Hae Anna.fi-sivustolta

PIINAILIJAT 4

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Caktus., 22.04.2008.

1. Caktus. Vierailija

Fanny............
    Mimmuli.....
    Misu....
    Minni..........................
    Peppi.......
    Jo75.......
    Hansuliini81.....
    Caktus.....IVF tulossa 5-2008
    barbalala.....

PLUSSANNEET :O)
    Hilmaliina (2.inssi)
    Tinttis
    Re Nu

2. Caktus. Vierailija

Kaivoin jostain tuon esittelylistan, pitääkö se enää yhtään paikkansa... poistin kaikkien kohdalta täsmennykset kun siellä oli helmikuun päivämääriä, eli laittakaahan omalle kohdallenne mikä hoito, monesko, koska, jne jne. perustiedot mitkä oli ennenkin :)

3. Jo75 Vierailija

Fanny............
    Mimmuli.....
    Misu....
    Peppi.......
    Jo75....... 1. ICSI:n 1. PAS siirto 25.4.2008
    Hansuliini81.....
    barbalala.....

Hilmaliina (2.inssi)
    Tinttis
    Re Nu

4. Jo75 Vierailija

Päivitetäänpä vielä kerran

Fanny............
    Mimmuli.....
    Misu....
    Peppi.......
    Hansuliini81.....

Hilmaliina (2.inssi)
    Tinttis
    Re Nu
    barbalala

5. *misu* Vierailija

Jo75, hyviä uutisia sait ultrassa, hienoa!!! :) Toi limis pitääkin olla kolmikerroksinen, kysyin sitä viime ultrassa. En heti muistanutkaan että teillä on NOIN MONTA hyvää alkiota pakkasessa, WAU! Missäs te oottekaan hoidossa, en muista enään.. Montako alkiota meinaavat sulattaa perjantaiksi? Tuleeko yhden vai kahden alkion siirto jos (ja kun!!) sulatus menee hyvin? Mullahan oli just samanlainen limis viime torstain ultrassa, vieläkin kyllä surettaa ku kaikki oli sen(kin) puolesta kunnossa enkä päässyt edes piinailemaan... :( Tylsää...
    Nyt vaan odottelen että koska mun kroppa "hoksaa" ettei hormoneja enää tuu ja vuoto alkaa! :=) Toivottavasti pian... Soitinkin Väestöliittoon ja pyysin lääkäriä lähettämään reseptit ja hoito-suunnitelman valmiiksi.

Onko Fanny jo aloittanut pistelyt? Osan aikaa varmaan pistellään sit yhtäaikaa! :eek:)

6. *misu* Vierailija

Fanny............
    Mimmuli.....
    Misu........2.ICSI tulossa toukokuussa
    Peppi.......
    Hansuliini81.....

Hilmaliina (2.inssi)
    Tinttis
    Re Nu
    barbalala[/quote]

7. Hansuliini81 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    [/quote]

8. Jo75 Vierailija

Me ollaan julkisella hoidossa eli Satakunnan keskussairaalassa mutta nää järeämmät hoidot tehdään Turun Väestöliitossa julkisen piikkiin. Kaksi sulatetaan varmaan pakostakin kun kaksi alkiota on samassa oljessa. Ja kyllä varmaan kaksi alkiota siirretään jos molemmat selviää. Tai mistä mä tiedän jos ne vaikka ei suostu siirtämään kuin yhden. Kaksi haluan vain sen takia et jos se tukee sitä toista mut en oikeesti tiedä oisinko valmis kaksosiin... Ja taas on niin itsekäs olo kun menin sanomaan noin :/

Tehän ootte Misu yksityisellä, eiks joo? Meillä menee nyt toistaiseksi ainakin ihan hyvin tuol julkisella varsinkin kun nää ICSIt ja PASsit päästään kuitenkin tekemään Väestöliittoon. Mut jos meidän joskus täytyy mennä kokonaan tuonne yksityiselle niin en ymmärrä mistä rahat siihen tehdään, on se sen verran kallista...

Mul on tänään ollut äärettömän vaikea päivä, pahoinvointi on aivan järkyttävä. Monta kertaa olen luullut et nyt on pakko mennä oksaamaan vessaan ennen kuin oksennan jonkun asiakkaan päälle. Ja tää on siis Zumenoneista peräisin... Kivat on nää hormoonit joo...

Toivottavasti Misu sulla alkaa se vuoto pian. Ja niin hienoa et noin nopeesti pääsette taas itse asiaan eli ICSI:in. Miten sun miehes kokee kaiken tämän?

Mä alan nyt kattoo vähän etelänmatkoja... Jos syksyllä pääsis reissuun :)

Illanjatkoja kaikille!

-Jo75

9. *misu* Vierailija

Täältä töistä kirjoittelen, pääsispä jo kotiin nukkumaan....

Ymmärrän täysin ajatuksesi kaksosista, itse ajattelen ihan samalla lailla... Aika iso muutos olis... Kakspiippuinen juttu!

Joo, yksityisellä ollaan. Asustellaan täällä Etelä-Pohjanmaalla ja lähin lapsettomuusklinikka on Tampereella. Julkisen jonossa ollaan, mutta se on näääntävän pitkä... Viime syyskuussa laitettiin jonoon, ensikäynti tammikuussa ja hoito olis ilmeisesti lokakuulla, aikaisintaan syyskuulla.
    Toi yksityisen hoito on kyllä armottoman kallista, kukkaro on tosi kovilla.. Kaikki ylimääräinen on menny ja iso osa säästöistä jos/kun jatketaan siellä. Sekin harmittaa kun rahaa on palanut 2500-3000 € eikä mitään tulosta :( Mutta jos onnistuttais niin sitten tietysti se ei tuntuis miltään..

Mulla kans noi Zumet teki loppupäivinä huonon olon, pahoinvointia. Koita jaksella, tiedän kuinka rassaavaa se on..!

Mies lähinnä murehtii et kuinka mä jaksan aloittaa koko rumban taas uudestaan. Sit tuntuu kovasti murehtivan mahdollisia tulevia pettymyksiä.. Tukee kyllä parhaansa mukaan ja on kiitollinen myös nettiystävistäni joiden kans voi jutella näistä asioista. Mites sun mies on kokenut nää hoidot?

Nyt pitää varmaan mennä jatkamaan töitä, palaillaan kamut! :eek:)

10. Re Nu Vierailija

Ihanan aurinkoista keskiviikkoa kaikille!!!

Vähän ultra kuulumisia ajattelin tulla kertomaan.ELi alkion PAS tehtiin 14.3, kaksi sulatettiin joista yksi selvisi

Eilen olitiin ultrassa ja ihana pieni ukkelini on nyt 14,2mm pitkä,pieni napanuoran pätkä näkyi sekä sydän sykki kiivaasti!Miehen kanssa ihan liikututtiin ja oli ihanaa kun tämä muuttuu todeksi.

Kaikille teille niin paljon voimia ja uskoa tulevaan.Ihan varmasti tulee päivä kun testi muuttuu positiiviseksi!! Negatiivisella testillä on tarkoituksensa ja alkiolla jotakin häikkää kun ei lähde kehittymään.

Kiitos kaikille tuesta ja Onnea matkaan

Re Nu 7+5

11. minni* Vierailija

Moi! Saako liittyä joukkoon piinailemaan, kun täällä näyttää olevan hoidot päällä yhdellä jos toisellakin ja olis kiva vertailla olotiloja...

Meil on eka ivf menossa lyhyellä kaavalla ja eilen (kp 8) oli eka ultra missä näkyi vasemmalla 2 isompaa (n. 15mm) munista ja oikeella 6-7 kpl n.10mm. Isot oli vähän liian isoja eli ehtivät puhkeemaan ennen punktiota ja pienemmät oli ajankohtaan nähden vähän liian pieniä eli nostettiin puregon -annosta nyt 200:aan (ennen 150IU). Perjantaina on seuraava ultra ja punktio sit (toivottavasti) ens viikon alkupuolella.

Jo75, mä luulin et siirryitte kokonaan yksityiselle, mut ilmeisesti olette viel Sks:ssa? Oletteko muuten saanut/hakenut jotain matkakorvausta, kun siel Turus joutuu käymään? Peukkuja perjantaiseen siirtoon, toivotaan että kaverit selviää sulatuksesta! :)

Renulle onnittelut hienoista ultranäkymistä!

12. Fanny. Vierailija

Tervetuloa Minni!
    En ollut tajunnutkaan,että follit voi olla liian isoja-ajattelin vain,että se estopiikki pitää ne kyydissä :-/ Mulla ekan ivf:n(lyhyt) eka ultra perjantaina,silloin kp7.Saas nähdä mitä näkyy!Mä pistän gonalia,vaan 112,5IU päivässä.
    Mehän mennään liikuttavan samoissa,olen vaan viikon perässä-mulla toiv.punktio ja siirto viikolla 19!Missä olet hoidossa?

Ihanaa ReNu-paljon onnea!!!

Misu;todellakin,yksityisellä palaa rahaa!!Mutta toisaalta mietin,että mentiin Felicitakseen ekan kerran syyskuussa,ja sen jälkeen on tehty aukiolotutkimus,4 inssiä ja nyt tämä ivf-eli aikalailla on saatu tuon 8-9 kuukauden aikana tehdyksi!!Siitähän tässä maksetaan.

13. Fanny. Vierailija

Fanny.....1.IVF(icsi?) viikolla 19
    Mimmuli....
    Minni......1. IVF viikolla 18
    Peppi...
    Jo75....1.ICSI:n 1.PAS siirto 25.4.2008
    Hansuliini81.....välikierto
    Caktus......1. IVF tulossa 5-2008

PLUSSANNEET :-O)
    Hilmaliina(2.inssi)
    Tinttis
    Re Nu
    Barbalala

..päivittelin...

14. minni* Vierailija

Fanny, onko sulla taipumusta monirakkulaisuuteen tms. kun sillonhan alotetaan yleensä aika pienillä annoksilla? Onko teil joku "syy" tähän lapsettomuuteen? Me ollaan selittämättömiä ja myös käyty läpi clomit ja piikitykset+inssit. Toivottavast tämä ivf nyt tuottais toivotun tuloksen!

Mä olen, Jo75:n tavoin, Sat KS:ssa hoidossa eli ultrat yms tehdään Porissa, mut punktio ja siirto tehdään Turun väestöliitossa.

15. Fanny. Vierailija

Minni;toisten lääkäreidin mielestä mulla on taipumusta just tohon monirakkulaisuuteen,toisten ei ;-) Mutta oma lääkärimme just sanoi,että mulla on herkästi reagoivat munasarjat,hyvässä mielessä.Selittämätöntähän tämä aikalailla on,miehen näyte vähän alakanttiin,muttei mitään sellaista eikö luomusti olisi pitänyt onnistua :-/ Silti meille (kait) tehdään muutamaan alkioon icsi vaan varmuuden vuoksi,kun itse otin puheeksi,että jos ongelma oliskin kumminkin siinä,ettei meidän tavarat vaan kohtaa.
    Mehän ollaan sitten aikalailla samasta muotista,meilläkin clomit,piikitykset ja inssit takana!
    Ja totisesti toivotaan meille kummallekin nyt onnistumista!! :)

16. Jo75 Vierailija

Tämä päivä on taas mennyt ihan päin sanonko mitä... Pahoinvointi on päivä päivältä pahempi. Mä en ymmärrä miks toi Zumenon vaikuttaa niin vahvasti. Mun on oikeesti vaikea keskittyä mihinkään kun saan pelätä millon oksennan... :(

Teetkö Misu paljon yötöitä? Mun mies tekee kans välillä ja mä niiiiin inhoon niitä öitä. Illatkin menee ihan pipariksi kun vaan tavallaan valmistautuu menemään töihin. Ja kaiken lisäks mä pelkään ihan hirveesti olla yksin öitä kotona...
    Entä onko vielä mitään merkkejä että vuoto jo kohta alkais?

Musta tuntuu et meillä mä kestän miestä paremmin nää pettymykset ja ehkä mies kokee ne jotenkin kovemmin. Tai niin musta ainakin tuntuu... Ja jos meille ei sitä lasta koskaan tule niin mulle se ei oo mikään maailmanloppu. Tottakai haluan sitä lasta ihan hirveästi mut kyl mä nytkin tykkään siitä mitä meillä on.

Ja Minni, kyllä me siellä julkisella eli Porissa ollaan. Nyt kun viimeksi ICSIssä oltiin tuolla Väestöliitossa niin saatiin kyllä sellaset kaavakkeet et vois hakea sitä matkakorvausta. En oo sitä kyl vielä tehnyt (eli en oo saanut aikaseksi).

Nyt meen takaisin sohvan nurkkaan potemaan tätä kuvotusta...

-Jo75

17. *misu* Vierailija

Voi tympee Jo75 kun sua nyt kiusataan ton pahoinvoinnin suhteen... Se on kyl tosi kurjaa, ku koko ajan saa pelätä et koska laatta lentää. Mulla ei aivan niin pahaksi ehtinyt äityä, lähinnä mulla välillä oli sellaisia tuntemuksia kuin silloin ku pistelin Puregonia.

Mulla on valitettavasti puolet kaikista työvuoroista yövuoroja :( :( En tekisi yhtään yövuoroa jos ei tarvis. Ei oo mun juttu.. Oonkin miettinyt et jos löytäis jotain päivätyötä mut en oo saanut vielä aikaiseksi etsiä. Oon kyllä niin tottunut jo vuorotyöhon että päivä rytmittyy automaattisesti sen mukaan mikä vuoro on.

Sen verran on merkkejä tulevasta vuodosta et pari isohkoa näppylää on ilmaantunut naamavärkkiin :/ Se onkin lähes poikkeuksetta merkki tulevista menkoista. Silloin ku piinailin inssejä niin usko loppui heti ku näppylä ilmaantui. Toivottavasti nyt pian alkais.

Kannattaa kyllä hakea noita matkakorvauksia! Me saatiin kahdeksasta Tampereen reissusta 400 € takaisin. Tosin meillä sinne on matkaa n.170-180 km/suunta että kilometrejä kertyi.

Hyvät illanjatkot/yöt kaikille! :eek:)

18. Jo75: Mulla tuli myös niistä Zumenoista aivan järkyttäviä sivuoireita: pahoinvointia, karmeaa pääkipua jne. 3 päivää ehdin niitä ottaa, muistaakseni aamuin illoin, mutta sitten (muistaakseni päivää ennen siirtopäivää) soitin lääkärille, etten vaan PYSTY enää niitä ottamaan! Lääkäri antoi sitten niiden sijasta Estradot-estrogeenilaastarit, joita suosittelen!! Lääkärin mukaan vaikutus kutakuinkin sama ja nämä laastarit tosi vaivattomia ja niitä olen käyttänyt ennen alkioiden siirtoa jo 3 kertaa. Kannattaa siis ehkä tämä ottaa puheeksi lääkärissä, tsemppiä huomiseen!!

19. Jo75 Vierailija

Kiitos todella paljon tuosta tiedosta kommentoija. Mulla on ollut myös tuo järkyttävä pääsärky mikä ei lähde millään särkkärillä pois... Kyllä mä mielestäni aika hyvin pystyn sietämään kipua ja tukalaa oloa ym. mutta eilen oli sellanen pohjanoteeraus et ajattelin et nyt en jaksa enkä pysty enää tätä. Mä en tiedä kuinka kauan näitä Zumenoneja syödään jos raskaus alkaisi mut en tosiaankaan pysty enää kauan... Ja se tuntuu kans pahalta et jos nyt ei onnistu niin sit pitäis kuukauden päästä taas uudestaan käydä tää pahoinvointi läpi. Mut siis tosiaankin kiitos tiedosta että on muukin mahdollisuus, otan asian huomenna puheeksi jos siirtoon päästään.

-Jo75

20. *misu* Vierailija

Mulle sanottiin että Zumenoneja ja Lugeja pitää käyttää 9-10 rv asti jos raskaus alkaa :/ Että kantsii kysyä jos voisit käyttää niitä laastareita Zumenonien sijaan..

Oikein paljon onnea huomiseen siirtoon, pidän täällä kovasti peukut pystyssä että kaikki menee nappiin!!! :)

21. Jo75 Vierailija

Kiitos kovasti Misu :)

Soitan huomenna klo 11.30 klinikalle ja sit lähdetään samantien ajamaan sinne jos siirrettävää on... Tulen sit heti kertomaan miten kävi...

22. Caktus. Vierailija

Jo75.lle tsempit huomiselle!

23. *misu* Vierailija

Jo75:n siirtokuulumisia jo kuumeisesti odottelen!! :eek:)

Mitäs muille piinailijoille kuuluu?

24. Mimmuli79 Vierailija

Fanny.....1.IVF(icsi?) viikolla 19
    Mimmuli79....5. inssi toukokuussa
    Minni......1. IVF viikolla 18
    Peppi...
    Jo75....1.ICSI:n 1.PAS siirto 25.4.2008
    Hansuliini81.....välikierto
    Caktus......1. IVF tulossa 5-2008

PLUSSANNEET :-O)
    Hilmaliina(2.inssi)
    Tinttis
    Re Nu
    Barbalala

Heipsansaa! Päivittelin omalta kohdaltakin tuota listaa. Eli ensi kuussa jatketaan taas "tositoimia" seuraavan inssin muodossa. Tällä hetkellä elellään ovishetkiä, joten onhan tässä jonkinmoinen luomujännäyskin vielä ennen sitä... Uskoa mihinkään tärppiin ei kyllä ole.
    Toivottavasti Jo75:n siirtokuulumiset on hyviä. Niitä odotellessa... Ja toivottavasti lääkäriltä on löytynyt jokin ratkaisu tuohon ikävään pahoinvointiin.

25. minni* Vierailija

No niin, ultrassa käyty ja punktiopäiväksi päätettiin ens keskiviikko. Muniksia edelleen vasemmalla pari liian isoa ja oikeella 6-7 kpl n. 13 millisiä. Puregonannosta nostettiin 250:een ja sitä (sekä orgalutrania) pistelen vielä pe-la-su, sit pregnyl ma illalla ja ke aamulla Turkuun. Ilmeisesti vähän pienehköjä oli noi munikset vielä, nyt siis kp11. Ei tarvii sit vappuakaan juhlistaa, kun luultavast olen aika pöllyissä punktion jäljiltä ;)

Mites Jo75:n siirto meni?

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus