Pientä avautumista, mut mä en vaan TAJUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Haaveilija-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-Haaveilija-

Jäsen
05.06.2013
58
0
6
Hki
Ystäväni toimintaa. Hän on minulle velkaa. Autoin ystävää 'hädässä' ajat sitten. Itsellänikin on nyt aika tiukkaa, joten olisi suht kiva saada sitä fyrkkaa takaisinpäin, edes pieni osa siitä. En vaan voi sanoa ystävälle,että "hei nyt kyllä maksat ne velat". En vaan voi... sen sijaan olen vihjaillut siihen suuntaan, että minulla on tiukkaa jne. Hän kyllä on sanonut minulle, ettei voi vielä maksaa velkojaan sillä ruoka on pirun kallista ja täytyy maksaa vuokra jne. Ok, ymmärrettävää. MUTTA.... hän on nyt käynyt joka ikinen viikonloppu viihteellä baareissa ja on esitellyt minulle muunmuassa uusia korkkareitaan ja nyt haaveilee jo uudesta käsilaukusta, joka maksaa 400 euroa.

Mikäkö oli pointtini? No se, että mulla ei olisi pokkaa tehdä noin kaverille.

Ja mikset voi sanoa suoraan? Ihan varmasti voit, siinä vaiheessa kun sulle kerrotaan jostain baarireissuista tai esitellään uusia kenkiä tosiaankin voit. Sanot että ihan kiva juu, mutta kun sulla näköjään on nyt varaa tällaiseen ylimääräiseenkin, niin mä tarvitsen ne rahani takaisin, NYT eikä vasta joskusjajouluna.

Minä pyytäisin ystävällisesti mutta jämäkästi rahani takaisin ja antaisin kaksi viikkoa maksuaikaa ja ilmoittaisin että rahat tullaan perimään sen jälkeen tavalla tai toisella jos maksua ei kuulu.

Olen ollut tuossa tilanteessa itse velkojana ja silloin päätin etten enää koskaan rahaa lainaa kenellekään, en kavereille, en tutuille, en ventovieraille, en minkäänlaista summaa, pientä tai isoa.

Naiset eivät saa asioitaan hoidetuksi kun vain vihjailevat ja olettavat ja odottavat ja vatvovat asioita oman päänsä sisällä tai valittavat muille. Asiat pitää puhua SUORAAN.

Ei sun tarvii hävetä että perit velan takaisin. Sanot, että tarviit rahat takaisin, maksuaikaa perjantaihin (jos sun kaveri juoksee baarissa niin ma se on kuitenki p.a. Lainaa sit joltain toiselta baarirahat mut tuleepa sun velka kuitattua.

Yhteistyössä