Hae Anna.fi-sivustolta

PIINAILIJAT 6

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Mimmuli79, 02.09.2008.

1. - - - Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, eli meenkin käymään polilla jo huomisaamuna.

Aattelin pyytää voisko mies saada jonkinlaisen lääkärintodistuksen töihin siitä poissolosta, vai voikohan sellasta saada? Ei kai ainakaan sairaustodistusta (vaikka onkin toisella osapuolella endo ja itsellä hitaat siittiöt)? Ja lukeeko siinä tarkkaan minkä takia ollu sairaalassa? Kun mies ei haluis ymmärrettävästi töissä kaikkien (kenenkään) tietävän tarkempaa syytä..
    En oo kyllä koskaan lukenu mistään että työnantaja ei ois sallinu poissaoloo tälläsestä syystä.. Mietin että jos niin uhkaa käydä (en uskois!) niin soitan vaikka ite sen paikan pomolle, selitän tilanteen ja kysyn että näinkö tosiaan! Jollei sittenkään meinais suostua niin voiko sellasesta tehdä valituksen jollekin taholle?

Joo..että tälläsiä varasuunnitelmia mietin :p

2. Fanny. Vierailija

Lullaby;sairaslomatodistuksessa ei ikinä lue "selkokielellä" syytä poissaoloon,vaan ainoastaan se koodi.Eli jos ei halua kertoa työnantajalle,ei hänellä ole oikeutta sitä kysyä.Kuvittelisin,että saikkulapun miehelle saa,jos selittää lääkärille,että sen välttämättä tarvitsee.Onhan se molempien asia kumminkin.

Kinkyllä ultrassa kaikki siis hyvin!Viikon päästä sitten varmistus!

(.)Mulla alkoi sitten menkat-just kun olin huolissani :-D Eipä ole tällälailla yllättänyt vuosiin,illalla tuli jo hitusen punasta ja aamulla oli jo hanat ihan auki.Eikä kivutkaan ole(toistaiseksi) olleet niin pahoja kuin normaalisti,joten eiköhän lääkkeellä ole osuutta asiaan!
    Nyt siis hyvillä mielin odottelen tiistain ekaa ultraa!Ja nautiskelen hikikohtauksista ;-)

3. - - - Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoittelut menkoista Fanny, mutta hyvä että asia nyt etenee, -ja kiitos vastauksesta! Kaipa siitä jonkinlaista lappua vois yrittää kysyä..jollei mies nyt sitten vakuuttele ettei sellasta tarvi :)

4. Ruusku Vierailija

(.)Kävin tänään verikokeissa ja mullakin oli lukema huimat yli 2000. Se hoitaja oli tosi huolissaan ja epäili, että molemmat alkiot olis ehkä kiinnittynyt, kun lukema oli noin suuri (aiemmin mulla ollu 580 ja 1060). Kaksoisraskaus lisäis taas keskenmenon riskiä ja lisäksi kun mulla on se kohdunkaula operoitu tyngäksi niin siitä taas lisää riskiä... Puhumattakaan siitä, että tänä vuonna jo kaksi keskenmenoa, joten taipumusta siihen näyttää olevan muutenkin. Eivätkö sulle Tinuli puhuneet kaksoisraskaudesta vai siirrettiinkö sulle vaan yksi alkio? Älkää kuitenkaan pitäkö mua kiittämättömänä; oikeesti olen onnesta soikeena, mutta vaan niin kovin peloissani...

5. tinuli71 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    joo on kyllä käynyt mielessä et joskos molemmat on kiinnittynyt kun kerran kaks laitettiin ja noin hyvät arvot oli

6. Iirisrukka Vierailija

Ruusku, tinuli ja kinky cat: onko teillä mitään raskausoireita vielä? Mulla kun ei oikein mitään selkeää ole ja tuntuu, että tulen hulluksi tämän epätietoisuuden kanssa! Ultra on ensi viikon pe, siihen saakka pitäis sinnitellä. Itsellä myös takana km puoli vuotta sitten ja pelottaa, että taas havaitaan ultrassa viikkoihin nähden liian pieni alkio. Muistelen, että viimeksi oli enemmän oireita, nyt vain palelua ja väsytystä. Mulla myös siirrettiin 2, joten voisi kuvitella oireiden olevan jopa 2x pahemmat... Nyt viikkoja 5+2

7. tinuli71 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    iiriskukka mulla oireena on vilu, lämmönnousu, rinnat pinkeet ja kipeet sekä aivan kamala närästys aina iltaa kohden ja pissalla saa ravata koko ajan

8. Ruusku Vierailija

Mulla on ollu samanlaisia oireita kuin viime kerroillakin (rinnat kasvaneet ja vähän arat, jano, huimausta). Tällä kertaa oireet alkoi vaan nopeammin ja niitten lisäks on nyt ollut kovaa alavatsa-, alaselkä- ja yläselkäkipuja. Lisäks mä mittaan lämpöä jatkuvasti (jotta sais ees jotain vahvistusta, että homma jatkuu) ja se on ollut n.37. Mut kaikilla on varmaan erilaiset oireet ja eri vahvuudella -kun tuntuu, että ne on erilaiset joka kerrallakin! Älä siis huoli Iirisrukka!

9. *misu* Vierailija

Iirisrukalle piti kommentoida noista oireista/oireettomuuksista että mulla ainakin ne vähäisetkin oireet melkein hävis just viikoilla 5-6. Mun oireita oli plussan jälkeen vilu ajoittain ja nännit kipeet. Mut kuvotusta/pahoinvointia ei ollut eikä rinnat kasvaneet yhtään. Itse asiassa ne ei oo vieläkään kasvaneet vaikka on jo rv 13+5. Väsymyskin mulla on iskenyt vasta rv 12 paikkeilla! Oon siis vakaasti sitä mieltä että vähäoireisuus ei tarkoita pahaa. Yritä ottaa vaan rennosti ja odottaa rauhallisin mielin ultraa!! :eek:) Kovasti toivon että sun raskaus jatkuu, oon seuraillut mm. sun taivalta IVF/ICSI-pinosta täältä naapuripinosta käsin! :)

10. minni* Vierailija

Fanny ja Lullaby, siihen sairaslomalappuun tuleva koodi on sellanen, et halutessaan työnantaja saa sen vaikka googlettamalla selville...

Mälsää kun kaikki lumet suli ja nyt on ihan märkää ja synkkää :/ Meil on huomenna yhdet pikkujoulut ja olis ollut jotenkin pikkujouluisempi fiilis, ku olis lunta ja ulkotulia, mut nyt on sit vaa vihree nurmikko ja ulkotulia :O No, sisätiloissahan ne kekkerit on, et viritetään kämppä täyteen jouluvaloja ja hörpitään (terästettyä!) glögiä, ni eiköhän siinä tunnelmaan pääse ;)

Hyvää pikkujoulua kaikille! :)

11. Fanny. Vierailija

Minni;tuosta saikkukoodista...Saahan sen periaatteessa selville,mutta se koodi itsessään ei silti välttämättä paljasta mitään.Itse esim.sanoin meneväni kystanpoistoon(=punktio) ja lääkäri sanoikin,ettet ole valehdellut yhtään,koska koodi on sama,"alavatsan toimenpide" tms.Ja kyllä lääkärin kanssa voi neuvotella siitä koodistakin,ainakin itse olen voinut.

Ruuskulle huimat onnittelut!Kylläpä täällä on nyt komeita lukemia-taitaa olla tuplia tulossa ;-)

12. kinky cat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    huoh, se oli sen lorun loppu sitten..aamulla tuli vessakäynnillä sellainen n5cm pitkä ja pari cm paksu pussukka, suht vaalea, plus jotai muuta skeidaa..että nyt taitaa ainakin paikat olla puhtaat, ettei taida tarvita sitä sseuranta ultraa ollenkaan..vuoto ei edelleenkään ole aklanut, vaan vähän epämääräistä ruskeaa..että sitä odotellessa sitten,,taidetaa ottaa miehen kans clomit käyttöön ja unohtaa koko rankat hoidot toistaiseks..tuossa olis sillä iso resepti niitä ja itsekää en kerenny aikanani niitä montaa kertaa kokeilemaan..että pupuillaan sit niitten voimin

13. - - - Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    kinky catille suuret pahottelut tännekin pinoo, koitahan jaksella.. *halaus*

Kyllä mies kuulema voi tosiaan saada sen todistuksen että on ollu sairaalassa, mutta eri kun sairaustodistus, ja siihen tulis tosiaan se joku koodi.. mutta saako senkin sit noin helposti selville kuitenki jos haluaa? :eek:
    Muuten kyllä masentaa ja v--uttaa aika s---sti tällä hetkellä..
    Tilanne näytti vaihteeks heikommalta tän aamun ultrassa. Endo näyttää riehaantuneen parantuneen hormonitason myötä (kilpirauhasarvo nyt 2.0) ja niinkun oon kokoajan pelänny, leviämässä jo toiseenki munasarjaan (jollei nyt ollu follikkeli mutta tuskin..)! Edellisen viereenki oli kasvanu toinen paise, eikä niiden takia voi käyttää menopuria tms. tehostetta koska vois vaan pahentaa noiden tilannetta. Yhden inseminaation ne nyt suostus tekeen, mutta heikot on toiveet, varsinki kun irrotuspiikkiä lukuunottamatta joutuu tekeen luomukiertoon. Ensviikolla näkee onko ovulaatioo tulossa ja jollei niin se sitten niistä inseminaatioista.

Sen jälkeen joudun alottaan muutaman kk.n lamautushoidon ("pakkoehkäsyn") joka vois hillitä noiden myrkkyrakkuloiden kasvua sinne leikkaukseen asti. *Hohhoijjaa* Sen jälkeen suositteli mahdollisimman pian ivf-hoitoo...että ois se kai pitäny arvata että vaikeimman kautta menee tää homma.
    Pitäs ruveta varmaan jo unohtaan koko paskaa vähäks aikaa kun sen kuitenki joutuu pian johki hamaan kevääseen saakka tekeen,..kaipa se kannattaa jo totutella siihenki ajatukseen että tää kirottu mahotauti on pilannu mun loppuelämän, ehkä se ei tuu koskaan oleen sellasta mitä oon aina toivonu... :,'( keskittyä siihen mitä on. <3

14. tinuli71 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No voi surkeeta kinky cat oon tosi pahoillaan. Tsemppiä kuitenkin clomien kans.

15. Lilli-75 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi hitto kinky cat, pahoittelut täältäkin. Kyllä olis toivonu sullekin jo onnistumista. Jaksamisia vaan sinnepäin!

Onnittelut Ruuskulle ja Tinulille hyvistä lukemista!

Mua on kanssa noi oireet tai siis oireettomuus alkanu mietityttää ku nekin vähät mitä oli tuntuu hävinneen... Eihän niitä kaikille tuu ja pitäs varmaan olla tyytyväinen mut...
    Tää oottaminen tekee hulluks! Ei oo kyllä mitään kipuja eikä vuotoja ollu et sen puoleen oon tyytyväinen.

Fannylle tsempit sumujen kanssa, ei ne hikoilut onneks kauaa kestä...

16. kinky cat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kaikille tsempityksestä, pahimmasta vitutuksesta ollaan yli päästy jo, mutta harmittaahan tää silti kovasti:/ Mutta nokka pystyyn vain, niin sitä viimeksikin noustiin :) Miten nopeasti tuo raskaushormoni mahtaa poistua elimistöstä km:n jälkeen, että kauanko näkyisi testissä esim..eikös sen pitäis lähteä romahdusmaiseen laskuun? Sylin täydeltä onnea teille muille taipaleellanne :)

17. Sandy78 Vierailija

Pikainen tervehdys kamut! Kinky cat, voi p*a.. olen pahoillani jos se tosiaan oli siinä. kannattanee käydä pikaisesti mittauttamassa HCG-arvoja, yksi kerta ei kerro mitään mutta seuraava sitten kertookin jos se lähtee laskuun.. kyllä se siitä aika nopeasti laskee.. Mut josko kuitenkin pidettäs vielä toivoa yllä... ? Jos se olikin jotain muuta?

Lullabylle jaksamista tilanteeseen! Tosiaan nyt koetellaan sua :( Koita jaksella!

Kaikille muille ystäville vilkutukset ja kivaa pikkujouluviikonloppua!! Itsellä ei täksi viikonlopuksi sattunu mitään kemuja mutta pitää kai sitä vähä glögiä keitellä kotosalla... ;)

18. Iirisrukka Vierailija

Kinky cat, tosi kamalaa :( otan osaa, kerätkää voimia jatkoon!

Kiitos muille oireistaan kertoneille, aika samoja ne mullakin on, närästystä, väsytystä, vilutusta, rinnat ehkä vähän arat, mutta ei mainittavasti. Lisäksi alavatsaa vihloo välillä. Tosi epämääräistä siis. Vielä viikko epätietoa... Onneksi on viikonlopulle kaikenlaista suunnitelmaa. Hyvää viikonloppua kaikille ja peukutuksia itse kunkin tilanteeseen!

19. Ruusku Vierailija

Ihan kamalaa, Kinky Cat! Kaikenlaisilla kokemuksilla meitä koetellaankin. Koskaan en oo tollasesta kuullu. Pelästyit varmaan ihan suunnattomasti.. Kuulostaa silti oudolta, ettei vuoto alkanut samalla! Mulla putos viime keskenmenossa hcg silleen, et 11pvää keskenmenosta arvo oli vielä 16 000, mut sit viikon päästä enää 500. En osaa sanoa mikä se oli ennen keskenmenoa, mut ehdin kuudennelle viikolle.

Pahoittelut myös Lullabylle uusista vaikeuksista :(

Kaikille leppoisaa viikonloppua!

20. - - - Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    päivittelen omia tietojani...

lulllaby, y4/06, endo..hitaat siittiöt (nopeita 0%), pregnyl+iui 12/08, endometrioomien takia pillerikuuri =TAUOLLA, laparoskopia 3/09, ivf

Sandy78, y07/06, PCO, miehellä norm.muotoisten siittiöiden määrä alentunut (6%), tehty 3x IUI, 2 x ivf, tokasta plussa, mutta varhainen km/kemiallinen, 3.ivf alkaa joulu-tammikuussa

Caktus y10/06, vaikea endo, 1 ivf-ei tulosta, pas tulossa

Mariami y1/04, vaikea endo & vähän norm. siittiöitä (2%), 2XIUI, 1xIVF josta plussa & km eikä mitään pakkaseen, 2. IVF helmi/maalisk 2009

Ruusku y04, pco, endo, leikattu kohdunkaula, 1 x ivf, 8 x pas, km08 rv10, km08 rv6

minni* y syksy05, selittämättömiä ollaan, 3xinssi, 2xivf+2xpas, 3.ivf tammi09(?)

Fanny y6/06 ei sellaisia ongelmia,etteikö pitäisi luomuna onnistua,luomu kemiallinen raskaus 06,3xIUI,2xIVF(lyhyt kaava),ei plussia,menossa 3.IVF,pitkä kaava

uku y kevät04, hitaat siittiöt, 2xIUI, 1xIVF/ICSI -ei hedelmöittynyt, 2 IVF alkaa tammikuussa 2009

21. Minni_ Vierailija

Pahoittelut Kinky Catille tuolta naapuriketjusta (Ajatuksissa)! Kaikkea hyvää ja paljon voimia sinulle ja miehellesi!

22. uku Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi ei pahoittelut kinky catille! Voimia ja halauksia :)
    Tein vielä vähän säätöä omiin tietoihin..

lulllaby, y4/06, endo..hitaat siittiöt (nopeita 0%), pregnyl+iui 12/08, endometrioomien takia pillerikuuri =TAUOLLA, laparoskopia 3/09, ivf

Sandy78, y07/06, PCO, miehellä norm.muotoisten siittiöiden määrä alentunut (6%), tehty 3x IUI, 2 x ivf, tokasta plussa, mutta varhainen km/kemiallinen, 3.ivf alkaa joulu-tammikuussa

Caktus y10/06, vaikea endo, 1 ivf-ei tulosta, pas tulossa

Mariami y1/04, vaikea endo & vähän norm. siittiöitä (2%), 2XIUI, 1xIVF josta plussa & km eikä mitään pakkaseen, 2. IVF helmi/maalisk 2009

Ruusku y04, pco, endo, leikattu kohdunkaula, 1 x ivf, 8 x pas, km08 rv10, km08 rv6

minni* y syksy05, selittämättömiä ollaan, 3xinssi, 2xivf+2xpas, 3.ivf tammi09(?)

Fanny y6/06 ei sellaisia ongelmia,etteikö pitäisi luomuna onnistua,luomu kemiallinen raskaus 06,3xIUI,2xIVF(lyhyt kaava),ei plussia,menossa 3.IVF,pitkä kaava

uku y kevät04, hitaat siittiöt, 2xIUI, 1xIVF/ICSI -ei hedelmöittynyt, 2 (IVF)/ICSI alkaa tammikuussa 2009

23. Fanny. Vierailija

Pahoittelut kinky cat!!Käytkö vielä lääkärissä varmistamassa kohdun tilanteen?

Lullabyllä vastoinkäymisiä,voimia!!

(.)Huomenna eka ultra.Viimeyönä mummotauti jylläsi oikein kovasti ja päätäkin särki koko eilisen päivän,joten kait jotain tapahtuu.Ihan jännä nähdä huomenna miltä tilanne näyttää!

24. minni* Vierailija

Voi itku, Kinky :( On tää niin epäreilua, ku ensin annetaan ja sit heti perään otetaanki pois... Voimia ja jaksuja!

Fannylle tsempit mummotaudin kärsimyksiin! ;)

Työt kutsuu taas...

25. kinky cat Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    heissan vaan tytöt, joo tarkastus ultra on ensiviikon torstaina jossa sitten nähdään että onko paikat puhtaat vai tarviiko lääkkeitä tyhjennykseen( mikäli siis vuoto ei kunnolla ala) edelleenkään ei verta tule, eli ollaan miehen kans pupuiltu viikon tauon jälkee enempi ku mielellään..heh..pitäähän sitä jostai riemu repiä-- clomhexal reseptit tulossa läääkäriltä kun tuo clomi tilanne mein maakuntien apteekissa täys nolla, mutta tuota toista löytyy, et sillä sitten mennään, ei kai siitä haittaakaan ole, itsellä se kuitenkin kasvatti sen pari hyvää rakkulaa että ei ainakaan liika kasvua mulla ole tapahtunut..lääkäri tosin meinasi että voisi olla ekalla kerralla seuranta ultra paikallaan, mut katsoo nyt..tuun sitten omalta osaltani taas piinailemaan kun alkaa tuo clomhexal kuuri

tsau

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari