Hae Anna.fi-sivustolta

Piiskaa joulupukilta

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä vierailija, 26.12.2018.

1. vierailija Vierailija

Olen kuullut että entisaikaan pukki saattoi tuoda risuja pahankurisille kersoille lahjojen sijaan. Onko joku oikeasti saanut aattoiltana kotona piiskaa? Tai antanut omille lapsilleen?

2. vierailija Vierailija

Et ilmeisesti seuraa uutisia. Arabianrannassa eno antoi piiskaa 7 vuotiaalle puukosta niin lapsi kuoli. Toivottavasti joku tappaa hänet vankilassa. Suomen oikeus on tosin niin perseestä että todennäköisesti vapauttaa tekijän vaikka hän on jo vahingoittanut monia mutta kun on ulkomaalainen niin "pitää ymmärtää yhhyyyy".

3. vierailija Vierailija

Kysymys lienee Itä-Eurooopalaisesta Crampus-perinteestä jolla on pakanalliset juuret. Googlella löytyy tietoa. Suomessa tuskin ollut voimissaan.

4. vierailija Vierailija

Mulla on ollut fantasijani että menen pukin luokse ja se kyselee multa kaiken-
    laista. Ja kohta sille selviää että se olin minä joka sen luona kävi hänen koiraansa
    kiusaamassa. Ja pukki ottaa mut eteensä seisomaan ja housuni alas, Poika olet se sanoo ja mun kaluni nousee yläs ja pukki riisuu multa housuni pois. Sen jälkeen tulee äitini takas sisälle ja sillä on vitsa minua varten jonka se antaa pukille.
    Ja minä joulun kunniaksi saan selkääni. Mutta järkevänä poikana pidin ajatuk-
    seni vain omana tietona. Eli en kertonut mun vanhemmilleni mun fantasijastani.

5. 70-luvun poika Vierailija

Ainahan sillä ennen joulua peloteltiin että jos ei ole kiltisti niin pukki tuo pelkkiä risuja. Ei onneksi koskaan kuitenkaan niin käynyt.

6. strykpojke Vierailija

Minä haluan saada piiskaa ennen joulua!

7. vierailija Vierailija

Meillä oli kavereiden kanssa pieni kilpailu juuri joulu pyhinnä kun oli koulusta vapaata meillä. Me laskettiin itseltämme housut alas ja lyötiin vitsalla toisemme takapuolta. Ekaksi kevyellä kädellä ja sitten voimaa lisäten. Jokaisella seisoi se ja kun oltiin vauhdissa ovi aukesi ja äitini päästi selkänsä takaa kaksi likkaa paikalle.
    Pojat ovat taas vauhdissa se sanoi ja meni nauraen pois paikalta. Mulla oli pieni probleema saada housuni yläs ja kaluni piiloon likoilta jotka olivat pelkkää hangon
    keksiä. Pojat olivat laittaneet mun housuihini mitä vain käteen oli osunut. Ja minä housut yläs alas yläs alas ja lopuksi annoin peräksi ja otin ne pois koivistani ja puhtaat tilalle mulle koipiini. Voi kun oli heillä hauskaa joulun kunniaksi silloin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri