Pikasesti apua kaipaan!!! GMAIL

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minulle Postia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minulle Postia?

Vieras
Mulla on etunimi.sukunimi muotoinen sähköpostiosoite. En ole käyttänyt sitä aikoihin ja nyt kirjauduin sisään tililleni. En muistanut salasanaa mutta senhän saa palautettua tuolla gmailissa.
Noh, posti oli täynnä minulle tuntemattomilta henkilöiltä postia. Taloyhtiön kokouskutsua, laivamatkavarauksia jne. Voiko jollain olla sama osoite? Yhteystiedot olivat kuitenkin minun ystäviäni... Voinko mä poistaa ton tilini, siis et pääsinkö mä kuitenkin jonkun toisen tiliin tms?
Anteeks mutta mä en tajua tästä enää mitään... ois kiva jos joku vois auttaa.

Kai se ihan mahdollista on jos sulla on yleinen nimi. En oo kyl koskaan kuullu et noin voi käydä, kun kaikilla on kuitenkin oma salasana. Vai voisko sekin sattumalta olla sama kuin jollain muulla??Voi olla et mä sulkisin tilin ja avaisin uuden ja katsoisin kui käy.

Käsittääkseni ei voi olla samaa osoitetta kahdella henkilöllä.
Mutta jos on samankaltainen ja lähettäjä laittanut väärään, tosin ei oikein päde tuhon risteilyvaraukseen.

Oliko postit kuitenkin luettuja vai lukemattomia?

Mulla on yksi tutun tuttu jolla on yhden merkin ero sähköpostiosoitteessa, tasaisin väliajoin saan hänen postejaan itselleni, laitan niitä sitten eteenpäin..

Joku on antanut väärän sähköpostiosoitteen yhteystietoihinsa moneen paikkaan? Gmail ei muuten erottele pistettä sähköpostiosoitteessa eli: etunimisukunimi@gmail.com ja etunimi.sukunimi@gmail.com tulee samaan postilootaan. Jopa e.t.u.nimisuku.ni.mi@gmail.com on yksi ja sama osoite.

Piste on hyväksytty merkki siinä missä muutkin, ja tottakai Gmail erottelee eri osoitteet jos piste on eri paikassa. mari.muru olisi ihan eri osoite kuin ma.rimuru.

Mutta minullekin on käynyt noin kuin ap:lle, kaksi eri kertaa jopa. Ensimmäisellä kerralla oli henkilö itse antanut vahingossa väärän osoitteen, toisella kerran lähettäjät olivat lukeneet väärin. Oli vain yhden lisäkirjaimen ero, tyyliin etunimi.b.sukunimi. (Mikä on aika huono ajatus, ei kukaan sitä "b":tä ikinä huomaa)

Kannattaa vastata noihin viesteihin ja sanoa että posti tulee väärälle ihmiselle, sitten kulkeutuu tieto erehdyksestä sillekin jolle nuo postit on tarkoitettu.

Yhteistyössä