Pihviohjeita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokka

Vieras
Mulla kun on tuollaiset porsaan fileeleikkeet tuolla, mutta en tiedä mitä niistä värkkäisin. Olen tumpelo, mutta kuvittelin kuitenkin että vappulounaana ois pihvit paikallaan.

Ajattelin, että olisi voinut hakata ne sellaisiksi aivan ohuiksi ja vaikka leivittää ne korppujauhoissa, mutta en nyt sitten olekaan aivan varma, että miten se leivitys tapahtuu. Ja onko jollain jotain toisenlaista hyväksi todettua ohjetta??

Ite en tykkää leivitetyistä eli tekisin ilman. Huoneenlämpöset pihvit vaan kuumalle pannulle ja sit vähän lämpöjä pienemmälle. Pitää varoo ettei kärtsää. Sit ku on hyvä pinta, niin levy ykköselle ja kansi päälle... Siinä saa muhia mureutumassa tovin. Mausteet vasta lopuks, mikäli ei o marinoituja. Grillissä tulee kans hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokka:
Hah,..Minä luultavasti olisin ne pyöritellyt korppujauhoissa ja miettinyt, mikä meni vikaan =)
Kiitos.
Mitähän mausteita laittaisi mukaan?

Ihan omanmaun mukaan voi laittaa mausteet. Mä laitan välillä vaan grillimaustetta, välillä taas jotain pippurisekoitusta..Ihan fiiliksen mukaan maustan =)

Kerran kärtsäsin muuten kyljykset niin pahasti, että hermostuin ja heitin lavuaariin. Mulla oli niin kuuma lämpö, että ne meni ihan kippuraan ja jäi keskeltä raaoiksi. Enkä tietenkään ymmärtänyt lämpöä pienentää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja kokka:
Hah,..Minä luultavasti olisin ne pyöritellyt korppujauhoissa ja miettinyt, mikä meni vikaan =)
Kiitos.
Mitähän mausteita laittaisi mukaan?

Ihan omanmaun mukaan voi laittaa mausteet. Mä laitan välillä vaan grillimaustetta, välillä taas jotain pippurisekoitusta..Ihan fiiliksen mukaan maustan =)

grillimauste ois kyllä niin hyvää, vaan sitäpä ei kaapissa mulla ole. Ei meillä ole kuin kalaruokien mausteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokka:
Kerran kärtsäsin muuten kyljykset niin pahasti, että hermostuin ja heitin lavuaariin. Mulla oli niin kuuma lämpö, että ne meni ihan kippuraan ja jäi keskeltä raaoiksi. Enkä tietenkään ymmärtänyt lämpöä pienentää.

Kyljyksiäkin kannattaa hiukan nuijia..Ja sitten tehdä pieni viilto siihen ympärillä olevaan "läskiin" niin ei kipristele :)

Yhteistyössä