Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti
Aeris
Täällä toinen jännääjä, vähän on kyllä epäuskoinen olo, että olisi tärpännyt. Eilen tein testin (en aamupissasta edes) ja puhdas negahan se oli vaikka kuinka kääntelin ja tihrustelin. Nyt on kp30 ja edellisistä menkoista on tasan kuukausi. Mutta tosiaan mulla voi vielä olla kierto sekaisin kun vasta alkanut kuukautiset :( Tässä kierrossa vain on se erikoista (tai normaalia, menkathan saattaa muuttua synnytyksen jälkeen) että ei ole mitään tuntemuksia kuukautisista. Semmoista pientä nippailua on välillä, mutta jos huomenna tai ylihuomenna alkaa kunnon jomotus niin sitten osaan kyllä odotella niitä pian alkaviksi.

Jännään muiden puolesta! Toivottavasti pian jollakin olisi hyviä uutisia! :)
 
Liitäjä
Minulla nyt dpo 11 tai 12 ja kp 31 tai 32. Tein myös tänään aamulla digitaalisen testin ja negahan se oli. Ärsyttää että piti mennä tekemään testi, olin päättänyt että teen sen vasta sitten jos menkat on kunnolla myöhässä. Nyt en tiedä onko toivoa että muuttuisi plussaksi...
Miten Pampula? Onko mitään uutta?
Toivotaan että Malvinallakin muuttuisi plussaksi, jännittäviä päiviä!
 
Pampula
Täällä on menossa kp 2. On muuten runsaimmat menkat ikiaikoihin vielä kaiken lisäksi! Lämmöt lähti eilen aamulla laskusuuntaan ja niinhän ne mankat sitten heti aamusta alkoivat.
 
Malviina
No pöh, Pampulalle sitten vaan uutta matoa koukkuun!!

Liitäjälle ja Aerikselle peukkuja :)!

Mä olen ihan tajuttoman väsynyt koko ajan. Ei kyllä tämmöistä väsyä ole ollut hetkeen ja mieli jotenkin maassa :/. Johtuu varmaan tästä, kun joka aamu saa itseään potkia persuuksille töihin lähtöön ja sitten työpäivän jäkeen se väsy iskee, kun on joutunut taas tsemppaamaan. No kesää kohti mennään!
 
Karamelli83 (ei kirj)
Pampulalle osanotto tädin saapumisesta ja toivotaan et joku nega muuttuiskin plussaksi.

Mulla tuli vihdoin tulokset ja kohdussani majailee streptokokki g. Olen siis ääliönä asuttanut kipeää tulehdusta, ihmettellyt kun ei tärppää ja että
Kun kivutkin kovenevat. Ääliö. No, söin jo yhen antibioottikierroksen ja huomenna kontrolli. Varmaan toinen lääkekuuri kun vatsakivut on yhä tosi kovat. Jospa tän sais ens ovikseen mennessä pois.:) ihanaa et ei tarvii pelätä endoa tai mitään.:)
 
Liitäjä
Täällä alkoi myös uusi kierto. Ei voi mitään! Se mikä on positiivista on se, että kierto toimii. Ovis löytyi ja kk alkoi ajallaan. Se tärppi vain puuttuu!!
Hyvä Karamelli että löytyi syy. Toivottavasti kaikki nyt selviää!
Miten Aeris? Oletko testannut uudestaan?

Aurinkoista viikonloppua!
 
marge
Pakko kirjotella vielä tännekkin palstalle näitä minun mietteitä jos täällä joku haluais vastata....

Oon syöny säännöllisesti e-pillereitä. Noh söin siinä viimesen pillerin liuskasta ja noin 2-3 pvn päästä siittä alako kuukautiset. Ne kesti oman aikasa ja loppu sopevasti siihen ku piti taas alottaa syömään pillereitä.

No eipä siinä mittää söin sen ensimmäisen pillerin liuskasta, mutta sen jäläkeen unohin syyvä 2 päivänä ja mieheni kans harrastettiin juurikin niinä molempina päivinä seksiä. Eekkata tässä vaa mietityttää aika hyvästi, että lienetkö käyny sitte vahinko ja sitä ollaan kohta puolii raskaana...??
Nii ja tuossa ku söin sen yhen 8pv ja en enempää tässä kuussa niin tuli verta taas 13pv jonku verran ja 14 pv tooosi vähän.. ett' mitähä ihimettä, vasta oli kuukautiset niin uuellee verta kylläkin vähän.

Sovittii sitte miehen kans, että en syö nyt tässä kuussa niitä pillereitä ollenkaa katotaa ensinnäki sitäki että vaikuttaako ne pillerit tähän minun jatkuvaan mielialanvaihteluihin.

Kertokaapa vaan mitä eppäilettä! Onkoha käyny niin että sitä ollaa raskaana vae ei. ikinähä ei kyllä voi tietää ennenkö teen raskaustestin, mutta siihen testin tekemiseen menee vielä reilut viikko nii voisin haluta tietää että mitä muut eppäilee..

Naatos kim elikkä kiitos nam! :)
 
Aeris
Heissan!

Hyvä Karamelli tosiaan, että syyt selvisi ja ettei ole ainakaan endo! :/ Heh, kyllä meillä kaikilla se yritys vielä palkitaan :) On se kyllä välillä vähän epäuskoista kun se tärpin prosenttimahdollisuus on niin pieni, vaikka kaikki menisi oikein ja kohdilleen. No, pakko se on vain yrittää ja odottaa :)

En ole testannut vielä. Nyt tänään on palellut ja lämmöt vähän laskenut eilisestä. Eilen oli 37,0 ja nyt 36,7. Yleensä olen tosi alilämpöinen ja tuo jälkimmäinen lämpö oli mulla viime kierrossa varmaan yli viikon ennen menkkoja. Taitaapi nytkin enteillä menkkoja - tosiaan kun tuo palelukin on tullut mukaan ja tänäänhän olisi kp31. Eikös muuten pitäisi olla kova valkovuoto? En muista yhtään ekasta raskaudesta,kun en kiinnittänyt semmoisiin huomiota silloin (olisi pitänyt!) x) Mulla ei nimittäin ole sitä paljon yhtään ja sitä kait pitäisi olla jos olisi plussa edessä, vai? Nooo, jos ei ensiviikon puoliväliin mennessä ole alkanut niin testaan sitten :)

Ihanaa viikonloppua kaikille <3
 
Karamelli83(ei kirj)
Piti sitten nuolasta ennen ku tipahti. Lekuri sanoi että tulehdus on jo lääkkeillä hoidettu..määräsi kipulääkekuurin ja laitto lähetteen gynepolille.:/ että kipujen syy joku muu nyt sit kuitenki. Ja noi kipulääkkeetki heikentää hedelmöittymisen mahdollisuutta. Jeejee.:/ taidan jäädä joksikin aikaa taka-alalle.

Tsemppiä teille!!
 
Pampula
Piti sitten nuolasta ennen ku tipahti. Lekuri sanoi että tulehdus on jo lääkkeillä hoidettu..määräsi kipulääkekuurin ja laitto lähetteen gynepolille.:/ että kipujen syy joku muu nyt sit kuitenki. Ja noi kipulääkkeetki heikentää hedelmöittymisen mahdollisuutta. Jeejee.:/ taidan jäädä joksikin aikaa taka-alalle.

Tsemppiä teille!!
Voi itku, Karamelli83! Virtuaalinen halaus ja toivotaan että vaiva saadaan kuntoon pian!
 
Viimeksi muokattu:
plöö
Pakko kirjotella vielä tännekkin palstalle näitä minun mietteitä jos täällä joku haluais vastata....

Oon syöny säännöllisesti e-pillereitä. Noh söin siinä viimesen pillerin liuskasta ja noin 2-3 pvn päästä siittä alako kuukautiset. Ne kesti oman aikasa ja loppu sopevasti siihen ku piti taas alottaa syömään pillereitä.

No eipä siinä mittää söin sen ensimmäisen pillerin liuskasta, mutta sen jäläkeen unohin syyvä 2 päivänä ja mieheni kans harrastettiin juurikin niinä molempina päivinä seksiä. Eekkata tässä vaa mietityttää aika hyvästi, että lienetkö käyny sitte vahinko ja sitä ollaan kohta puolii raskaana...??
Nii ja tuossa ku söin sen yhen 8pv ja en enempää tässä kuussa niin tuli verta taas 13pv jonku verran ja 14 pv tooosi vähän.. ett' mitähä ihimettä, vasta oli kuukautiset niin uuellee verta kylläkin vähän.

Sovittii sitte miehen kans, että en syö nyt tässä kuussa niitä pillereitä ollenkaa katotaa ensinnäki sitäki että vaikuttaako ne pillerit tähän minun jatkuvaan mielialanvaihteluihin.

Kertokaapa vaan mitä eppäilettä! Onkoha käyny niin että sitä ollaa raskaana vae ei. ikinähä ei kyllä voi tietää ennenkö teen raskaustestin, mutta siihen testin tekemiseen menee vielä reilut viikko nii voisin haluta tietää että mitä muut eppäilee..

Naatos kim elikkä kiitos nam! :)
 
Malviina
Alkuperäinen kirjoittaja plöö;11159747:
Pakko kirjotella vielä tännekkin palstalle näitä minun mietteitä jos täällä joku haluais vastata....

Oon syöny säännöllisesti e-pillereitä. Noh söin siinä viimesen pillerin liuskasta ja noin 2-3 pvn päästä siittä alako kuukautiset. Ne kesti oman aikasa ja loppu sopevasti siihen ku piti taas alottaa syömään pillereitä.

No eipä siinä mittää söin sen ensimmäisen pillerin liuskasta, mutta sen jäläkeen unohin syyvä 2 päivänä ja mieheni kans harrastettiin juurikin niinä molempina päivinä seksiä. Eekkata tässä vaa mietityttää aika hyvästi, että lienetkö käyny sitte vahinko ja sitä ollaan kohta puolii raskaana...??
Nii ja tuossa ku söin sen yhen 8pv ja en enempää tässä kuussa niin tuli verta taas 13pv jonku verran ja 14 pv tooosi vähän.. ett' mitähä ihimettä, vasta oli kuukautiset niin uuellee verta kylläkin vähän.

Sovittii sitte miehen kans, että en syö nyt tässä kuussa niitä pillereitä ollenkaa katotaa ensinnäki sitäki että vaikuttaako ne pillerit tähän minun jatkuvaan mielialanvaihteluihin.

Kertokaapa vaan mitä eppäilettä! Onkoha käyny niin että sitä ollaa raskaana vae ei. ikinähä ei kyllä voi tietää ennenkö teen raskaustestin, mutta siihen testin tekemiseen menee vielä reilut viikko nii voisin haluta tietää että mitä muut eppäilee..

Naatos kim elikkä kiitos nam! :)

No tuskimpa olet raskaana, mutta kyllä sekin mahdollisuus voi olla olemassa kun unohdit pillereitä ottaa. Testillä sitten selviää, jos kauheasti vielä mietityttää. Enpä usko, että muutkaan täällä tämän kummoisempaa neuvoa osaa antaa. Ehkäisyneuvolaankin voit soitella, sieltä saa varmaan asiantuntevampaa tietoa.

Karamellille paljon tsemppausta ja haleja täältäkin, nyt pitää vaan kärsivällisesti hoitaa asia kuntoon. Onneksi nyt tuo tulehdus on saatu sentään kuriin. Jaksamista ja kyllä kaikki vielä selviää!

Täällä kp 13/30?, ovista odotellessa...
 
Aeris
Hei kaikille!

Vähän tuntuu pahalta kertoa nyt, kun toisilla on ollut huonoja uutisia, että mulla nyt sitten eilen kp32 pärähti plussa liuskatestiin! Haaleahko viiva semmoiseen cittarin halpistestiin (Pregcheck), mutta huomattava kuitenkin!! Vielä kp29 oli ihan puhdas nega. Tämä lapsi olisi kyllä todella toivottu pikkusisarus esikoiselle! ^__^ Toivottavasti kaikki menisi hyvin. Vieläkin vähän epäuskoinen fiilis, mutta samalla onnellinen! Ainakin raskautuminen on jo mahdollista :)

Tänään tein samanmerkkisen testin uudestaan eikä viiva ollut mielestäni tummempi. Vasta nyt kuivuneena se on vähän tummempi kuin eilen. Millos viivan pitäisi olla jo tosi tumma? Eikös se hormoni ala tuplaantua tosi nopeasti? Esikoisen kohdalla oli kanssa alussa haalea plussa, mutta kyllähän se pian tummui yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva. Vähän pelottaa, että olisikin vuoto kohta edessä tai tuulimuna tms :(

Heh, kannatti siis ainakin mun huijata itseäni hokemalla, ettei tärpännyt kuiteskaan. Sittenhän se tärppäsi :)

Plussatuulia toisillekin ja paljon voimia Karamellille!! <3

Seurailen kyllä täällä teidän kuulumisianne ja pidän peukkuja!!
 
Pampula
Älä suotta ajattele noin, Aeris! Kivahan se on kuulla, että joku onnistuu. Minä ainakin iloitsen ihan vilpittömästi teidän muiden plussista, eivät ne ole minulta pois. <3

Mun menkat loppuivat ja johan tässä alkaa taas tärppipäivät häämöttää. Aika kuluu kyllä ihan älytöntä vauhtia, etenkin nyt kun ei tarvitsisi mennä niin nopeasti, kun mulla on ihan sairaasti töitä tehtävänä! Hyvä vaan, että on vähän muuta mietittävää.

Tsemppiä kaikille!
 
Aeris
Kiva kuulla :) Itsekin olen aina 100% iloinen toisten onnistumisesta, mutta tuntuu myös tosi pahalta jos toisille käy huonoja asioita eikä sitä oikein itse viitsi sitten kamalasti hehkuttaa jos itsellä menee hyvin :/

Nyt sitten ilmeisesti mennään viidennellä viikolla! Huomenna teen taas testin - josko olisi viiva tummentunut ja lauantaina teen sen digitestin, johon tulee "raskaana 2-3" tms ^^ En tiedä onko jo oireita, mutta väsymystä on ollut ja ehkä jo pienen pientä kuvotusta...viime raskaudessahan pahoinvoinnit alkoi ehkä rv 6 lopussa ja oksentelin vielä esikoisen syntmäkuukautenakin :S Mutta lupasin itselleni, etten valita! Kunhan vain kaikki menisi hyvin :) Aion nyt ottaa rauhallisesti nämä pari viikkoa ja soittaa neuvolaankin vasta huhtikuun puolella - paitsi jos jotain vuotoja tulee :/
 
MeeJoo
Heippa,

34v toisesta lapsesta haaveileva täällä. Faktoja pöytään:

- 03 syntyi edellisestä liitosta poika, joka sai alkunsa kp31 (tiesin tasan tarkkaan päivän, kun muuten käytettiin aina kondomiehkäisyä)
- 5/2009-3/2012 käytin hormonikierukkaa, johon päädyttiin runsaiden menkkojen vuoksi
- kierto on ollut aina pitkän puoleinen ja ovulaatio helposti viivästyvä (stressi ilmeisesti vaikuttaa voimakkaasti mulla) eli ennen kierukkaa 30-35 päivää
- kierukan aikana ei ollut menkkoja kuin kerran pari vuodessa
- 22.2.12 alkoi viime kerran kierukkamenkat ja normaali kuukausittainen päänsärkykohtaus saapui
- kierukka poistettiin 5.3.12, sen jälkeen oli viikon verran tyhjennysvuotoa
- luomuaikoina minulla oli ovulaation aikaan selvästi voimakkaampaa kirkasta ja kananmunan valkuaista muistuttavaa valkovuotoa, kierukan aikana ei.

Jos tuosta voi nyt jotain päätellä, niin nyt mentäisiin kp26. Rakkauden tekoja harrastettiin miehen kanssa kp 8, sen jälkeen kp21, kp22 ja kp24. Koska olen kierrosta ja ovulointiajasta ihan onnellisen pihalla, ei tässä oikein ole osattu mitään laskelmoidakaan :)

Kp22 kiinnitin kuitenkin huomiota siihen, että vatsaa turvotti voimakkaasti ja alavatsaa juili oikein kunnolla ja bongasin kirkkaan kananmunaliman. Lima loppui kuin seinään kp23 ja sen jälkeen juiliminenkin jäi. Jäin miettimään, että olisiko ollut kyseessä peräti ovis.

Oli miten oli, nyt sitten hermoilen, että millon sitä raskaustestiä kannattaisi alkaa tekemään ja kannattaako ylipäänsä :) Normimenkkojen alkamisajankohtaa voi vain arvailla tässä. Olo on nyt kp26 harvinaisen normaali. Ei mitään menkkoihin viittaavia tuntemuksia eikä muutakaan. JOS tuo kp22 oli ovis, niin sen mukaan pitäisi vielä 1,5 vkoa jaksaa venailla ennenkuin kannattaa edes testata. Huoh. Voitte arvata, että päivät ovat pitkiä tässä kohtaa... Kiertopäivien perusteella testailla voisi vaikka ylihuomenna, mutta mun järki sanoo, että ei kannata vielä ainakaan viikkoon, jos tuota luomuaikojen kiertoaikaa on uskominen.

Joka tapauksessa, täällä ketjussa varmaan pyörin lähiaikoina tiiviisti. Onnea vaan matkaan meille kaikille!

-MeeJoo
 
Liitäjä
Onnea Aeris! Olipa iloinen uutinen täällä :) Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Ja tervetuloa joukkoon MeeJoo!
Täällä kp4 ja ajatukset taas muualla vähän aikaa ennenkuin alan bong.ailemaan ovista
 
Malviina
Voi, onnea paljon Aerikselle ja peukkuja että kaikki menee hyvin :)! Hieno juttu!

MeeJoo:lle tervetuloa vaan mukaan ja kaipa tuo viimeinen "limailu" oli sitten se ovulaatio sulla. Kannattaa varmaan laskea sen mukaan. Kyllähän kierto voi jonkin aikaa hakea paikkaansa ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Testiä kannattaa tehdä sen pari viikkoa oviksen jälkeen.

Täällä kp 15/30? ja edelleen ovista odotellaan. Tänään ollut jo suhteellisen runsaasti limoja+alavatsassa nipistellyt, joten tapahtuu varmaan ihan näillä näppäimin. Lämmöt ei vielä nousseet. Edellispäivänä jo aloitettiin siementäminen :D ja tänään sitten taas uusiksi, kun lapset nukkuu ;)...heh. On tämä aikamoista jyystämistä...
 
tyttöjenäippä
Moi.
Osanotot ikäviin kokemuksiin ja isot onnittelut Aeris. Kiva kuulla että negasi muuttui plussaksi, meitä on joukko täällä roikkunut jo pidemmän aikaa ja plussia tullut vain muutama, niin tosi iloinen uutinen paitsi sinulle niin myös meille muille :) Itselläni alkaa kohta jo tulla epätoivoinen olo, mutta kyllä muiden plussat antaa lisää toivoa siitä että itsekin saan sen vielä joskus kokea. Otsikkokin taitaa jo kaivata päivitystä kun niin pitkään osa meistä yrittäneet :D Tervetuloa mukaan jännäämään MeeJoo.

Täällä menossa kiertopäivä 32, eilen testasin aamupissasta negan, enkä oikein jaksa uskoa että se plussaksi muuttuisi :/ Oireita tädistä ei kyllä ole, ja parina päivänä ollut huono olo. Eilen illasta luulin että kohta tulee oksennus, niin pahalta tuntui ja "pala kurkussa" koko ajan :D tosin mulla tekee varmasti nyt stressi näitä "oireita".
 
Malviina
Täällä nipistelyä vatsalla, lämmöt ei vielä nousseet. No ehkä tässä hetken päästä.

Tuo ketjun otsikko voitaisiin myös mun puolesta muuttaa ja aloittaa uusi ketju, sitten kun meneillään olevat jännäilyt on ohi. Sittenhän me vielä täällä ketjussa olijat aletaan pikku hiljaa yrittämään 2013 vuoden vaaveleita, eikös niin? No odotellaan vielä, josko joku saisi alkaa odottamaan pikkuista joulutonttua ;). Toivotaan, että mahdollisimman moni meistä!
 
MeeJoo
Täällä nipistelyä vatsalla, lämmöt ei vielä nousseet. No ehkä tässä hetken päästä.

Tuo ketjun otsikko voitaisiin myös mun puolesta muuttaa ja aloittaa uusi ketju, sitten kun meneillään olevat jännäilyt on ohi. Sittenhän me vielä täällä ketjussa olijat aletaan pikku hiljaa yrittämään 2013 vuoden vaaveleita, eikös niin? No odotellaan vielä, josko joku saisi alkaa odottamaan pikkuista joulutonttua ;). Toivotaan, että mahdollisimman moni meistä!
Joo, vaihdetaan vaan 2013 otsikkoon vähitellen.

Täällä kp 28 (mahdollisesti dpo 7) ja kaksi päivää on särkenyt migreenityyppisesti päätä. Eilen homma meni kahvilla ohi, tänään aamukahvilla poistui, mutta palasi taas kahta kauheampana.

Ostin eilen Predictorin aikaisen testaamisen testin. Käytännössä nyt viikon sisään/päästä pitäisi menkat alkaa, jos kierto on edelleen 31-35 päivää. Nyt ei auta muu kuin odotella ja koittaa selvitä tämän päänsäryn kanssa. En haluaisi täsmälääkettä enää käyttää, jos nalli olisikin napsahtanut. Panadolit on ihan yhtä tyhjän kanssa :)

Päänsärky/migreeni on mulla aina liittynyt hormonaalisiin juttuihin. Menkkojen alkamisajankohtana tai hetkeä ennen tulee migreeni. Joka kuukausi. Edellisessä raskaudessa koko alkuraskauden ajan olo oli semmoinen migreeninen/krapulainen, enemmän tai vähemmän, mutta sen jälkeen ei ollenkaan särkenyt kuuppaa. Nyt särkee, mutta ei ole muuten menkkaoireita. Saas nähdä kumpaa tässä oireillaan, raskautta vai menkkoja. Tai sitten vaan kierukan poistoa...

-MeeJoo-
 
Viimeksi muokattu:
---neito....
ei tuo loppuvuonna syntyminen ole mun mielestä huono juttu, itse olen syntynyt jouluaattona ja mielestäni se on ihan paras päivä, aina vapaata ja hyvää ruokaa ja ihmiset hyvällä tuulella. kuopus tyttöni syntyi taas uudenvuodenaattona ja hänellä aina raketit. :)
 
Mariella
Pakko oli tulla tänne kertomaan että vihdoin se pitkä odotus on totta!Olemme uusperhe ja olen mieheni kanssa yrittäneet yhteistä lasta.Sain vuosi sitten keskenmenon,ja elokuussa aloimme yittämään uutta lasta.Joka kerta minulla oli outoja kipuja ja aina sai raskaustestin negatulokseen pettyä.Luulin jo että minulla on endometrioosi outojen kipujen takia,ja siksi en tulisi raskaaksi,ja olin luopua jo toivosta.Nyt on kuitenki 5vk takana,ja hyvin on mennyt ja toivon että tämä nyt pysyisi sisällä loppuun asti.Onnea kaikille odottajille
 

Yhteistyössä