Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti
Pampula
Pakko oli tulla tänne kertomaan että vihdoin se pitkä odotus on totta!Olemme uusperhe ja olen mieheni kanssa yrittäneet yhteistä lasta.Sain vuosi sitten keskenmenon,ja elokuussa aloimme yittämään uutta lasta.Joka kerta minulla oli outoja kipuja ja aina sai raskaustestin negatulokseen pettyä.Luulin jo että minulla on endometrioosi outojen kipujen takia,ja siksi en tulisi raskaaksi,ja olin luopua jo toivosta.Nyt on kuitenki 5vk takana,ja hyvin on mennyt ja toivon että tämä nyt pysyisi sisällä loppuun asti.Onnea kaikille odottajille
Onnea Mariella!

Tänne ei mitään uutta. Ovis lähestyy ja katsotaan nyt jääkö hyödyntämättä tällä kertaa... :-/
 
Viimeksi muokattu:
Aeris
Kiitoksia kaikille onnitteluista! <3 Toivottavasti nyt seuraavista kierroista tärppäisi mahd. monella :)

Paljon onnea Mariella! Olipas ihana uutinen! Toivottavasti kaikki menee hyvin, itsekin jännäilen koko ajan :) Tein tänään digitestin ja siihen tuli raskaana 2-3 viikkoa ja itse laskeskelin, että pitäisi olla 5+0 (eli sen digitestin mukaan 3+), mutta olin viimeksikin muutaman päivän lyhyemmällä, joten sen näkee sitten toivon mukaan ultrassa - jota saa vielä odotella pari kk x) Neuvolaan ajattelin soittaa vasta parin vkon päästä...katsotaan nyt miten menee nämä pari viikkoa :)

Mieli on kyllä tosi iloinen enkä ihan niin paljon stressaa kuin viime raskaudessa...ilmakin on niin ihanan hempeä tuolla ulkona :)
 
MeeJoo
Mariella: Mekin ollaan uusperhe ja ensimmäinen yhteinen lapsi toiveissa. Paljon onnea teille!

En ole vieläkään uskaltanut testata, etten liian aikaisin yritä... :) Täällä menee kp31 ja mahd dpo10. Eilen illalla tuli ihan yhtäkkiä vesiripulikohtaus, yöllä sama ja nyt aamiaisen jälkeen taas. Mutta se voi olla ulkomaanvisiitin tuliaisia. Mulla ei oo ikinä yleensä ripuli, paitsi menkkojen aikaan vatsa on ekana päivänä hiukka löysällä. Olo on heikohko, kaikki maistuu oudolta ja päätä särkee parin päivän tauon jälkeen taas, mutta miedommin. Uutena juttuna myös vasemmanpuoleinen vihlonta lonkassa, alavatsalla ja alaselässä. Mitään vuotoa ei ole näkynyt, ainakaan punaista sellaista. Jokohan huomenna testailis...

-MeeJoo-
 
Pampula
Mulla meni sitten ohi tämä kierto. Miten voikin olla niin rankka paikka. Olen ollut aivan raivarissa ja panin miehen lähtemään reissuun pojan kanssa. Mies on siis suunnitellut, että menisi joku kerta mummolansa vintiltä penkomaan leluja pojalle ja nyt sitten sanoin, että olisi hyvä hetki mennä. Mulla oli oikeasti eilen sellainen olo että kohta lentää astiasto seinään! Ikinä en ole tainnut ihan näin pahana olla. En siis oikeasti osaa raivota enkä todellisuudessa heittelisi tavaroita, mutta olo oli sellainen että suorastaan "fantasioin" siitä. :-O

Kauheaa olla nyt kyllä tässä mielentilassa vielä esikoisesta erossa ensimmäistä kertaa yönkin yli. Mutta ehkä on parempi, että saisin tuota työtäkin tehtyä ja jospa tää mun pahin kiukku laantuisi.

Eli ensi kuukautta odotellessa... :-(
 
Malviina
Onnea Mariellalle! Ja MeeJoo: toivotaan että enteilisi plussaa! Sitten sulle tulisi tämmöinen pikakäynti tässä ketjussa, jos heti ekasta tärppäisi :).

Tsemppistä nyt Pampula! Ikävää, että ottaa nyt noin koville. Mut sehän tässä just on niin ärsyttävää, kun on vaan se yksi hetki kuukaudesta kun pitäisi saada ne simpat liikkeelle, että olisi edes jotain toivoa raskaudesta. Miks ovulaatio ei vois olla vaikka sen 2 kertaa kuussa ;)...

Mulla ei ole nyt yhtään käryä tämän kierron suhteen. Lämmöt ei ole vieläkään kohonneet (pomppineet 35.9-36.7 välillä), limailu vaan jatkuu ja molemmilta puolilta munasarjoa nipistelee/alavatsaa vihloo silloin tällöin). Nyt siis jo kp 20/30? menossa. Taitaa tämä kierto myös mulla mennä ohi, ikävä kyllä. Mitään ovistikkuja en jaksa ostaa, ei auta kun vaan odottaa miten nyt käy. Ärsyttävää! Sen kun tietää, että jos ovista ei tuu, niin pahimmillaan kierto venyy hemmetin pitkäksi. Tämmöistä tää välillä sitten on...

Onneksi on viikonloppu, kävin vähän shoppailemassa ja tuli hyvä mieli :). Käy sinäkin Pampula ostamassa vaikka joku kiva paita itselles, iloisia värejä on nyt ihanasti tarjolla, piristää kummasti mieltä!
 
Pampula
Malviina: Kiitos henkisestä tuesta. Alkaa mun mieli jo vähän tyyntyä, kun sain jutella yhden kaverin kanssa. Hän toivoi monta pitkää vuotta toista lasta ja aluksi mies ei lämmennyt ajatukselle ollenkaan ja kun sitten pääsivät yrittämään, vaikeutti hommaa huomattavasti miehen työ merimiehenä. Hän kertoi, että nämä mun tänhetkiset tuntemukset tulivat hyvin tutuiksi: arvattavaa on, että oli aika kova paikka, jos ovulaatio osui juuri edeltävään päivään, kun mies oli tulossa maihin muutamaksi viikoksi. Tai sitä ei tullut miehen maissaoloaikana vaan vasta sitten kun hän oli taas seilaamassa...

Menin nyt sitten tilaamaan tuollaisen hedelmällisyysmonitorin. Ärsyttää niin tuo ovulaatiotikkujen käyttö, kun mulla on ollut tuon Clearbluen digitaalisen testinkin kanssa näitä outoja ilmiöitä (eli tulee nega-plussa-nega-nega-plussa, minkä ei pitäisi olla mahdollista), joten kokeillaan nyt kalliimpaa ja mukamas tarkempaa systeemiä.

Mulla on jokin tällainen neuroosi, etten osaa tehdä mitään puoliteholla ja aina pitäisi kaikessa tavallaan toimia kauhean aktiivisesti. Tässä lapsenyrittämisprojektissa kun ei kaikki riipu itsestä... ärmeilin eilen miehellekin, että kun enhän minä raskaaksi pelkällä greippimehulla ja ovistikuilla tule. Miesparka. Nyt jo vähän naurattaa...
 
Aeris
Höh, on se kyllä turhauttavaa tosiaan kun ei voi olla varma tärppääkö oikeastaan ikinä...mutta kyllä se sitten yhtäkkiä tärppääkin :) Miten usein te pupuilette oviksen aikoihin? Itse aloitan monta päivää ennen mahdollista ovista yrittämisen ja jatkan sitä vielä mahd. oviksen jälkeen viikko eteenpäin (usein mulla on ovis ollut vasta paljon myöhemmin kuin laskeskelin). Silloin tulee väh. joka toinen päivä yritettyä ja kuukaudesta menee liki kaksi viikkoa yrittämiseen ja jalat aina kattoa kohti sen jälkeen moneksi minuutiksi. Se ilmeisesti edesauttaa jonkin verran :)


Kaikillahan se toki menee eri tavalla ja kaikkensahan sitä aina yrittää :/

Tsemppiä ja muistakaa hemmotella ja palkita itseänne hienosta työstä! :)
 
Malviina
No hyvä, että jo vähän helpottaa Pampula ja sait puhuttua kaverin kanssa.

Meillä on se noin joka toinen/kolmas päivä taktiikka ja tällä tavalla sen n. puolitoista viikkoa oviksen aikoihin yritellään (siis aloitetaan yritys vähän ennen oletettua ovista ja jatketaan sitten siihen asti, kun ovis on ollut). Eli näin pitäisi olla aina tarjolla sopivasti simppoja. Mutta tämä kierto tod. näk. meni siis pyllylleen.

Mun mieshän oli ennen esikoisemme alkuun saattamista tutkimuksissakin ja hänen siemennesteensä oli priimaa ja sisälsi runsaasti siittiöitä, joten siitä tämän homman ei pitäisi olla kiinni. Mulla todettiin silloin lievästi pco-tyyppiset munasarja, joten jos homma hidastuu, niin se johtuu sitten minusta.
 
Pampula
Meillä ei ole ollut oikein mitään selkeää systeemiä tuon touhuilun kanssa. Mä olen yrittänyt vietellä miestä mahdollisimman usein siinä kierron alkuviikkoina ja ovulaation lähestyessä sitten ainakin tavoite olisi joka päivä. Jostain luin, ettei se joka toinen päivä -taktiikka ole välttämätön jos miehen siittiöt ovat kunnossa.

Siinä tammikuun kierrossa, jossa viimeksi munasolu ainakin hedelmöittyi, oli just noin ja ovispäivänä kaksi kertaa. Harvinaista herkkua kylläkin kun tietysti esikoisen hereilläoloaika rajoittaa mahdollisuuksia. Minä olen siis nyt töissä ja mies vuorotteluvapaalla, joten mun työt rajoittaa myös.

Tämä kierto ollaan nyt siis oltu ihan kokonaan touhuamatta eli on täysin selvää, että meni harakoille. Mulla on kauhea työpaine, kun olen toiselta ammatiltani kirjojen suomentaja, ja yksi deadline painaa nyt täysillä päälle. Olen jaksanut tehdä näitä kahta työtäni vähän puoliteholla äidin kuoleman jälkeen tänä talvena ja etenkin tietty löysäillyt siellä missä olen tavallaan voinut eli tuon sivutyön puolella. Se kostautuu sitten nyt dediksen lähestyessä aika karmivasti, koska lisäaikaa en voi enää saada. Niinpä olen puurtanut päivätyön jälkeen joka päivä melkein toisen mokoman omassa työhuoneessa, 12-13-tuntisia päiviä. Siitä on seurannut se, etten ole oikeasti jaksanut itse harjoittaa mitään viettelyn tapaistakaan... ja mies on ikävä kyllä antanut mun olla rauhassa, mistä nyt siis hänelle raivostuin. Olisi nyt edes hän sitten pitänyt huolen siitä puolesta, kun kuitenkin toista lasta myös haluaa.

No, kai tämä tästä. Nyt olen sentään tässä iltapäivän aikana saanut hommaa eteenpäin ja saatan jopa saada päivän urakan kunniallisesti valmiiksi. Shoppailemaan en kyllä ehtinyt, mutta tämä työn edistyminen taitaa tällä hetkellä olla mun mielentilalle parempi lääke.
 
MeeJoo
Malviina: Yks kierto kerrallaan tässä on pakko mennä ja katsoa kuinka käy. Olisihan se aikamoinen pommi, jos heti ekasta lähtisi, mutta realistisena ihmisenä odottelen nyt edelleen niitä menkkoja. Sitten tietäisi enemmän omasta kierrostakin taas.

Keskiviikkona tai torstaina odottelen alkavaksi, silloin olisi kp 35 jotakuinkin. Ripuli onneksi helpotti, vaikka vatsa vähän epävarmalta tuntuukin edelleen. Alakerrassa menkkakipuilua, rinnoissa ei mitään tuntemuksia. Aika näyttää... Tai sit se tikku, jos uskallan testata :)
 
MeeJoo
Tai sit se tikku, jos uskallan testata :)
Tein eilen uudemman kerran laskelmia ovulaatiosta kuluneesta ajasta ja jos kerran limat loppu kuin seinään kaksi viikkoa sitten perjantaina, niin sen päivän täytyi olla dpo 1. Mun niin teki mieli testailla nimittäin jo eilen, mutta jätin sitten väliin tämän todettuani. Eilinen oli siis vasta dpo 10 ja kp32 ja tänään dpo 11. Olossa ei ole mitään omituista, hyvin normaali, PMS-oireita ei vielä ole näkynyt. Alavatsalla vihloo satunnaisesti, mutta ei mitään perinteistä kouristelua, mitä ennen menkkoja yleensä tulee.

No, tänään sitten ratkesin ja testasin aamupissasta Predictorin aikaisella testillä puhtaan negan, jonka pitäisi näyttää tässä vaiheessa plussaa jos niikseen on. Eli kyllä ne menkat sieltä vielä tulee kun vaan malttaa ootella.

Vähän on sillee "höh" -mieli, mutta toisaalta mielelläni odotan oman normaalikierron käynnistymisen ja totuttelen taas siihen olemiseen. Ollaan menossa naimisiin kesällä ja turhamainen puoleni toivoisi tietyllä tapaa, että raskaus lähtisi vasta sen jälkeen liikkeelle (jotta vois pukeutua siihen unelmien pukuunsa), mutta samalla kuitenkin ajattelen, ettei näitä voi tällä tapaa suunnitella. Ja saisi se vauva nytkin tulla, jos tulisi :)

Ei muutakuin uutta kiertoa oottelemaan!
 
Viimeksi muokattu:
Pampula
No höh. Negatulos testissä on kyllä aina ärsyttävä pettymys, vaikka siihen olisi kuinka yrittänyt valmistautua. Ainahan sitä silti toivoo plussaa -- ei kait sitä muuten testaisi!

Tänne ei ihmeitä. Lueskelin joistakin nettikeskusteluista, että kova stressi on ainakin jollekin muullekin saanut aikaan aikaisen ovulaation, joten ehkä se on mulla ollut syynä nyt tähän. Ei mulla ole tainnut näin aikaisin olla ainakaan kovin tavallisesti.

Mä odottelen nyt kovasti, että päivät menevät, uusi kierto alkaa ja saan aloittaa sen uuden vempaimen käyttöä. Kyllähän nää päivät tosiaan meneekin. Enää tämä viikko uurastamista ja sitten mun elämä helpottaa ihan tosissaan -- loppukevät mulla on tosi leppoisaa töiden kannalta, onneksi.

Aurinkoista viikon jatkoa!
 
Malviina
Onnea MeeJoolle sitten uuteen kiertoon, kun alkaa :)! Kyllähän sitä ehkäisyn lopettamisen jälkeen itselläkin jos jonkin moisia tuntemuksia oli kun omat hormonit alkoi jylläämään.

Tuo stressi saattaa hyvinkin vaikuttaa, mullakin on ollut nyt tosi kiirettä ja oviksesta ei vieläkään tietoa. Lisäksi on ollut tätä sairastelua, joten varmasti vaikuttaa sekin tähän juttuun.

Täällä ei mitään uutta. Samanlaista siis edelleen... Ihme nipistelyä ja välillä vatsaa särkee ja sit menee ohi. Limailu vaan jatkuu. Ota tästä nyt sit selvää.
 
Nur
goodfountain, I don't blame you, but I will say that there was upside of early cetedtion in our case: we got 3 hours per week of OT for Brad. Post-age 3, we're down to one hour per week (through a private OT), and insurance has indicated we'll be denied after 2 more visits. I 100% believe in the benefits of OT (which, in Brad's case, includes a PT element), and I am so grateful Brad received those 3 hours per week - I think they made a real difference. So in the balance, I'd say the upside outweighed the downside.
 
Julio
Leave it the Q-Mom to find blogs!! I don't have any recommend but I do find this whole thing so itneresting. The most irritating thing ever is how so many people are given such dramatic, dire futures for their children. Makes me glad I never took Chee in when she was a lot younger for a diagnosis.
 
ei ymmärrä
Ajattelin minäkin purkaa oloani tälle palstalle. Yk 11 käynnissä ovulaatio pongattu ovulaatiotestillä ja nyt on menossa dpo 13. Kaikki kuvitellutkin raskauoireet ovat tipotiessään vain nenän tukkoisuus jäljellä ja lämmötkin olivat tänä aamuna laskeneet 36.6 (ovulaation jälkeen olivat 36.8-37.0 tiennoilla) eli täti tulee ihan kohta taas, tietenkin, mitenkäs muutenkaan, niinhän se on tullut tässä viimeisen 10kk aikana! Nyt tulee sitten 11 pettymyskerta, jonka jälkeen täytyisi taas koota itsensä. En tiedä kuinka jaksan. Pettymys on valtava, olo todella mollivoittoinen ja alakuloinen. Kenellekkään en tätä soisi! Kirjoittaminen onneksi helpottaa, kiitos tälle palstalle :) En voi kuin ihmetellä ja pohtia, että miksi ja miten tämän kolmannen lapsen saaminen on näin vaikeata!?! Ensimmäinen tuli yk 4 ja toinen ensimmäisestä yrittämisestä, mies ei ole vaihtunut ja lapseni ovat 4 1/2 ja 2 1/2v. Tsemppiä kaikille pettyneille ja onnea kaikille raskautuneille!
 
MeeJoo
ei ymmärrä: Aina se on yhtä suuri pettymys, ja hyvin henkilökohtainen asia. Yksi parhaista ystävistäni kertoi vähän aikaa sitten raskaudestaan (oli jo 17+ viikoilla) ja sanoi yrityksen kestäneen vuoden (en tiennyt että yrittivät), eikä hän pystynyt koko sinä aikana kertomaan kenellekään siitä, kuinka kova paikka oli pettyä joka kuukausi. Kirjoittaminen on minusta ihan hyvä keino purkaa tuntoja, en välttämättä osaisi itsekään puhua asiasta muuten.

Sitten oman navan juttuja. Eilisen aamun negatuloksen päälle iltapäivällä tuli tippa kirkkaanpunaista verta, joka muuttui samantien ruskeansävyiseksi valkovuodoksi. Tänään aamulla jokin pieni jäänne siitä, mutta ei vielä kunnon menkkoja. Mulla ei yleensä tiputtele, vaan menkat alkaa kerralla kunnolla. Menkkakivut hävisivät kuin seinään ja nyt vaan odottelen, mitä seuraavaksi tapahtuu. Ehdin jo juhlia eilen menkkojen ja oman luomukierron alkamista, mutta tämäkään ei nyt näytä sujuvan ihan tavallisesti. Eli ei muuta kuin ootellaan.

Kuka muuten osaisi vaihtaa ketjun otsikon 2013ksi, vai perustetaanko kokonaan uusi ketju?
 
Malviina
Tuo pitkä yrittäminen on todella turhauttavaa, tiedän kokemuksesta. Miellä meni ensimmäisen alkuun saamiseen melkein kolme vuotta ja ennen sitä meni yksi raskaus keskenkin, joten ei ollut helppoa ei. Toinen lähtikin jo 5. kierrosta, mikä oli meidän mielestämme suoranainen ihme. Nyt tästä kolmannesta sitten ei tiedä lähteekö ja milloin lähtee tulemaan, kolmatta kiertoa nyt eletään. Eipä siihen epätoivoon mitään kovin lohduttavaa osaa sanoa, pitää vaan uskoa tulevaan ja jatkaa yrittämistä. Silläkin voi ehkä vähän lohduttaa itseään, että melkein kaikilla lasta yrittävillä pariskunnilla on jossain vaiheessa hankaluuksia lapsen alulle saattamisessa ja voi joutua yrittämään pitkäänkin. Jaksamista nyt kovasti ja uskoa tulevaan!

Mä voin laittaa uuden otsikon meille, eli pitää laittaa uusi ketju pystyyn. Tähän vanhaan ketjuun kun ei pysty tuota otsikkoa vaihtamaan. Nähdään siis otsikon Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2013 - ketjussa!
 
ei ymmärrä
Kiitoksia MeeJoo ja Malviina lohduttavista sanoistanne. On niin helpottavaa edes tämän palstan välityksellä purkaa tunteitaan ihmisten kanssa, jotka enemmän tai vähemmän painivat samojen ongelmien kanssa.

MeJoo: toivottavasti tulee selkeyttä menkkatiputteluun. Odottavan aika vaan kun niin pitkä..
Malviina: toivottavasti sinulla tärppää nopeammin tämä kolmas raskaus!

Uusi ketju otsikolla Pikku-kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2013 on oikein loistava idea, "nähdään" siellä!
 
Pampula
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;11170437:
Kiitoksia MeeJoo ja Malviina lohduttavista sanoistanne. On niin helpottavaa edes tämän palstan välityksellä purkaa tunteitaan ihmisten kanssa, jotka enemmän tai vähemmän painivat samojen ongelmien kanssa.

MeJoo: toivottavasti tulee selkeyttä menkkatiputteluun. Odottavan aika vaan kun niin pitkä..
Malviina: toivottavasti sinulla tärppää nopeammin tämä kolmas raskaus!

Uusi ketju otsikolla Pikku-kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2013 on oikein loistava idea, "nähdään" siellä!
Mulla siinä mielessä sama tilanne, että ensimmäinen sai alkunsa tosi helposti ja nyt on siis 7 kk yritetty toista tuloksetta. Se jotenkin ehkä pahentaa tilannetta, kun sitä ehkä kuitenkin kuvitteli mielessään, että tulee tuosta noin vain raskaaksi, kun kerran on aikaisemminkin tullut.

Mulla paniikkia lisää oma ikä, eli täytin juuri 40...

Kaksi kemiallista raskautta ollut tänä talvena -- enhän niistä edes tietäisi muuten, mutta olen testannut ennen aikojani. Sekin säikäytti kun aloin sitten tietty heti miettiä, että siinä tämä munasolujeni ikä nyt sitten näkyy. Hedelmöittyy kyllä, mutta on kuitenkin epäkelpo kehittymään vauvaksi asti. :-(

No, uudessa ketjussa tavataan! Tsempit kaikille meille!
 

Yhteistyössä