Pihajuttua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos laitan hiekan päälle maisemointikankaan, jonka päälle kivituhkan ja soran, tarvitseeko tuo hiekka kitkeä? Siinähän siis on rikkaruohoja ihan reilusti. Eli kuolisko ne rikkaruohot sinne kaiken alle, ennen kun puskevat läpi?

jos maisemointikamgas on semmoista oikein paksua ja sitkeää (et esim. saa käsin repäistyä siitä palaa), niin ei siitä kyllä rikat läpi kasva. Muistat vaan kunnolla limittää reunat!

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä oon käsittäny, et se kangas laitetaan just siks että ne rikkaruohot ei pääse kasvamaan. Mut mä oonki ihan käsi noissa jutuissa :D.

Se varmaan ehkä kai jatkossa ehkäsee sitä, mut jos siellä alla on niitä niin ne tulee läpi. Ehkä kai.

Ne rikkaruohot ei kasva sieltä maasta sen kankaan läpi, mutta mielestäni ne voi juurtua siihen hiekkaan, mikä on kankaan päällä. En toki varma ole, et osaako joku sanoa varmasti?

Alkuperäinen kirjoittaja murkku:
jos maisemointikamgas on semmoista oikein paksua ja sitkeää (et esim. saa käsin repäistyä siitä palaa), niin ei siitä kyllä rikat läpi kasva. Muistat vaan kunnolla limittää reunat!

Niinkö? Oiiiii, ihanaaaa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon käsittäny, et se kangas laitetaan just siks että ne rikkaruohot ei pääse kasvamaan. Mut mä oonki ihan käsi noissa jutuissa :D.

Se varmaan ehkä kai jatkossa ehkäsee sitä, mut jos siellä alla on niitä niin ne tulee läpi. Ehkä kai.

No hyvä tietää :). Meillä tuossa pihassa kasvoi vaan rikkaruohoja kun loppukesästä tähän muutettiin, meinasin että laitan vaan sen kankaan ja päälle multaa, ja istutan kukat, mutta ei se sit ihan onnistukkaan...

No hyvä tietää :). Meillä tuossa pihassa kasvoi vaan rikkaruohoja kun loppukesästä tähän muutettiin, meinasin että laitan vaan sen kankaan ja päälle multaa, ja istutan kukat, mutta ei se sit ihan onnistukkaan...

Jos teillä ei lemmikkejä ole tms. niin ne rikat voi myrkyttää. En itse moisesta tarkemmin tiedä, kun meillä koirat saa olla pihalla irti. Anoppi on kyllä tehnyt noin...

Siihen multaan kasvaa uudestaan ne rikkaruohot.

Minä perustan uudet kukkapenkit nykyään aina kohopenkkeinä. Nurmikon päälle paksu kerros sanomalehteä ja siihen sitten uudet mullat. Hyvin tehokasta.

Ei ole mm suodatinkankaalla verhotusta hiekkalaatikosta tulleet voikukat läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minä perustan uudet kukkapenkit nykyään aina kohopenkkeinä. Nurmikon päälle paksu kerros sanomalehteä ja siihen sitten uudet mullat. Hyvin tehokasta.

Ei ole mm suodatinkankaalla verhotusta hiekkalaatikosta tulleet voikukat läpi.

oon samaan tapaan tehny minäkin, mutta kun nyt tarviis tosiaan saada nätti sora ruman hiekan tilalle, niin siinä ei tuo sanomalehti oikein toimi. Mut muuten suosittelen minäkin! Käy myös pahvit yms..

Yhteistyössä