Hae Anna.fi-sivustolta

pihlajanmarjamehu?

Viestiketju osiossa 'Keittiössä' , käynnistäjänä Äippä 79, 03.09.2005.

1. Äippä 79 Vierailija

Muistan lapsuudestani, että äitini teki tosi hyvää (kun lisäsi paljon sokeria) pihlajanmarjamehua. Nyt kun marjoja on tosi runsaasti tekisi mieleni tehdä tätä vitamiinipommiksi luokiteltua mehua, jospa ei enää tarvitsisi niin paljon lisätä sokeriakaan. Harmikseni äitini oli niitä keittiö ihmisiä, jotka eivät reseptejä tarvinneet, joten meille lapsille ei ole jäänyt minkäänllaisia dokumenttejä äitimme taidonnäytteistä. Osaisiko joku antaa hyviä ohjeita ja neuvoja pihlajanmarjamehun keittämiseen
    ?

2. jane Vierailija

oon joskus tehnyt mehumaijalla, ja joskus keittänyt marjoja pienessä vedessä kattilassa. tohon jälkimmäiseen oon tehny omenasosetta ja siitä tuli tosi hyvää.

3. omppu Vierailija

Olen tehnyt usein pihlajanmarjoista mehua ihan mehumaijalla, monesti olen mukaan laittanut n. puolet omenaa vähän happamuutta pehmentämään, sokerimäärää en näin osaa sanoa, kun tulee vaan sekaan laitettua ja maistamalla lisännyt tarpeen mukaan. Tuosta mehusta olen myös hyytelöä tehnyt.

4. omppu Vierailija

Hei miten olet sen hyytelön tehnyt maijalla keitetystä mehusta. Laittaisitko tästä hiemna ohjetta

Kiitos

5. vierailija Vierailija

Olen kerännyt pihlajanmarjoja tertuissa pakastimeen. Niinpä mietin, voiko ne sellaisenaan laittaa mehumaijaan?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri