Hae Anna.fi-sivustolta

Pienen lapsen iltarukous

Viestiketju osiossa 'Vanhempana' , käynnistäjänä Levolle lasken Luojani...., 11.11.2006.

1. Korkrimman suojassa Vierailija

Tämä on lyhyt ja hyvin mieleenjäävä iltarukous:

Hyvää yötä
    Jeesus myötä

Tähän voi lisätä jotain omin sanoin jos haluaa, esim. kiitosaiheen.

2. 53v Vierailija

Rakas Jumala, taasen on ilta
    Yö joutuu ja nukutaan.

Surut lievitä vanhemmilta
    ovat joskus he murheissaan.
    Koko maailman kansoja siunaa.

Kotieläimet navetassa nukkuu,
    nuo lempeät, kiltit niin.
    Rakas Jumala, tähtien takaa,
    näet niidenkin vuoteisiin.

Uni rauhaisa kaikilla anna.

3. Eimari Vierailija

Kannattaa etsiä ja koetella itse ensin kuka "jumalista" vastaa rukouksiin. Vain ja ainoastaan maan ja taivaan Luoja kuulee Jeesuksen Kristuksen nimessä lausutut rukoukset. Miksikö; meidän syntimme estävät rukouksiamme nousemasta Jumalan eteen. Tarvitsemme sovituksen, jonka Jumala itse on säätänyt, ja itse valmistanut meille, tarvitsee vain pyytää, tule Jeesus sydämeeni ja anna kaikki synnit anteeksi. Myös pienet lapset kuuluvat langenneeseen ihmiskuntaa ja jo 4v tietävät oikean ja väärän. Näkyi olevan alla monta hyvää iltarukousta Jeesukseen turvaten.

4. Ei mikään Vierailija

Pienelle lapselle ei kuulu rukoukset, eikä puheet jumalista tai uskonnoista. Niitä ehtii ihmetellä sitten myöhemminkin.

Vaikka joku ei koe tulleensa aivopestyksi pienenä, ei se tarkoita sitä ettei olisi tullut aivopestyksi. Sehän vain tarkoittaa että aivopesu on onnistunut kun ei sitä vieläkään ole oppinut ajattelemaan itse ja ymmärtämään mikä on satua ja mikä todellisuutta.

Heikot, kuolemaa pelkäävät ihmiset turvaavat "jumalaan". On helpompaa elää kun voi luulotella että elämä ei lopu kuolemaan.

5. Ihmetys Vierailija

Luulen, että jonkun kokema "aivopesu" on mennyt hieman tunteisiin. Se ei tarkoita sitä, että olisit meitä parempi tai vahvempi ihminen, vaikka olisitkin esimerkiksi agnostikko. Voit uskoa vaikka apinoihin ja heidän kehittymiseensä, mutta tämä on varmastikin väärä foorumi sinulle. Voit siis mennä muualle jakamaan aivoituksiasi.

6. vierailija Vierailija

Onpa taas mielipide nykypäivän ihmiseltä!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri