Pieni keittiö - hermot menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Beep

Vieras
Nyt galluppia, kuinka paljon tilaa teillä kokkaavilla ihmisillä on?

Mä vihaan ruuanlaittoa ja varsinkin leipomista, kun on niin surkea köökki. Tänään kun tein ruuan lisäksi pannarin piiiiiitkästä aikaa, muistin taas et miksei paljon huvita tehdä yhtään mitään extraa tossa keittiössä. Mittasin piruuttani mun ruhtinaallisen tilani siinä lieden ja tiskialtaan välissä, 26 cm!!!!

Muut "tilat" on täynnä, kun ei sitä muuta tilaa paljon ole! Mikro, kahvinkeitin ja leivänpaahdin vie kaikki muut tilat, ja muutenkin musta sen tilan täytyy olla siinä lieden vieressä, missä sitä ruokaa tehdään, eikä esim. olohuoneessa!

:kieh:

Höh, kertokaa nyt kuinka ihanan tilavat keittiöt teillä on!!! =)

Seuraavassa kodissa on kyllä oltava kunnon keittiö! Olis niin kiva kokkailla ja leipoakin joskus...

Mulla on melko pieni keittiö, taitaa olla noin 10 neliöö. Kun kokkailen, istun pöydän ääressä ja pilkon siinä raaka-aineet. Työpöydälle mahtuu se, mikä on tarvis mahtua. Nyt, kun meitä on enää 2, nelilevyinen hellakaan ei ole enää liian pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla on melko pieni keittiö, taitaa olla noin 10 neliöö. Kun kokkailen, istun pöydän ääressä ja pilkon siinä raaka-aineet. Työpöydälle mahtuu se, mikä on tarvis mahtua. Nyt, kun meitä on enää 2, nelilevyinen hellakaan ei ole enää liian pieni.

Juup, pöydän ääressä voisikin pilkkoa muuten, mutta kun on tuo vilkas 1-vee niin sitä sais siinä varoa koko ajan...

Eiks se 4-levyinen liesi oo ihan yleinen... ?

:o

Toi mitätön pöytätila on tosin vähentänyt mun pilkkomiset hyvinkin minimiin. Kaupan pakasteallas sen sijaan on tullut erittäin tutuksi... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Juup, pöydän ääressä voisikin pilkkoa muuten, mutta kun on tuo vilkas 1-vee niin sitä sais siinä varoa koko ajan...

Eiks se 4-levyinen liesi oo ihan yleinen... ?

:o

Toi mitätön pöytätila on tosin vähentänyt mun pilkkomiset hyvinkin minimiin. Kaupan pakasteallas sen sijaan on tullut erittäin tutuksi... :D
Meillä on pöydän ääressä tietysti riskinä se, että sekaan menee viipaloitua puudelin nenää, mutta yleensä saan sen hätistettyä kauemmas kerjäämästä. 4 levyinen on ihan normaali, mutta kun aiemmin tein esim lihapadan sienillä, kasvispadan ilman sieniä ja kasvispadan sienillä, niin paljon muuta ei sitten voinut tehdäkään kuin keittää perunat. Riisinkeitin on ollut oiva vekotin meille, samoin sähköwokki....jälkimmäinen siksi, että tohon nelilevyiselle ei mahdu kahta wokkipannua yhtä aikaa.

tällä hetkellä n.12 neliöö
ens viikolla n.15neliöö ja
vuoden päästä n.20neliöö :D

ja kaikki on luxusta edellisen kämpän keittokomeroon verrattuna :x
tosin ei tällä hetkellä tota tasoo juuri oo,et saat pullataikinan kohhon ja tajuut et eihän sul oo tilaa missää veivata niit pullia ja säilyttää peltejä mis ne pullat kohoo jne |O
mut kohta helpottaa =)

Siis mitä te neliöistä nyt höpötätte, pöytätilastahan tässä oli kyse! :D

Sama se vaik olis 50 neliöinen, jos suurin osa olis lattiatilaa ja edelleen mulla se 26 cm pöytätila.

Puudelin nenää mausteena! Hih...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis onko keittiösi 26 cm leveä? Meillä liesi on kiinni tiskialtaassa. Miksi juuri siinä kohtaa pitäisi pilkkoa? Haiskahtaa laiskuudelle.

Niin joo et jos lähtis vaikka anopille aina pilkkomaan, niin ei olis laiska kun omassa keittiössä ei oo tilaa... vai miten olis lastenhuoneen lattia?

:laugh:

Ei hitto kun jotkut osaa...

Muoks. joo, keittiö on 26 cm levee, niinhän mä just kirjoitinkin ekassa viestissäni, jota sä et osannut lukea. :laugh:

Oletko kokeillut leikata tiskialtaan päällä? Itse en ole tätä mallia kokeillut, mutta usein tulee tehtyä virityksiä tiskialtaan päällä.
http://www.vapaa-aika.com/asp_sivut/Lisätiedot_tilaussivu.asp?tunnus=405810

Jos kullannuppu on syöttötuolissa touhuamassa omiaan, hän ei yllä laittaa sormiaan veitsen alle. siinä mielessä voit hyvin käyttää ruokapöytääkin.

Kenenkään ei ole pakko rakastaa kokkaamista oli keittiö millainen hyvänsä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Kenenkään ei ole pakko rakastaa kokkaamista oli keittiö millainen hyvänsä. =)

Toihan vois olla kätsy, kiitos linkistä.
=)

Mä olen saanut asua vuoden sellasessa asunnossa, jossa oli sitä tilaa keittiössä... kyllä silloin tein kaikenlaista. No ehkä vielä joskus.

Meillä on jääkaapin ja hellan välissä 50cm taso, sitte tulee hellan jälkeen kulmapöytä, oiskohan 1m x 1m, ja sitte tulee tiskipöytä 160cm, sen jälkeen enää 30cm pieni pätkä. Eli paljokohan tuosta sitä tilaa tulis..öö.. :D Ja kun rakennetaan, tulee samoilla mitoilla, ja lisäksi toiselle puolen keittiötä (ruokapöytä välissä) 150-reilu 200cm, se ei vielä tiedossa... Ihan hyvin on tila riittänyt meillä nyt. No, joskus tuntuu ahtaalta kyllä, siihe vaikuttaa kyllä seki, kun kahvinkeitin, leivänpaahin ja tommone monitoimikone vie niin paljo tilaa ja muutenki tuota roinaa on pöydälle kertyny. :D Ruokapöytää pitää joskus käyttää...

Toisella puolella hellaa tilaa 40cm, toisella puolella 80cm vastapäätä hellaa tiskialtaan ympärillä n. 60cm molemmin puolin altaita. Tilaa vähentävät tietenkin kodinkoneet; mikro, kahvinkeitin, leivänpaahdin, joita pakko säilyttää tasoilla. Aika hyvin mahtuu kuitenkin kokkaamaan, leipomispuuhissa keittiönpöytä välttämätön.

Yhteistyössä