Pikku-kakkonen tai kolmonen vuodelle 2013

  • Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti
Malviina
Tässä tämä uusi ketju nyt sitten on, kun sitä jo mietittiin.

Eli kaikki vanhat ja uudet yrittäjät tervetuloa jutustelemaan tänne! Piinaillaan yhdessä ja jännitetään omia ja muiden oireita :). Paljon onnea matkaan meille kaikille!
 
Pampula
Tässä tämä uusi ketju nyt sitten on, kun sitä jo mietittiin.

Eli kaikki vanhat ja uudet yrittäjät tervetuloa jutustelemaan tänne! Piinaillaan yhdessä ja jännitetään omia ja muiden oireita :). Paljon onnea matkaan meille kaikille!
Kiva että perustit tämän!

Olenko muuten vielä sanonut, että sun nimimerkki on mulle "tärkeä". Olin lapsena siskoni kanssa hienorouvaleikeissä aina hienolta nimeltäni Malviina. Tulee ihania muistoja. :)
 
Viimeksi muokattu:
ei ymmärrä
Kiitoksia vaan Malviina uuden ketjun aloittamisesta.

Pampula: tosi kurjaa, että yrittäminen on myös teillä venynyt (viittaan kirjoitukseesi 2012 puolella). Minullakin alkaa tulla ikä vastaan (parin vuoden päästä 40v..) ja tämä vanheneminenkin tässä yrittämisessä tuo lisärasituksen ja stressin! Mutta vielä ei heitetä kirvestä kaivoon. Kuulumisiin.
 
Malviina
Huh, ihanaa on perjantai ja kokonaiset 2 päivää vapaata!

Mä ilmoitin esimiehelle, että jatkan syksyllä sillä ehdolla että teen vähemmän työtunteja. Hän onneksi suostui. Jos tämä vauvahaaveilu ei tuota tulosta vuoden aikana, niin sitten haen opiskelemaan jotain muuta alaa. Täytyy vaan ikävä kyllä ajatella näitä taloudellisiakin asioita. Jos pääsen joskus äitiyslomalle, tulee paremmat äitiyspäivärahat jne. Ja nyt kun teen tulevana syksynä vähemmän töitä, saan olla enemmän kotona poikien kanssa. Onneksi kesä ja kesäloma lähestyy vauhdilla!

Kp 26/30 menossa ja eipä tässä nyt ole mitään ihmeellistä raportoitavaa. Ei siis edelleenkään käryä, missä mennään. Lämmöt pomppii miten sattuu. Alavatsassa nippailee ja viiltelee sekä eilen illalla meinasin 2 kertaa yhtäkkiä oksentaa, yökkäsinkin (mitään ei kuitenkaan tullut) ja mies ihmetteli mikä mua vaivaa. Ihan ihme touhua. Alkaisi nyt se uusi kierto, niin pääsisi taas kunnolla yrittämään.

Mutta ihanaa viikoloppua kaikille! Toivotaan ettei se takatalvi kovin pahasti kolkuttelisi ovelle, semmoista kun nyt viikonlopuksi ja alkavalle viikolle vähän lupaili. Niin ja aprillipäiväkin sunnuntaina, mitähän jäynää sitä kehittäisi tuolle siipalle ;)...
 
Malviina
Ai niin ja Pampula, kiva jos tulee mukavia muistoja mieleen mun nimimerkistä :). Malviina on mun mielestä kiva nimi ja olen ajatellut, että jos joskus saamme sen kolmannen lapsen, ja jos hän sattuu olemaan tyttö, hänen toinen nimensä voisi ehkä olla Malviina. Katsotaan nyt miten sitten käy, jos käy.
 
Liitäjä
Kiva kun on uusi ketju. Toivottavasti se ei kuitenkaan enään muuta nimeään meidän kohdalla 2014...

Täällä menossa kp 15. Oviksen bongasin toissapäivänä, ja samana päivänä alkoi oksennustauti. Ärsyttää kyllä tosi tosi paljon. Tänään mittasin kuitenkin aamupäivällä uudelleen, ja testi näytti vielä plussaa, ehkä jopa vähän vahvempaa kun toissapäivänä. Tänään sitten puuhailtiin aamupäivällä, mutta ehkä oli jo liian myöhä.. Muuten meni kyllä ohi. Tietääkö joku näyttääkö ovistesti plussaa myös sen jälkeen kun se on ollut?

Meilläkin on ollut ongelma se, että joskus kun tietää että on ovis, niin mies ei haluakaan. Se on tosi ikävää, ja tilanne jotenkin vaikea. Kun itse ei vain ajattele haluja. Mutta kyllähän toista pitää kunnioittaa, eikä voi pakottaa. Minun miestä ei oikein sytytä se, että tietää otolliset hetket. Minua niin masensi taas kun olinkin kipeä, ja siinä ne otolliset päivät vain meni. Ikävää on myös jos on juuri riidelty eikä tee mieli, ja sitten tietää että on ovis...

Vaikeita juttuja. Mutta ihanan aurinkoinen päivä täällä, ja olo parempi. Hyvää viikonloppua!!
 
MeeJoo
Alkuperäinen kirjoittaja Liitäjä;11173374:
Minun miestä ei oikein sytytä se, että tietää otolliset hetket.
Joo, me ollaan kanssa keskusteltu tästä aiheesta, jo siinä vaiheessa kun mietittiin ehkäisyn jättämistä pois. Miestä alkoi vähän jännittää, tuli yhtäkkiä paineita. Oikeesti meillä meni ekat kolme viikkoa kierukan poiston jälkeen ihan kylmän kauden puolelle, kun mies tuli yhtäkkiä tietoiseksi siitä, että nyt seksi ei olekaan enää "vaan seksiä" :) Eli seksistä tulikin Asia, ja sehän ei ainakaan meidän isännän innostusta lisää. No, routa porsaan kotiin ajoi (ja jonkinsortin houkuttelu...).

Mulle on lähinnä kyse boonusjutusta, että nyt seksistä voisi seurata sitä perheenlisäystäkin, jos hyvin käy. Minusta kaikenpuolin hauskaa ja tärkeää puuhaa parisuhteessa, tuo aikuinen läheisyystoiminta, eikä vain lapsentekomielessä!

Malviina: pidähän ajan tasalla, kuinka tässä kierrossa käy!

Täällä on menossa nyt käsittääkseni kp4 ja ihan kauheat menkat. En taas muistanut, kuinka kipeä olen pari runsainta päivää, ja jos sallitte ilmaisun, vuodan kuin Esterin takapuoli. Kierukka vei kivut ja vuodot mennessään ja olin onnellisesti unohtanut luomukierron ihanuudet. Kuukuppia tyhjennetään 1-2h välein ja noin. Enivei, ovulaatiota kohti vahvasti :)

-MeeJoo-
 
Pampula
Heh, meillä on niin päin, että tuo puoli yhteiseloa piristyi yleisesti ottaen aika tavalla, kun "yritys" alkoi. Juteltiin jokin aika sitten ja mies väitti, että hänet saa vauhtiin ehkä nimenomaan se, että minä olen niin apljon aktiivisempi. Hän ei onneksi mieti niin syvällisesti, että olisin aktiivisempi vain sen vauvan alulle saamiseksi vaan ottaa ilon irti... ;-D

Tänne ei uutta. Odottelen hedelmällisyysmonitoria, jonka pitäisi tulla ensi viikolla ja joskus loppuviikosta pitäisi menkkojenkin alkaa. Toivottavasti se monitori ehtii tulla ennen sitä kun pitäisi heti kp 1 päästä käyttämään.
 
Pampula
... Mutta nyt oli tosiaan tää hiljainen kausi. Mies sanoi mun kiukun laannuttua, että olis kyllä aikonut vietellä mut, mutta mä ehdin suuttua ensin ja sitten se menikin siihen. Meillä on vähän ongelmana se, että minä olen älyttömän nopea käänteissäni ja äkkipikainen, ja mies tavattoman harkitseva ja aika hidaskin...

Onneksi nyt taas tuntuu, että eihän tuo maailmanloppu ollut ja sille pystyy jo nauramaan. Viimeksi oli kerran samantyylinen tilanne kun mulla oli vähän imetysongelmia esikoisen kanssa ja kerran ehdin luulla, että miehen takia oli huikeasti desin verran mun työllä ja tuskalla pumppaamaa rintamaitoa mennyt hukkaan... Nyt jo naurattaa että miten voikin olla niin dramaattinen, mutta silloin se oli mulle ihan maailmanloppu. Olin ihan varma, että se sinetöi mun imetystaipaleen ja pilaa ihan kaiken... (no ei pilannut, kun imetin vielä sen jälkeen melkein vuoden...) Lähdin keskellä yötä pakkaseen potkimaan lumihankia, kun en muutakaan viilennyskeinoa keksinyt itselleni. Hullu ämmä. :-D
 
Malviina
Heh, huvittavaa tosiaan, miten sitä sitten reagoi joskus ns. pikkuasioihin. Minäkin olen ikävä kyllä vähän sellainen, että kun suutun niin sitten räjähtää. Onneksi lasten tulon myötä on ollut vähän pakkokin hillitä itseään. Ja kyllä mä väitän, että nämä naishormonit tekee niitä temppujaan, ei ihme että meitä joskus "haukutaan" hormonihirviöiksi, ei taida olla ihan tuulesta temmattu tuo sanonta ;).

Meilläkin miehelle on tullut hiukan ns. suorituspaineita, mutta onneksi olen aika hyvä vetämään ns. oikeista naruista, jotta saan hänet lämpenemään, ainakin toistaiseksi. Mutta kyllähän sen tietää, että jos/kun yritys pitenee, niin eihän sitä joka kuukausi jaksa tai voi yrittää silloin kun pitäisi.

Eilen illalla sama juttu, alkoi äkkiä ns. oksettaa, mut sitten meni ohi ja yöllä neljän aikaan heräsin siihen että etoi. Piti nousta ylös, kun alavatsaakin vähän särki. Menin katsomaan televisiota ja odottelemaan, josko olo tasoittuisi. Nyt edelleen vähän hutera olo ja nännit on tulleet hiukan aroiksi. Tosin mulla tuo nännikipu on ollut ns. normaalia melkein kaikissa kierroissa, joten ei yllätä sinänsä. Vatsatautia on kyllä liikkeellä, toivottavasti jäisi tähän etomiseen, ettei tarvitsisi "tyhjennysoperaatiota" käydä läpi, yöks.
 
Malviina
Mittasin lämpöjä ja nyt on huimat 37.2 asteessa. Ja aamupäivällä tuli taas äkkiä paha olo, mikä sit loppui taas heti. Onhan mulla noita satunnaisia öklötyksiä ollut edellisissäkin kierroissa, mutta ei kyllä kolmena päivänä peräkkäin. Kieltämättä nyt pistää vähän mietityttämään. Onkohan ovis ollut vasta nyt tai jotain? Tosin tämä limailu on ollut jotakuinkin samanaista nyt melkein kaksi viikkoa. Kp 28/30? siis menossa. Testaamaan en kyllä rupea, on liian aikaista vielä.
 
Pampula
Mittasin lämpöjä ja nyt on huimat 37.2 asteessa. Ja aamupäivällä tuli taas äkkiä paha olo, mikä sit loppui taas heti. Onhan mulla noita satunnaisia öklötyksiä ollut edellisissäkin kierroissa, mutta ei kyllä kolmena päivänä peräkkäin. Kieltämättä nyt pistää vähän mietityttämään. Onkohan ovis ollut vasta nyt tai jotain? Tosin tämä limailu on ollut jotakuinkin samanaista nyt melkein kaksi viikkoa. Kp 28/30? siis menossa. Testaamaan en kyllä rupea, on liian aikaista vielä.
Iiiks... kuulostaa kyllä ihanan lupaavalta. Mä alan oikeasti uskoa noihin lämpöihin merkkinä monestakin jutusta. Mulla esim. tässä kierrossa ollut erityisen korkealla lämmöt (mullakin ollut yli 37 asteen muutamana päivänä, mikä on harvinaista), mitä olen pitänyt merkkinä siitä, että keltarauhanen ainakin toimii nyt kunnolla. Nythän en ole ottanut Lugesteroniakaan, kun en viitsi tuhlata niitä varmasti nappaamattomaan kiertoon. Silti tässä kierrossa ei ole ollut pienintäkään tuhruilua vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Pampula84 ejk
Heippa taas pitkästä aikaa!

Mä jäin vähän taka-alalle kun mitään mielenkiintoista ei meillä tapahtunut. Nyt osattiin ihan vahingossa ajoittaa parisuhteenhoito-hetki oikeaan aikaan (kai). kp 16 ja 18 oli actionia ja mulla ainakin ennen ollut ovis kp17 tienoilla. Tosin kierto on mitä on. Viimeeksi oli menkat yli viikon myöhässä. Perustan ovis arvioni siihen että to-su mies joutui hyökkäysten kohteeksi :) Yleensä varsinkin kun neiti kipeä niin en jaksa kyllä mitään ylimääräistä.

Onko teillä muilla miten uhmaa? Mä olen niin valmis välillä tekemään myynti-ilmoituksen. Mun ihanasta ja kiltistä lapsesta on kuoriutunut prinsessa-monsteri. Voiko 2-v oikeesti tietää mihin se letti pitää laittaa ja onko ne sukkikset nyt oikeet sen hameen kanssa?

Laskin muuten että jos ei nyt tärppää niin seuraava la menisi 3-4 päivää yli esikoisen 3v synttärin eli menisi toi kela etu.

Tsemppiä viikkoon kaikille!
 
MeeJoo
Nyt jännitetään Malviinaa... Kohta se selviää, pääsetkö tästä ketjusta eroon :)

Ekoista menkoista kierukan poiston jälkeen on nyt selvitty hengissä täällä. Ja ekan luomukierron kp7. Päätin jo tässä, että nyt otan TOSI rauhallisesti näiden vauvatoiveiden kanssa ja koitan keskittyä kaikkeen mahdolliseen muuhun, mitä tässä kevään ja kesän aikana on luvassa. En halua, että ajatukset alkaa pyöriä vaan yhtä rataa, kun koko muu elämä menee samalla ohi. Ilmeisesti luonto on vaan niin voimakas, että tässä iässä (34v) kroppa huutaa jo sitä lisääntymiskiirettä, ja vaatii ihan erikseen huolehtimatta jättämisen päättämistä. Eikä se varmaan siltikään meinaa onnistua ;) Eka lapsi tuli ihan pyytämättä ja yllätyksenä, joten tämä odotuksen odottaminen on kyllä aivan uusi tilanne eikä tässä edes olla kunnolla aloitettu!

Toistaiseksi (huom! aloittelijan varauksella) ei siis oviksen tikuttelua, lämpöjen mittaamista tai muutakaan laskeskelua vaan normaalia olemista ja liiallisen itsensä tarkkailun välttämistä. Koitetaan pitää kuupat jokseenkin kasassa!
 
MeeJoo
... normaalia olemista ja liiallisen itsensä tarkkailun välttämistä. Koitetaan pitää kuupat jokseenkin kasassa!
Yritä tässä nyt sitten olla tarkkailematta itseään, kun tänään kp8/34 ilmaantui yhtäkkiä migreeni ja vaaleanpunaista vuotoa. Menkat loppuivat 2 päivää sitten kokonaan. Vähän vihloo häpyluusta ja alaselästä, mutta kai se tästä. Yritin netistä selvittää, josko tähän jokin selitys löytyisi googlettamalla, mutta en oikeastaan muuta saanut selitykseksi kuin mahdollisesti liian pitkään toimintaansa jatkava keltarauhanen. Öhh.
 
Viimeksi muokattu:
Pampula
Niinpä... aina on jotain outoa meneillään. Mulla alkoi eilisellä (ihan pikkuisen jo toissapäivänä) aivan kirkas verenvuoto. Ei siis mitään limoja vaan ihan juoksevaa verta. Lämmöt ovat silti yhä ylhäällä.

Nyt ärsyttää kun pitäisi sitten miettiä, milloin aloittaa tuon hedelmällisyysmonitorin käyttö, kun se pitäisi aloittaa eka kiertopäivänä. Ei tää kai vielä sitä ole, mutta toivottavasti nyt ei mene ihan epämääräiseksi.
 
Mariella-77
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;11171732:
Kiitoksia vaan Malviina uuden ketjun aloittamisesta.

Pampula: tosi kurjaa, että yrittäminen on myös teillä venynyt (viittaan kirjoitukseesi 2012 puolella). Minullakin alkaa tulla ikä vastaan (parin vuoden päästä 40v..) ja tämä vanheneminenkin tässä yrittämisessä tuo lisärasituksen ja stressin! Mutta vielä ei heitetä kirvestä kaivoon. Kuulumisiin.

sulla ikää saman verran mitä mulla.Kauan se kestiki,tämän raskauden tärppääminen,ja huomenna tulee 7vk täyteen.Onnea yritykseen.
 
Malviina
Sitä se sitten välillä on, ei ole tietoa mistä kaikki tiputtelut ym. oikein johtuu. Kyllä nuo tiputtelut ym. väkisinkin pistää miettimään, että mistä tämmöinenki nyt johtuu. Tosi ärsyttävää :/.

Pampula84 kyselit tuosta uhmasta: no meillä uhma on ollut just semmoista kiukuttelua ja mikään ei ole hyvin. Menee kuitenkin ohi ihan itsekseen, mutta pitää myös muistaa se, että ei lähde siihen "pompotteluun" mukaan. Tosin joskus se on aika hankalaa, mutta ei kannata antaa periksi, lapsi tarvii ne rajat :).

Kp 31/30? ja ei merkkejä kuukautisista. Öklötystä ei enää tänään ole ollut, eilen oli vielä vähäsen. Musta tuntuu nyt siltä, että se ovis olikin vasta viime ke tai to, eli menkat alkaa vasta ensi viikolla. Lämmöt kuitenkin nyt pysytelleen siellä 37 tienoilla. Tänään tein apteekin testin ja puhdas negahan se oli, niin kuin jo arvelinkin. Noh, odotellaan, eipä tässä muutakaan voi tehdä. Olihan tämmöinen pitkä kierto joskus odotettavissakin. Ilmeisesti mulla vaan tulee jostain kumman syystä melkein joka kierrossa tuota ihme pahaa oloa, on ne hormonit ihan älyttömiä ;).
 
Liitäjä
Täällä ei tapahdu nyt mitään. Kp 21 mennään. Yleensä minulla on ovis näihin aikoihin ja kierto pitkä, 33pv, mutta tässä kierrossa oli selkeä ovis viikko sitten kp 14-15. Yritys jäi taas todella vähäiseksi, joten enpä usko että tärppäsi tässäkään kierrossa. Jännä nähdä jääkö kierto nyt sitten viikkoa lyhyemmäksi.

Jos joku plussaa nyt lähipäivinä, niin tulee jouluvauva!

Täälläkin on uhma päällä. Varsinkin ruokailut on tosi hankalia. Aina pitää temppuilla ja sotkea. Huh, huh. Välillä meinaa kyllä pinna palaa. Silloin miettii että miten pärjäisi edes jos olisi lisäksi pieni vauva...

Pampula, mikä se raskausmonitori on? En ole sellaisesta koskaan kuullutkaan.

Syöttekö muuten muut foolihappoa tai juotteko greippimehuja yms...? Minä juon välillä greippimehua, ja jotenkin tuntuu että ovis on ollut selkeämpi. Mutta en tiedä johtuuko se siitä.

Hyvää pääsiäistä!
 
MeeJoo
Alkuperäinen kirjoittaja Liitäjä;11178976:
Täällä ei tapahdu nyt mitään. Kp 21 mennään. Yleensä minulla on ovis näihin aikoihin ja kierto pitkä, 33pv, mutta tässä kierrossa oli selkeä ovis viikko sitten kp 14-15.
Mulla kanssa pitkän puoleinen kierto, viimeksi juuri 34 päivää ja ovis tulee kolme viikkoa menkkojen alun jälkeen. Tää on ollut mulle suht uus tieto, että ne ei olekaan menkat, jotka ovat pitkässä kierrossa myöhässä vaan ovulaatio :) En kyllä yhtään useammin kaipaisi menkkojakaan, ettei sen puoleen, kun ovat niin tuskaisen runsaat.

Alkuperäinen kirjoittaja Liitäjä;11178976:
Syöttekö muuten muut foolihappoa tai juotteko greippimehuja yms...? Minä juon välillä greippimehua, ja jotenkin tuntuu että ovis on ollut selkeämpi. Mutta en tiedä johtuuko se siitä.
Mä rupesin syömään foolihappoa gynen suosituksesta heti kierukan poiston jälkeen. Greippimehua oon juonut, kun mies jostain syystä tykkää siitä ja ostaa suht usein. En vaan tiennyt ennen tätä palstaa, että sillä voisi olla jotain suotuisia vaikutuksia raskautumiseenkin :eek: Kuka osaa kertoa, mitä ne ovat? Nuo foolihapot ymmärrän, käsittääkseni joku neuraaliputken kehittymiseen liittyvä juttu se oli. Siis että niitä tarvitaan, jottei tule kehittymishäiriötä sikiölle.

Munarikasta pääsiäistä kaikille ;) -MeeJoo-
 
Pampula
Se on sellainen kuin Clearbluen hedelmällisyysmonitori. Mittaa LH:n lisäksi estrogeenintasoa, joten pitäisi olla tarkempi kuin ovulaatiotikkujen ja lisäksi näyttää jo ennakoivammin aikaisin sen ovulaation lähestymisen. Löytyy googlettamalla ainakin "fertility monitor". Jostain syystä noita ei pahemmin Suomessa näy myynnissäkään -- minäkin tilasin omani siis Britannian Amazonista.

Tänään alkoivat menkat ja asetin monitorin alkuun. Sen pitäisi kai viikon sisällä pyytää aloittamaan tikkutestien tekeminen. :)

Minä olen nyt pari kiertoa juonut greippimehua. Sen vaikutustahan ei tiedetä, mutta joidenkin mukaan se vaikuttaa suotuisasti ovislimojen laatuun. Mulle sen juominen sopii oikein hyvin, koska rakastan kaikkea hapanta. Siinä kierrossa missä viimeksi nyt hedelmöittyi munasolu, söin myös mehun lisäksi puolikkaan greipin aina aamupalalla.

Samoin olen nyt viime kierrossa napannut yhden miedon asperiinin ovulaatioon asti verta ohentamaan. Sitä nyt en tiedä, onko edes superviisasta, mutta kokeillaan nyt sitäkin. Foolihapon riittävästä saannista olen aina pitänyt huolta. Yhdellä tuttavalla on lapsella selkäydinhalkio eikä siis tule koskaan kävelemään se pieni tyttö... :-(
 
Malviina
Nyt täytyy sanoa, että voe helvata. Uteliaisuuttani (utelias kun olen) kokeilin toista raskaustestiä (Sofie One Step, netistä tilattu) ja siihen ilmestyi heikko haamu ja kun valoa vasten tihrustelin, niin kyllä siinä haamu oli. Kyseessä semmoinen ns. superherkkä testi, joten en vielä kyllä luota tuohon tulokseen millään asteella. Mutta kyllä nyt täytyy odottaa pari päivää ja testata uudestaan, ellei sitten menkat ala. En siis vielä osaa ajatella muuta kuin tulevia menkkoja, eli ei kannata siskot vielä "innostua". Muuten tulee liian iso pudotus alas meikäläisellä.

Nyt mä meen korkkaamaan pääsiäisen ekan suklaamunan.
 
Pampula
Nyt täytyy sanoa, että voe helvata. Uteliaisuuttani (utelias kun olen) kokeilin toista raskaustestiä (Sofie One Step, netistä tilattu) ja siihen ilmestyi heikko haamu ja kun valoa vasten tihrustelin, niin kyllä siinä haamu oli. Kyseessä semmoinen ns. superherkkä testi, joten en vielä kyllä luota tuohon tulokseen millään asteella. Mutta kyllä nyt täytyy odottaa pari päivää ja testata uudestaan, ellei sitten menkat ala. En siis vielä osaa ajatella muuta kuin tulevia menkkoja, eli ei kannata siskot vielä "innostua". Muuten tulee liian iso pudotus alas meikäläisellä.

Nyt mä meen korkkaamaan pääsiäisen ekan suklaamunan.
Pidän peukkuja niin pystyssä kuin voin sen puolesta, että haamu voimistuu! :)
 
Viimeksi muokattu:
MeeJoo
Mitä kuuluu tämän ketjun väelle?

Meillä pääsiäinen meni sitten vatsataudin kourissa. Ensin mies ja sitten minä, poika oli onneksi isänsä kanssa reisussa, niin säästyi toivon mukaan tältä. Kp15 jos oikein lasken olisi tänään ja jos edelliseen kiertoon uskomista on, niin ovulaatio voisi olla tästä viikon päästä.

Jonkin verran pohdiskelin tuossa petipotilaana näitä raskaustoiveisiin liittyviä tuntemuksia ja myönnettävä on, että olen onnistunut kehittämään jo tässä yhden kierukattoman kuukauden aikana pelon siitä, että en tule välttämättä enää ollenkaan raskaaksi (täysin ilman varsinaisia syitä). Mulla on taipumus kehitellä itseeni ja terveyteeni liittyviä pelkoja "mitä jos - entä jos" ajattelulla ja nyt se näköjään kohdistuu tähän raskautumiseen. Esim. nyt kivuliaiden menkkojen jälkeen heräsi pelko siitä, että mulla voisi olla endometrioosi.

Aiemmin on ollut ties mitä muita pelkoja, ja jonkin tasoista paniikkioireilua, mutta viime aikoina ei juuri ollenkaan. Ei auta kuin koittaa tähänkin samoja lääkkeitä kuin aikaisempiinkin ahdistusoireisiin: lisää liikuntaa, vähemmän sokeria ja kofeiiniä, muiden mielihyvää tuottavien asioiden tekemistä ja ajattelemista, ja niiden haitallisten ajatusketjujen katkaisemista. Mitä enemmän jää aikaa vatvoa ajatuksia ja niitä mitä-jos-ketjuja, niin sitä pahemmaksi se menee. Loppujen lopuksi asiahan on niin, että joko sitä tulee tai sitten ei tule raskaaksi. Ja sillä siisti.

Huh, tulihan vuodatus.
 

Yhteistyössä