pieni ihme(kö)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja drop86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

drop86

Uusi jäsen
17.05.2010
8
0
1
Tässä meidän kertomuksemme lyhyesti, jonka tiimoilta kaipaisin kokemuksianne kuinka nopeasti raskaus on näkynyt teillä testissä ja milloin ekat raskausoireet on alkaneet. Kiitos jos jaksatte lukea!

Sain varhaisen keskenmenon (rv 5+3), jonka jälkeen olen tullut heti raskaaksi eikä mulla oo ollut kuukautisia välissä. Kuukautisten mukaan laskettuna tänään on rv 8. No, äsken kävin ultrassa alkuraskauden kovien kipujen vuoksi ja lääkäri tutki ja tutki, kummasteli ja kyseli, että millon sainkaan plussan raskaustestistä (sain sen vajaa kolme viikkoa sitten, tosin oli hyvin haalea). Hoitajan kanssa sitten pällistelivät ruutua yhdessä ja totesivat että kyllä täällä syke näkyy selvästi, mutta koon puolesta sikiö vastaa vasta 4-5 viikon ikää. Mulla on ollut raskausoireita jo 3 viikkoa, jopa vajaa 4 viikkoa sitten palelin aivan horkassa ja nostatti lämmöt. Eli käytännössä mulla olisi oviksesta jo viikon tai kahden päästä alkanut oireet!? Rinnatkin olivat jo monta viikkoa hullun kipeet, mut viime viikolla kipeys alkoi jo hellittää. Raskaustestissä raskaus olisi jo tässä tapauksessa näkynyt n. 2 viikon päästä hedelmöittymisestä!?? Pystyykö apteekin herkät testit moiseen??

Mulla otettiin viime viikolla myös kahteen otteeseen verikokeesta hcg, jonka määrä onneksi nousi muutaman päivän sisään. Lääkärin mukaan oli pääasia että nousi, vaikkakaan ei kuulema huimasti. Viikon päästä on uudestaan ultra jossa katotaan, onko pikkuinen kasvanu ja löytyykö sydämenlyönnit edelleen, mutta jos ei niin tyhjennys edessä. Oon vaan niin sekaisin tästä kaikesta, enkä tiiä mitä ajatella. Toki keskenmenon jälkeen kierto ja ovis voi olla ja onkin sekaisin, että kai tuo raskaus voi pitää paikkansa ihan hyvin, jos ovis on viipynyt noin pitkään km:n jälkeen...

Nyt vaan täytyy jaksaa oottaa viikko.......

Minä olen saanut testiin positiivisen tuloksen 10-12 päivää ovulaatiosta, eli käytännössä 3-4 päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa.

En tosin ihan pysynyt mukana tuossa kirjoituksessasi. Kirjoitit, että keskenmenon jälkeen ei kuukautisia ole tullut, mutta kuitenkin lasket raskauden keston kuukautisten mukaan?

Niin siis km:n vuodosta on nyt kahdeksan viikkoa eli se vuoto on viimeisimmät kuukautiset, jonka mukaan raskaus on alun perin laskettu. Mutta jos kerran en ole kuin puolet noin pitkällä raskaudessani, niin tässä välissä ei siis ole ollut yhtiäkään kuukautisia. Selittämisen taito on kieltämättä mulla aika heikko :D

Kyllä mun käsittääkseni on ihan normaalia, että raskaustesti näyttää positiivista esim. 10 päivää oviksesta ja siitä eteenpäin. Ja raskausoireethan alkaa joillain jo heti kiinnittymisen aikoihin, eli noin viikon sisällä ovulaatiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja drop86:
Niin siis km:n vuodosta on nyt kahdeksan viikkoa eli se vuoto on viimeisimmät kuukautiset, jonka mukaan raskaus on alun perin laskettu. Mutta jos kerran en ole kuin puolet noin pitkällä raskaudessani, niin tässä välissä ei siis ole ollut yhtiäkään kuukautisia. Selittämisen taito on kieltämättä mulla aika heikko :D

Sehän on mahdollista, että et ovuloinutkaan keskenmenon jälkeen ennenkuin vasta nyt, kun tuo tärppi on käynyt. Kroppahan voi olla melkosen sekaisin keskenmenon jälkeen ja monet meneekin juuri alkuraskauden ultraan selvittääkseen raskauden keston, jos keskenmenon jälkeen ei ole vielä kuukautisia tullut. Eli varmasti kaikki on ihan ok siis tän uuden raskauden suhteen!

Kiitos vastauksista, nyt mieli jo vähän rauhoittui! Jäi vaan tuosta lääkärikäynnistä sellanen olo, että pienen alun olisi pitänyt olla isompi vaikka miten päin viikkoja laskisi. Mutta tosiaan kaikkihan voi olla nyt hyvin ja ovulointi on voinu tapahtunut vasta tuolloin.

Alkuperäinen kirjoittaja drop86:
Raskaustestissä raskaus olisi jo tässä tapauksessa näkynyt n. 2 viikon päästä hedelmöittymisestä!?? Pystyykö apteekin herkät testit moiseen??

Näinhän ne raskaustestit juuri näyttää. Kaksi viikkoa hedelmöittymisestä. Itse sain plussan reilu viikko hedelmöittymisestä...

Yksi pieni mutta jonka tajusin...Miten syke voisi jo näkyä, jos raskaus todella on vasta rv 4-5 paikkeilla??? Ihmekös se lääkäri kummastelikin niin suuresti...taas pyllähdin pelkokuoppaan... :(

hmm. mielestäni syle näkyy vasta 5+5 viikolla aikasintaan, mutta on täällä ennenkin viikot heitellyt moneen otteeseen palstalaisilla, toivottavasti kaikki kaikesta huolimatta hyvin ja saatte oman pienen sieltä syliin :hug:

*muoks* tuon sykeen viikot sain vau.fi:stä kun sinne laittaa laskuriin niin sinne tulee alle kaikkea tietoa :)

Noin varhaisessa vaiheessa sitä sikiön ikää on vaikea arvioida tarkasti, joten tuo lääkärin arvio rv4-5 voi ihan hyvin ollakkin rv6 eli selittää tuon sykkeen näkymisen.

Km jälkeen ei tosiaan raskauden kestoa lasketa siitä vuodosta, koska km saattaa laittaa kierron sekaisin. Oisko tuo sun papelu ja muut oireet muutama viikko sitten voinut olla sitten ovulaatio-oireita.

Viime yönä alko kovat vatsakivut ja verinen vuoto, joka oli runsaimmillaan aamulla...panadolia piti ottaa kunnolla ennen kun sain kivun aisoihin. Kävin oma-lääkärillä ja se sanoi, että voi olla alkava km, mutta eihän sitä koskaan tiiä. Kyllä tähän ihmettä tarvitaankin!!! Vaikka verta tuli välillä kunnolla, en bongannu yhtään hyytymiä niin kun edellisessä km:ssa. Ja nyt kivut on vain lieviä ja vuotokin vähentynyt niukaksi. Tiedä sitten. Ultraa en saanu vaan odotetaan viikon päässä olevaan kontrolliaikaan. Tottakai sitä toivoo parasta, vaikka ennusteet ei kovin vahvalta näytä...

mä sain tässä raskaudessa apteekin testillä selvän plussan 9 päivää oviksesta ja vuotoja on ollut enemmän ja vähemmän viikolta 4+0 asti ja ultrissa olen siitä asti ravannut joka keskiviikko ja huomenna taasen olen menossa. mulla vuoto välillä runsasta ilman hyytymiä välillä niukkaa välillä ei ollenkaan! hermoja raastavaa hommaa mutta ei auta kun odotella. huomenna olen toivonmukaan taasen viisaampi asian suhteen. kerrohan sinäkin miten sinulla tuon asian suhteen käy! voimia :hug:

Kiitos miisuliisa! Laitathan viestiä huomisesta ultrasta. Onneksi lapsia on syntynyt onnellisesti maailmaan "verisestä" raskausajasta huolimatta. Tosiaan, nyt vain odotellaan. Toivoa herättelee kyllä nyt se, että vuoto muuttunut mullakin niukaksi, mitä se ei todellakaan km:ssa tehnyt.

:hug: niinkuin lääkärikin sanoi, ollaan niin kauan raskaana kun toisin todistetaan!!! :)

lisään vielä tohon mun juttuun
ensin sanottiin että se on tod näk km sitten kohdun ulkopuolinen ja nyt viimesimmässä ultrassa näkyi kaikki niinkun pitää kohdun sisällä mutta ei sykettä ja sillon oli viikot 5+4

mä tulen sitten huomenna kertomaan mitä siellä oli vai oliko mitään.

Yhteistyössä