Pikaista apua kavataan! - Lapsivettäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Janey

Uusi jäsen
21.10.2010
2
0
1
Huomenta!

Kaipaisin pikaista apua lapsivesi asiassa. Kävin yöllä joskus 23.30 vessassa pissalla. Tämän jälkeen nousin pois pöntöltä ja maahan lorisi noin kämmenalueen kokoinen lätäkkö jotain. Kuivasin sen paperilla pois ja paperiin ei jäänyt minkäänmoista väriä.. oli siis ihan vaan kastuneen näköinen paperi. No, menin sitten nukkumaan siitä ja sen jälkeen ei ole mitään tullut. Pistin siteenkin varmuuden vuoksi, mutta pisaraakaan ei ole tullut.. Koitin haistella sitä paperiakin, mutta ei haissut oikein millekkään.. Olisiko tuo loraus voinut olla lapsivettä? Meille sairaalan tutustumiskäynnillä annettiin ohje, että jos lapsivesi menee niin 12h tunnin päästä pitää tulla käymään.. jos siis sitä ennen ei ole supistukset voimistuneet tai alkaneet.. Mutta mistä minä nyt tiedän oliko tuo lapsivettä? Voisiko joku viisaampi auttaa?? Olen nyt rv 39+1 ja esikoinen tosiaan kyseessä, niin ei mitään aiempaa kokemusta.. Ja supistuksia eikä muita tuntemuksia ole tuon lorauksen jälkeen ollut...

Soitapa sairaalaan ja kysy neuvoa. Kuulostaahan tuo lapsiveden lorahdukselta, mutta eihän tuossa tietenkään kaikki voinut "kourallisessa" vielä olla. Synnytyshän voi alkaa myös lapsivesien menolla ennen supistuksia.

kiitos vastauksistanne :) Mulla on aika tänään äitiyspolille neljän tunnin kuluttua. Uskallan varmaan odotella sinne saakka ja kysellä asiasta siellä? Sitten on aikalailla kulunut tuo 12 tuntia lorahduksesta.. ei varmaan tarvi sitä ennemmin lähteä näytille?

Olin toissa päivänä myöskin lenkillä, jolloin housuihin lorahti jotain.. niin, että pkkuhousut kastuivat ja haarukset ulkohousuista.. mutta se mielestäni haisi ehkä enempi virtsalle.. eli uskoisin sen olleen virtsan karkailua.. Tuosta öisestä en osaa olla kyllä varma. Virtsalle se ei haissut.. eikä kyllä mielestäni spermallekkaan.. Siksi niin hämmästyneenä täällä olen.. Niin ja pti vielä sanoa, että aivan kuin olisi yöllä tuntunut pieni naksahdus tuolla jossain ennen lorahdusta..

kiitos teille vastanneille :) On kiva saada täältä mielipiteitä omien kokemuksien kautta:)

Jos sua mietityttää ni soita vain sinne äitipolille ja kysäse tulisitko jo aikaisemmin näytille. Lapsivettä voi lorahella ylempänä olevasta reiästä.
Itellä meni kakkosta odottaessa vedet aamulla klo 5 (41+1) ja tyttö syntyi siitä 1½vrk kuluttua, ensimäiset supistukset aloivat 18h kuluttua vesien menosta. Minulle sanottiin silloin synnärillä että 18h vesien menosta pitää aloittaa ab-tiputus. Mut en sit tiedä miten toimivat jos/kun kalvot eivät ole puhjenneet.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä