P
pikapojan äityli
Vieras
Löytyyköhän muita vastaavia vauveleita? Meillä 5,5kk poika viihtyy rinnalla yhä lyhyempiä pätkiä. Oli 4kk täysin rintaruokinnalla ja sen jälkeen on alettu makustelemaan soseita pari kertaa päivässä, muuten edelleen rintaa syö. Pienenäkään poika ei kauaa imenyt yl. 10 min/kerta noin 1-2 tunnin välein (nukkuu täydet yöt 10-11 tuntia ilman syöttöjä), mutta nykyisin imee maks 5 min (yleisimmin 3-4min) ja väliä voi olla 2-3,5 tuntia. Välillä hän syö sosetta rinnan päälle reippaasti ja välillä ei meinaa mennä sitäkään. Mietin vain, että voiko poika saada riittävästi ravintoa noin lyhyillä imuilla? Yritän tarjota tisua useammin, mutta poika ei huoli ja saa rintaraivarin, jos liian usein tarjoaa. Neuvolassa sanottiin, että poika on hoikka muttei sentään laiha, vaan minkäs teet jos ei enempää syö. 2-3kk ikäisenä tuli notkahdus +1 käyrältä 0-käyrälle, jolla on sen jälkeen pysynyt. Tästäkin neuvolassa huomautettiin ja siksi aloitettiin soseiden makustelu (neuvolan ja neu-lääkärin painostuksesta, niin sen koen) 4kk ikäisenä vaikka maitoa tulee reippaasti pakkaseen asti ja olin ajatellut täysimettää 6kk asti. Poika on ihan hyväntuulinen, itkee oikeastaan nykyisin vain väsymystään. Oli koliikkivauva n.3kk asti.
Mutta siis itse asiani on se, että löytyykö muita pikaimijöitä? Oletteko varmoja, että vaavi saa riittävästi ravintoa vai pitäisikö soseita kuitenkin tuputtaa vielä lisää tai pumpata rinnasta lisää maitoa ja esim. hörppyyttää (aika usein ottaa hörppyyttämällä tarjotun maidon, olen sitäkin kokeillut imetyksen päälle)... En ollut itse tuosta notkahduksesta huolissani, mutta neuvolasta sain epävarman olon. :/
Mutta siis itse asiani on se, että löytyykö muita pikaimijöitä? Oletteko varmoja, että vaavi saa riittävästi ravintoa vai pitäisikö soseita kuitenkin tuputtaa vielä lisää tai pumpata rinnasta lisää maitoa ja esim. hörppyyttää (aika usein ottaa hörppyyttämällä tarjotun maidon, olen sitäkin kokeillut imetyksen päälle)... En ollut itse tuosta notkahduksesta huolissani, mutta neuvolasta sain epävarman olon. :/