Pidänkö vai perunko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinkoinen matka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aurinkoinen matka

Vieras
Puolesta vai vastaan, pidänkö vai perunko? Varasin tiistaina matkan turkin Alanyaan. Aurinkomatkoilla oli tarjous ystävänpäivänä kaksi yhden hinnalla. Matkalle tulee hintaa 700 euroa yhteensä kahdeltä hengeltä ja siihen kuuluu all inclusive. Varasin sen vähän ajattelematta, mutta jos sillä hintaa halusi varata oli se tehtävä heti silloin, koska tarjous oli voimassa vain ystävänpäivän. Ajattelin, että mietin muutaman päivän halutaanko oikeesti lähteä, maanantaihin asti olis aikaa perua matka ilman kuluja. Nyt mun pitäisi siis päättää lähdetäänlö vai ei. Mietintää aiheuttaa:

-Kannattaako mennä Alanyaan?
-Ollaan vuosia haaveiltu ulkomaanmatkasta mutta siihen ei ole ollut varaa. (ei olla koskaan käyty missään) Tämä oli mielestäni halpa ja se pystyttäisiin maksamaan kunhan kerään rahaa kesään mennessä. Varausmaksun maksoin jo mikä olikin liki puolet matkan hinnasta.
-Lähdön hetkellä syksyllä meillä on 11kk ja 3v lapset. Uskallanko jättää viikoksi hoitoon mummulle?

Tietääkö kukaan mitä toi aurinkomatkojen all inclusive käytännössä tarkoittaa? Sivuilla lukee, että klo 10-23 kaikki ruuat ja paikalliset juomat. Aamupala hotellilla alkaa kuitenkin jo klo 7, ja klo 10 on sitten myöhäinen aamupala. eikö sillä aikaisemmalla aamupalalla saa sitten käydä? Mitä se paikalliset juomat tarkoittaa? Oluet? Siiderit? Drinkit? Alkoholittomat?

Jos lapset ovat tottuneet mummolaan niin mikä ettei.
En itse ole käynyt pakettimatkoilla, mutta kun kysseessä on muslimimaa n iin veikkaan että alkoholi ei sisälly hintaan.

Kaveri kävi vasta Istanbulissa ja kehui että siellä syödyn kebabin jälkeen ei ole oikein suomalainen versio maistunut. :)

No muuten ihan ok, Alanya on kiva paikka, mutta ne lapset viikoks mummulaan, ootko ihan varma?

No sitä minäkin tässä mietin. Nimenomaan en ole varma... Mutta me ei olla oltu missään kaksin yli kolmeen vuoteen. Isomman lapsen kohdalla luulen, että hän kyllä viihtyy mummolassa viikonkin. Tai no, ei ole kyllä niin pitkää aikaa ollut. Mitenkähän tuo pienempi. Äh, en mä tiedä. Tekis hirveesti mieli lähteä, mutta uskallanko mä jättää ne. Voi itku...

Yhteistyössä