Hae Anna.fi-sivustolta

PIINAILIJAT 6

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Mimmuli79, 02.09.2008.

1. Sandy78 Vierailija

Fanny, mitäs ultrassa näkyi ? :) toivottavasti sopiva määrä tasakokoisia rakkuloita :) Kauheat mummo-oireet sulla, toivottavasti ne nyt pian helpottaa, koita kestää!!

2. Fanny. Vierailija

(.)Ultrassa käyty ja tosiaan-ei hormonitoimintaa :-D Eli hyvin on kaikki mennyt,limis kapea ja pieniä rakkulat(n.3-4mm)!Tänään jo sitten aloitan pistelyn,150IUI gonalia.Viikon päästä käyn sitten näytillä,että mitä olen kasvatellut!Eli ihan hyvillä mielin olen,ollaan ihan aikataulussa.Kait ne mummo-oireetkin nyt sitten pistelyn myötä helpottaa :)

3. minni* Vierailija

Huomenta!

Fannylla homma etenee just niinku pitääkin, hienoa! Olisko punktio sit jo ensi viikon lopussa vai seuraavan viikon alussa? Me oltais menty aika samaan tahtiin, jos sitä hemmetin kystaa ei olis :/ No, eipä sil mitään voi, eikä mua nii kauheest harmita, kun saan kuitenki lääkkeet ostaa tän vuoden puolella. Toivottavast kuitenki päästäis tammikuussa alottamaan ivf!

Mä menen tänään taas vyöhyketerapiaan, saas nähdä onko kropan jumitukset yhtään auennut...

4. tinuli71 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    heissan
    tulin kirjoittelemaan ultra kuulumisia ja kaikki näytti ihan hyvältä, yksi siellä ainakin on ja toisesta oltiin vähä epävarmoja viikkoja kasassa vasta 5+6 et ei vielä sydänääniä kuulunu, seuraava ultra olis sit 16 päivä jos vaikka sit selviäis enempi

5. Fanny. Vierailija

Onnea Tinuli!Parin viikon päästä pääsette sitten ihailemaan sykkeitä!

6. Fanny. Vierailija

Ainiin ja Minnille,että punktion pitäis olla tiistaina 16.12.!Tässä pitkässä kaavassa ei kuulemma ole niin hirveän tarkkaa sen päivän kanssa,joten se voidaan sopia etukäteen.Eli siis alkuviikossa jokatapauksessa.

7. Lilli-75 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onnittelut vielä Tinulille, kohta pääset niitä sydänääniä ihmettelemään.
    Fannyllakin etenee hoidot mukavasti, toivotaan paljon muniksia!!!
    Ja toivotaan että mummotauti helpottaa...

Itse kävin just ekassa ultrassa ja kyllä se sydän siellä lujasti sykki!!!
    Nyt alkaa vasta tuntuu todelliselta koko raskaus.
    Oireita ei oo ollu muutamaan päivään mitään, ainoastaan ruoka maistuu entistäkin paremmin. Ja salmiakkiin on hirvee himo!
    Hyviä jatkoja kaikille ja onnea hoitoihin, tulen taas lukemaan teidän kuulumisia.

8. tinuli71 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    milläs viikoilla Lilli-75 oot ku ultrassa kävit ja sydänäänet jo sykki

9. Lilli-75 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  10. Sandy78 Vierailija

Onnittelut Lillille sydänäänistä, varmaan aivan ihana tunne!! kunpa sen saisi itsekin vielä kokea (ristiin kätensä).. Tinuli kuulee ne sitten ensi viikolla!

Fanny, mihin perustuu se ettei ole niin päivän päälle pitkässä kaavassa? tiedätkö?
    Aattelin että se sopis kyllä mullekin paremmin tammikuuta ajatellen että vois etukäteen sen sopia... hmmm..
    minni pääset sitten mun kanssa piinaileen tammikuussa, koitetaan kestää sinne asti. Tai katotaan miten edetään. ens vkolla meen käymään ensikäynnillä siellä VL:ssä.. Mulla on vaan kierto ihan sekasin km:n jäljiltä, koko ajan on ollu pientä vuotoa eikä oo hajuukaan mikä kierronpäivä on menossa... :(

11. minni* Vierailija

Tinulilla ja Lillillä hienoja ultranäkymiä, onnittelut molemmille!

Sandy, oliskin kiva, jos päästään piinailemaan samaan aikaan :) Mulla kyllä menee se varsinainen jännäily helmikuun puolelle, jos siis edes hoitoon päästään ton kystan takia..

Se vyöhyketerapeutti muuten näytti mulle pari kohtaa mistä kannattaa hieroa/painella, et saatais se kysta mahdollisest häipymään. Se löysi muutenkin ihan sairaan kipeitä paikkoja mun selästä, et vissiin pikku tukoksia mun virtauksissa taita olla...

12. lullaby* Vierailija

Joo,.. eli niinku arvata saatto, vituiks meni sekin ainoo inssiin meno ennen leikkausta :'( ovulaatiokin ois hienosti tulollaan, ja vaivalla saanu ukon suostuteltua järjestään työpoissaolo, niin tällä kertaa koko paska kaatu siihen ettei miehestä oo otettu jotain infektioverikokeita!!?? Ihan kiva että tässä vaiheessa ekan kerran ilmotetaan että sellasetki ois pitäny ottaa! :O :mad:

Ens menkoista joudun alottaan Orgametrilit eli endon estolääkkeen jollonka kaikki toiminta on seis ja sitä pitäs jatkaa sinne leikkaukseen asti..vittu paljo kiinnostas..
    Ois se hoitaja opettanu pregnylin käytön ku mulla se reseptillä ois mutta mitä suotta, yks hailee irtooko vai ei, ei ne "koti-inssit" toimi kuitenkaan, eiköhän se nyt oo jo ihan riittävän pitkältä ajalta nähty, joten empä haaskaa edes rahojani turhuuteen.
    Jossain kilpirauhasvasta-ainekokeessaki pitäs käydä mutta eipä jaksa kiinnostaa sekään just nyt, mitä sillä tiedolla edes tekee ku ei kuitenka mitään tehdä eikä tapahdu.
    Seuraavaan inssiin ei jostain syystä suostuta ennen laparoskopiaa.. että se sitte tästä hommasta vähäks aikaa...pakko koittaa unohtaa koko PASKA. Saa nähä mikä ongelma sillon keväällä sit tulee ettei TAASKAAN voi alottaa..liekö edes tarkotettukaan että mitää lapsia enää saan ku tuntuu NIIN kiven alla hoitojen alotuskin olevan, AINA tulee jotain miksei.. :((

13. Fanny. Vierailija

Sandy;lääkäri selitti jotain sellasta,että lyhyessä kaavassa kun muutenkin mennään ns.oman kierron ehdoilla,niin helposti munikest kasvaa yli,ja silloin ne ei ole parhaimmillaan keräystä ajatellen,ts.menetetään niitä parhaita.Pitkässä kaavassa(kun oletetaan,että kaikki kasvaa samassa ryppäässä,kun kerran on alotettu nollasta),sillä ei kuulemma ole niin paljon väliä,jos joku luiskahtaakin yli,jos/kun kaikki on "samaa kamaa".Tiedä häntä sitten.Mutta meillä on aina myös sellanen oma lehmä ojassa,kun lääkärimme ei ole koskaan töissä maanantaisin,niin siksi tähdätään tiistaille ;-)

Lullabylle voimia.Mutta älä nyt jätä ovista käyttämättä kumminkaan!

14. - - - Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oon myös miettiny tota että mikä hyöty siinä pitkässä hoidossa on lyhyeen verrattuna.. mutta kai sitten se pisempi jos niitä soluja saatas enempi?
    Tarviikohan mulle tehä sit erikseen sitä lamaannutusta kun joudun nyt kuitenki pysäyttään kaiken sillä yhteenpötköön syötävällä keltarauhaslääkkeellä?

Kun tässä pahimmasta vitutuksesta alkaa pääseen, niin ehkä se on nyt tosiaan viisainta hillitä se endon räjähdys sinne leikkaukseen saakka, ettei menis koko munasarjat :S ja onhan tässä viimeset 3kk menny niin nopeesti ettei oo huomannukaan. Säästyypä nekin kaikki inssit mahdollisesti myöhempään käyttöön (ja kai se kannattas sit ennemmin kun endoo ei ois niin paljoo), ei ainakaan kokonaan tyrmätty että niitä vois tehä ivf.ää odotellessa, vaikka toivottavasti ei useempia tarviskaan ootella.. Ja eipä sitä leikkausaikaa saa juuri nopeutettua, ja ymmärtäähän sen että jokkut syöpätapaukset menee tälläsen edelle.

Mutta joo..sen näkee sit keväällä. Pakko kai se on siihenki koittaa varautua että joutuu vielä yksin yksityiselle :/ sitte onkin harkittava että koittaako halvempaa hoitoo ensin vai kannattasko säästää suoraa ivf.ään.

15. lullaby* Vierailija

..omalta osalta tiedot.

lulllaby, y4/06, endo..hitaat siittiöt (nopeita 0%), endometrioomien takia Orgametril 12/08 > =TAUOLLA, laparoskopia 3/09, ivf (iui)

Sandy78, y07/06, PCO, miehellä norm.muotoisten siittiöiden määrä alentunut (6%), tehty 3x IUI, 2 x ivf, tokasta plussa, mutta varhainen km/kemiallinen, 3.ivf alkaa joulu-tammikuussa

Caktus y10/06, vaikea endo, 1 ivf-ei tulosta, pas tulossa

Mariami y1/04, vaikea endo & vähän norm. siittiöitä (2%), 2XIUI, 1xIVF josta plussa & km eikä mitään pakkaseen, 2. IVF helmi/maalisk 2009

Ruusku y04, pco, endo, leikattu kohdunkaula, 1 x ivf, 8 x pas, km08 rv10, km08 rv6

minni* y syksy05, selittämättömiä ollaan, 3xinssi, 2xivf+2xpas, 3.ivf tammi09(?)

Fanny y6/06 ei sellaisia ongelmia,etteikö pitäisi luomuna onnistua,luomu kemiallinen raskaus 06,3xIUI,2xIVF(lyhyt kaava),ei plussia,menossa 3.IVF,pitkä kaava

uku y kevät04, hitaat siittiöt, 2xIUI, 1xIVF/ICSI -ei hedelmöittynyt, 2 (IVF)/ICSI alkaa tammikuussa 2009

16. lullaby* Vierailija

Joo.. hyödyntämättä jää sitten tää viimesinkin luomumahdollisuus pitkiin aikoihin, kun ei olla sit kai näkemässä exän kans koko viikonloppuna :( että se sit niistä yrityksistä "hetkeks" aikaa..

17. - - - Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Yllätti ilosesti ja tulee sittenkin hoiteleen hommaa ;) eli vielä viimeset epätoivoset luomuyritykset ennen pitkää taukoo..(peppu pystyyn ja sitä rataa :D)

18. Fanny. Vierailija

...nostan vaan meitä hivenen,ettei jäädä unholaan...

Joku taitava voisi aloittaa meille uuden ketjun(ja siirtää listan),kun on pino päässyt niin kovin pitkäksi!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri