Pienen budjetin kutsut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkkejä kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vinkkejä kaipaava

Vieras
Elikkäs olisi tarkoitus järjestää juhlat tuossa parin viikon päästä, ja nyt tuli odottamattomasti suuri raha meno, joten juhlat pitäisi järjestää pienellä budjetilla.
Kyseessä on tyttöjen päivä/ilta ja vieraita on tulossa noin 15-20. Olin ajatellut törsätä rahaa juhliin suhteellisen paljon, mutta se ei nyt käykkään päinsä, enkä juhlia voi perua sillä kutsut on lähetetty jo kauan sitten.

Elikkäs mitä ruokaa minun kannattaa tehdä? Jotain hyvää, helppoa ja halpaa! Onko muita vinkkejä millä pystyn säästämään juhlan suhteen?

Itse olen ajatellut tehdä kaiken ehkä yhden tai kahden ystävän avustuksella.

No, voiko niitä enää muuttaa "nyyttäreiksi"? Peruna nyt on vielä toistaiseksi suht' edullista, eli joku kiusaus, siihen salaattia ja itse teet vaikka patonkia, leipää tms. Jälkkäriksi joku perus omppu- / marjapiirakka.

[QUOTE="vieras";23263963]No, voiko niitä enää muuttaa "nyyttäreiksi"? Peruna nyt on vielä toistaiseksi suht' edullista, eli joku kiusaus, siihen salaattia ja itse teet vaikka patonkia, leipää tms. Jälkkäriksi joku perus omppu- / marjapiirakka.[/QUOTE]

Kuulostaa hyvältä! Ja sit jos sun pitää tarjota alkoholeja niin teet raikkaan boolin. Sitä alkoholia ei tarvii olla paljookaan..

Tekisin janssonin kiusauksen, salaattia ja uunituoreita patonkeja.
Lämpimät voileivät ovat myös edullisia, helppoja ja nopeita tehdä. Vaikkapa tonnikalaa ja ananasrenkaita täytteeksi?
Tee kattilassa popcornit itse, nekin ovat edullista tarjottavaa.

Vikeistä, olen ajatellut ainakin tehdä patonkia, mutta tuo kiusaus/perunaan pohjautuvat laatikot ovat mun henk.koht inhokkeja. Salaattia mietin, mutta sen tein viimeeksi ja se ei ollut niin kova suksee kuin voisi kuvitella.

Alkoholia me ei juoda. Kyseessä on vauva aiheiset kutsut ja nämä järjestetään päiväsaikaan :) Hyvä idea kuitenkin tuo booli :)

Poppareita voisi tosiaan pistää kulhoihin naposteltaviksi.

Mitäs muita luovia ideoita teiltä löytyy? ;) Olen kaikista hyvin kiitollinen

Onko tarkoitu kännätä, vai järjestää jotkut kahvikestit? Aika iso ero. Jos kännäystä, niin osta halpaa skumppaa ja tee lisäksi booli. Ei maksa paljoa. Tarjoiluksi esim. pastasalaattia ja patonkia sekä sipsejä ja karkkia. Lisäksi juustoja, jos rahat riittää. Ainakin minun kaveripiirissä kaikki tuovat juomia, ja usein pientä syötävääkin mukanaan vaikkei mitkään nyyttärit olisikaan.

...tuota nyyttäri vaihtoehtoa, mutta kutsuissa en alunperinkään maininnut mitään asiasta joten tuntuu jotenkin tyhmältä näin jälkikäteen ilmoittaa että "hei, tuokaapas omat eväät". Idea sinäänsä hyvä jos olisin jo kutsuvaiheessa sen ilmoittanut...

[QUOTE="tee";23264096]itse perunasalaattia, on edullinen ja todella ruokaisa:) Lisäksi joku vihersalaatti ja sitten tuota patonkia ja leikkeitä.[/QUOTE]

Tai leikkeiden tilalle lihapullia tai lohipyöryköitä?

Okei, edellinen vastaus meni ihan pieleen! No, pastasalaatti sentään sopii. Itse laitan usein pastaa, punaista pestoa, paprikaa, fetaa, rucolaa ym. Aina kaikki ovat tykänneet. Lämmintä ruokaa ei tarvi olla. Tarjoa lisäksi vaikka suolaista piirakkaa, tai cocktailpiirakoita ja munavoita. Jos osaat itse leipoa, niin pullat, kakut ja pikkuleivät eivät maksa juuri mitään.

Mikä olisi teidän mielestä realistinen summa rahaa tällaisiin 15-20 hlö kutsuihin? Tahdon että ruokaa on kuitenkin riittävästi että niinsanotusti nälkä lähtee :)

Mä tekisin salaattibaarin: sinänsä edullisia aineksia pilkottuna omiin kulhoihinsa (siis ei tarvitse olla aurinkokuivattuja tomaatteja ja aitoja oliiveja tms) runsain mitoin, lisäksi sitä omatekoista patonkia.

Rahaa on MAX 150€, mutta se on tosiaan aivan MAX määrä.

Miten olisi coctail tikkuja? (viinirypäle/lihapulla/juusto/oliivi/kirsikkatomaatti)

Minkäslaisia pasta salaatteja ootte tehnyt?

Coctailtikut kuulostaa kalliilta. Salaattia, leipää ja pullaa ja vaikka mokkapaloja tms?

Pastasalaattiin voi laittaa mitä vaan, vaikka punasipuli, paprika, tomaatti, kurkku, feta..

Yhteistyössä