Pieni vauva rv 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tretyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tretyttö

Jäsen
08.05.2008
37
0
6
Hei!

Olin Keskiviikkona 4D-ultrassa, rv 24+1. Siellä kaikki oli hyvin mm. virtaukset, istukka, napanuora, sydän.

Jäi kuitenkin huolettamaan, kun mittailtiin luita, niin arvioksi saatiin rv 22+6 ja painoksi 510g.
Ultran mukaiset viikot ei kuitenkaan voi pitää paikkaansa, sillä olen käynyt ultrissa rv 6, 7, 8, 9, 12(np), 15 ja 19+6(rakenne), jossa jokaisessa vauva on vastannut viikkoja täydellisesti.

Rakenne ultrassa rv 19+6 painoarvio oli 347g, eli vauva on kasvanut 4 viikossa vain 163g. Lääkäri ei kuitenkaan ollu huolissaan ja sanoi että on vain biologiaa(kasvavat eri tahtiin ja me vanhemmat olemme molemmat lyhyitä). Silti vaivaa, kun vain noin vähän on painoa kertynyt ja kasvultaan 1,5vkoa jäljessä!?

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?

Itse olen ylipainoinen ja syön makeaa ja joskus epäterveellisestikin(eli rasvaa kyllä saan) ja syön vähintään 1 lämpimän aterian/pv, joten vauvan pitäisi kasvaa normaalisti.

Mä kävin esikoisesta 4D-ultrassa viikolla 22+5 ja silloin painoarvio oli 550g ja sanottiin isoksi viikkoihin nähden.Tässä raskaudessa kävin 4D:ssä rv 24+6 ja painoarvio oli 650g,silloin sanottiin että pieni vauva.Nyt näyttää siltä että saman kokonen vauva on tulossa mikä oli esikoinenkin,joka oli ihan normaali kokoinen.Eli mä en huolestuis noista painoarvioista,kun tuntuu että ne heittää eri laitteilla mitattuina...

Jollei pienokaisen kasvukäyrä mene alle -2SD, ei hätää. Kaikki eivät myöskään kasva "samaa tahtiin". Meilläkin poika oli alusta asti (varhaisultrasta) pieni ja nyt 10 kk aivan normaalin kokoinen jässikkä.

Mä olin ultrattavana 23+0 ja silloin oli neidillä painoa 550g eikä mitään ongelmia, syntyi 42+3 ja oli 3930g ja 54 cm. En usko että on syytä olla huolissaan :hug: Niin, ja minä olen 187 cm ja mies 184 cm.

Meillä ei ole kertaakaan annettu mitään painoarviota mutta rakenneultrassa pieni oli viikon pienempi oikeisiin viikkoihin nähden ja meillekin sanottiin ettei mitään syytä huoleen että joko ottaa kasvuspurtin tai sitten syntyy pienenä niin kuin vanhempansakin :)

Meille sanottiin myös että jos vauva olisi kahta viikkoa pienempi viikkoihin niin sitten alettaisiin tutkimaan, vaikka silloinkaan ei välttämättä mitään hätää!

Aluksi itsekin olin huolissani mutta nyt olen jo rauhoittunut ja yrittänyt muistaa että yksilöitä kaikki ollaan.

Tini + Pingu rv 23+ 4

Yhteistyössä