Hae Anna.fi-sivustolta

Pienet häät/kahvihäät

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä morsio10, 17.03.2010.

1. morsio10 Vierailija

Ajatuksissamme on järjestää hyvin pienimuotoiset häät, koska emme halua turhaa hössötystä ja kumpikaan meistä ei erityisestä tykkää olla huomion keskipisteenä. Voisimme aivan hyvin mennä kahdestaankin naimisiin, mutta toisaalta haluamme antaa äideillemme ja muutamalle muulle tärkeälle ihmiselle mahdollisuuden juhlia päivää kanssamme.

Tarkoituksena olisi pitää pienimuotoinen juhlatilaisuus eli niin sanotut "kahvihäät". Kirkossa tapahtuvan vihkimisen jälkeen tarjoaisimme vieraille kakkukahvit ja jotain pientä suolaista... Vieraita olisi tulossa noin 16-18, korkeintaan 20 henkeä. Ongelmaksi onkin nyt muodostunut juhlapaikan löytyminen. Löytyykö Helsingistä (tai pääkaupunkiseudulta) noin 20 hengelle sopivaa pientä ja intiimiä juhlatilaa, jonne saisi viedä omat tarjoilut? Olen koittanut etsiä tiloja, mutta tuntuu, että kaikki juhlatilat ovat tarkoitettu 50 hengestä ylöspäin, emmekä tarvitse/halua niin isoa tilaa. Olemme alustavasti katselleet seurakuntataloja/koteja ja kirkkojen seurakuntahuoneita, mutta niihin ei ilmeisesti saa viedä alkoholia edes sen vertaa, että saisi onnittelumaljat nostettua?

Missä muualla kuin kotona olette pitäneet pienimuotoisia hääjuhlia/kahvitteluhäitä?

2. Osa-aikaduunari Vierailija

Ihana ajatus, itse olisin todella mielissäni, jos saisin kutsun kahvihäihin! :) Valitettavasti en osaa vastata kysymykseesi pääkaupunkiseudun juhlatiloista. Kuulostaa kyllä kovin kummalliselta, jos seurakunnan tiloissa ei saa nauttia muutaman lasillinen vertaa alkoholia. Oletko siis saanut tällaiset ohjeet seurakunnalta?

3. Suunnitelmanne kuulostavat minun korvaani erittäin hyvältä. Olisin varsin mielissäni, jos samanlaisia pieniä häitä järjestettäisiin useammin ja itsekin saisi sellaisiin kutsun. Tosin minulla saattaa olla oma lehmä ojassa näin sanoessani, sillä myös minulle ja miehelleni tulossa kesällä pienet häät (n. 25 hlöä, me mukaan lukien). ;) Meillä myös samoja perusteluita, eli emme pidä hössötyksestä, emmekä oikein ole sellaisia seremoniamestareita/juhlijahenkisiä. Meillä vierasmäärää karsii myös se, ettemme ole kovin sukurakkaita tai olleet koskaan paljoa tekemisissä sukujemme kanssa (pois lukien lähisuku), joten vieraita ei kerry paljoa. Ystävät kestitsemme häidemme jälkeen erikseen, tosin hyviä ystäviäkin meillä melko tiivis määrä.

En valitettavasti osaa neuvoa Helsingin seudun juhlapaikoissa, mutta oletteko katsastaneet erilaiset tilausravintolat, kabinetit muissa ravintoloissa/juhlatiloissa jne.? Meidän häitämme vietetään tunnelmallisessa ja erittäin kauniissa juhlatilassa (tilausravintola keskellä kaupunkia), jonka voi jakaa juhlaporukalle sopivan kokoiseksi. Eli tilaa pienelle tanssahtelulle on (vaikkei meille tulekaan tanssihäitä saati bändiä), muttei tila kuitenkaan ole "liian" iso. Esimerkiksi erilaisissa kabinettityyppisissä tiloissa kuvailemasi kaltainen tilaisuus voisi onnistua erinomaisesti ja tilaisuuden järjestäminen muualla kuin kotona toisi siihen juhlavuutta lisää.

Tosin tuosta omasta tarjoilusta/juomista en ole ihan varma. Tarkoitatko siis tarjoiluilla myös ruokia vai vain juomia? Syötävät varmaankin "pitää" tilata ravintolasta, mutta luulisi, että vähän omia juomia saisi viedä. Tai sitten ravintolassa ihan alkumaljat tms., ellei se venytä budjettia liikaa ja siksi omat juomat olisivat paikallaan. Omiin häihimme alkoholit tulevat nekin ravintolan puolesta (baari auki halukkaille, itse kustannamme alkumaljat ja viinin ruoan kanssa).

4. 654987 Vierailija

5. ei viinaa Vierailija

Minusta kyllä tuntuis vielä kummallisemmalta, jos seurakunnan tiloissa juotais viinaa.
    Kysymällä luvan, varmaan saa onnittelumaljan tarjoilla, ainakin siideriä.

6. ......... Vierailija

Olen ollut seurakuntatalolla ristiäisissä, hoidin itse kahvinkeiton ja tarjoilujen lämmittämisen sekä esillepanon, ristiäisten jälkeen kun pappi oli jo lähtenyt, nostettiin onnittelumalja vauvan isovanhemmille, joilla oli timantti- tai kultahääpäivä. Sitten tiskattiin astiat ja laitettiin kaikki omille paikoilleen. Vauvan äiti oli hoitanut varaukset ja palautti avaimet juhlan jälkeen.

7. N50* Vierailija

Tarjotaanhan kirkossakin viiniä, tuskin seurakunta niin tiukasti alkoholiin suhtautuu perhejuhlassa. Viinastahan ei ollut kyse vaan onnittelumaljasta.

8. hääjuhlapaikka Vierailija

Entäpä sitten musiikin kuuntelu seurakuntatalolla esim. spotifystä? Saako siellä kuunnella muutakin musaa, kun virsiä? :D meillä suunnitelmissa kans hääjuhlat seurakuntakodilla, mutta jos musiikin kuuntelu kielto, niin tulee ''laimeet'' juhlat. :D

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri