Pienet tulot ja säästöjen lainailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tööt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tööt

Jäsen
20.09.2010
91
0
6
Medän tulot miehen kanssa ovat pienentyneet ihan jonkin verran, miehen jäätyä työttömäksi. Minulla on ihan pienet tulot, olen opiskelija ja mutta mies alkaa saamaan ihan hyvää ansiopäivärahaa. Menoja onkin sitten ihan tarpeeksi.

Minua vain vaivaa kun mies lainaa säästöjään koko ajan veljelleen ja nyt uusimpana veljen tyttöystävälle. Rahojen takaisin saanti veljeltä on hyvin epävarmaa. Ei sillä että joskus voisikin lainata, mutta joka kuukausi pari sataa on jo vähän liikaa.

Jotenkin vaan tuntuu vähän hölmöltä kun me itse säästetään sitten vähän tyhmissä asioissa. Ollaan viemättä autoa huoltoon ja eikä korjata rempallaan olevaa kotia (esim vuotavat vesihanat). Ja miehen miehen säästöt menee pariskunnalle joilla meitä ihan samat tulot kuin meillä.

Ja kyllä, tiedän ne on miehen säästöjä, mutta vituttaa silti. Pitäisi ne jemmassa vaikka pankkitilillään, mutta kustantaa nyt veljensä elämää jatkuvasti. Ja joo veljekset ovat lähempänä neljääkymmentä.

Jos mies ei kehtaa sanoa, niin minä ottaisin asian esille veljen kanssa. Ihan kipakasti ilmaisisin, että lakkaa lainailemasta. Tosin ensin tosi tiukka keskustelu miehen kanssa. Teidän hyvinvointi ja turva ei saa valua löysäkätisten rahankäyttäjien pohjattomiin taskuihin.

Onhan tuota tullut puhuttua. Mies ei vain taida tajuta että rahat ei riitä niinkuin ennen, ja että itseasiassa veljellä jää enemmän rahaa käteen per nuppi kuin meidän huushollissa. (veljellä tulot 1000 e ja meillä yht 1900, menot on meillä vaan suuremmat kun on auto ja moottoripyörä, molemmat miehen)

Aiemmin mies on asunut yksin, eikä ole tehnyt mitään ruokaa vaan käynyt syömässä aina vanhempiensa luona. Nykyään ruokaankin menee rahaa. Velikin oli aikaisemmin töissä eikä tarvinnut lainaa niin usein kuin nykyään.

Ja joskus olisi ihan kiva tehdä jotain mukavaa yhdessäkin miehen kanssa. Mutta eihän me voida kun ei ole rahaa, kun piti lainata vähän vielä jollekulle.

Joo saisihan siitä moottoripyörästä rahaa, mutta ei kai se nyt helvetti sentään ole järkevää myydä pari vuotta vanhaa vähän ajettua pyörää, siksi että miehen veli nyt vain ei osaa hoitaa raha-asioitaan.

Ollaan me puhuttu että sen pyörän voi myydä sitten kun vaihdetaan asuntoa ja paikkakuntaa, tai tulot ei enää riitä vakuutusmaksuihin. Ja sitä paitsi ne pyörärahat nakottaisi vaan pankkitilillä, kunnes loppujen lopuksi nekin olisi lainailtu pois.

Tuo kiltin ihmisen syndrooma kyllä voisi osua aika lähelle. Itse tosin olen kovasti yrittänyt päästä eroon liiasta kiltteydestä, mutta mies on aina ollut kiltti mussukka.

Viimeksi muokattu: