Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti
Pampula
Liitäjä: Voi kun mukava kuulla, että kaikki on nyt ok, ja että lääkäri oli rohkaiseva! Kyllä kaikki vielä järjestyy, ihan varmasti :). Ja eihän se stressaamisen taka-alalle jättäminen kovin helppoa ole, varsinkaan kaiken tämän perus arjen pyörittämisen rinnalla. Onneksi mennään kesää kohti!

(.) Kp 27/28? menossa ja täällä ihan merkillistä touhua, jos voi sanoa näin. Eilen oli vielä tuhrua ja nyt sitten ihan tavis valkkaria, kirkasta sellaista. Lämmöt 37.2. Mahassa välillä semmoinen olo, että jotain vuotaa ihan kohta, mutta kun menen asiaa tarkistamaan, niin ei mitään erityistä. Lisäksi rinnat tuntuu vähän raskailta. Mä en vaan millään jaksa uskoa siihen, että jotain olisi tapahtunut, joten testaamista en ole vielä ajatellut tehdä. Jos tämä tämmöisenä jatkuu tuonne viikonlopulle, niin sitten varmaan pitää testailla. Jotenkin hassu olo.
Pidän peukkuja! Jotenkin jännältä kuulostaa. :)

Mulla on onneksi nyt niin paljon kiireitä, etten oikein ehdi murehtia ja miettiä tätä raskausasiaa. Tänä aamuna teki tiukkaa lähteä töihin (taas), kun esikoinen heräsi ennen kuin lähdin ja oli taas aivan ylisuloinen touhuineen siinä. Kauhea ahdistus lähteä siitä sitten piiiitkääksi päiväksi pois hänen luotaan. Pakko tunnustaa, että mulla on herännyt tosi voimakkaasti sellaiset monen mielestä lusmufiilikset, että kyllä minun paikkani vaan vielä olisi kotona tuon pienen kanssa. Suunnittelen jo pikkuhiljaa, että jäisinkö ensi syksynä hoitovapaalle, kun miehen vuorotteluvapaa loppuu heinäkuun lopussa. Kun ei nyt voi senkään varaan laskea, että olisi uutta äitiyslomaa tiedossa.

Nopeasti nämä päivät sitten kuitenkin kuluvat. Nyt jo dpo 4.
 
Viimeksi muokattu:
Karamelli83 (ei kirj)
Ompa hiljaista?!

Mulla on ovisviikko meneillään. Ei oikeen oo touhuttu. Jotenki luovuttanut olo, hetkeksi siis..ei lopullisesti. Vähän kerään voimia taas.

Huomenna vihdoin lekuri, saan ihmetellä näitä kipuiluja. Eiköhän se oo sit peruskuvio; labralähetettä jne. "puhtaat paperit" kuitenki. Haluisin siihen laproskopiaan endometrioosin poissulkemiseksi.

Mitäs teille?
 
Pampula
Mulla tänään dpo 7. Nyt on ollut aika oudot jutut ovulaation jälkeen, mutta ei sellaiset että olisin optimistinen. Tuolloin dpo 4 tuli illalla paperiin kummia veriviiruja muutama ja perjantaina dpo 5 aamupäivällä samoin. Sitten lauantaina vaaleanpunaista valkkaria ja illalla pieni tummempi klöntti (tosi pieni, sori jos TMI). Tänään tuli taas sellainen lusikallinen veristä vuotoa.

Joka päivä siis vähän tuollaista verivuotoa, mutta vain yhden tai kaksi kertaa koko päivänä ja nuo ekat kerrat olivat kyllä aivan liian aikaisin ollakseen mitään kiinnittymisvuotoa. Mitähän nyt on sekaisin?
 
Liitäjä
Minäkin bongasin oviksen viikonloppuna. Ihan selkeät viivat tuli, mutta tosi vähäiseksi jäi täälläkin touhuilut. Hyvä kuitenkin huomata että toimii!
Pampula: onpa ihmeellisetä. Jospa se kuitenkin olisi jotain kiinnittymistä? Toivotaan!
Karamelli: Mitä lääkärissä sanoittiin?
Aurinkoista viikkoa!
 
Karamelli83 (ei kirj.)
Kuten arvelin, nyt meen sit seuraavaksi gynekologiselle polille niin katsovat sitten ultralla. Endoa se lekurikin mietti.:/

Nytkin on kovat kivut, säteilee alaselkään koko ajan.
 
Malviina
Karamelli83..........yk 7.......................23.3.....(2. lapsi)
Pampula..............yk 6........................13.-15.3....(2. lapsi)
Liitäjä..................yk10..................... . ?? (km n. 10.2)
tyttöjenäippä.......yk6..........jännäpäivät ei vielä tiedossa (kp 3/32-34?)..(3. lapsi yrityksessä)
Tillintallin..............yk 0...............lopetin just pillerit (3. Lapsi haaveissa) (08 poika,11-tyttö)
Malviina................yk 3.........jp ei tiedossa (kp 1/30?)........(3. lapsi yrityksessä)
Aeris.....................yk3...................?? ???...... .....(2.lapsi)

Plussanneet

Pakkastyttö yk 7........................LA ? .....................(2.lapsi)


Moikka! Nostelin tämän listan tuolta ed. sivulta. Päivittäkää, jos puutteita...

Toivottavasti Karamellille tulisi pian helpotusta olotilaan, ei kuulosta kovin kivalta :/, tsemppiä!

Ja oviksia on siis myös bongattu, hyvä niin!

Täällä alkoi menkat ajallaan tänään aamuyöllä ja ihan niin kuin arvelinkin, kierto siis 30 päivää. Oviksen ajankohdan tulkitsin siis oikein. Ihmetyttää minuakin tuo ihme välivuoto tuossa viime viikon alussa, mutta eipä taida olla mitään ihmeellistä. Joskushan noita välivuotoja voi tulla, tosin mulla on tosi harvinaista. Eli uutta putkeen sitten vaan täälläkin suunnalla :).

Ja Pampula, et oo mitenkään lusmu (viittaan siis tuohon sun edelliseen viestiin), ajattelin minäkin tosiaan jäädä syksyllä hoitamaan poikia kotiin, koska ei tämä työ nappaa yhtään. Samalla saisin vähän miettiä rauhassa, mitä sitten jatkossa tekisin. Eli jää sinäkin uudelleen kotiin, jos vaan siltä tuntuu, tärkeää työtähän se oman lapsenkin hoitaminen on!

Ihana kun aurinko paistaa!
 
Aeris
Heissan pitkästä aikaa!

Kirjoitellut en ole, mutta hengessä olen ollut mukana ja lueskellut näitä päivittäin :)

Eipä ole mulla kummoisempia uutisia. Vaikea bongata ovulaatiota, kun tuntuu että se olisi alkanut 25-26.2 (ainakin tikuissa vahvat viivat) ja yhä on muutaman päivän ajan vihlonnut alavatsasta tai kyljestä tms. Välissä ehti olla haaleat viivat ovistikuissa ja nyt en tiedä, kun tikut loppuivat. Pari viimeistä viikoa ollaan kyllä ahkerasti yritetty vähintään joka toinen päivä...eilen viimeksi, joten luulisi, että olisi osunut edes jossain vaiheessa kohdalleen.

En oikeastaan itse enää stressaa raskautumisesta (se on suuresti toiveena kuitenkin koko ajan), mutta on vähän epäuskoinen fiilis että tärppäisi. Tällä ajatuksella huijaan kroppaani olemaan stressaamatta ja eikös sanonta mene niin, että kun lopettaa yrittämisen ja siitä stressaamisen niin tärppää? :D

En tiedä vaikuttaako imetys yhä siihen, että ei ole tärpännyt. Imetän molemmista rinnoista pari kertaa päivässä, mutta rinnat ovat pienet eivätkä todellakaan täynnä maitoa...luulen, että neitokainen imee vain turvallisuuden tms. vuoksi - tai ehkä sieltä pari tippaakin tulee :)

Mukavaa alkanutta kevättä kaikille ja nauttikaa luonnosta ja auringosta - se saa hormonitkin ihan eri tavalla liikkeelle ;)
 
Pampula
Aurinko ja työkiireet ynnä monenmoinen sälä saa mielen onneksi pyörimään muissakin asioissa, joten en jauha mielessä koko ajan tätä raskausasiaa.

Viime viikonlopun vuoto oli ja meni ja oli outoa. Lämmöt ovat korkealla paitsi että eilen kävivät matalalla ja nousivat taas tänä aamuna. Periaatteessa *ehkä* voisi viitata kiinnittymiseen, mutta niinhän periaatteessa *ehkä* olisi voinut viitata tuo viime viikonlopun vuotokin, joka kyllä oli liian aikaista sille.

Mitään muita oireita tai oireisiin viittaavia juttuja ei ole paitsi taas kerran se perhanan yrjöäminen: eilen ja tänään oksensin aamupalat. Olen jo tullut siihen tulokseen, että se on psykosomaattista.

Testiä en aio tehdä ennen kuin menkat on kunnolla myöhässä eli aikaisintaan joskus viikon päästä. Apteekissa käydessä ihan tympäisi kun näin raskaustestejä. Jotenkin nyt ihan kurkkua myöten täynnä testailua ja sitä turhaa ilahtumista ja sen jälkeen pettymistä, kun olen liian aikaisin testaillut...
 
tyttöjenäippä
Vähän samoilla fiiliksillä täällä mennään kuin luin muidenkin menevän. Eli "tympäisee" tällä hetkellä koko yritys. Olen täältä palstaltakin pysytellyt poissa ja yrittänyt keksiä muuta ajateltavaa, ovulaation ajankohtaa en ole miettinyt tai tarkkaillut mitenkään. Meilläkin on raskaus yhä toivottua, mutta vähän olen "enpä usko- mielellä". Halukkuuden perusteelle ovis ois voinut olla joskus viikko sitten, mikä on taas pitkään kiertooni nähden liian aikaista. Noh, peitto heiluu silloin kun tekee mieli ja muuten ei :D Toissayönä iski kamala kuvotuksen tunne, unet on olleet muutenkin katkonaisia ja olen jotenkin tosi kosketusherkkä mitä en yleensä ole, ja eilisen päivän tuntui outo paine, melkein kipu alavatsalla :D hassua. Stressi ei kuitenkaan hellitä vaikka olenkin pistänyt ajatusta lapsen yrittämisestä taka-alalle, sillä minulla on yo-kirjoitukset ensiviikolla (joo en ole jaksanut valmistautua juuri yhtään nyt) ja hautajaiset tulossa, joten oli pakko työntää edes joitakin ajatuksia pois (vaikka eihän se täysin onnistu kun taas täällä kirjoittelen) kun näitä stressin aiheita on ilmaantunut useita tässä. Onneksi aurinko paistaa ja päivä on pidentynyt paljon, se piristää kyllä hieman :) Hyvää naistenpäivää kanssasisaret! :)
 
Pampula
Naistenpäivän ja synttäreiden kyseenalaiseksi kunniaksi vuodan kummallisesti. Syön noita Lugejakin joten tällaista ei pitäisi olla (viime kierto oli eka niiden kanssa eikä ollut mitään tiputteluja) ja menkkoja odotan aikaisintaan sunnuntaina tai maanantaina. :-(
 
Karamelli83 takapenkiltä
Myöhäiset naistenpäivä- ja synttärionnittelut täältä itse kullekin!

Mulla meni tää kierto vissiin ohi. Mulla on ollut niin kovia alavatsakipuja nyt että ei oo hommailu kiinnostanut.:/ pääsin tänään vihdoin lekurille, epäilee tulehdusta kohdussa. Jos ei ni sit ultraan ja endo-tutkimuksiin. Kuhan sais kivut kuriin. Syön nyt siis viikon lääkkeitä.
Ens viikon lopulla kontrolli ja katotaan jatkoa..

Mitäs muut?
Joko jännätään jotakuta?
 
Liitäjä
Pampulalla on kyllä jännät päivät nyt edessä! Ilmoittele miten menee.
Toivottavasti Karamelli83 sinulla kivut helpottuisi ja selviäis mikä on.
Minulla pitäisi oviksen mukaan alkaa menkat ensi viikon lopulla. Oviksen aikaan harrastimme seksiä vain kahdesti ja tuntui aika puolipakolta, mutta katsotaan. Vähän ihmeellisiä tuntemuksia on ollut vatsassa, lämpö on koholla (luulin jo että tulen kipeäksi kun oli 37.0), väsyttää ja mieliala vaihtelee. Mutta toisaalta näihin oireisiin en uskalla luottaa. Niitähän on löytynyt ennenkin. Silti tuntuu että päivät etenevät niin hitaasti ja haluaisin jo tietää...
Aurinkoista viikonloppua!
 
Pampula
Tänään ei ole ollut mitään erityistä tuhruamista. Maha on kovin menkkamaisesti kipeä, joten olen henkisesti valmistautunut siihen, että kyllä ne menkat sieltä alkavat. Viime kuussa alkoivat heti seuraavana päivänä siitä kun olin ottanut viimeisen Lugen ja tänään on taas sen viimeisen Lugen ottopäivä.

Muutenkaan ei kyllä ole ollut yhtään mitään oikeasti huomiota herättävää "oiretta", joka voisi herättää toiveita. En ole tässä oksennellutkaan enää niiden kahden aamun jälkeen.

Mutta tietysti niin kauan on toiveita kuin ei ole menkat alkaneet... niinhän se menee, ei sille mitään mahda. Nyt kuitenkin sinnittelen enkä käy edes laatikkoon ostamassa testejä ennen kuin on jotain aihetta olettaa, että testin tekeminen voisi olla paikallaan. Arvatkaa vaan, tekiskö mieli piipahtaa apteekissa kuitenkin! Mutta en mene, en! :-D
 
Pampula
Tänään ei ole ollut mitään erityistä tuhruamista. Maha on kovin menkkamaisesti kipeä, joten olen henkisesti valmistautunut siihen, että kyllä ne menkat sieltä alkavat. Viime kuussa alkoivat heti seuraavana päivänä siitä kun olin ottanut viimeisen Lugen ja tänään on taas sen viimeisen Lugen ottopäivä.

Muutenkaan ei kyllä ole ollut yhtään mitään oikeasti huomiota herättävää "oiretta", joka voisi herättää toiveita. En ole tässä oksennellutkaan enää niiden kahden aamun jälkeen.

Mutta tietysti niin kauan on toiveita kuin ei ole menkat alkaneet... niinhän se menee, ei sille mitään mahda. Nyt kuitenkin sinnittelen enkä käy edes laatikkoon ostamassa testejä ennen kuin on jotain aihetta olettaa, että testin tekeminen voisi olla paikallaan. Arvatkaa vaan, tekiskö mieli piipahtaa apteekissa kuitenkin! Mutta en mene, en! :-D
Tää oli niin arvattavaa että naurattais ellei oikeasti masentais: heti kun olin tuon kirjoittanut, kävin vessassa ja ta-daa: vertahan siinä paperissa oli sitten. Eli tuskinpa se siitä mihinkään katoaa. Onneksi on siteitä varastossa.
 
Viimeksi muokattu:
Emmie412
Palaan paivittamaan kuulumisia - viikkoja kasassa miltei yhdeksan ja varhaisultraan marssittiin eilen mutta eipa siella ollut kuin joku ihme moykky. Raskaushormoni on korkealla joten epaillaan rypaleraskautta. Oon nyt istunut ihan kyllastymiseen asti polilla odottamassa tutkimuksia ja sunnuntai iltana ois tarkoitus menna osastolle ja kaavintaan sit jossain vaiheessa maanantaina. Jos on rypaleraskaus niin yritys kielletty 6-12kk vahintaan. Vaikka jos olisikin tavallinen keskeytynyt keskenmeno meilla menee yritys tauolle ainakin tuoksi 6kk, aloitan uuden tyon huhtikuussa ja muutenkin on vahan rankat fiilikset koko 'raskaudesta'.

Etta tallaisia taalla. Toivottavasti muilla paremmin.
x
 
Malviina
Olen myös tosi pahoillani Emmie412. Jaksamista ja voimia tulevaan.

Karamellille myös jaksamista kipujen kanssa, toivottavasti helpottaa pian ja saadaan asia hoitoon!

Myöhäiset synttärionnittelut Pampulalle ja onnea matkaan uuteen kiertoon!

Toivottavasti Liitäjällä tärppäsi, peukutetaan!

Täällä edelleen flunssan kourissa ollaan, nyt jo siis kolme viikkoa tätä ihanuutta takana. Jos sitten vaikka kesäksi tulisin taas terveeksi... Ovista odotellessa, ehkä osuu ensi viikon lopulle, kattellaan.

Oltiin tänään katsomassa hevosia ja esikoinen pääsi ratsastamaankin, ilme oli näkemisen arvoinen :). Kilpaa hymyili auringon kanssa, ihana muru!
 
Pampula
Täällä odotellaan yhä menkkoja. Ei ne nyt ole siis alkaneetkaan vielä. Olin äsken jo takki päällä lähdössä ostamaan testiä, mutta kylmetin sitten pääni kun näin mielessäni tilanteen että ajan keskustaan viisi kilometriä ostaakseni testin ja paluumatkan aikana hanat sitten aukeavatkin. Olen ihan varma siitä, että kyllä ne alkavat ennen pitkää tässä.

Tiputtelua on ollut joka päivä siitä dpo 4:stä asti. Luget eivät siis tepsineet niin kuin viime kierrossa, jossa tiputtelua ei ollut ollenkaan. Mulla pitäis olla menossa dpo 15 tänään ja kp 27 (/26-29), mutta joitakin lämpöjä olen mittaillut vähän eri aikaan kuin normaalisti joten en sitten tiedä, onko tämän kuukauden lämpötaulukkoon luottaminen. Jos koitan ottaa sieltä pois niitä myöhäisempiä mittauksia, se heittää oviksen joko kp 11:een (mikä on ristiriidassa ovistestituloksen kanssa) tai kp 14:ään, joka on periaatteessa mahdollinen ja siinä tapauksessa nyt olisikin vasta dpo 13! Ärsyttävää!
 
Malviina
Mikäs on Pampulan tilanne? Jatkuuko vielä samanlaisena?

Tuo Emmien tilanne kyllä veti mielen matalaksi. Edelleen jaksamista ja toivottavasti tulevaisuus tuo tullessaan rutkasti auringon säteitä! Kärsivällisyyttä nyt tarvitaan ja paljon <3.

Täällä ei mitään ihmeellistä. Ihan poikki olen taas ollut työpäivän jälkeen, huoh. Jospa iltasauna vähän auttaisi asiaa. Huomenna jo onneksi keskiviikko.
 
Liitäjä
Minuakin jännittää Pampulan puolesta! Mikä on tilanne?
Itsellänikin on jo vähän kärsimätön olo. Tänään kp30/33. Tosin nyt tuntuu ettei ole oireita kyllä juuri yhtään muuta kun että lämmöt ovat edelleen koholla 36.8-37.1.
 
Pampula
Kiitos mukana jännittämisestä. Tein tänään töistä tultua testin (tosin olin ollut pissaamatta vain puolitoista tuntia siinä, eli se pieni porsaanreikä tässä vielä on jos oikein toiveikkaaksi ryhtyy) ja nega se oli. Olisi ehkä ollut järkevää odottaa huomisaamuun ja tehdä aamupissasta niin ei tarvitsisi arvailla edelleen. Enkä tietenkään ostanut kuin yhden testin, uhmakas kun olin.

Tiputtelee, tiputtelee: joka toinen vessareissu ei sitäkään, joka toinen vähäistä mönjää (ällöä, sori). Menkat eivät ole edelleenkään alkaneet. Mitään oireita ei ole eikä muita tuntemuksia kuin tuo ärsyttävä tiputtelu. Housunsuoja pysyy puhtaana kuitenkin, eli aika pientä se on.

Kyllä on tuskastuttavaa. Nyt taas vain odotan huomisaamun lämmönmittausta ja toivon, että olisi sitten kunnolla laskemaan päin niin tietäisi missä mennään. Sekään ei ollut vielä tänä aamuna selvästi heilahtanut mihinkään suuntaan eli senkään takia ei tietty mikään ihme, etteivät menkat vielä tänään alkaneetkaan.
 

Yhteistyössä