossa sähkövalot ja vedettävä länsimaisittainistuttava wc:n pönttö - pikkukylän majapaikassa oli vain öljyvalo ja reikä lattiassa mistä kakkapökäleet iloisesti putoilivat suoraan jokeen... Toisin sanoen en tainnut ymmärtää kysymystä? Mitä eroa ( tai hiton väliä pitäisi ollakaan) siinä on matkustaako 2 viikon pakettimatkalle Pattayalle vai Phukettiin - eiköhän se paikan ""thaimaalaisuus"" ole kuitenkin lähinnä kokijan omasta mielikuvituksesta kiinne?

12. Maikille Evalta Vierailija

Olipa napakan tuntuinen viesti...
    Siis mitä sellaista nähtävää Pattayalla on mitä Phuketissa ei ole, tässä muutamia: Kivipuisto, krokotiilifarmi, Nong Noochin trooppinen puutarha, monkey training center, valtava Buddhapatsas kukkulalla, Srirachan tiikeripuisto, Underwater World, kokonaan puusta tehty totuuden temppeli, luonnonaltaat joissa delfiinejä ja mini Siam. On varmasti vielä muitakin paikkoja mutta nämä nyt tulivat mieleeni.

Ja shoppailuun: Pattayalla on enemmän kaikkea ostettavaa kuin Phuketissa. Ostoskeskuksiakin on paljon enemmän.

Käy ihmeessä katsastamassa välillä Pattaya. Löydät varmasti jotain uutta ja erilaista.

13. Flipper Vierailija

Jep.. joo

Onko tuo Shirachan tiikeripuisto jo toiminnassa?

Tietääkö Maikki, Eva.. tai peräti Pamppu itse, että kuolivatko ne Tikrut ihan pomppiessa itsestään, kanaflunssaan vai peräti pamppuhalvaukseen, vai mihin?

UnderWater World, puusta tehty muka, missä on se allas luonnossa mikä on puusta tehty ja luonnonmukainen - ja jossa muka totuuden nimeen pidetään delfiinejä vankeina?

Luonnonaltaat joo... pari pikkasta soramonttua.. pari pikkasta chonburin pallopää delffaa sinne surffaan.. ruokaa kerjään - ja kavevereiksi pari phuketin baby delffaa jotka kyllä muuttuvat ihan luonnostaan vanhenmiten vaaleanpunaisemmiksi...

Temppeli tehty jo tuhansia vuotisia sitten kuolleeksi syntyvistä puista... nyt muutamassa vuodessa temppeliksi nuo puut veistetty, olkoon, mutta pamppu kulta, kuinka vanhoja ovat ne delfiinit? Onko mielestäsi liian myöhäistä vapauttaa heidät takaisin perheidensä pariin?

Onko?

14. lukihäiriö Vierailija

""UnderWater World, puusta tehty muka, missä on se allas luonnossa mikä on puusta tehty ja luonnonmukainen""

Luepa uudestaan pilkkuja käyttäen.
    Underwater World, (pilkku) kokonaan puusta tehty totuuden temppeli. Eli se temppeli on puusta tehty ei Underwater World. Ja luonnonaltaita on ne altaat missä ne delfiinit on. Eli maa on muovannut ne kuopat ja vesi tulee sinne ilman ihmistä.

15. valokuvaaja Vierailija

Näin innokkaana valokuvaajana voisin sanoa että paljon kauniimmat valokuvat saat otettua Phuketissa kuin Pattayalla. Eli maisemat ovat paljon kauniimmat.

16. vaikea valinta Vierailija

Olen käynyt molemmissa ja molempiin menen varmaan joskus uudestaankin.

Phuketissa on kauniimmat maisemat ja se on pienempi paikka. Siellä on myös paljon nähtävää, mutta Pattayalla on todella paljon enemmän nähtävää.

Pattaya on kaupunki, jossa on todella mahtavat ostosmahdollisuudet ja retkiä on jos vaikka minne. Pattayalla on enemmän katseltavaa pienemmällä alueella.

Pattaya on enemmän sellainen kaupunki- ja rantalomailukohde kun taas Phuket on rantalomakohde. Phuketissa tosin sukellusmahdollisuudet ovat huomattavasti paremmat kuin Pattayalla.

Suosittelen molempia.

17. edelliselle Vierailija

Phuket muka pienempi paikka - kakkapuhetta!

Kirjoitat, että olet käynyt molemmissa. Jos näin todella on, niin sitten sinun täytyy kommentteinisi joko olla hemmetin tyhmä, tai pataloginen valehtelija.

Mukavaa lukea täältä hyvin perusteltuja mielipiteitä, mutta näihin ""faktoihin"" toivoisi sentään jotain tolkkua.

Tarkastellaampa hieman vaikka tuota, kumpi se onkaan pienempi paikka.

Phuketin saari n. 270 000 asukasta.
    Phuket Town n. 100 000 as.

Pattaya n. 80 000 as.

(Lähde: Aurinkomatkat esite)

Miten ihmeessä joku siis on voinut saada sellaisen käsityksen, että Pattaya olisi muka Phukettia suurempi paikka. Onkohan tällaista väittävä päässyt matkallaan 500 metriä kauemmas Karon Beachin hotelliaan?
    Suosittelen lukemaan nuo muutkin kommentit pienen suodattimen läpi.

18. edelliselle Vierailija

Phuketissa ei asutakkaan Phuket townissa vaan Patongilla, Katalla tai Karonilla ja niissä ei yhdessäkään, todellakaan, ole yli 80 000 asukasta ehkä jos laskee kaikki yhteensä. Pattayalla taas hotellit sijaitsevat Pattayassa ja siksi se on kaupunki.
    Phuket townissa ei ole paljoakaan turistille, yksi tavaratalo ja yksi ostoskeskus. Muutamia pikkukauppoja. Suurin osa townin yrityksistä on suunattu paikallisväestölle. Ei niinkään turistille. Pattayalla taas on enemmän annettavaa turisteille ostosmahdollisuuksillaan.

19. korvapuusti Vierailija

Hei Maikki ja Eva!

Kahden kauppa, kolmannen korvapuusti... näinhän sitä sanotaan, eli saas nähdä mitä tästä seuraa kun rohkenen osallistua keskusteluunne...

Eva kirjoitti:
    ""Siis mitä sellaista nähtävää Pattayalla on mitä Phuketissa ei ole, tässä muutamia: Kivipuisto, krokotiilifarmi, Nong Noochin trooppinen puutarha, monkey training center, valtava Buddhapatsas kukkulalla, Srirachan tiikeripuisto, Underwater World, kokonaan puusta tehty totuuden temppeli, luonnonaltaat joissa delfiinejä ja mini Siam.""

Muutama kommentti noihin kohteisiin.

Kivipuisto: Eipä tosiaankaan tule mieleeni Phuketista aivan vastaavaa paikkaa. Oletan, että Eva tarkoittaa"" The Million Years Stone Park"" nimistä ""puistoa"" jossa siis on hassun näköisiä kiviä, puita ja pensaita, eläimiä kuten norsuja, tiikereitä, kameleita, ja fisuja. Ihan mukava retkikohde esim. lasten kanssa. Niitä kiviä lukuun ottamatta Phuketista tosin löytää vastaavat ""nähtävyydet"". Kivistä tulee mieleeni Phuketin Karon ja Kata Beachien välissä oleva Dinopark niminen teemapuisto jossa lapset ja lapsenmieliset voivat ihmetellä Dinosaurus patsaita minigolffia pelaillessaan. Onkohan Pattaylla vastaavaa mestaa?

Krokotiilifarmi: Tarkoitetaanko tällä juuri em. kivipuiston yhteydessä olevaa krokofarmia? Eli kyseessä siis yksi ja sama paikka? Kyllä Phuketissakin pääsee näkemään krokoja ja krokoshow esityksiä esim. Phuketin eläintarhassa tai Chana Charoen Crocodile Farm nimisessä paikassa.

Nong Nooch: Upeasti leikattuja pensaita. Tältä pensas osaltaan aika omanlaisensa puisto, aivan vastaavaastaavaa ei taida Phuketista löytyä, vaikka sieltäkin mitä erilaisempia puistoja löytyy. Nong Noochissahan toki muutakin, Norsuja + muita elukoita mm. viehättävä perhospuutarha, näytöksiä jne. Näitä melkein vastaavia paikkoja löytyy kuitenkin Phuketista useita.

Monkey training center: Phuketin eläintarhassa näkee vastaavat apina näytökset. Myös ""monkey training centtereitä"" löytyy, ikävää kyllä. Kyseessähän on usein lähinnä eläinrääkkäykseen verrattavissa oleva toiminta. Laitetaan apinat temppuilemaan - ""pelaamaan""koripalloa, ajamaan kolmipyörällä,jne.- muutamaksi minuutiksi ihmisille ja kun show on ohi kytketään apina metrin mittaisella ketjulla tolpaan kiinne. Julmaa ja epäinhimillistä touhua. Näitä paikkoja pitäisi mainostuksen sijaan kehottaa kaikkia välttämään. Phuketista löytyy kuitenkin ainutlaatuinen paikka apinoista pitäville. Vesiputouksien yhteydessä oleva Phuket Gibbon Rehabilitation Centre on paikka missä eläinrääkkäjiltä pelastettuja Gibboneita totutetaan luontoon palauttamiseen. Pattayalta ei taida vastaavaa löytyäkkään?

Buddhapatsas kukkulalla. Seurasin vuosi pari sitten Phuketin Kata Beachillä rinteen juurella kuinka tällaisen valtavan patsaan prototyyppiä purettiin. Varsinainen patsas oli tarkoitus tehdä myöhemmin ylemmäs rinteeseen, tuskin on vielä valmis? Tämä Pattayan Buddapatsas ei ole kovin merkityksellinen tai erikoinen, Phuketista sensijaan löytyy Wat Phra Tong temppelistä ainutlaatuinen vanha puoliksi maahan hautautunut patsas. Itseasiassa koko temppeli on rakennettu tämän patsaan ympärille ja tarunmukaan jokainen joka yrittää patsasta irroittaa on kokeva kovan kohtalon. Phuketista löytyy myös arvoasteikossa arvostetumpia temppeleitä kuin mitä on varsin vaatimaton temppeli tämän mainitun patsaan yhteydessä Pattayalla.

Sriracha Tiger Zoo: Vastaavaa paikkaa satoine tiikerieneen ei Phuketista löydy, vaikkakin eläintarha löytyy. Ikävää kyllä viimevuonna lintuflunssa iski Srirachan tiikereihin niille syötetyistä kanoista. Valtava määrä harvinaisia tiikereitä kuoli ja paikka jouduttiin sulkemaan pitkäksi aikaa. Onkohan kelläkään ensikäden tietoa siitä, onko paikka jo saatu jaloilleen ja uudelleen avattua?

Underwater World: varsin uusi paikka Pattayalla. Oli minulle pieni pettymys johtuen valtavasta ennakkomainonnasta. Aivan vastaavaa paikkaa ei Phuketista löydy, mutta löytyy pienehkö Phuket Butterfly Farm and Aquarium, sekä Cape Panwassa sijaitseva meritutkimusta suorittava juuri remontoitu Phuket Marine Research Centre, paikka myös Phuket Aquarium nimellä tunnettu. Minulla ei ole tietoa siitä kuinka tsunami vaikutti keskuksen tämän hetkiseen toimintaan. Phuketin sukellus mahdollisuudethan ovat omaa luokkaansa Pattayaan verrattuna kuten täällä jo on todettukin. Nille jotka haluavat pysyä kuivina Phuketista löytyy myös keltainen sukellusvene jolla järjestetään turisteille sukellusmatkoja.

Puinen totuuden temppeli: The Sanctuary of Truth. Vastavalmistunut todella vaikuttava ja ainutlaatuinen ""temppeli"". Vastaavaa ei löydy Phuketista, eikä kyllä muualtakaan. Delfiinit luonnon altaissaan... kävin uimassa näiden delfiinien kanssa silloin kun paikka ei ollut vielä aivan valmis ja virallisesti avattu. Allas on ""tavallaan"" luonnon allas, silloin hyvin samea vetinen, mutta kuinka luonnollista tällaisessa altaassa onkaan pitää delfiinejä, onkin sitten taas toinen kysymys. Tässä taas liikutaan niillä rajoilla, että onko moraalisesti oikein pitää delfiinin kaltaisia älykkäitä ja tuntevia eläimiä näin vankeina vaikka nämä vangitut saattavatkin tehdä suuren palveluksen villeille lajikumppaneilleen. Pidetäänhän noita tieteellisellä tutkimuksella perustellen vankeina Tampereellakin, tosin.
    Kuten joku tuolla mainitsikin jo, ne pyöreäpäiset veijarit ovat Pattayan lähivesiltä Chomburin alueelta pyydystettyjä, suippokuonoisemmat ovat puolestaan Phuketin vesiltä. Täytyihän tuo mainita, kun tässä kerran Pattayaa ja Phukettia vertaillaan. Yksi haaveeni olisi joskus kohdata villejä delfiinejä sukellusretkellä siten, että ne tulisivat itse tutkimaan minua.

Mini Siam: No jooh, en kyllä itse kovin valtavia fiboja paikasta saanut, mutta Eva on jälleen oikeassa, ei ole vastaavaa paikkaa Phuketissa.

Näistä kommenteistani voisi päätellä, että minun mielestäni Phuket on hienompi tai parempi paikka kuin Pattaya. Näin en kuitenkaan ajattele, minun mielestäni miellyttäviä paikkoja molemmat. Tai niinkuin Thaimaalainen sanoisi: ""same same, but different"".

20. korvapuusti Vierailija

Heips!

Ihan pakko kommentoida vielä nimimerkkien:
    edelliselle 02.3. 17:34
    edelliselle 2.3.2005 18:02
    - sanailua.

Nimittäin ensinnäkin hiffasin, että keskustelun aloittaja, nimimerkki: kaneli esitti myös tällaisen kysymyksen:
    ""kumpi on enemmän ""thaimaalaisempi"" vai ovatko molemmat paikat jo länsimaistuneita?""

Tässähän taitaa olla vastaus kysymykseen, vai onko?:
    ""Phuket townissa ei ole paljoakaan turistille, yksi tavaratalo ja yksi ostoskeskus. Muutamia pikkukauppoja. Suurin osa townin yrityksistä on suunattu paikallisväestölle. Ei niinkään turistille. Pattayalla taas on enemmän annettavaa turisteille ostosmahdollisuuksillaan.""

""edelliselle 02.3. 17:34"" käyttää varsin suoria sanavalintoja, olisikohan tuon voinut hieman sievemmin sanoa... noh, itse koen kuitenkin myös Phuketin Phukettina, mielestäni Phuket ei siis ole pelkästään Karon tai Kata Beach vaan paljon laajempi kokonaisuus.
    ""edelliselle 02.3. 18:02 "" käyttämän logiikan mukaan koko alkuperäinen kysymys: "" Phuket vai Pattaya"" - pitäisi muotoilla uudestaan muotoon : ""Patong Beach vai Pattaya"" tai ""Phuket Town vai Pattaya"".

Minä olen useasti asunut Phuket Townissa ja viihdyn siellä oikein hyvin. Kata Beachiltähän vaikka kävelee Karon Beachille jos ei sitten halua pyyhkäistä motukalla suoraan Patongille. Onkohan tuo paljoakaan pidempi matka kuin esim. Jomtienilta Nakluaan? Eivätkä nuo nyt muutkaan lukuisat Phuketin Beachit ole kovin vaikeasti tavoitettavia ja kyllä niilläkin asutaan, turistitkin.

Miten muuten tuo joissakin viesteissä mainittu Koh Sametin saari mahtuu nimimerkin""edelliselle 02.3. 18:02 "" logiikalla Pattayaan, sitähän saa polkaista jonkin verran usvaa putkeen Pattayalta ennen kuin on edes Rayong nimisessä kaupungissa ja siitäkin on vielä vähän matkaa lauttalaiturille Koh Sametille?

Show must go on - esittäisinkin kaikille teille, jotka olette sitä mieltä, että Pattayalla on paremmat ostosmahdollisuudet ja enemmin ostettavaa kuin Phuketissa... että mitä sellaista voi ostaa Pattayalta mitä ei voi ostaa Phuketista?

21. jussu Vierailija

2 ekaa Thaimatkaa olin Phuketissa. Nyt menen kolmatta kertaa peräkkäin Pattayalle. Eli siitä voi päätellä kumpi on oma valintani.
    Perusteluja:
    Pattaya huomattavasti edullisempi.
    Pattayalla enemmän tekemistä.
    Phuket on kauniimpi, sitä en kiellä. Ja kohteena myös hyvä.
    Ps.luulen että aika moni täällä vastailee asiantuntija-kommentteja vaikkei oo käynytkään molemmissa kohteissa.

22. Hyvä kirjoitus, et taida saada korvapuustia sen epämukavassa merkityksessä.

Saahan täällä ilmaista mielipiteitään ja pitääkin, siitä saadaan keskustelua aikaan ja varmasti moni löytää vastauksia siinä samalla kysymyksiinsä.

Ei minulla ollutkaan tarkoitus kommentoida sen ihmeemmin Pattayan nähtävyyksiä vaan listata niitä mitä mieleeni tuli. Tekstiäsi lukiessani huomasin että monet kommentoimasi kohteet saivat negatiivista palautetta. Eiköhän se kuitenkin ole niin että missäpäin maailmaa tahansa missä ihminen on ottanut villieläimiä kiinni ja tekee niillä bisnestä on väärin. Oli paikka sitten Phuket, Pattaya tai vaikka Amsterdam. Valitettavasti me emme kuitenkaan voi päästää jokaista apinaa, delfiiniä, norsua tai muuta eläintä takaisin luontoon.
    Jokainen tekee itse päätöksen meneekö katsomaan Phuketin eläintarhaa jossa monet eläimet ovat karuissa ja aivan liian pienissä ""metri kertaa metrin"" häkeissä tai Pattayan delfiinejä jotka on pyydystetty vapaudesta altaisiin.

Kaikesta huolimatta hyvää matkaa kaikille, valitsit sitten Pattayan tai Phuketin matkakohteeksesi.

23. Eva Vierailija

Siis edellinen teksti on Korvapuustille Evalta.

24. Aurinko Vierailija

Noihin lukuihin sen enemmän puuttumatta en kyllä kovin paljon luota aurinkomatkojen tilastoihin .Niinpaljon niissä on huu haata.

25. Pattis Vierailija

Niin ei tuo sametti saari Pattayaa ole ,mutta Pattayalla pienen matkan säteellä löytyy mitä hienoimpia rantoja kuten juuri sametti saaret jotka eivät tosiaankaan ole kaukana ja samoi sukellus paikkojakin löytyy oikein hienoja kunhan menee ulos saarille.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri