Pihan kirsikoista hilloa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esmonda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Esmonda

Jäsen
24.11.2006
31
0
6
Meidän pihalla kasvaa kirsikkapuu, näin ekaa kesää tässä asuvana ja puutarha-asioissa aika kätenä en osaa sanoa, onko koristekirsikka vai "tavallinen". Marjat nyt punaisina kirpeitä, mutta tiedän edellisen asukkaan niitä syöneen ja todistettavasti oli vielä talvella hengissä...

Niistä voi kuulemma tehdä tosi hyvää hilloa, joten oliskos joku tehnyt ja osais auttaa tekotavassa? Ehkä hillosokeri olis kätevää, mutta missä suhteessa sokeria ja marjoja, missä vaiheessa kivet pois ja kauhanko keitetään ja... :o

Suomessa kasvaa vaan noita happamia kirsikoita ja niistä saa tosi ihanaa hilloa. Ite oon tehny näin kypsästä marjasta lähtee kivi helposti pienillä kynsisaksilla, kantaosasta nip pasu ja saksilla siemenestä kiinni, pikku pyöräytys ja kivi on irti. Kova askartelu tosin, mut maksaa vaivan. Sitte oon laittanu kattilaan tilkan vettä+kirsikat+sokeria, nopsa kiehautus ja pakastus rasioissa pakkaseen.
Ihanaa vanilijajäätelön kanssa tai kakun välissä :p nam nam

Tee rommikirsikoita! :p

Kirsikat purkkiin, sokeria niin paljon, kuin menee ja vaaleaa, hyvää rommia päälle. Jääkaappiin, kellariin tms muutamaksi viikoksi, kirsikat jäätelön kyytipojaksi ( ei lapsille, of course) ja liemi kolan sekaan ja anna minulle. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Esmonda:
Kävinkin just verottamassa puuta vajaan kilon verran. Meinasin ehkä yrittää ton hillosokerin kera, mut Jonseredin rommimollukat sai mieheltä kannatusta... Hmm...

Ne kuulostaa kyllä hyviltä.

Yhteistyössä