Piheilettekö?

10.02.2008
41
0
6
eli säästättekö asioissa joissa säästöä ei oikeasti tarkemmin ajateltua edes synny?
Mä olen huomannut ettei halvempaa vessapaprua ostaessa synny säästöä, käytännössä kun joutuu käyttämään sit puolirullaa kerralla...

En jos piheily on tuota. Mä kyllä olen tarkka mihin rahani laitan, ja niin on mieskin. Tämän piirteen takia voinkin siis hyvällä omallatunnolla sisustaa kotiamme tässä kuussa koko äitiyspäivä rahallani :) :) tosin en ikinä raaskisi koko rahaa pistää menemään, mutta on kivaa kun tietää että niin paljon VOISIN käyttää :D eli ale-vaatteet ja tarjouslihat kunniaan!!

No mä piheilen, mutta mielestäni vaan järkevissä asioissa :saint: .

Täytyy tosin myöntää että ennen pihistin pyykinpesuaineessa ja kirosin miten halpisaineilla jäi aina vaatteet jotenkin likaisiksi. Nyt ostan kalliimpaa pesuainetta jota mun täytyy käyttää vähemmän ja tulee puhdasta alhaisemmillakin lämpötiloilla.

Alkuperäinen kirjoittaja En:
En jos piheily on tuota. Mä kyllä olen tarkka mihin rahani laitan, ja niin on mieskin. Tämän piirteen takia voinkin siis hyvällä omallatunnolla sisustaa kotiamme tässä kuussa koko äitiyspäivä rahallani :) :) tosin en ikinä raaskisi koko rahaa pistää menemään, mutta on kivaa kun tietää että niin paljon VOISIN käyttää :D eli ale-vaatteet ja tarjouslihat kunniaan!!

Sama homma meillä.. käytän rahan tarkasti. En osta halpis pesuaineta tms, mutta jätän ostamatta kaiken turhan krääsän ja lopulta säästetyillä summilla voi levitellä käsiä ja kävellä huonekalukaupoille
:laugh: Turhaa kaveritkin valittaa ettei ole varaa edes huonekaluja ostaa, kyllä olisi jos jättäisivät ostamatta ne miljoonat sen ja sen merkkiset lastenvaatteet kun ovat niin söpöjä. Meille riittää perusvaatteet jokaiselle ja sijoitamme säästetyn rahan koko perheen yhteisiin juttuihin jotka kestää aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Alkuperäinen kirjoittaja En:

Sama homma meillä.. käytän rahan tarkasti. En osta halpis pesuaineta tms, mutta jätän ostamatta kaiken turhan krääsän ja lopulta säästetyillä summilla voi levitellä käsiä ja kävellä huonekalukaupoille
:laugh: Turhaa kaveritkin valittaa ettei ole varaa edes huonekaluja ostaa, kyllä olisi jos jättäisivät ostamatta ne miljoonat sen ja sen merkkiset lastenvaatteet kun ovat niin söpöjä. Meille riittää perusvaatteet jokaiselle ja sijoitamme säästetyn rahan koko perheen yhteisiin juttuihin jotka kestää aikaa.

ihanaa, että on muitakin :) mua ärsyttää, kun jotkut luulevat että me ollaan kauhean rikkaita ku meillä on jotain kallistakin joskus. Se vaan johtuu siitä, että säästää jostain toisesta asiasta. Ja harmittaa, kun en voi olla "julkisesti" iloinen esim. Tästä tämän kuun sisustus urakasta. Koska musta tuntuu että kaikki ajattelee et leveilen. Joten sisustelen hiljaisuudessa ja yritän vähätellä uusia juttuja kun vieraita käy :headwall: tyhmää ehkä, mutta mua HÄVETTÄÄ se, että osaan jollain tasolla käyttää rahaa.

Me säästetään kaikessa, missä voi. Ostetaan alennuksesta vaatteet, jäsenpäivät käytetään hyväksi aina. Tarjouslihat vilahtaa pakkaseen, leipomosta haetaan leivät, teen paljon itse, käytän kirpparit hyväksi, hankin lahjoja ennakkoon edullisesti...

Tää pihistely mahdollistaa mun kotiäitinä olon. Ja tuo on totta, että asiaa muut ihmettelee. "Miten teillä on vara tehä noin tai noin..." En mää väitä, että oisin mestari rahankäytössä, mutta tiiän tasan tarkkaan, mitä kannattaa ostaa millonki ja mistä. Ja mitä ei kannata ostaa, mitä voi tehä ite hyvinki helposti. :/

Yhteistyössä