Pientä hehkutusta vakipaikasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ^vierailija^
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

^vierailija^

Vieras
Voi että! Pomo kerto eilen että hänen pomo soitti ja kyseli olisinko MINÄ(!!!) kiinnostunut vakityöpaikasta astetta suuremmassa toimistossa :O
Nyt olen ihan puulla päähän lyöty. Toki se oli siis vain kehotus pistää hakemusta menemään, mutta kai minulla olisi jopa pieni mahdollisuus saada se kun oikein soitellaan ja kysellään, jee :D

Paikka olisi tuossa lähikaupungissa, matkaa 50km suuntaan. Toki siinä on paljon mutkiakin matkassa (juuri hankin vuokrakämpän, ei viittis heti lähtä siitä pois), mutta hitsit, vakiduuni!! Voi apua, jännittää ihan kamalasti.

Juttelin tuon työkaverin kanssa joka on siis jäämässä eläkkeelle, ja hän sanoi että totta kai kannattaa hakea sitä, on oikein mukavaa työtä ja mukava työporukka :)

Ainut joka nyt vähän harmittaa on se että jättäisin tän vanhan pikkutoimiston ns. pulaan. Tosin sokea apinakin voisi tehdä näitä töitä joita minä teen, niin kai tännekin helposti joku harjoittelija saatais.

APUA :D

Ei ku menox vaan, vakipaikan vuoksi. Mulle aikoinaan tarjottiin puhelimessa vakipaikkaa, vaikka en ollut edes paikkaa hakenut. Otin sen paikan vastan ja sillä tiellä edelleen olen.

[QUOTE="vieras";24577772]Ei ku menox vaan, vakipaikan vuoksi. Mulle aikoinaan tarjottiin puhelimessa vakipaikkaa, vaikka en ollut edes paikkaa hakenut. Otin sen paikan vastan ja sillä tiellä edelleen olen.[/QUOTE]

On se kyllä hullua miten sitä vain saattaa saada vakipaikan noin vain yhdellä puhelulla, ja sit taas toiset ei saa tyyliin töitä ollenkaan...

Nyt läks hakemus menee. Saattaa olla että tuli pistettyä turhan korkea alkupalkka, mutta kai siitäkin voi sitte keskustella jos ne nyt minut haluaa :D

Huhhuh että jännittää

Pyh. Nyt vihdoin sain soiton työnantajalta. Oli kuulemma yks vanha ukko siel toimiston sisällä extempore päättäny että hän haluaa vaihtaa noihin hommiin, ja tietty hän sen paikan sai.

Joten se siitä sitten. Kuulemma tääkin jää eläkkeelle parin vuoden sisään, että parempaa onnea sitten, jippii... V*ttu.
Tosin ehkä näin on vain parempi. Tää nykynen duuni jatkuu määräaikasena ainakin loppukevääseen, kai sekin on jonkinlainen lohtu.

Pyh. Nyt vihdoin sain soiton työnantajalta. Oli kuulemma yks vanha ukko siel toimiston sisällä extempore päättäny että hän haluaa vaihtaa noihin hommiin, ja tietty hän sen paikan sai.

Joten se siitä sitten. Kuulemma tääkin jää eläkkeelle parin vuoden sisään, että parempaa onnea sitten, jippii... V*ttu.
Tosin ehkä näin on vain parempi. Tää nykynen duuni jatkuu määräaikasena ainakin loppukevääseen, kai sekin on jonkinlainen lohtu.

Näinä päivinä toisaalta määräaikaisen ja vakituisen ero ei ole kovinkaan suuri. Paras työ on oikeastaan sellainen, missä olisi pitkä määräaikaisuus kuitenkin niin, että työntekijä saisi irtisanoutua normaalisti.

On meinaan ollut niin monet YT:t niskassa että vakipaikka tuntuu joltain ihan muulta.

Näinä päivinä toisaalta määräaikaisen ja vakituisen ero ei ole kovinkaan suuri. Paras työ on oikeastaan sellainen, missä olisi pitkä määräaikaisuus kuitenkin niin, että työntekijä saisi irtisanoutua normaalisti.

On meinaan ollut niin monet YT:t niskassa että vakipaikka tuntuu joltain ihan muulta.

Tuo on varmasti totta. Aika harmillista niille vakkareille jotka yrittävät lainoja maksella ym. Tämä uusi soppari yllätti kyllä sen pituudella. Yleensä olen saanut vain parin kuukauden pidennyksiä. Tosin olen siitä vähän marissut, ehkä sillä on osuutta asiaan :D
Ja kun täällä näitä töitä on tosiaan loppukeväästä syksyyn, niin on aika varma että ainakin vuoden eteenpäin saan täällä pyöriä. Saas nähä mitä ihmettä nyt talvella sitten teen. Omaa lomaa ja etelään :D

Tuo on varmasti totta. Aika harmillista niille vakkareille jotka yrittävät lainoja maksella ym. Tämä uusi soppari yllätti kyllä sen pituudella. Yleensä olen saanut vain parin kuukauden pidennyksiä. Tosin olen siitä vähän marissut, ehkä sillä on osuutta asiaan :D
Ja kun täällä näitä töitä on tosiaan loppukeväästä syksyyn, niin on aika varma että ainakin vuoden eteenpäin saan täällä pyöriä. Saas nähä mitä ihmettä nyt talvella sitten teen. Omaa lomaa ja etelään :D

tiesithän että on laitonta tehdä parin kuukauden määräaikaisia ketjuna, ellei siinä ole selkeästi määritelty lyhytaikaista tehtävää. Ketjutettu määräaikaisuus == vakityö.

Yhteistyössä