Pienen lapsen vesirokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mymmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mymmeli

Vieras
Onko kenenkään lapsella ollut vesirokko pienenä? Meillä 2-v ja 10kk ikäiset lapset ja tuttavaperhe kävi eilen kylässä ja olivat sitä edellisenä päivänä olleet "hakemassa" vesirokkoa toisessa tuttavaperheessä mutteivät tajunneet siitä meille sanoa ennenkuin vierailun lopussa, et hups vaan prkle.

Onko siis kokemuksia näin pienistä mahdollisista vesirokkopotilaista? Kestikö tauti kauan? Oliko rajuja oireita? Noi jälkitaudit pelottaa ainakin...

Ja pe oon menossa 2-v:n kans neuvolaan jossa saa pneumokokkirokotteen, toivottavasti ei nyt siis oo mikään rokko itämässä alla... Hitto vie että ärsyttää..

Meillä poika oli pitkälle alle 1v kun sairasti vesirokon, sai siskoltaan jolla oli vyöruusu....Näppyjä oli hurjasti ja kuumettakin mutta ei raapinu itteään olleskaan. Tytöllä tuo oli just kun täytti 1.5v ja sillä myös näppyjä koko kroppa, kuumetta ja kutisi hurjasti. Kannattaa ostaa vesirokkorasvaa apteekista joka lieventää oloa jos tuo tauti iskee...

Ei huolta, vesirokon itämisaika on minimissään viikko ja sitä voi tartuttaa pari päivää ennen puhkeamista. Eli jos eilen on ollut kontakti, menossa on vasta itämisajan alku (jos on edes tarttunut) eikä vielä voi tartuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei huolta, vesirokon itämisaika on minimissään viikko ja sitä voi tartuttaa pari päivää ennen puhkeamista. Eli jos eilen on ollut kontakti, menossa on vasta itämisajan alku (jos on edes tarttunut) eikä vielä voi tartuttaa.

Ahaa, mistä tällanen tieto on? Hyvä jos näin on, mä oon luullu että koko itämisajan voi tarttuakin...