Hae Anna.fi-sivustolta

Piinailijat 5

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä habibati, 20.05.2008.

1. Caktus. Vierailija

Minä myös ilmoittaudun. Ja totean samaan, että tuttua on täälläkin tuo odotteleminen ja sen takia turhautuminen. Odottelua luvassa edelleen... PAS joskus, aikaisintaan syyskuussa jos vielä silloinkaan. Pitää tehdä yksi pieni toimenpide ensin, ja se on vasta elokuun lopussa, ja sitten pitää odottaa siitä lausunto, ennen kuin jatketaan näitä hoitoja. Tulen siis oletettavasti saamaan vielä kolmannen Procren-pistoksen. Nyt on ollut suht oireetonta, satunnaisesti yöhikoiluja, mutta muuten ei mitään. Saa nähdä joko se kolmas pistos sitten saa naaman kukkimaan ja kuumia aaltoja päiväsaikaankin :/ Tällä tahdilla ei kyllä ehdi toista IVF.ää tehdä enää tämän vuoden puolella kun kaikki vaan kestää ja koko ajan joutuu vaan odottelemaan...

2. Ruusku Vierailija

Tervehdys kaikille! Lomat alkavat olla myös täällä lopussa. Vielä viikko ja sitten töihin. Paljon on teille ehtinyt kesän aikana tapahtua. Harmi vaan, ettei kenellekään mitään erityisen positiivista.. Odottelua tuntuu olevan ilmassa. Samoin täällä. Käytiin tänään otattamassa vasta-aineet, hyytymisetekijät, kromosomiverikokeet ym. Järkytyin kun luin Joannan viestistä et kromosomitestit on 300e/hlö!! Onneksi julkisella ei tarvitse maksaa tuollaisia summia! Nyt sitten vaan odotellaan syyskuun loppuun niitä tuloksia ja sen jälkeen vasta suunnitellaan jatkoa. Tuntuu tuskaisen pitkältä tuo odotus.. Olen kyllä nauttinut kovasti tästä kesän "hoitovapaasta" kun ei ole tarvinnut nappailla mitään hormooneja. Nyt sitä pikkuhiljaa alkaa kuitenkin kaipailla jotain äksöniä tähän touhuun pitkän tauon jälkeen.

3. Fanny. Vierailija

Mimmuli,jos todella haluat hoidon nyt etkä välitä,että lääkäri on sama kuin ennenkin,soita Felicitakseen!Kun selität tilanteen,olen aika(täysin)varma,että pääset hoitoon,kun kaikki kokeet yms.on kumminkin jo otettu.
    Maksuista en tiedä,miten paljon kalliimpi Felicitas on.Mutta tuli vaan mieleen,kun kaikkiahan tuo odottelu ärsyttää ja jos tiedät,ettei syyskuukaan sinulle käy...

Itsekin joudun vähän kikkailemaan,kun lääkäri on tosiaan lomalla siihen saakka,kun meidän hoidon pitäisi alkaa.Kumminkin tarttis noita lääkkeitä ja kanssa haluaisin sitä menopuria kokeilla,josko se parantaisi munisten laatua niinkuin sanotaan.
    Eli minä olen juuri se ärsyttävä potilas,joka soittaa lääkärille suoraan :-D (no,me ollaan kyllä tuttuja...)

Ruusku ja muutkin:eek:nko mahdollista ottaa esim.noita vasta-aine yms.kokeita julkisella,vaikka on yksityisellä hoidossa?Ajattelin vaan,ettei 600e:n säästäminen nyt mitään haittaisi...sillä pääsee jo vaikka viikoksi etelään!
    Tästä tämä taas alkaa tytsyt!Olkoon tämä meidän kaikkien viimeinen lapseton syksy!!

4. Minni_ Vierailija

Mielenkiinoista, että Menopur voisi vaikuttaa munisten laatuun, en ole sitä aiemmin kuullut. Täällä mulle on vaan sanottu että hormoneisssa ei oo varsinaisesti muuta eroa kuin valmistaja.

Enivei, tsemppiä teille kaikille tuolta naapuriketjusta (Ajatuksissa), me ollaan kans päätetty että tää tuleva syksy on meille kaikille THE Syksy :)

5. minni* Vierailija

Olin eilen siel ivf-sunnittelukäynnillä ja meil alkaakin hoito nyt heti! Siis, jos ei neljään mennes tule puhelua, et väestöliittoon ei mahdu enempää punktioaikoja vkolle 34... Eli tänään alkais menopur -piikit ja niitä väestöliiton lääkäri suositteli, kun voivat mahdollisest parantaa munisten laatua, hope so! Ens viikolla pari ultraa ja seur. viikolla toivottavast punktio. Kerrankin tapahtuu nopeesti, sopii mulle! Tunnin verran viel jännään, et tuleeko puhelinsoittoa :/

En kerinnyt taaskaan enempiä lueskelemaan teijän juttuja, ku on loman aikana vähän kertyny noita hommia... Palailen taas paremmalla ajalla!

6. *misu* Vierailija

Tympee tilanne Mimmulilla :/ Turhauttavaa kun oman aikataulun puolesta hoito onnistuis mutta klinikalle ei pääsekään, höh... Mut kantsii varmaan kysyä toiselta klinikalta jos ei halua odotella turhaan!

Monella tuntuu hoidot pyörähtävän käyntiin, hienoa!

(.) Soittelin tuos julkiselle puolelle että kai me vielä ollaan jonossa, mun kun piti perua kesäkuun lopun suunnitteluaika koska paino ei ole niissä lukemissa kuin pitäisi olla :( Ja siinähän oli just ollut se 2.ICSI yksityisellä ettei oltais senkään takia voitu heti jatkaa :eek:) Hoitaja tuumas siellä, että heti päästään suunnittelemaan hoitoa kun saat painon tiputettua vaadittuun max 32 painoindeksiin. Huoh, eli kaikki on kiinni mun (huonosta) itsekurista...... Pakko saada paino nopsaa pois, että ehdin saada reseptit tän vuoden puolella ettei taas tarvi maksaa 650 € :/

Huomenna (kp 12) olis sit ultra clomi-kuurin jälkeen. Mielenkiintoista nähdä miltä näyttää, onko clomit tehonneet yhtä hyvin kuin vuosi sitten. Jos on niin sit vaan Pregnyliä masumakkaraan ja pupuilemaan :D

7. Joanna* Vierailija

Anteeksi taas, että tuppaan tänne tuolta naapuriketjusta, mutta sattui silmääni toi Ruuskun viesti noista kromosomi- ja vasta-ainetesteistä. Miten ihmeessä "onnistuit" saamaan julkiselta lähetteen noihin testeihin? Itse olen sitä moneen kertaan kysynyt, mutta he eivät sitä suostuneet antamaan, kun vain esim. jos on ollut toistuvia keskenmenoja tms. Siksi siis otatimme ne yksityisen lähetteellä, tosin julkisella.

8. Ruusku Vierailija

No joo, toistuvat keskenmenot tosiaan oli meilläkin syynä siihen, että lähete saatiin.
    Ilmeisesti lähete noihin kalliisiin testeihin irtoaa vasta, kun epäillään, että jotain saattaa olla pahasti pielessä. Hoitovuosia meillä on takana 4,5 ja tuore-/pakastesiirtoja 8kpl sekä kaksi keskenmenoa, joissa molemmissa sikiö on kuollut kohtuun. Ehkä tällä sitten lähete irtoaa ;).

Osaatkin Joanna varmaan vastata paremmin Fannyn kysymykseen siitä onko mahdollista päästä yksityiseltä julkisen testeihin, jotta pääsis halvemmalla?!

9. Joanna* Vierailija

Kiitoksia vastauksesta Ruusku. Toivottavasti saatte vielä oman vaavin kainaloon joku päivä, onnea matkaan!!!

Meillä on hoitovuosia takana 3,5 ja siirtoja on kolme tuoresiirtoa ja yhteensä neljä pas:sia, joista kaksi keskenmenoa, tosin jo viikoilla 6 ja 7. Teillä ilmeisesti keskenmeno tullut myöhemmin?!

Me siis saatiin yksityiseltä lähete julkiselle kokeisiin, mutta jouduttiin itse maksamaan koko lysti, koska lähete ei ollut julkisen lääkäriltä.

10. Fanny. Vierailija

Joanna;mitä nuo kokeet sitten "itse maksettuna" julkisella maksoivat?Siis kumminkin varmaan paljon vähemmän kuin sen 300e/pää?!

Loistavaa minni,että pääsette heti hommiin!Mullakin huomenna edistystä-neuvotellaan lääkärin kanssa lääkkeet ja sovitaan toimenpideajat-jee!Eli syyskuu kun alkaa,niin alkaa hoitokin-se on ihan kohta!

Mites Mimmuli-haitko hoitoa muualta vai odotteletko?

11. Sandy78 Vierailija

Heippa kaikki! Täällähän alkaa olla taas vipinää... :)
    Fanny: lääkäriasiaa emme ole vielä sen enempää miettinyt, pistin kyllä omalääkärille jo sähköpostia noista vasta-aine ym kokeista mutta en ole vielä saanut vastausta. Ne haluisin teettää kyllä pian. Kysyhän niistä jutellessasi lääkärisi kanssa, että mitä maksavat Felicitaksessa ja kauanko tulosten saanti kestää (jos siis olet itsekin halukas ne teettämään). Meillä olisi tarkoitus huilata vielä seuraava kierto (nyt on vissiin kp30) ja sitten ens kuun puoles välis alottaa hoito.. Ajattelin seuraavan kerran käydessäni kysyä vielä A huolisi mut vastaanotolleen... että katellaan :)

Minnille tsempit piikittelyyn ja uuteen yritykseen, toivotaan että Menopur olisi se ratkaisu meille kaikille :) :)

12. Ruusku Vierailija

Joanna: Teidän polku kuulostaa aika samankaltaiselta kuin meidänkin. Paljon vuosia takana ja melkeen yhtä monta siirtoakin. Meillä keskenmenot tuli viikoilla 10 ja 6, mutta myös tossa lyhyemmässä ehdittiin löytää syke. Kumpikaan ei siis tullut ulos itsestään vaan lääkkeillä. Hirveitä kokemuksia, varsinkin toi pidempi, kun ehdittiin niin monessa ultrassakin käymään ja sikiökin näytti jo ihan lapselta.. Pengoin myös noita vanhempia keskusteluja ja törmäsin teidän sijaisvanhemmuus ajatuksiin. Me puolestaan ollaan menty adoptioneuvontaan vaikkei ihan vielä olla valmiita lopettamaan hoitoja. Mulle vaan on tullut kamala pelko raskaana olemista kohtaan, niin oudolta kuin se kuulostaakin. Pelkään vaan niin hirveesti uusia keskenmenoja.. Mutta kovasti tsemppiä teidän alkioille, toivottavasti selviävät sulatuksesta ja pääsette siirtoon!

Vanhoja juttuja penkoessani törmäsin myös asperiini/disperiini-keskusteluun. Mä oon myös saanut lasten asperiinia kahteen viimeisimpään hoitokertaan tehostamaan kiinnittymistä ja molemmista oon plussannu. Eli mä ainakin vannon sen nimeen, jos kiinnittymisessä on ongelmaa. Lisäksi kerran mulle on kokeiltu sellasta "alkio-liimaa" (joka ei ole liimaa, vaan jotain litkua, joka laitetaan alkion mukana kohtuun siirrossa), joka myös aikaansai plussan. Se oli joku tyksin kokeiluerä, jota sitten ei enää luvattu toista kertaa kun on niin kovin kallista. Että kaikenlaisia juttuja sitä kuitenkin noilla lääkäreillä on vielä hihassa..

13. minni* Vierailija

Perjantaita, sateista sellaista... Täällä ainakin sataa niin ku esterin hanurista! No, onneks huomiseks lupas jo poutaa kun ollaan menos merelle.

Kiitos Sandy piikitystsempeistä :) Toivotaan tosiaan, et menopur parantais munisten laatua! Mul on tiistaina eka ultra ja siihen asti pistän 225 IU/päivä. Sit katotaan tarviiko nostaa annosta. Mites muuten Fanny, joko juttelit lääkärin kanssa ja otitko tän menopur -asian puheeks?

Mites misun ultra, oliko jo hyvänkokoista follia näkyvissä?

Nyt lähden ruokikselle...

14. fanny. Vierailija

Moikka!

Puhuin tosiaan lääkärin kanssa ja hän olikin jo valmiiksi ajatellut meille menopuria seuraavaan yritykseen!Se on kuulemma aika uusi lääke ja sisältää jotain hormonia jota muut lääkkeet eivät(tai sitten vaan enemmän jotain samaa,en ole enää varma...),mutta tutkimuksia on,että se parantaisi munisten laatua.Eli toivotaan,toivotaan!
    Ainoa miinuspuoli siinä on,ettei sitä laiteta "kynällä" vaan pitää vähän pelata neulojen kanssa.

Tosta vasta-ainejutusta en nyt kumminkaan muistanut kysyä.Saisihan tuon tiedon suoraan klinikaltakin,ehkä kysyn myöhemmin,kun tarttee kumminkin käydä hoitajan juttusilla.

Eli nyt vaan vietetään elokuuta ja sitten ensikuussa hoidetaan!

15. Mariami Vierailija

Täällä eletään kp2sta taas lyhyeksi jääneen kierron jälkeen. Ja elämää katsellaan pienen sumuverhon läpi kun ollaan taas varsinaisessa särkylääkepöllyssä. Fiilikset ei siis kovin korkealla.

Mutta sitten n. 2,5 vk:n päästä pistetään Procren ja syyskuun alussa on 0-ultra. Toivottavasti siinä on kaikki hyvin eikä pelkäämääni kystaa ole (enää). Jos kaikki on kunnossa aloitetaan Puregon-pistokset ja siitä sitten eteenpäin päivä kerrallaan toivoen että siirtoon asti kunnialla päästään.

Vihdoin voi siis sanoa että tässä kierrossa aloitetaan valmistelut ens kiertoa varten! Alkaa muuten jo jännittämäänkin...

16. *misu* Vierailija

Kiitos minni kysymästä! :eek:) Hyvältä näytti ultrassa, kaksi follia oli kypsynyt oikealle. Toinen oli 20mm ja toinen 16mm. Limis oli yllättävän paksu, 12 mm. En tiedä sit et ehtikö toi pienempi folli mukaan, lääkäri ohjeisti pistämään Pregnylin samana päivänä (torstaina) ja solu(t) irtos siis pe-illalla. Kovasti pupuiltiin pe-illalla, la-aamuna ja vielä eilen :D Heikot mahiksethan meillä on näin luomuna, mutta toivo vaan jaksaa sitkeästi elää! Ja jos/kun menkat sit alkaa, niin pettymys nyt ei oo suuri koska se on niin odotettavissa.

Tsemppiä minnille huomiseen ultraan, toivottavasti on hyvät näkymät! :)

Tuli tuosta asperiinista mieleen, että eikös siitä oo (mahdollisesti) apua sellaisille joilla on korkea hb ja alhainen verenpaine? Vai mitenpäin se meni..? :)
    Mulla kun on hb n.130 ja verenpaine koholla (135-140/85-95) et ei taitaisi auttaa meikäläistä?

17. minni* Vierailija

Misulle peukutukset, hienoa, et jaksat pitää toivoa yllä! Sattuuhan niitä ihmeitäki joskus... :)

Joo, kyllähän siit aspiriinista vois olla hyötyy kiinnittymisessä, ainakin sen pitäis parantaa limakalvoja tms. Eli jos ongelma on just kiinnittymisessä, ni kannattaa varmaan aspiriiniakin kokeilla, mut ei misu sun hb ainakaan korkea ole.

Mariamillakin alkaa pikkuhiljaa tapahtua, hienoa!

Mulla olis se ultra sit huomenna, toivotaan et menopur on toiminut tehokkaasti!

18. minni* Vierailija

Ultraraporttia... Molemmilla puolilla n. 3-4 follikkelia, keskimäärin 10 millisiä. Määrä ei päätä huimaa, mut jospa se laatu nyt korvais määrän! Menopur jatkuu samalla annostuksella ja torstaina alkaa lisäks jarrupiikit (orgalutran). Perjantaina taas ultraan ja sit pitäis selvitä punktiopäivä, joka on luultavast ens viikon ti tai ke.

Nyt on pakko jatkaa töitä...

19. Fanny. Vierailija

Minnillä hyviä kuulumisia!Kyllä se määrä voi vielä nousta ja onhan tuossakin,jos/kun kaikki ovat kelpo yksilöitä!Meille sanottiin,että 5-15 follia on ihannemäärä,joten tuohon väliinhän sunkin saalis asettuisi!

(.)Täällä ovis (taas) käsillä,mutta koska olen just lähdössä työmatkalle loppuviikoksi,ei senkään puolesta ole haaveet tärpistä kovin korkealla.Munkin reseptit tuli postissa,menopurilla siis mennään.Oli lääkäri vaan unohtanut kuoresta tärkeimmän,eli sen hoitokaavion :-D Rupean vaan summamutikassa pistelemään jonain päivänä... ;-)
    Ensiviikkoon,tytöt.Ja peukkuja kaikille!

20. minni* Vierailija

Se ois taas perjantai! Meijän piti lähtee merelle, mut ny lupailee vesisadetta la ja su, et saapi nähdä viititäänkö lähtee...

Ultrassa näkyi edelleen n. 7 follikkelia ja punktio olis sitten tiistaina ja siirto torstaina, jos saadaan jotain siirrettävää. Sehän täs eniten jännittää, et lähteekö alkiot jakaantumaan normaalisti, toivotaan niin!

Täytyy jatkaa töitä... mukavaa viikonloppua kaikille!

21. Sandy78 Vierailija

Hienoa Minni, toivotaan tosiaan että nyt Menopurilla saatte oikein hyviä alkioita!! Pidän hulluna täällä peukkuja :)

Itse meilailin lääkärini kanssa ja hän suositteli että otetaan tosiaan ne vasta-aine ja hylkimiskokeet ennen seuraavaa (ja luult. viimeistä) IVF:ää. Samalla katsotaan kromosomitkin. Käytiin sitten eilen klinikalla ja luovutin 7 putkiloa verta.... huuhh... Tulokset saadaan noin 4-5 vkon päästä ja syyskuun loppupuolella alkaa sitten uusi yritys. Varasin ajan suunnittelukäyntiin ja lääkäri jo sanoikin meilissä että tällä kertaa ollaan viisaampia ja tehdään asioita toisin (johtuen huonolaatuisista ja hitaista alkioista ja siitä että menkat alko jo niin pian siirron jälkeen, kp10), mielenkiintosta kuulla mitä sillä on mielessä.. Toivottavasti MEnopuria :D Mulla on muuten kierto ihan sekasin viime kuun IVF:stä, nyt on menossa kp40.... että näin.. menkkoja ootellessa.

Mariamilla ja Fannyllakin alkaa pian taas tapahtua , kiva juttu että kohtalotovereita löytyy täältä taas.
    Misulle myös peukut josko saatas luomuplussa !! :) Aurinkoista viikonloppua kamut!!

22. Sandy78 Vierailija

Mites muuten Mimmuli ja Cactus? Teillä vissiin vielä hetki odotellaan jotain tapahtuvaksi .. ? Tsemppihalit molemmille!

23. Mariami Vierailija

Juu, täällä eletään kp6 ja odotellaan nyt eka Procren pistospäivää, joka on kp19. Eli jos kaikki menis suunnitellusti, ois punktio ja siirto siinä hieman syyskuun puolivälin jälkeen. Eli noin kuukauden päästä!!!

Kenelles muulle on tulossa hoitoja syyskuussa kuin Fannylle, Sandylle ja mulle? Menikös Cactuksella ainakin vähän pidemmälle syksyyn vai muistanko väärin?

Pidetään Misulle peukkuja että nyt tulis tärppi! Ja Minnille peukut loistavien alkioiden puolesta!!

Viikonloppuja kaikille!:)

24. *misu* Vierailija

Kiitti kovasti peukutuksista ja tsempeistä, lämmittää mieltä!! :eek:) Saapi nähdä tosiaan kuinka käy, jotain ihme mahatuntemuksia ja vihlomisia on välillä ollut mutta niistä nyt ei osaa päätellä mitään.. Ens viikon perjantaihin pitäis jaksaa odotella testaamista ellei sit menkat ehdi alkaa. Metuista pakkaa tulla paha olo välillä, varsinkin jos ottaa tyhjään mahaan. Dieetti on vihdoin saatu alkuun, yritän pitää mielessä, että kun ne tarvittavat n.12kg vaan saan pois niin sit päästään julkisen IVF/ICSI-hoitoon :)

Hyvät viikonloput kaikille virtuaalikamuille!! :)

25. Fanny. Vierailija

Pikaterkut täältä!

Sandy;halusitko itse nuo kokeet nyt vai suositteliko lääkäri?Taidat siis olla edelleen samalla lääkärillä!?Mitäs se noista kokeista rahaa halusivat Felicitaksessa?
    Kiinnostaa,kiinnostaa...Miksi muuten ehkä vika IVF tuo seuraava?Aijotteko vaihtaa paikkaa vaiko lopettaa koko homman?

Minnille hurjat peukutukset huomiseen punktioon!!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri