Hae Anna.fi-sivustolta

pianonsoittoa

Viestiketju osiossa 'Musiikki' , käynnistäjänä Akka pulassa, 25.11.2009.

1. Akka pulassa Vierailija

Mulla on parin vuoden päästä 50 v. juhlat ja koska olen pianomusiikin/musiikin ystävä, olen luvannut siellä soittaa yhden tietyn pianokappaleen. Lupasinkohan liikoja, tunnen juuri ja juuri nuotit, tahdista ei tietoakaan ja muutenkin tuo itseopiskelu tuntuu tosi vaikealta.

Aaronin pianokoulu on vähän tylsä ja pitkäveteinen tähän. Onko jotain aikuisten pianokoulua ja kehtaisko kysellä opettajaa?
    Alkaisko kukaan ihminen antamaan tuntejakaan vanhalle akalle, jolla on tähtäimenä vaan yksi hyvin soitettu kappale? Haluaako opettajat korkealle tähtääviä lapsioppilaita?

2. C-duuri Vierailija

Kysele rohkeasti, luulisin, että soitonopettajille kelpaavat kaikki maksavat oppilaat. Eihän kaikista ole Olli Mustosiksi.

Jos itseksesi haluat harjoitella, on ainakin sellainen aikuispianokoulu kuin Anna soida. Se löytyy monesta kirjastosta, ja voitpa saada sen hyvinvarustetusta kirjakaupastakin, vaikkei se ihan uusi olekaan. Suoraan kustantajalta tilaamalla sen saa ainakin:

WSOY - Anna soida - Aikuispianokoulu. Spela p - Pianoskola fr vuxna (Sarmanto-Neuvonen, Eeva)

Onnea harjoituksiisi, minä olen vasta "Ukko Nooa" -vaiheessa.

3. sivhos Vierailija

Ota ihan rennosti.Koska olet alkuun päässyt omin avuin,anna mennä jatkossakin omin "siivin".Olen itse opiskellut omat soittono kitaralla,pianolla,viulukin on tullut tutuksi tyttäreni kautta.
    Nauti osaamisestasi ystävien läsnäollessa.Jos kilahtaa joku eitoivottu ääni,älä anna sen häiritä.
    Tärkeintä on,että nautitte yhdessäolosta.Välillä voit soittaa pienen pätkän vaikka jotain harjoitelmaa,saat improvisoida täysin palkein.Soittaminen on todella kivaa ja muutenkin terapeuttista.

4. sivhos Vierailija

Tuohon pianonsoittoon vielä.Jos todella tähtäin on korkealla,silloin soiton opiskelu aloitettava mahdollisimman nuorena ja pätevän opettajan kanssa.Jos tyytyy muuten hyvän pianonsoittotaidon omaavaksi muusikoksi,siihenkin tarvii tehdä kovaa duunia.
    Oikotietä soittotaitoon valitettavasti ei ole.

5. Akka pulassa Vierailija

En tähtää nyt tällä hetkellä muuhun, kuin yhteen sujuvasti soitettuun kappaleeseen, sihvos.
    Jos päättää olla osaamatta ja lannistua, niin se on helppo tie. Mutta mä olen päättänyt onnistua.
    Konsertin pidän vain ystävilleni ja sukulaisilleni ja he ovat tosi kiitollinen yleisö, ei kritiikin sanaakaan seuraavan päivän lehdessä. Ja konsertiksi riittää siis yksi kappale.

Löysin netistä pianokoulun, jossa opetetaan tahti tahdilta soittamaan. Hieno juttu, sillä pääsen nyt alkuun. Tai olen jo päässyt, piano soi erittäin hienosti ne kaikki jo osaamani 8 tahtia :-D

6. kerttuli Vierailija

Minäkin haluaisin oppia ja kiinostaisi mistä löysin netistä pianokoulun?

7. Akka pulassa Vierailija

Googlesta hakusanoilla "how to play piano" löytyy useampikin sivu ja sitten täsmähaulla muutama kappale: Adeline, moonlight sonata yms.

8. kerttuli Vierailija

Kiitos tiedosta, tosin sivut ovat ilmeisesti englanninkielisiä; meikäläisellä huonohko kielitaito...
    Täytyy tutkia jos suomenkielisiä vastaavia pianokouluja netissä. Jos joku tietää niin olisin kiitollinen tiedosta...

9. Nuotti Vierailija

Jos suinkin mahdollista, aloittakaa pianonsoitto ammattilaisen opastamana. Vältytte monilta virheiltä. Samalla opitte paremmin oikeaa motoriikkaa, koska pianonsoitto ei ole mikään helppo juttu. Toivon nautinnollisia oppitunteja, viikkoja, vuosia.

10. nuotti Vierailija

Tähän lisään. Opiskelkaa musiikin teoria, sointurakenteet, sävellajit, etumerkinnät, kvinttiympyrä.
    Tässä pientä alkupurtavaa tulevan huippumuusikon alkutaipaleelle.
    Kova uurastus kyllä aikanaan palkitsee.

11. Kerttuli Vierailija

Näin aion tehdä. Tosin on musiikin teoriaa tullut joskus opiskeltua mutta ruosteessa tuntuu olevan sekä soittotaito että tuo teoriapuoli.
    Musiikki on niin hieno asia että on ihanaa alkaa sitä taas opiskelemaan!

Kiitos sinulle nimimerkki "nuotti".

12. Ms.WhitePearl Vierailija

Heipä hei Kerttuli! Soittele mulle, annan Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla aikuisille pianotunteja joko minun tai oppilaan luona. Kiva harrastus, ota pian yhteyttä :p
    p. 0417006791

13. Mimmi innoissaan Vierailija

Kiitos tuhannesti vinkistä, Akka! :D

14. vieras Vierailija

tuolta vois löytyä...
    Helsingin Pianostudio - laadukasta ja yksilöllistä pianonsoiton opetusta aikuisille

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri